Правила гри:
- участь беруть 2 команди;
- питання розміщені у 12 номінаціях по 2 завдання у кожній;
- 13-а номінація – «Джокер», який визначить, хто розпочне гру, а саме: капітан якої команди першим дасть відповідь на запитання, та команда і починає;
- До кожного питання в номінаціях дано по три підказки: якщо учасник відповідає з першої підказки – команда отримує 3 бали, якщо з другої – 2 бали, з третьої – 1 бал. Якщо не відповідає, команда не отримує жодного балу і суперники отримують можливість заробити 1 бал додатково, якщо дадуть правильну відповідь.
- Номінації:
Фонетика |
Орфоепія |
Будова слова |
Словотвір |
Орфографія |
|||||
1
|
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
|
Пунктуація |
Джокер
|
Морфологія |
|
|||||
1 |
2 |
1 |
2 |
||||||
Синтаксис |
Лексикологія |
Фразеологія |
Стилістика |
Лексикографія |
|||||
1
|
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
Завдання
«ДЖОКЕР»
Спільнокореневим до слова «вода» є
А) водити; Б) підводний; В) завод.
1. «БУДОВА СЛОВА»
1. Це частина слова:
А) виражає лексичне значення слова;
Б) має корінь, префікс, суфікс;
В) частина слова без закінчення.
(Основа)
2. Це частина слова:
А) зустрічається не в усіх словах;
Б) за допомогою неї творяться нові слова;
В) це ЗА у слові загадка.
(Префікс)
2. «ОРФОЕПІЯ»
1. В українській мові цей знак вільний:
А його не мають односкладові службові слова;
Б) ) значок над літерою;
В) може бути подвійний. Н-д: по′милка - поми′лка. (Наголос)
2. Це буквосполучення із трьох літер вимовляється як один м’який довгий звук:
А) це буквосполучення належить тільки дієсловам;
Б) ці дієслова мають афікс –ся;
В) це буквосполучення є у слові сміється. (-тьс-)
3. «ФОНЕТИКА»
1. Це спеціальне письмо:
А)спосіб передавання усної мови;
Б) передає звуковий склад слів;
В) береться у квадратні душки.
(Транскрипція)
2. Це дзвінкий приголосний звук, що:
А) кілька десятиліть був відсутній у нашій мові;
Б) його парний глухий – звук [к] ;
В) цей звук є у слові ґудзик. (Ґ)
4. «СЛОВОТВІР»
1. Один зі способів словотвору:
А) він найпродуктивніший;
Б) цим способом творяться більшість іменників та прикметників;
В) цим способом утворено слово дубок.
(Суфіксальний)
2. Слова, утворені цим способом,
А) можуть писатися разом і через дефіс;
Б) у процесі словотвору беруть участь не менше двох слів;
В) цим способом утворене слово трирічний.
(Складання)
5. «ОРФОГРАФІЯ»
1. Ця графічний знак, який не позначає звука:
А) зустрічається у словах різних частин мови;
Б) її місце – перед я, ю, є, ї;
В) є у слові п’ятий. (Апостроф)
2. Ця буквена орфограма, яка буває при збігу та при подовженні:
А) стосується переважно іменників середнього роду на –я;
Б) також іменників ІІІ відміни в орудному відмінку;
В) є у слові знання. (подвоєння приголосних)
6. «ПУНКТУАЦІЯ»
1. Цей розділовий знак:
А) буває при однорідних членах речення та узагальнюючому слові;
Б) може стояти між підметом і присудком;
В) є у реченні «Життя – це скарб».
(Тире)
2. Цей розділовий знак ставимо в кінці речення, коли:
А) сумніваємося; Б) дивуємося; В) коли цікавимось чимось. (Знак питання)
7. «МОРФОЛОГІЯ»
1. До цієї самостійної частини мови:
А) належить найбільше слів;
Б) ці слова поділяються на 4 відміни;
В) відповідають на запитання хто? що? (Іменник)
2. Ця самостійна частина мови:
А) вказує на різні ознаки;
Б) ці слова ніколи не мають закінчення;
В) слова: весело, пізно, потім, по-львівськи. (Прислівник)
8. «СИНТАКСИС»
1. Що це за речення?
А) це речення вимовляється з особливою інтонацією;
Б) це речення передає емоції;
В)в кінці речення ставиться знак оклику. (Окличне)
2. Це член речення:
А) вказує на ознаку предмета;
Б) є у реченні «Побачив лісові квіти»;
В) відповідає на запитання: який? чий? котрий?. (Означення)
9. «ЛЕКСИКОЛОГІЯ»
1. Слова цієї групи слів за значенням:
А) утворюють відповідні ряди слів;
Б) є близькими за значенням;
В) є у реченні «Пішла в снопи, пошкандибала Івана сина годувать» (Синоніми)
2. Слова цієї групи:
А) не завжди розуміємо;
Б) зустрічаємо найчастіше на уроках історії та літератури;
В) до них належать слова гетьман, уста, ректи. (Застарілі)
10. «ФРАЗЕОЛОГІЯ»
1. Цей фразеологізм:
А) має антонім «гнути спину»;
Б) має синонім «ворон лічити»;
В) означає «нічого не робити». (Байдики бити)
2. Цей фразеологізм:
А) означає «не розуміти або здивовано»;
Б) в ньому згадується назва не дуже розумної свійської тварини;
В) у фразеологізмі ця тварина дивиться на частину подвір’я. (Як баран на нові ворота)
11. «СТИЛІСТИКА»
1. Цьому стилю мовлення притаманні:
А) певна «сухість» викладу, шаблонність;
Б)жанри(види) цього стилю мають реквізити;
В) використання при складанні документів. (Офіційно-діловий)
2. Цей стиль мовлення:
А) має основну мету – в чомусь переконати;
Б) це стиль виступів перед аудиторією;
В) це стиль ЗМІ. (Публіцистичний)
12. «ЛЕКСИКОГРАФІЯ»
1. Цей словник:
А) є одним з найпопулярніших;
Б) до нього звертаємося, коли зустрічаємо незнайоме слово;
В) пояснює значення цього слова. (Тлумачний)
2. У цьому словнику:
А) у словах стоїть знак наголосу;
Б) можна дізнатися про деякі граматичні категорії слів;
В) подано правопис слів. (Орфографічний)
Підведення підсумків – слово журі.
Нагородження.