Відгадай загадки. А + В = АВ1 А + ВС = АС + ВА = В + САВ + CD = АD + ВC234 Попрацюємо у парах. Сполучення. Розкладу. Заміщення. Обміну. Складіть по одному хімічному рівнянню , що відповідають поданим схемам
Номер слайду 7
Давайте пограємо в«Хрестики – нулики»{D7 AC3 CCA-C797-4891-BE02-D94 E43425 B78}Cl₂ HCl. H₂ONH₃ N₂NON₂O NO₂O₂ Закресліть речовини, які мають ступінь окиснення 0 :
Номер слайду 8
Давайте пограємо в«Хрестики – нулики»{D7 AC3 CCA-C797-4891-BE02-D94 E43425 B78}Cl₂О NH₃H₂OMg. Cl2 Са. ОNON₂O NO₂O₂ Закресліть речовини, в яких елементи мають ступінь окиснення +2 :
Завдання уроку:1. Дізнатися що таке окисно – відновні реакції.2. Зрозуміти суть понять «окисник» , «відновник» та «процеси окиснення» , «процеси відновлення».3. Навчитися визначати ступені окиснення елементів у хімічних реакціях.4. Розкрити значення окисно – відновних реакцій.
Номер слайду 12
Двадцять друге листопада. Класна робота. Тема : Окисно-відновні реакції . Процеси окиснення та відновлення
За зміною ступеня окиснення хімічні реакції поділяють: Окисно-відновні (реакції, що відбуваються із зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин) 0 0 +4 -2 С + О2 → СО2 Деякі реакції сполучення;Деякі реакції розкладу;Реакції заміщення. Реакції, що відбуваються без зміни ступенів окиснення + - + -2 + + - + -2 HCl + Na. OH → Na. Cl + H2 OДеякі реакції сполучення;Деякі реакції розкладу;Реакції обміну.
Номер слайду 15
Поняття про окисно – відновні реакціїОкисно – відновні реакції (ОВР) — це реакції, в яких відбувається зміна ступенів окиснення атомів елементів. В ОВР одночасно протікають два протилежні процеси: окиснення і відновлення. Запишіть у зошит
Номер слайду 16
Поняття про окисно – відновні реакціїОкиснення — це процес віддачі електронів. Елемент, який віддає електрони — відновник. Наприклад: +1 +5 N − 4e → N -2 0 O − 2e → OЗапишіть у зошит
Номер слайду 17
Поняття про окисно – відновні реакціїВідновлення — процес прийняття електронів. Елемент, що приймає електрони — окисник. Наприклад: +6 +4 S + 2e → S 0 -3 N + 3e → NЗапишіть у зошит
Номер слайду 18
Лабораторний дослід«Взаємодія магнію з хлоридною кислотою»1. Давайте запишемо хімічне рівняння проведеного досліду.2. Розставимо ступені окиснення елементів у речовинах.3. Це рівняння окисно – відновне ?
Номер слайду 19
Фізкультхвилинка
Номер слайду 20
Давайте попрацюємо у парах!А) Р0 → Р─3 ; 1.+ 4е─Б) S┼6 → S─2 ; 2. ─1е─В) Fe┼2 → Fe┼ 3; 3.+ 8е─ 4. + 3е─ Установіть відповідність між схемою перетворення та кількістю електронів, відданих або приєднаних атомами, вкажіть окисник і відновник, процеси окиснення та відновлення :{3 C2 FFA5 D-87 B4-456 A-9821-1 D502468 CF0 F}А4 Б3 В2
Номер слайду 21
Давайте попрацюємо у парах!H2 S + O2→ SO2 + H2 O ;2 Na. Cl + H2 SO4 → Na2 SO4 + 2 HCl ;2 Hg. O → 2 Hg + O2 ↑;Mg(OH)2 → Mg. O+H2 O. Серед поданих рівнянь реакцій виберіть ті , які протікають із ступенем окиснення :
Номер слайду 22
Самостійна робота. Система оцінювання : 1 тест – 2 бали , максимально можна набрати 10 балів. Виконайте тести з однією правильно відповіддю на картках: Відповіді: 1. - Г2. - А3. - Г4. - Б5. - Г
Номер слайду 23
Підводимо підсумки. Реакції , що протікають із зміною ступеня окиснення називаються …Елемент , що віддає електрони – це …Елемент , що приєднує електрони - це…Процес віддачі електронів – це процес …Процес приєднання електронів – це процес …Окисно - відновними. Відновник. Окисник. Окиснення. Відновлення
Номер слайду 24
Домашнє завдання. Опрацювати параграф , що відповідає номеру хімічного елементу який розташований у Періодичній системі за такими координатами : 3 період , 7 група. Виконайте вправи №2 ,№4 на с. 90-91. * Підготуйте повідомлення про значення окисно – відновних реакцій у житті людини.§ 17