Тема: Музична грамота.
Мета: Охарактеризувати основні ознаки танцювальної музики.
Завдання:
Теоретична частина:
Ритм - це послідовність звуків однакової і різної довжини, організованих метром. Метр - це чергування сильних та слабких долей в певному темпі. Темп - це частота пульсації метричних долей. Доля - це рівномірний відрізок часу - одиниця виміру часу одного твору.
Довжина долі в кожному творі може різнитися. Сильна доля - це доля акцентована. Слабка доля - це доля неакцентована.
Найчастіше в музиці використовують прості рівномірні метри:
Двудольний: сильна доля-слабка
Трьохдольний: сильна-слабка-слабка
Темп музики і руху
Темп музики |
Кількість муз. акц / хв |
Частини уроку |
Можливі вправи |
Повільний |
40-60 |
Заключна частина заняття - зниження навантаження в кінці заняття |
Вправи на дихання, розслаблення, рівноваги |
Помірний |
60-90 |
Розминка, закінчення аеробного частини уроку, вправи на силу |
Вправи на «розтягування» (стретчинг), варіанти ходьби, руху руками, нахили тулуба, силові вправи з утриманням пози |
Середній |
90-120 |
Аеробна частина - низька ударна навантаження, вправи на силу, «заминка» після високого ударного навантаження |
Базові аеробні кроки, випади, нахили, махи, згинання ніг, силові вправи |
Вище середнього |
120-130 |
Аеробна частина уроків танцювальної спрямованості |
Хореографічні з`єднання базових кроків і танцювальних рухів (твіст, самба, ча ча ча), Комбінації на степах |
Високий (швидкий) |
130-160 |
Аеробна частина – високе ударне навантаження |
Ходьба, біг, стрибки, невеликі махи, хореографічні з’єднання базових кроків і танцювальних рухів (хіп хоп, рок н ролл) |
Дуже швидкий |
160-180 |
Аеробна частина – високе ударне навантаження |
Швидкі ходьба і біг, підскоки |
Практична частина:
Засоби:
Методичні рекомендації:
Для розвитку чуття ритму рекомендують такі вправи :
- Кроки з одночасним проплескуванням ритмічного малюнка;
- Рухи під музику: кроки – чверті, біг – восьмі.
- Відображення метричної пульсації: хлопок на сильну долю, на слабку – розвести руки в сторони; топати ногою на сильну долю або при ходьбі робити на неї акцент;
Засобами для вивчення чуття ритму у дітей є:
1) проплескування в долоні знайомої мелодії;
2) проплескування в долоні запису мелодії;
Отже. Найчастіше вправи на відчуття ритму виконуються хлопками або кроками.
Завдання 1. Тактуємо ногами: просто маршируємо на рахунок 1 – 4, як в армії. Перша і четверта частки – сильні, тобто виділяємо їх більш сильним ударом ноги.
Завдання 2. Марширування під різну музику: точно також виділяємо сильні частки.
Завдання 3. Плескаємо в долоні на рахунок: сильні частки виділяємо більш активним і сильним плеском, на слабкі частки долоні ледь торкаються один одного.
Завдання 5. Плескаємо та маршируємо музичні твори у різноманітній обробці та аранжуванні.