Мовно літературний конкурс ( шкільний етап)

Про матеріал
Завдання для олімпіади з української мови та літератури на шкільному етапі.
Перегляд файлу

Олімпіадна  робота

з української мови та літературного читання

3 клас

 

Прочитай текст.

Загублені рукавички

Товаришів у мене багато — у школі, в нашому класі й у сусідських дворах. Але найбільше дружу з Ігорем. Ми живемо в одному будинку й навчаємося в одному класі, і сидимо за однією партою.

Яка в нас дружба — судіть з такої пригоди.

Коли похолодало й випав сніг, Ігореві, купили зелені рукавички.

Я теж захотів такі самі. Мама купила й мені.

Одного разу на перерві ми кидалися сніжками. Як подзвонили на урок, припинили гру, вбігли в клас, глянули — а в нас обох немає по рукавичці. У мене лівої, в Ігоря — правої.

Наступної перерви всім класом шукали. Перерили в шкільному дворі увесь сніг і не знайшли.

— Ну, де вона пропала? — сумував Ігор. — Тепер удома лаятимуть.

— І мене …. — журився я.

Після того вже й учителів мало слухали на уроках. Все думали про загублені рукавички.

“А що, як віддати йому свою рукавичку? — раптом подумав я. — У нього ж права, в мене — ліва. Якраз буде пара!..”

Так і зроблю — віддам свою. Тоді вдома не узнають, що він загубив . Але якщо вже віддавати Ігореві свою рукавичку, то треба, щоб і він про це не знав!..

Так і зробив. Наприкінці останнього уроку засунув  рукавичку в Ігорів ранець.

Однак вийшло непередбачене, довелося самому дивуватися.

Коли я вдома виклав на стіл зі свого ранця книжки та зошити, то разом з ними витягнув і зелену  рукавичку. Подумав, що ми з Ігорем переплутали ранці. Таке вже було, бо ранці однакові. Щоб остаточно переконатися в тому, подивився на зошити. Зошити мої. Значить, не переплутали. А як же тоді в мій ранець потрапила оця рукавичка? Адже я добре пам’ятаю, що засовував її в Ігорів портфель.

Стривай, рукавичка ж із правої руки! Тепер ясно… виявляється, Ігор теж хотів мене виручити й засунув у мій ранець свою рукавичку. От сміхота!..

Хапаю рукавичку і  до Ігоря. Тільки відчинив двері, відчиняються навпроти і його. Я тримаю зелену рукавичку, і у нього в руці така ж…( 310 слів)

 

За Борисом Комаром


Виконай завдання.

1. Визнач жанр твору.

А казка     

Б оповідання    

В легенда

 

2. Яку з ознак справжньої дружби продемонстрували дійові особи твору?

А Справжні друзі завжди готові прийти на допомогу.

Б Справжні друзі вміють слухати

В Справжні друзі ніколи не змагаються

 

 

3. Обери рядок, у якому записано речення, що допомагає краще уявити стосунки між хлопцями.

А «Ігор теж хотів мене виручити й засунув у мій ранець свою рукавичку.»

Б «Стривай, рукавичка ж із правої руки!»

В «Після того вже й учителів мало слухали на уроках.»

 

4. Яке прислів’я найточніше виражає основну думку твору?

А Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже.

Б Друзі пізнаються в біді.

В Яку дружбу заведеш , таке й життя проведеш.

 

5. З’єднай  слова із відповідними схемами.

    жовтень                            [– ○ – ○]

    дзвінок                             [ ○ – ○ –]

    ящик                                 [– ○ – ○ –]

    знання                               [ ○ – – ○ –]

    їжак                                   [– – ○ : ○]

    чайка                                 [– ○ – – ○ ]

 

6. Випиши із тексту три іменники і зв’язаних з ними прикметники. З одним із словосполучень склади речення, підкресли головні слова.

____________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

7. Добери спільнокореневі слова до слова друг. Визнач закінчення, основу і корінь.

___________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

8. Добери до слова друг

Синоніми____________________________________________________________________

Антоніми_____________________________________________________________________

 

9. До прикметників ,ужитих у переносному значенні, доберіть прикметники у прямому значенні.

Глибокі знання- ______________________________________________________________

Світла думка-________________________________________________________________

Гарячий привіт -______________________________________________________________

 

10. Склади текст на тему «Мій   справжній друг» ( 5-7 речень).

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Trynka Tetiana Vitaliivna
Додано
11 листопада 2023
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку