Урок № 5.
Дата: Клас: 2
Тема: Веселка чарівниця.
Мета:
♦ навчальна: навчати учнів визначати особливості емоційного змісту, засоби музичної виразності; ознайомити з особливостями танцю вальс; закріпити поняття темп та ритм;
♦ розвивальна: продовжити формувати зорово-слухове сприйняття; розвивати творчі здібності, емоційну сферу учнів; розвивати увагу, уяву, музичний слух, вокально-хорові навички; розвивати естетичні смаки в дітей;
♦ виховна: виховувати любов до музики, народної творчості; прищеплювати бажання навчатися.
Музичний матеріал: : В. Косенко «Дощик»; М. Парцхаладзе , «Оіннє сонечко» муз. О. Янушкевич.
Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети Д. Кабалевського, Д. Шостаковича, А. Філіпенка; намальована дудочка.
Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
Учні заходять до класу під музичний супровід («Дощик» В. Косенка).
Перевірка готовності класу до уроку
Музичне вітання
♦ Що потрібно, щоб зазвучала музика?
♦ Хто виконує музику?
♦ Які музичні інструменти ви знаєте?
3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Як ви вважаєте, чи легко зрозуміти, про що розповідає музика? Одразу можна навіть заплутатися. Для того щоб зрозуміти музику, потрібно навчитися слухати її та дотримувати певні правила: сидіти зручно, звикати слухати музику в тиші, слухати уважно та не відволікатися.
А хто створює музику? Про це ми дізнаємося на уроці.
4.1. Засвоєння нових знань Засвоєння понять
♦ Як називають людину, яка слухає музику?
Таку людина називають слухачем.
♦ Хто виконує музику?
Людина, яка виконує музику,— виконавець.
Людина, яка створює музику,— композитор.
Учитель. За вікном осінь... Восени все частіше накрапає дощик. Кожен із вас хоча б раз у житті потрапляв під дощ. Згадайте його великі краплинки, що так і хочеться спіймати, а також бульбашки на калюжах.
Послухайте дві п’єси, у яких зображений дощик.
♦ Який із цих творів більш співзвучний осінньому настрою?
Слухання п'єс «Дощик» В. Косенка (І ч.), «Осінній дощик» М. Парцхаладзе
♦ Який дощик зображений у першому творі? (Легкий, веселий, танцювальний)
♦ Чому «Дощик» В. Косенка не може бути осіннім?
У цьому творі ми відчули, як легкі звуки падають, немов прозорі краплинки, що зливаються у рухливі струмочки мелодії. Музика то стрімка, то повільна, неначе справді навколо нас падають веселі краплинки.
♦ Який дощик зображений у другому творі? (Сумний, спокійний)
♦ Чи відповідає він настрою осені?
♦ Якими кольорами можна зобразити ці твори?
Повторне слухання п'єс з елементами пластичного інтонування
Гра «Композитор»
Учитель. Складіть закінчення поспівки своєю мелодією зі словами:
Веселіше, дудочко моя, грай,
Танцювати діточкам помагай!
4.3.Слухання
Вивчіть і заспівайте перший куплет та приспів пісні «Осіннє сонечко». Співаючи, рухайтесь у ритмі мелодії.
Веселка робить усе навколо святковим. За яких умов з’являється це диво природи? Назвіть послідовність розташування кольорів веселки. Які з них є основними, а які похідними? Який колір не належить ані до основних, ані до похідних?
Вивчіть поспівку «Сім братів-кольорів» про веселкове диво. Акомпануйте собі на музичних інструментах
за власним вибором.
5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Бесіда
♦ Назвіть танці, мелодії яких пролунали на уроці.
♦ Чим вони різняться між собою?
Учитель. Отже, танцювальна музика може дарувати радість не тільки від самого танцювання, вона примушує нас посміхатися. А добрий жарт здаатний підвищити настрій будь-якої людини і допомогти у будь-якій справі.
Учні виходять із класу під музичний супровід .