Мовне тема розроблена згідно вимогам до формування змісту та оцінювання тестової роботи з перевірки мовних знань і вмінь у 3-4 класах
№ з/п | Види завдань | Кількість завдань | Кількість балів за кожне правильно виконане завдання | Максимальна кількість балів |
1. | Завдання закритого типу, які передбачають вибір одного із запропонованих трьох варіантів відповідей | 4 | 1 бал | 4 бали |
2. | Завдання відкритого типу, що виконуються без опори на запропоновані варіанти відповідей (на встановлення відповідності; на встановлення правильної послідовності; з короткою відповіддю: самостійне утворення форм слова, добір слів за певною ознакою тощо; з розгорнутою відповіддю творчого характеру: побудова речень, продовження тексту, висловлення власної думки тощо) | 4 (1з яких творче) | 2 бали* | 8 балів |
Разом | 8 | - | 12 балів |
Українська мова, 3 клас
Мовна тема №1
«Текст. Речення.»
Прізвище________________________________
Дата_____________________________________
І варіант
1. Текст – це
а) окремі речення;
б) зв’язані за змістом речення;
в) група слів
2.Які бувають тексти?
а) розповідні, питальні, спонукальні;
б) опис, розповідь, міркування.
3. Який це текст?
Володя йшов стежиною і побачив зайчика. Хлопчик піймав його і поніс додому. У Володі були собака Бровко і котик Мурчик. Вони подружилися із зайчиком.
а) опис;
б) міркування;
в) розповідь.
4. За інтонацією речення бувають:
а) питальні;
б) окличні;
в) окличні, неокличні.
5. Пронумеруйте речення, щоб вийшов текст.
___ Раптом з яру вискочив вовк.
___ Молодий пастух пас овець.
___ Це трапилося в гірському селі.
___ Пастух кинувся на вовка і прогнав його.
___ Він схопив вівцю.
6. Складіть і запишіть із слів речення, визначте в ньому головні члени речення.
Розв’язав, задачу, самостійно, Андрійко, складну.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Поставте потрібний знак в кінці речень і дайте характеристику речень.
Вулицями бігли веселі струмочки_ (_________________________________)
Виростай, калино, під моїм вікном_ (_________________________________)
Які ознаки пізньої осені_ (_________________________________)
8. За змістом розповідного речення побудуйте і запишіть спонукальне речення.
Ми оберігаємо природу рідного краю.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________
Українська мова, 3 клас
Мовна тема №1
«Текст. Речення.»
Прізвище________________________________
Дата_____________________________________
ІІ варіант
1. З яких частин складається текст?
а) зачин;
б) зачин, основна частина, кінцівка;
в) зачин, кінцівка.
2. Який це текст?
Лисиця живе у лісі. У неї руда шерсть. Хвіст довгий і пухнастий. Зуби гострі. Лисиця дуже хитра. Вона ловить і їсть мишей, зайців.
а) опис;
б) міркування;
в) розповідь.
3. Що таке речення?
а) група слів, які пов’язані за змістом;
б) слова і звертання;
в) речення, які пов’язані за змістом.
4. Які бувають речення за метою висловлювання?
а) розповідні, питальні, спонукальні;
б) окличні;
в) неокличні.
5. Пронумеруйте речення, щоб вийшов текст.
___ Побачили птахи ласощі й злетілися до годівниці.
___ І вирішили діти допомогти пернатим друзям.
___ Діти розвісили годівниці на деревах, насипали корму.
___ У шкільній майстерні вони зробили хороші годівниці.
___ Важко живеться птахам узимку.
6. Складіть і запишіть із слів речення, визначте в ньому головні члени речення.
Вкрилася, навесні, земля, килимом, квітучим.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Поставте потрібний знак в кінці речень і дайте характеристику цих речень.
Куди відлітають пташки восени_ (___________________________________)
Друзі, допоможіть пташкам взимку_ (___________________________________)
Я люблю свою матусю_ (___________________________________)
8. За змістом питального речення побудуйте і запишіть розповідне.
Умієте ви майструвати шпаківні?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________