Заняття з розвитку зв’язного мовлення з елементами логоритміки для дітей середнього дошкільного віку на тему «На пташиному дворі»

Про матеріал
Одним із найважливіших видів мовленнєвої роботи з дошкільниками є логоритміка, що передбачає поєднання мовлення з рухом, сприяє розвитку відчуття ритму, нормалізації та регулюванню темпу вимовляння. Заняття логопедичною ритмікою корисні всім дітям, а не лише тим, що мають слухові, мовленнєві, рухові або інтелектуальні порушення розвитку. Заняття з розвитку зв’язного мовлення у поєднанні з логоритмікою мають ефективний результат у корекційній роботі з дітьми.
Перегляд файлу

Заняття з розвитку звязного мовлення з елементами логоритміки для дітей середнього дошкільного віку на тему «На пташиному дворі»
МЕТА:

  1.               Продовжити вчити дітей ділити слова на склади, працювати над структурою слова. Вправляти у вживанні прийменників та дієслів. Вправляти у вживанні слів-назв свійських птахів в кличних формах. Вправляти у вживанні слів-назв свійських птахів та їх дитинчат.
  2.               Розвивати зв'язне мовлення , пізнавальний інтерес, координацію рухів , ритм, темп мовлення.
  3.               Корегувати дрібну моторику м'язів рук, загальну моторику, мовне дихання.
  4.               Виховувати самостійність, любов до тварин.

МАТЕРІАЛ ТА ОБЛАДНАННЯ: подвір'я, дитячі костюми у вигляді свійських птахів (качка, курка, півень, індик, гусак), Колобок - іграшка, предметні картинки з зображенням свійських птахів: мама, тато, дитинчата. 

 ХІД ЗАНЯТТЯ:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Логопед:-Сьогодні в нас буде незвичайне заняття, тому в мене до вас таке прохання:

Я загадку загадаю
А хто знає – відгадає:
Я по засіку метений,
Я на яйцях спечений,
Я від діда втік,
Я від баби втік,
І до вас прибіг.
                                 (Колобок)

Логопед:-Так, Колобок. До нас у гості сьогодні прийде Колобок – у нього рум’яний бік!

Логопед:- Покличемо його. Тільки покличемо його правильно: КО-ЛОБ-КУ!

Діти:- КО-ЛОБ-КУ!

Логопед:- Ще покличемо!

Діти: -КО-ЛОБ-КУ!

Логопед:-Щось він нас не чує мабуть. Покличемо ще. А щоб він почув нас, ще й поплескаємо.

Діти:-КО-ЛОБ-КУ! (з оплесками)

Логопед:-Знову не чує! Ще позвемо, але тепер і потупаємо однією ногою.

Діти:- КО-ЛОБ-КУ! (з тупотінням однією ногою).

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Логопед:-Щось немає його і досі. Оце гість! О! Я знаю, що робити. Треба про нього казочку розповісти, а він почує і прийде. А ви мені допомагайте – рухами і пальчиками розповідайте.

Жив у будиночку собі дідусь з бабусею.
Захотів дід Колобка.
Баба фартух підв’язала,
Засукала рукава.
Стала тістечко місити
Для смачного Колобка.
Вийшов гарний колобок.
І рум’яний в нього бік.
На віконці остудився.
По доріжці покотився.

Логопед:-А ось і він. (Викочується Колобок).

Колобок:- Добрий день, діти!

Діти:- Добрий день!

Колобок:

 Спочатку я хотів, як завжди в ліс піти,

 та вирішив бабусине подвір’я обійти.

Логопед:-Колобку стало цікаво, що навколо будиночка. І він що зробив?

                (Д/г «Що зробив Колобок?»)
 

                Сів… на пеньок.
Зістрибнув… з пенька.
Обкотився ….навколо будиночка і виглянув… з-за будиночка.
Заліз… на дах.
Скотився… під віконце.

Логопед:-Діти, а які тварини живуть на подвір’ї, або  у людей вдома? (Свійські тварини).

Логопед:- Назвіть їх. (Коза, кішка, собака, вівця і т.д.)

Логопед:-А ще на подвір’ї живуть свійські птахи.

Колобок :

               Як погано одному -
Друзів я собі знайду.
Один за одним всі ставайте
Міцно руки всі тримайте.

Колобок :

               Колобок я, Колобок
З собою поведу діток.
Разом будемо гуляти,
Гарно бігати, стрибати.
Тихо, тихо  ви ступайте,
Всі на пальчики ставайте,
Гарно спинку випрямляйте
І за мною поспішайте.
Всі ми разом біжимо,
Не впіймає нас ніхто.
Ми побігли і пішли-
Ой, кого ми тут знайшли?

Гра «На пташиному дворі»

Логопед:- А знайшли ми тут півня!
Покличемо його і познайомимося!

Діти: – ПІВ-НИ-КУ!(з оплесками) ( «Півник» -дитина виходить у коло)

Від зорі і до зорі

На пташиному дворі:

Півень крила піднімає,

По боках себе вдаряє.

Півень:

Раз, два, три!

Ану, спробуй, повтори!

Логопед: -Ану, півнику розкажи про себе.

Півень:

            Двійчаста борода,
Розгониста хода,
Іду, як цар по трону,
На голові корона.

Логопед: -Ану, прострибай зі мною разом свою назву: ПІВ-НИК. А  тепер усі разом.

Логопед: -А як півень кукурікає ? (Ку-ку-рі-ку). Проспіваємо, як півник:

Вдих - руки підняти в сторони

Видих - плескати руками по стегнах промовляючи: КУ-КУ-РІ-КУ (2-3 рази)

Логопед:- А ще хто у нас є на подвір’ї? ( Качка). І її покличемо і познайомимося.

Діти:-КАЧ-КО! ( «Качка» -дитина виходить у коло)

Діти:

Від зорі і до зорі

На пташиному дворі:

Качка йде хитається

До води схиляється.

Качка:

 Раз, два, три!

Ану, спробуй повтори!

Логопед:- Ану, качко, розкажи про себе.

Качка:

 По двору я походжаю,

І водичку крізь шукаю.

Я щодня ходжу до річки,

Бо не можу без водички.

Я хлюпочуся щодня:

«Кря-кря-кря!»

Логопед:- Ану, качко, прострибай зі мною свою назву: КАЧ-КА. А тепер усі разом.

Логопед:- Діти, а як називаються у качки дитинчата (Каченята).

Проплескаємо це слово.

Діти:-КА-ЧЕ-НЯ-ТА.
 

Логопед:- А як називається їхній тато? (Качур)

Діти: – КА-ЧУР!

Логопед:- А ще хто живе тут на подвір’ї? (Гусак) . Покличемо його та познайомимося:

Діти: -ГУ-СА-ЧЕ!
(«Гусак»-дитина виходить у коло)

Діти:

 Від зорі і до зорі

На пташиному дворі:

Наш гусак, як уміє,

Ходить – витягає шию.

Гусак:

 Раз, два, три!

Ану, спробуй повтори! 

Логопед:-Ану, гусаче, розкажи про себе.

Гусак:

Довга шия, червоні лапки,

Хватаю за п’ятки –

Тікай без оглядки.

Логопед: -Прострибай свою назву, гусаче: ГУ-САК. А тепер всі разом.

Логопед:-А як називаються дитинчата гусака?

Діти:- ГУ-СЕ-НЯ-ТА! (з оплесками)

Логопед:-А як називається їхня мама?

Діти: -ГУС-КА!

Логопед:-А хто у нас ще тут живе? (Курка). Покличемо її і познайомимося.

Діти:- КУР-КО! («Курка»-дитина виходить до кола).

Діти:

Від зорі і до зорі

На пташиному дворі:

Кудахче курка: тах-тах-тах

Піднімає крила так.

Курка:

 Раз, два, три!

Ану, спробуй повтори!

Логопед:-Ану, курочка, розкажи про себе.

Курка:

 Я така птиця,

Що людей не боїться

Не літаю високо,

А співаю: « Ко-ко-ко».

Логопед:-Прострибай свою назву, курочко: (КУ-РОЧ-КА). А тепер всі разом.

Логопед:-А як називаються дитинчата курки?

Діти:- КУР-ЧА-ТА! (з оплесками)

Логопед:-А їхній тато?

Діти:- ПІ-ВЕНЬ!(з оплесками)

Логопед:-А ще ж хто у нас тут живе? (Індик). Покличемо його і познайомимося:

Діти:-ІН-ДИ-ЧЕ! (з оплесками). («Індик»-дитина виходить у коло).

Діти:

 Від зорі і до зорі

На пташиному дворі:

Все белькоче наче індик

Допоміг йому язик: бл-бл-бл…

Індик:

Раз, два, три!

Ану, спробуй повтори!

Логопед:-Ану, індиче, розкажи про себе.

Індик:

Надутий як міх,

Кропиву я їсти звик.

Чому мене сторониться

У дворі усяка птиця?

Тільки що – здіймаю крик.

Називаюсь я індик.

Логопед:-Ану, індиче, прострибай зі мною свою назву: ІН-ДИК.

Логопед:-А як називаються дитинчата індика?

Діти:- ІН-ДИ-ЧА-ТА!

Логопед:-А їх мама як називається?

Діти: – ІН-ДИЧ-КА!

Логопед:-Ось скільки птахів живе на бабусиному подвір’ї !

Колобок:

Познайомивсь з усіма я.

Притомився – ніг немає.

Повернусь в дім до бабусі

Там і дід сидить в кожусі.

В ліс не буду я ходити –

На подвір’ї з вами буду жити.

ІІІ. ПІДСУМОК (Сюрпризний момент)

Колобок:
А ось тут цукерки -
Для малят гарненьких.
Пригощайтесь, пробуйте,
А мене не чепайте!

 (Колобок пригощає дітей)

Колобок:- До побачення, діти!

Логопед:- І ми скажемо колобку до побачення тільки з оплесками.
ДО-ПО-БА-ЧЕН-НЯ, КО-ЛОБ-КУ !
(Колобок залишається на подвір’ї )

Логопед:-Діти, кого ж Колобок зустрів на подвір’ї у бабусі та дідуся?
(півня, качку і т.д.)

Логопед:-А як одним словом їх можна назвати?

Діти:-Свійські птахи.

Логопед:-Вам сподобалося грати?

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
2101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку