Мотивація навчальної діяльності на уроках інформатики

Про матеріал

Пропоную Вам майстер-клас з теми, над якою я працюю: «Мотивація навчальної діяльності на уроках інформатики».

Нова українська школа ставить перед собою таку мету: підвищити мотивацію в учнів, замінити репродуктивний тип навчання на продуктивний, навчити застосовувати знання на практиці; розкрити творчий потенціал кожного учня.

Що таке мотивація?

Мотивація – головні сили, що рухають дидактичний процес. Вони посідають перше місце серед факторів, що визначають його продуктивність.

І.Підласий

Мотивація на уроці — не одноразова акція, а цілеспрямована робота, яка має організовувати й тримати в полі уваги учнівський інтерес до пізнання нового впродовж усього навчального часу.

Як розкрити творчі здібності дітей?

Пропонувати їм різні види діяльності, створюючи «зону комфорту».

Основне – зацікавити сучасних дітей цифрової епохи навчальною інформацією, яку містять програми Міністерства освіти.

  • 1)Треба дитину здивувати.
  • 2)Добре продумати кожний етап уроку, особливо його початок.
  • 3)Показати їм на початку уроку, чим вони будуть сьогодні займатися: чіткий алгоритм дій. Адже тільки власна активність дає мотивацію до розвитку.
  • 4)Новий матеріал подавати невеликими порціями.
  • 5)Хвалити учнів за кожне нове досягнення.

В процесі переходу до нової української школи педагог має дбати про підвищення мотивації в учнів до навчання на всіх етапах уроку, розвивати компетентнісний підхід.

Важливо заохотити дитину до навчально-пізнавальної діяльності таким чином, щоб у неї виникло бажання виконувати поставлене перед нею завдання. Має діяти схема: «Хочу», «Зможу», «Потрібно».

Науковці виділяють багато методів створення позитивної мотивації навчання. Кожний вчитель обирає саме ті, які йому здаються найефективнішими на даному уроці.

Занурюючись у процес гри, дитина забуває про те, що вона навчається. Вона легше засвоює новий матеріал, закріплює його, бо їй цікаво на уроці, вона очікує на несподіваний результат від колективної праці.

На мою думку, інтерактивні форми, прийоми, методи навчання є, в першу чергу, елементами гри на уроці, що і є запорукою високого результату засвоєння знань.

Найкращий спосіб посилити навчальну мотивацію – це зв'язати навчання з життям, вибудувати ряд асоціацій з позитивними речами, тобто здійснити компетентнісний підхід. Тоді мозок дитини вже сам налагодить внутрішній розпорядок, систему заохочень і стимулів. І тоді навчання – це вже не тяжка праця, а робочий простір для розкриття творчих здібностей і нових знахідок.

Творчих Вам успіхів у всіх справах і починаннях!

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Мотивація навчальної діяльності на уроках інформатикис. Димка Глибоцький район Чернівецька область e-mail: margareta.golovata@gmail.com(З досвіду роботи Головатої Маргарети Лауренціївни, вчителя інформатики Димківського НВК) “Я РОБЛЮ ЦЕ ТАК…”МАЙСТЕР-КЛАС

Номер слайду 2

Зміст. Шляхи підвищення мотиваціїЩо таке мотивація?ІІІ етап уроку – результативність, постановка цілей на майбутнєІ етап уроку – мотивація початку роботиІІ етап уроку – мотивація виконання роботи. Специфіка нової української школи. Роль вчителя в організації навчання Методи та засоби створення позитивної мотивації навчання. Три кроки до успіху. Висновки

Номер слайду 3

Специфіка нової української школи. Якщо ти можеш щось уявити – ти можеш цього досягти! Мрійте. Прагніть. Досягайте. Зіг Зіглар Будь-яка діяльність має:викликати зацікавленість, розв’язувати проблемні питання на практиці, творчо застосовувати знання. Мета використання творчих завдань:створити «зону психологічного комфорту»;уникнути зниження рівня зацікавленості;сприяти розвитку мислення високого рівня. Змістrrrrr

Номер слайду 4

Що таке мотивація?Мотивація сприяє появі в учня навчальної ініціативи й любові до навчання, спонукає його діяти з максимальною енергією в різних навчальних ситуаціях. Змістrrrrr

Номер слайду 5

Змістrrrrr

Номер слайду 6

Змістrrrrr

Номер слайду 7

Три кроки до успіху. Змістrrrrr

Номер слайду 8

Методи створення позитивної мотивації навчання. Зміст. Емоційні:заохочення;навчально-пізнавальна гра;створення ситуації успіху…Пізнавальні:створення проблемної ситуації;спонукання до пошуку алгоритмів рішень;виконання творчих завдань…Вольові:інформація про результати навчання;формування відповідальності;прогнозування майбутньої діяльності…Соціальні:розвиток бажання бути корисним;створення ситуації взаємодопомоги;зацікавленість у результатах колективної праці…rrrrr

Номер слайду 9

Дидактична гра – метод підвищення мотивації до навчання Зміст. Без гри немає й не може бути повноцінного морального й розумового розвитку. А. С. Макаренкоrrrrr

Номер слайду 10

І етап уроку – мотивація початку роботи. Зміст. Квадрат ПолібіяІнтелект-карта. Крок за кроком. Анаграми. Проблемне питання. Шифр Цезаря. Хибна альтернативаrrrrr

Номер слайду 11

ІІ етап уроку – мотивація виконання роботи. Зміст. Детективне агентство. Знайди слова. Диктант з ключем Вибірковий диктант. Весела галявина. Хвилинка релаксаціїФізхвилинкаrrrrr

Номер слайду 12

ІІІ етап уроку – результативність, постановка цілей на майбутнєЗміст. Кубування. Шість капелюхів мислення. Хто швидше?Шифр Брайля. Азбука Морзе. Діаграма Ейлера-ВенаІнтелект-картаhttps://learningapps.org/create. App.phprrrrr

Номер слайду 13

Висновки. Говорять, що мотивація триває не довго. Що ж, свіжість після ванни – теж. Тому піклуватися про них варто щодня. Зіг Зиглар. Змістrrrrr

Номер слайду 14

5 Тема уроку: Базується на заміні кожної літери тексту на іншу літеру шляхом зміщення за алфавітом на фіксовану кількість символів. Ключ. Безпечне користування Інтернетом1 А2 Б3 В4 Г5Ґ6 Д7 Е8Є9 Ж10 З11 И12І13Ї14 Й15 К16 Л17 М18 Н19 О20 П21 Р22 С23 Т24 У25 Ф26 Х27 Ц28 Ч29 Ш30 Щ31 Ь32 Ю33 Я К=2 ГЖІСЖЩПЖ МРТЇУФХҐВППБ ЙПФЖТПЖФРОНазад. Шифр Цезаряrrrrr

Номер слайду 15

5 Тема уроку: Під час кодування повідомлення кожна літера замінюється парою цифр – номерами стовпця та рядка таблиці, на перетині яких вона розміщена. Ключ. Локальна мережа13:43:62:11:13:45:33:1123:61:63:61:22:11 Назад. Квадрат Полібіяrrrrr

Номер слайду 16

5 Тема уроку: Безладна перестановка букв у слові, що створює інше слово. Ключ. Комп’ютери та їх різновиди. П’ютекомри та їх норіздиви. Генератор «АНАГРАМ»Види сучасних ПККлюч. Стаціонарний, портативний, мобільний, смартфон. Назад. Анаграмаrrrrr

Номер слайду 17

5 Тема уроку: Ключ 1. Шрифт, розмір, колір, накреслення. Ключ 2. Відступи, вирівнювання, міжрядковий інтервал. Введення, редагування та форматування символів і абзаців. Конвертер Брайля. Властивостіабзацівсимволів. Назад12 Шифр Брайляrrrrr

Номер слайду 18

5 Тема уроку: Складові комп’ютерів та їхнє призначення1. Клавіатура чи монітор? 2. Мікрофон чи навушники? 3. Принтер чи плотер? Пристрої введення – це…Назад. Пристрої виведення – це…1. Монітор чи миша? 2. Відеокамера чи звукові колонки? 3. Фотокамера чи сканер? Хибна альтернативаrrrrr

Номер слайду 19

Фізхвилинка. Азбука, у якій кожна літера позначається певним положенням рук з прапорцями. Семафорна азбука. Назадrrrrr

Номер слайду 20

Азбука, у якій кожна літера записується з використанням крапок і тире. Ключ1. Інтернетом 2. небезпеки 3. особистих 4. шкідливих5. загрозливого Безпечне користування Інтернетом. Тема уроку: Під час користування (1) потрібно пам’ятати про (2) та дбати про захист (3) даних, захист від програм (4) і від (5) вмісту. 1. •• —• — • •—• —• • — ——— ——2. —• • —••• • ——•• •——• • —•— —•——3. ——— ••• ——— —••• —•—— 4. ——•— —•— •• —•• •—•• —•—— •—— ———— 5. ——•• •— •••• •—• ——— ——•• •—•• —•—— •—— ——— •••• ——— Назад. Азбука Морзеrrrrr

Номер слайду 21

5 Тема уроку: Файли, папки та операції над ними. Генератор «Знайди слова»Назад. Знайди словаrrrrr

Номер слайду 22

Ребуси5 Тема уроку: Складові комп’ютерів та їхнє призначення. Генератор ребусів32 Комп’ютер. Миша. Клавіатура. Монітор. Принтер. Колонки. Мікрофон14567 Назад. Детективне агентствоrrrrr

Номер слайду 23

Вибірковий диктант5 Тема уроку: Файли, папки та операції над ними. Назад. Записати тільки ті операції, які можна виконувати над папками, файлами, ярликами. Створення, малювання, виділення, вивчення, перейменування, вимірювання, копіювання, підкреслення, переміщення, ділення, видалення, множення, відновлення. Створення. Виділення. Перейменування. Копіювання. Переміщення. Видалення. Відновленняrrrrr

Номер слайду 24

5 Пристрій введення даних, який використовують у звукозаписі. Результат сприйняття людиною повідомлень з навколишнього світу. Паличка для письма. Один з видів портативних комп’ютерів, який розрахований здебільшого на роботу з комп’ютерними мережами. Пристрій для друку даних на папері. Наука про інформацію та інформаційні процеси. Пристрій, що перетворює сигнал у форму, зручну для опрацювання. Об’єкт текстового документа, що має такі властивості: розміри сторінки, розміри полів, орієнтація сторінки, номер сторінки.{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}МІКРОФОНІНФОРМАЦІЯСТИЛУСНЕТБУКПРИНТЕРІНФОРМАТИКАСЕНСОРСТОРІНКАНазад. Знайдіть і запишіть у стовпчик слова за їх лексичним значенням. Підкресліть другу від початку літеру. Прочитайте отримане слово. Диктант з ключемrrrrr

Номер слайду 25

6 Тема уроку: Ефекти зміни слайдів. Назад. Учні отримують розгаданий кросворд з основними поняттями теми. Вони мають пояснити кожне слово кросворду (можна практично). Поясни слова. Хто швидше?rrrrr

Номер слайду 26

Крок за кроком. Завдання 5 Властивості ліній. Соняшник – символ сонця, праці і достатку, сили і добробуту Батьківщини. Народні символи України – святині українського народу. Очікувана відповідь: форма, товщина, тип, шаблон, колір. «Солоденький» урок.»Створення, редагування та форматування графічних об’єктів в текстовому документі. Тема уроку: 123458 Правила групи (бонусний бал)Піднята рука. «Це МОЯ думка…» STOP. Назадrrrrr

Номер слайду 27

5 Назад. Кубування rrrrr

Номер слайду 28

5 Назадвигоди і переваги відчуття й емоції заперечення, критика творчість, нові ідеї і можливості оцінка доступної і необхідної інформації висновки. Сутність методу. Шість капелюхів мисленняrrrrr

Номер слайду 29

НазадІнтелект-карта. Mind maps (карта пам’яті, ментальна карта, карта думок, інтелект-карта, асоціативний кущ тощо) – спосіб організації інформації так, щоб мозку було максимально легко працювати з нею. За допомогою Mind maps, можна навчитися мислити абсолютно по-новому, використовуючи потенціал обох півкуль мозку.rrrrr

Номер слайду 30

5 Назад. Діаграма Ейлера-Веннаrrrrr

Номер слайду 31

Проблемне питання8 Назад. Тема уроку: Створення, редагування та форматування графічних об’єктів в текстовому документі.rrrrr

Номер слайду 32

Весела галявина. Пристрої введення даних. Пристрої виведення даних5 клас. Принтер. Сканер. Монітор. Клавіатура. Мікрофон. Звукові колонки Маніпулятор «миша»Навушники. Веб-камера. Мультимедійний проектор. Модем. Зоровий диктант- класифікація. Назадrrrrr

Номер слайду 33

Комп’ютер мій товариш, я з ним давно дружу,Цікавого багато про нього розкажу,Об’єкти ОС Windows назвати можу я, Це ярлики, і папки, і файли – знаю я,Програми, піктограми – це все одна сім’я. Я папку “Мій комп’ютер” вам швидко віднайду,В “Моїх я документах” порядок наведу. Про кнопку “Пуск” охоче усім я розкажу: Люб’язно викликає нам “Головне меню”,З якою дуже просто програму запущу. Тема: “Об’єкти та їх властивості”. Тема: “Робочий стіл. Меню, їх призначення”. Комп’ютер здавна має розумні складові,Це , і “ ”, звукові, вводить всі тексти залюбки,А переносить всі дані на папір. єднає усіх їх з давніх пір. Тема: “Складові комп’ютера”. Хвилинка релаксаціїНазадrrrrr

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Васько Марія Миколаївна
    Дякую за такий гарний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Інформатика, Майстер-класи
Додано
27 березня 2018
Переглядів
8472
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку