Інтегрований урок розвитку мовлення (мова, література, малювання, музика) у 5 класі

Про матеріал
Інтегрований урок розвитку мовлення у 5 класі меті навчити учнів складати текст , використовувати різні типи мовлення, готувати і презентувати міні – проекти, розвивати виразне мовлення , формувати уміння чітко висловлювати свою думку, бачити і цінувати прекрасне, виховувати любов до природи та мистецтва.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

ІНТЕГРОВАНИЙ   УРОК  З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ

( МОВА, ЛІТЕРАТУРА,  МУЗИКА,МАЛЮВАННЯ )

В 5 КЛАСІ

 

 

 

ЦІ КВІТИ МИЛІ ТА ЛАСКАВІ

МЕНІ ВСМІХАЮТЬСЯ Й ТОБІ ,

ЇХ ЦВІТ РЯСНИЙ В ЗЕЛЕНИХ ТРАВАХ –

МОВ ОЗЕРЕЧКА ГОЛУБІ.

  С.ЖУК

 

 

 

УРОК РОЗРОБЛЕНО

УЧИТЕЛЕМ УКРАЇНСЬКОЇ

МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ

ЗОРЯНСЬКОГО ЗЗСО І-ІІІ СТ

ОЛІЙНИК О. В.

 

 

 

 

 

 

natalca

С.ЗОРЯНЕ 2019

 

 

 

 

МЕТА УРОКУ:

навчати учнів складати текст , використовувати різні типи мовлення, готувати і презентувати міні – проекти, розвивати  виразне мовлення , формувати уміння чітко висловлювати свою думку,  бачити  і цінувати прекрасне, виховувати любов до  природи та мистецтва.

 

     ХІД УРОКУ

І. Організація класу . Мотивація навчання.

ІІ. Робота над темою уроку.

1 ( підготовлений учень)

 Весна – чарівниця, неначе цариця ,

 Наказ свій послала , щоб краса вставала,

 І проліски , й травка, й зелена  муравка,

 І кульбаба рясна , й фіалочка ясна.

 Всі квіти  весняні, веселі, кохані

 З- під  листя виходять , голівки підводять

 Од сну зимового  до сонця ясного.

  1. Учнівський міні – проект « Перша квітка весни»
    • Як тільки зійде сніг , виринають з-під землі  сріблясто – пухнасті  клубочки. День – другий і пухнастими вищають , розкриваються. Ця квітка дуже квапиться зустрітися з сонцем і небом, вона не може дочекатися  поки з’явиться  листя . Спочатку вона розквітає , а вже потім  виростає листя . Квітка вся вкрита  густим  сріблястим  пушком – ця шубка гріє квітку і стебло  вночі, коли трапляються  весняні заморозки.

 

 

  • Про неї  складено  чимало казок і легенд. Вона  може не лише  приспати, а й провіщати. Її  зривали рано вранці, до вечора тримали в холодній воді.   А ввечері клали під подушку  й лягали  спати, що людині снилося , те, вважали,  чекало її в майбутньому .  А ще кажуть, що жодна зла сила  не зашкодить  людині , якщо висушену квітку  носити з собою . Нині цю квітку  занесено до Червоної книги України.

 

3. Завдання учням  : знайти квітку сон – трави на слайді, усно описати її.

- Які ще перші квіти  зображені на малюнку? Чи знаєте ви, що їх  не можна бездумно рвати? Чому треба берегти первоцвіти?

 

 

4.Учнівський мініпроект « Гарно в нашому садочку»

- Гарно в нашому садочку ,

Як дівчині у віночку,

Лиш дивись – де травичка, де метелик ,

А де квітка , там і джмелик .

Любо скрізь.

 

  •                                
  •                                
  •                                
  •                               - Квіти – радість , краса. Завжди на Україні  дівчата плели вінки, квітами 

вишивали сорочки, розмальовували посуд. Все життя  людину супроводжують квіти. Кожна жінка намагалася прикрасити  своє житло , двір, на якому сіяла і чорнобривці , і мальву. Садила любисток.

  • - Хата моя, рідна хата, рідна моя сторона .
  • Пахне любисток і м’ята , мальви цвітуть  край вікна.
  • Хата моя, біла хата, казко тепла й доброти,
  • Стежка від тебе  хрещата в’ється в далекі світ
  •  
  • 5. Методом « снігова куля» обговорюємо питання « Для чого люди прикрашають квітами  одяг, посуд, житло, подвір’я ?»

 

6. Розповідь учителя.

 Люди завжди мріяли про щастя . Вони наділяли  рослини  магічною  силою, оточували їх легендами . А ви чули легенду про щастя . Стверджують, що воно перебувало  в пуп’янку тюльпана. Ніхто не міг дістатися до нього , хоча й намагалися: хто силою,  хто – хитрощам квітки щастя, хто – заклинаннями . І йшли до тієї квітки старі й молоді, здорові й каліки, ішли царі й жебраки. Щастя нікому не давалося до рук. Та ось одного разу луками , де росла вітка, йшла натомлена бідна жінка , яка вела за руку  маленького  сина. Їй хотілося  хоча б подивитися  на пуп’янок  чарівної квітки щастя, якого вона так і не побачила за своє життя. Жінка тихенько  із замиранням серця наблизилась до квітки. Раптом її хлопчик , побачивши пуп’янок  дзвінко і голосно розсміявся , так як може  тільки дитина . І сталося  диво: тієї самої миті пуп’янок  розкрився. Те , що не вдавалося  зробити ні силою, ні хитрощами, зробив веселий безтурботний  сміх.  Дорослому часом важко

збагнути  , що не все  можна здобути хитрощами. По – справжньому  щасливою може бути тільки дитина . їй так небагато для цього треба.

 

7. Перевірка випереджувального  домашнього завдання : намалювати й розповісти  про квітку, яка  може бути для вас квіткою щастя, думку обґрунтуйте.

 

8. Розповідь учителя .

 Кожна квітка має свою мову. Так айстра – це сум, волошка – простота, гвоздика – мужність, дзвоник – вдячність, лілія – чистота,  нарцис – гордість,  пролісок – ніжність,  ромашка – кохання і мир,  фіалка – сором’язливість. Все, що було в хаті  ,

Було оберегом  від усього злого .   Це  рушники, і сорочки, і квіти, і трави. Для дівчат оберегом був вінок , який мав форму кола   , був символом сонця. Всього у ньому було 12 квіток, кожна з  яких була  символом і оберегом . Так безсмертник  був символом  здоров’я , цвіт вишні та яблуні – символом  материнської відданості, любисток і волошка – вірності.

 

9. Учнівський міні –проект « Легенди про квіти»

 

 

 

 

 

 

- Ось, що розповідає легенда про волошку. Жив на світі хлопчик Васильок  і покохав він русалку. Все у них було добре , але вони  не могли домовитися , де їм жити. Василь умовляв дівчину залишитись на землі , а вона кликала його на  дно

озера. А коли зрозуміла, що не може вмовити хлопця перетворила його  в скромну квітку , яка нагадує  кольором голубу гладь води.

 Поширений на Україні і мак  - символ крові, мак вплітають у вінок ті у кого хтось загинув на війні.

 

- Однією з найулюбленіших  квітів є айстра  . Її саджають  у кожному дворі, про неї поети складають вірші.

 

Опівночі айстри в саду розцвіли,

Умились росою , вінки одягли

І стали рожевого ранку чекать ,

І в райдуги барвів життя убирать.

 

10 . Учитель:

Але найголовніший  символ України – барвінок.

  Недавно ще гула метелиця.

  Ще в вибалках не  танув сніг ,

  А вже барвінку листя стелиться

  Зеленим килимом до ніг.

З давніх – давен барвінок увійшов у життя нашого народу , про нього  складено багато легенд, пісень . Немовлят купали  у барвінку - на здоров’я , дівчата прикрашали  його квітами коси , вплітали у вінок  на щастя, пучечки вішали над дверима, щоб оберігав від нечистої сили. Кущики барвінку  садили біля будинку , щоб родина жила довго  у злагоді й щасті.

 Барвінок – точний годинник : він розкриває  пелюстки о 6 ранку, а закриває їх о  17 годині. А  ще вважають , що барвінок безсмертний , його називають хрещатим , бо 4 листочки утворюють хрестик. От і співається в пісні «Не стелися ,хрещатий барвінку, по крутій горі…».

 Художники часто  малюють на своїх картинах квіти. Однією із відомих  художниць є Катерина Білокур – народна майстриня, яка ніде не вчилася малювати, а мала дар від природи. Вона дуже любила малювати квіти, могла годинами сидіти біля квітки і вимальовувати кожну її пелюстку. Фарби виготовляла сама із природних матеріалів. Давайте подивимось на її картини.

 

ІІІ. Рефлексія . Перегляд відео  про квіти

 

« Вальс  квітів» П. Чайковського  ( квіти розпускаються під музику).

- Чи сподобалось вам відео?

- Яке враження справило  воно на вас?

- Чи відомий вам автор музики? ( якщо ні, учитель пояснює)

- Що дізналися нового ?

- Що сподобалось найбільше?

- Про яку  українську художницю ви дізналися?

-Чи сподобалися вам її картини?

  • Які типи мовлення ми сьогодні використали?

 

 

 

 

 

IV. Підсумки. Оцінювання.

 

V.Заключне слово учителя.

 Різні є на світі країни,

 Різні люди є на світі ,

Різні гори, полонини,

Різні трави, різні квіти.

Є з усіх одна країна –

Найрідніша нам усім ,

То – прекрасна Україна –

Нашого народу дім.

Як рідну  матір бережіть , плекайте,

І хай на ній завжди цвіте весна.

Любіть її , шануйте , добре знайте,

Вона вам рідна  і вона одна.

 

VI . Домашнє завдання .

 Скласти усну розповідь про  квітку, яку б ви подарували мамі, використавши різні типи мовлення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
1200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку