Тема: Знавці української мови та літератури
Мета:
Форма проведення: мовна гра-шоу
Обладнання: карта України, комп’ютерна презентація, картки із завданням, стрічки синього та жовтого кольорів.
План
Початок заходу
І.Організаційний момент
1.Слово вчителя
ІІ. Візитка
1.Слово вчителя
Основна частина заходу
ІІІ. Українська перли
1.Слово вчителя
ІV. Таємниці слів
1.Слово вчителя
V. Плутанка « Знайди слово»
1.Слово вчителя
VI. «Гонка за лідером»
1.Слово вчителя
VIІ. « Найкмітливіший»
1.Слово вчителя
Заключна частина заходу
VIІI. Підсумки мовної гри-шоу
1.Слово вчителя
ІХ. Нагородження
Хід мовної гри-шоу
Початок заходу
І.Організаційний момент
1.Слово вчителя
Добрий день, діти. Сідайте, будь ласка. Україна – це земля, де ми народилися і живемо, де живуть наші батьки, де жили наші предки. Це наша мати - Батьківщина.
1-й учень
Мова моя українська,
Батьківська, материнська,
Я знаю тебе не вивчену –
Просту, домашню, звичну,
Не з-за морів покликану
Не з словників насмикану
Ти у мені із кореня,
Полем мені наговорена.
2-й учень
Дзвоном коси накована,
В чистій воді смакована,
Болем очей продивлена,
Смутком багать продимлена,
З хлібом у душу всмоктана,
В поті людським намокнута,
З кров’ю моєю змішана,
І аж до скону захищена.
ІІ. «Візитка»
1.Слово вчителя
Учитель. Увага! Сьогодні ми проведемо мовну гру-шоу, яку вже полюбили всі мешканці нашої держави. Запрошую вас взяти участь у конкурсі знавців рідної мови «Знавці української мови».
У нас сформовано дві команди: команда дівчаток «Волошки» та команда хлопців «Козаки» . Вони займають жовтий та синій сектори.
Представлення команд.
Команди зачитують свій девіз.
1 команда «Волошки».
Хто любить, знає рідну мову, тому вона всміхнеться.
2 команда «Козаки».
Хто мову шанує свою, хай той переможе в бою.
Основна частина заходу
ІІІ. « Українські перли»
1.Слово вчителя
Учитель називає першу частину прислів'я, а учасники конкурсу повинні назвати другу частину.
За кожну правильну відповідь – один бал.
Журі підводить підсумки
ІV. « Таємниці слів»
1.Слово вчителя
Учасникам гри-шоу потрібно правильно назвати звуки у слові.
Слова для команди «Волошки»: джерегеля (коса, складена вінком на голові)
Слова для команди «Козаки»: гутництво (вироби зі скла)
Журі оцінює і оголошує результати
V. Плутанка «Знайди слово»
1.Слово вчителя
Скільки б ми не навчалися, все одно не зможемо все осягнути, всього знати. Зрозуміти значення того чи іншого слова нам допомагає словник. Але сьогодні у вас його немає. Серед трьох слів вам потрібно вибрати одне, яке відповідає значенню цього слова.
Завдання для команди «Волошки».
Молоденька травичка: осокора, моріжок, зеленуха.
Завдання для команди «Козаки».
Сніп пшениці: дідух, калита, збіжжя.
Завдання для команди «Волошки».
Старовинна чоловіча безрукавка: черес, кептар, банаш.
Завдання для команди «Козаки».
Кажан, який долає відстань понад 200 км: нічниця, летючка, млинка.
Журі підводить підсумки
VI. «Гонка за лідером»
1.Слова вчителя
Кожній команді я задаю запитання і хто перший дасть більшу кількість правильних відповідей той і переможе
І команда
ІІ команда
Журі підводить підсумки
VIІ. «Найкмітливіший»
1.Слова вчителя
Кожна команда отримає завдання-загадку і хто перший дасть більшу кількість правильних відповідей той і переможе
Команда «Волошки»
(ви-ми-ти)
Команда « Козаки»
(літерою а)
4 літерами? (труд)
Заключна частина заходу
VIIІ. Підсумки гри-шоу
1.Слово вчителя
Сьогодні у нас була дуже насичена гра-шоу, сподіваюся, що винесли із неї багато чого цікаво та корисного для себе, зрозуміли,що українська мова та література відіграють важливе місце у нашому житті. Запрошуємо наше журі, яке вже визначилося з переможцем.
IХ. Нагородження