мультимедійна презентація з української літератури в 5 класі за темою "Леонід Глібов.Віршована загадка «Химерний, маленький». Акровірші

Про матеріал
мультимедійна презентація з української літератури в 5 класі за темою "Леонід Глібов – відомий український поет і байкар. Віршована загадка «Химерний, маленький». Особливості поетичних загадок. Акровірші «Що за птиця?», «Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?» Роль казкових елементів, фольклорної основи, гумору, пестливих слів. ТЛ: акровірш"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Скористайся порадами: Хочеш бути розумним, навчися розумно запитувати, уважно слухати, спокійно відповідати й замовкати, коли нічого більше сказати. І. Лафатер Навіть найрозумніший може помилитися

Номер слайду 2

Епіграф уроку: Успіх не прийде до вас. Ви самі повинні дійти до нього. Марва Коллінз (американський педагог)   Успіх – позитивний наслідок роботи, справи, життя; значні досягнення, удача, талан

Номер слайду 3

Щоб досягти успіху, треба бути: У – уважним, урівноваженим. С - старанним. П - працьовитимІ – ініціативним, інформованим. Х - харизматичним. Харизма – це віра в можливості людини, висока обдарованість, особлива привабливість

Номер слайду 4

Відгадайте загадки. Серед поданих знайдіть ритмізованіБілий камінь у воді тане. Висить гість та ніч їсть.Є рослина в нас така, що від неї кінь скака. Сидить баба на грядках, вся закутана в хустках. Мене частенько просять, ждуть, а тільки покажусь – ховаються.

Номер слайду 5

Відгадайте загадки. Які художні засоби в них використані?Біг кінь білобокий понад яр глибокий; як упав – на весь світ задрижав. Чорна корова всіх людей поборола, а біла кобила всіх побудила. Я маленький та спритненький, глянеш на мене – відразу знайдеш свій шлях. Сиві воли усе поле злягли.

Номер слайду 6

Поясніть зміст прислів‘їв. У прямому чи переносному значенні вони вжиті?

Номер слайду 7

Поясніть зміст прислів‘їв. У прямому чи переносному значенні вони вжиті? Сам пропадай, а товариша з біди виручай. Навчай інших – і сам навчишся

Номер слайду 8

Прочитайте прислів'я й зробіть висновок, про що їх складають. Птицю пізнають по пір‘ю, а людину по мові. Роби добро – добре й буде. Вік живи – вік учись. Найдорожча пісня, з якою мене мати колисала. Як у травні дощ надворі, то восени хліб у коморі. Не взявшись за сокиру, хати не зробиш. Нащо й клад, коли в сім‘ї лад.

Номер слайду 9

Поясніть значення приказок. Прямо-криво, аби живо. Як сніг на голову. Написав лівою рукою. З'їсти пуд солі. Як горохом об стіну. Усякому овочеві – свій час. Сорока на хвості принесла.- Стук-грюк, аби з рук.

Номер слайду 10

Леонід Глібов. «Химерний, маленький». Акровірші «Що за птиця?», «Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?» Роль казкових елементів, фольклорної основи, гумору, пестливих слів. ТЛ: акровірш Тема уроку: Л. Глібов – найкращий український байкописець І. Франко

Номер слайду 11

знатимемо: найважливіші моменти біографії Л. Глібова, зміст віршованої загадки та акровіршів, поняття акровірша; умітимемо: виразно й вдумливо читати загадку та акровірші; знаходити в них художні засоби, розкривати їх роль; розповідати про свої відчуття під час читання; зможемо: розвивати навички проведення власних спостережень; увагу, пам’ять, логічне мислення; насолоджуватися красою зображуваного;розвивати естетичні смаки. Після уроку

Номер слайду 12

Леонід Глібов(1827-1893)Народився 5 березня 1827 року в селі Великий Поділ на Полтавщині. Початкову освіту здобував дома.Із 1840 р. навчався в Полтавській гімназії.1849 р. – навчання в Ніжинському ліцеї вищих наук

Номер слайду 13

Чарівник української байки. Рідною мовою письменник написав 107 байок.

Номер слайду 14

Леонід Глібов – ніжний поет-лірик Стоїть гора високая,Попід горою гай, гай... Зелений гай, густесенький,Неначе справді рай!СМТ Седнів. Чернігівська область

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Твори Леоніда Глібова для дітей 1840 р. – перша збірка віршів юного поета. Друкував свої вірші в єдиному на той час дитячому журналі «Дзвінок», підписував їх просто – дідусь Кенир. Відомо 107 байок, понад 50 загадок, 14 акровіршів поета.

Номер слайду 17

Життя і діяльність у м. Чернігові 1861 р. – редактор газети «Чернігівський листок».1895 р. – чиновник у канцелярії губернатора. З 1867 р. – управитель земської друкарні. Помер 10 листопада 1893 р. в Чернігові, похований на території монастиря Святої Трійці.

Номер слайду 18

«Химерний, маленький» Запам'ятай: химерний – дивний; окріп – кипляча вода; макітра – глиняний посуд із широким отвором. Макітра. Химерний вареник Химерні дерева: Маленький, товстенький, коханчик – це пестливі слова. Їх називають так тому, що вони мають відтінок зменшуваності або ніжності.

Номер слайду 19

«Що за птиця?» Акровірш – це вірш, у якому перші літери кожного рядка утворюють слово. Фото мухи

Номер слайду 20

«Хто вона?» Прочитайте приклади художніх засобів, назвіть їх. Лиха зима, тихенько тануть стане, бистресенько прибуде, буде любесенько. Зима сховається, сонечко прогляне, сніжок води злякається. Сонечко, сніжок, тихенько, бистресенько, любесенько, діткам.

Номер слайду 21

«Хто розмовляє?» Запам'ятай: осока – назва трави, що росте на болоті, має гострі краї листків; удовиця, вдова – жінка, у якої помер чоловік; джеркотуха – та, що джеркотить;джеркотіти (про птахів) – кричати, видавати звуки. Доберіть синонім до слова «джеркотить» (сорока)Що необхідно, щоб прославитися в народі?Калина – символ дівочої краси. Осока – річкова рослина

Номер слайду 22

«Хто сестра і брат?» Запам'ятай: поливка – підлива, соус; борона – знаряддя для обробітку ґрунту. Гречка. Просо

Номер слайду 23

Конкурс «Плутанина» Художні засоби. Назви художніх засобів1. «Славонька», «сонечка», «листячко».а) звертання2. «Пахучії квіти», «сестро милая».б) епітети3.«Славонька літає», «чи гарно прибралась (гречка)».в) пестливі слова4. «Вітрику», «сестро милая».г) метафори д) порівняння. Поєднайте художні засоби та їх назви

Номер слайду 24

Конкурс «Фоторобот» Поєднайте художні засоби та їх назви«Химерний, маленький, Бокастий, товстенький…».«Між людьми, як пташка в’ється, У людей і їсть, і п’є».«І здалеку бистресенько Вона до нас прибуде».«Ой бідна я удовиця…».«Стій лиш! Слава не брехуха, – Обізвалась джеркотуха».«Є у мене листячко, пахучії квіти…».«Скрізь по людях склалася і про мене слава…».

Номер слайду 25

- Чи дійшли ми сьогодні кспіху? Закінчіть речення: Я досі не знав (-ла), а сьогодні знаю…Сьогодні я розкажу вдома про…

Номер слайду 26

Опрацювати с. 130-137, відповіді на запитання. Виконати завдання 1, с. 132-133 (письмово). Вивч. визначення на с. 132, 134. Домашнє завдання

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Герасимчу Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Якименко Наталія Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мороз Надія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
18 березня 2019
Переглядів
14139
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку