Мовна-гра шоу "Знавці української мови та літератури"

Про матеріал
Через форму гри здобувачі освіти розширюють та поглиблюють знання про свою країну, традиції та звичаї, рідну мову.Розвивають образне й логічне мислення, навички виразного читання, переказу, спостереження над художнім текстом, висловлення своєї думки про прочитане, прагнення бути свідомим громадянином України
Перегляд файлу

Тема: Знавці української мови та літератури

Мета:

  • розширювати та поглиблювати знання про свою країну, традиції та звичаї, рідну мову;
  • розвивати образне й логічне мислення, навички  виразного читання, переказу, спостереження над художнім текстом, висловлення своєї думки про прочитане, прагнення бути свідомим громадянином України;
  •  виховувати допитливість,любов до рідного краю, кращі моральні якості.

Форма проведення: мовна гра-шоу

 Обладнання:  карта України, комп’ютерна презентація, картки із завданням, стрічки синього та жовтого кольорів.

План

Початок заходу

І.Організаційний момент

1.Слово вчителя

ІІ. Візитка                      

1.Слово вчителя

Основна частина заходу

ІІІ. Українська перли

1.Слово вчителя

ІV. Таємниці слів

1.Слово вчителя

V. Плутанка « Знайди слово»

1.Слово вчителя

VI. «Гонка за лідером»

1.Слово вчителя

VIІ. « Найкмітливіший»

1.Слово вчителя

Заключна частина заходу

VIІI. Підсумки мовної гри-шоу

1.Слово вчителя

ІХ. Нагородження

Хід мовної гри-шоу

Початок заходу

І.Організаційний момент

1.Слово вчителя

Добрий день, діти. Сідайте, будь ласка. Україна – це земля, де ми народилися і живемо, де живуть наші батьки, де жили наші предки. Це наша мати - Батьківщина.

1-й учень

 Мова моя українська,

Батьківська, материнська,

Я знаю тебе не вивчену –

Просту, домашню, звичну,

Не з-за морів покликану

Не з словників насмикану

Ти у мені із кореня,

Полем мені наговорена.

2-й учень

Дзвоном коси накована,

 В чистій воді смакована,

Болем очей продивлена,

Смутком багать продимлена,

З хлібом у душу всмоктана,

В поті людським намокнута,

З кров’ю моєю змішана,

І аж до скону захищена.

ІІ. «Візитка»

1.Слово вчителя

Учитель.  Увага! Сьогодні ми проведемо мовну гру-шоу, яку вже полюбили всі мешканці нашої держави. Запрошую вас взяти участь у конкурсі знавців рідної мови  «Знавці української мови».

У нас  сформовано дві команди: команда дівчаток «Волошки» та команда хлопців «Козаки» .  Вони займають жовтий та синій сектори.

Представлення команд.

Команди зачитують свій девіз.

1 команда «Волошки».

Хто  любить, знає  рідну  мову,  тому  вона  всміхнеться.

 

2  команда «Козаки».

Хто  мову  шанує свою, хай той переможе  в бою.

Основна частина заходу

 ІІІ. « Українські перли»

1.Слово вчителя

Учитель називає першу частину прислів'я, а учасники конкурсу повинні назвати   другу частину.

За кожну правильну відповідь – один бал.

  1. Хто мови своєї цурається, хай сам себе … (стидається).
  2. Птицю пізнати по пір'ю, а людину … (по мові).
  3. Рідна мова - не полова: її за вітром … (не розвієш).
  4. Від теплого слова і лід … (розмерзається).
  5. Добрим словом мур проб'єш, а лихим і в двері … (не ввійдеш).
  6. Слово до слова — зложиться … ( мова).
  7. Як овечка: не мовить ні … (словечка).
  8. Чоловік має два вуха, щоб багато слухав, а один язик, щоб менше … (говорив).

Журі підводить підсумки

ІV. « Таємниці слів»

1.Слово вчителя

Учасникам гри-шоу потрібно правильно назвати звуки  у слові.

Слова для команди «Волошки»:  джерегеля (коса, складена вінком на голові)

Слова для команди «Козаки»: гутництво  (вироби зі скла)

Журі оцінює і оголошує результати

V. Плутанка «Знайди слово»

1.Слово вчителя

Скільки б ми не навчалися, все одно не зможемо все осягнути, всього знати. Зрозуміти значення того чи іншого слова нам допомагає словник. Але сьогодні у вас його немає. Серед трьох слів вам потрібно вибрати одне, яке відповідає значенню цього слова.

Завдання для команди «Волошки».

Молоденька травичка: осокора, моріжок, зеленуха.

Завдання для команди «Козаки».

Сніп пшениці: дідух, калита, збіжжя.

Завдання для команди «Волошки».

Старовинна чоловіча безрукавка: черес, кептар, банаш.

Завдання для команди «Козаки».

Кажан, який долає відстань понад 200 км: нічниця, летючка, млинка.

Журі підводить підсумки

VI. «Гонка за лідером»

 1.Слова вчителя

Кожній команді я задаю запитання і хто перший дасть більшу кількість правильних відповідей той і переможе

І команда

  1. Народні пісні на Різдво (колядки)
  2. Народне оповідання про фантастичні події (легенда)
  3. Прізвище Олександра Олеся  (Кандиба)
  4. Віршований твір, який співається  (пісня)
  5. Розділ, в якому вивчаються частини мови (морфологія)

 

ІІ команда

 

  1. Усна народна творчість (фольклор)
  2. Опис зовнішнього вигляду людини (портрет)
  3. Назвіть типи мовлення (розповідь, опис, роздум)
  4. Художнє означення в літературі (епітет)
  5. Художнє перебільшення (гіпербола)

 

Журі підводить підсумки

VIІ. «Найкмітливіший»

 

1.Слова вчителя

Кожна  команда отримає завдання-загадку і хто перший дасть більшу кількість правильних відповідей той і переможе

Команда «Волошки»

  • Як за допомогою трьох займенників можна зробити руки чистими?

 (ви-ми-ти)

  • Який займенник у спорті може задовольнити суперників, але розчарувати болільників?                                                     (нічия)

 

Команда « Козаки»

  • Чим закінчується зима і весна?

                      (літерою а)

 

  • Як написати слово «робота» 5 літерами?          (праця)

                                                               4 літерами?          (труд)

 

 

Заключна частина заходу

VIIІ. Підсумки гри-шоу

1.Слово вчителя

Сьогодні у нас була  дуже насичена гра-шоу, сподіваюся, що винесли із неї багато чого цікаво та корисного для себе, зрозуміли,що українська мова та література відіграють  важливе місце у нашому житті. Запрошуємо наше журі, яке вже визначилося з переможцем.

IХ. Нагородження

 

docx
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
1249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку