Контрольна робота у 5-В класі з української мови з теми "Вступ. Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово"

Про матеріал
Контрольна робота у 5-В класі з української мови з теми "Вступ. Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово"
Перегляд файлу

Вступ. Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово

Варіант - 1

1. Текст – це

А) група слів, словосполучень і речень; 
Б)висловлювання, що складається з кількох речен
В)група речень, обєднаних темою й головною думкою; 
Г) кілька мікротем.

   2.  Головна думка тексту – це

А)те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;
Б)те, про що в тексті розповідається;

В)висновок, який робить автор;                                

Г) головна мікротема.

3. Розрізняють такі типи мовлення

А) розповідь, повість, зачин, опис;                Б)опис, оповідання, доказ, роздум;

В) розповідь, опис, роздум, оцінка явища;    Г) роздум, вірш, висновок, розповідь.

4.Прочитайте текст, визначте його тип мовлення. Придумайте й запишіть заголовок.

Понад 300 років помідори були лише декоративною рослиною, вони навіть вважалися отруйними. З історії відомо, що особистий кухар американського президента Джорджа Вашингтона був підкуплений британською розвідкою і намагався отруїти голову держави, даючи йому в їжу … помідори.

А) опис;    Б) розповідь;     В) роздум;    Г) оцінка предмета.

5.Правильно закінчи подане речення.

Підмет і присудок – це …

А) головні члени речення;

Б) однорідні члени речення;

В) другорядні члени речення;
6. За допомогою мовлення людина:
а) спілкується з іншими людьми, висловлює свої думки в усній чи писемній формі;
б) досягає успіху;
в) думає, мріє, розмірковує.

7.Скласти і записати назву і план тексту.
Сьогодні вітряно. Дме різкий північний ходило. Хоч світить сонце, але хочеться стати у затишок і закутатись тепліше...

Ліс не спить. Крекче старий в’яз. Лунко рипить осика.

Та ось здалеку долітає ледве чутний журавлиний поклик. Зраділо шукаєш очима по всьому небосхилу перелітних птахів. Аж ген вони! Сурмлять у тужливі сурми, летять сумними трикутниками. І ось можна розрізнити чи не кожного з них.

Вожак упевнено тримається курсу. За ним двома шеренгами летить уся зграя.

Ключ за ключем пропливає над рідною землею, над оксамитовими озимими луками, над багряними садами і перелісками лине сумний прощальний перегук.

Відлітають журавлі, щоб навесні знову повернутися в рідні Краї, на батьківщину.

 

 

 

Вступ. Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово

Варіант - 2

 

1. Тема тексту – це

А)те, чого навчає текст, що схвалює або засуджує;
Б) «відоме» і «нове»;

В)його зміст, те, про що в ньому розповідається;    
Г) оцінка предмета чи явища.

2. Скласти план тексту – означає

А)поділити текст на абзаци;                                  
Б)зазначити послідовність розташування думки;

В)вказати, як повязані між собою речення у тексті;

Г)визначити в тексті мікротеми, сформувати їх.

3.Заголовок тексту повинен відображати

А)тип мовлення;  Б)тему і головну думку;  В) «відоме» і «нове»;   Г)стиль мовлення.
4.Прочитайте текст, визначте його тип мовлення. Придумайте й запишіть заголовок.

З давніх-давен люди оцінили смакові, поживні й цілющі якості капусти. Вважалося, що вона містить усі сім благ – гаряче і холодне, сухе і вологе, гірке і солодке, а також гостре. Лікарі радили давати капустяний сік дітям, щоб ті швидше виростали, радили вживати цілющу капусту при запаленнях та свіжих ранах.

А) опис;    Б) розповідь;     В) роздум;    Г) оцінка предмета.

5. Познач рядок із правильним закінченням поданого речення.

           Текстом називають… .

А) групу слів, словосполучень, речень;

Б) зв'язані за змістом речення;

В) окремі слова, окремі речення.
6. Текст, у якому є твердження, доказ (доведення) і висновок — це:
а) текст-опис;
б) текст-розповідь;
в) тест-міркування.

7.Скласти і записати назву і план тексту.

Без кінця і краю зеленів степ під блакитним небом. Вітер гуляв по соковитій траві, по шовковій тирсі й котив хвилі аж до обрію, де вони зливалися з хвилями Дніпра. Степ цвів, ніби палахкотів від барвистих метеликів, джмелів, бджіл і комах. По зеленому полю ледь видно просувалися козацькі вартові.

         Чорним шляхом на цілу милю йшло військо. Воно вигравало полковими стягами, сотенними значками, козацькими жупанами, розшитими попонами, набірними вуздечками, білими султанами, срібними руків’ями шабель. Усе військо було на конях. У козаків блищали очі. Вони випромінювали радість, хоробрість і молодецьку відвагу.

         На Запорозьку Січ козаки поверталися з перемогою. Відбили вони охоту бусурманам нападати на українські землі.

 

docx
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
14081
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку