МОВОЗНАВЧИЙ КВЕСТ
«ХТО ЗВЕРХУ?»
(для учнів 5 – 7 класів)
Підготувала: вчитель української мови та літератури
ОЗЗСО Новозапорізька школа
Запорізького району Запорізької області
БАБАШКІНА ОЛЕНА АНАТОЛІЇВНА
Правила гри:
Учні отримують перше завдання від учителя української мови. Виконавши його, дізнаються, до якого вчителя треба звернутися, щоб отримати наступне завдання. І так до останнього завдання, в якому вказано, у кого знаходиться приз за проходження гри. (Призи отримують всі три команди, але різні - в залежності від того, хто першим пройшов всі етапи, а хто останнім).
І етап.
Завдання: Розподіліть слова у 2 колонки: у І – ті, що пишуться з апострофом, у ІІ – ті, що пишуться без апострофа.
Прим..ятий, р..яжанка, св…ято, з..їдає, безтрав..я , барил..єф, дерев..яний, моркв..яний, опам..ятатися, Мурав..йов.
Підкресліть четверту букву в кожному слові, прочитайте назву навчального предмета і зверніться до вчителя, що викладає цей предмет.
ІІ етап.
У поданому ланцюжку знайдіть закономірність і розшифруйте слово – назву навчального предмета. Зверніться до вчителя, що викладає цей предмет.
ф |
а |
р |
і |
к |
о |
з |
у |
б |
к |
і |
ч |
у |
ж |
о |
л |
ю |
д |
ь |
к |
е |
т |
и |
ц |
у |
с |
є |
р |
г |
п |
а |
ІІІ етап.
Відгадайте загадки, визначте, що об’єднує слова-відгадки. Зверніться до вчителя, який пов’язаний з цими поняттями.
Уночі завжди порожній.
Пусти на воду – розпливеться.
Від роду німі,
А стануть вряд –
Враз заговорять.
Не сорочка, а зшита,
Не людина, а навчає.
IV етап.
Серед поданих слів виділіть більшість, які у своїй професійній діяльності використовує один із вчителів. До нього і зверніться.
Суфікс, теорема, монітор, хрестоматія, клавіатура, «мишка», корінь, програма, диск, файл, множення, процесор, персонаж, алгоритм, драйвер, карта, курсор, сайт.
V етап.
Складіть слова – назву навчального предмета.
1. Візьміть від слова літера корінь, додайте до нього суфікс слова кирпатий і суфікс слова качур, а на останок – закінчення від слова весела.
2. До кореня слова світити додайте суфікс слова бойовий і закінчення слова школа.
Зверніться до вчителя цього предмета.
VI етап.
У поданих словах приголосні помінялися ролями: глухі стали дзвінкими і навпаки. Відновіть слова і зверніться до того вчителя, на уроці якого ви зустрічалися з цими поняттями.
Лідобиз, бам’ядґа, зґіфи, тершава, хедьман.
VII етап.
До поданих фразеологізмів з довідки доберіть відповідні синоніми, в цьому ж порядку запишіть виділені склади та літери – і ви дізнаєтесь, у кого знаходиться скарб.
1. Зарубати на носі
2. Нога за ногою
3. Як вітром здуло
4. Витрішки продавати
5. Лити сльози
6. Ні в тин ні в ворота
7. Брати за живе
8. Як баран на нові ворота
9. Як риба без води
10. До нових віників
11. Ні вдень ні вночі
12. Байдики бити
13. Води в рот набрати
Довідка:
Запам’ятати; нічого не робити; торкатися чогось дуже важливого; ніколи, жодної хвилини; роздивлятися; дуже довго; швидко зник; ревіти; замовкнути; задихатися; здивовано; нікуди; повільно ступати.
VIII етап.
Нагородження.