Музика повинна звучати скрізь і завжди, тому що вона виховує інтерес, любов до музичного мистецтва, повагу до народних звичаїв, формує естетичні смаки та потребу у сприйманні та виконанні музичних творів. Захід - змагання між класами на краще виконання і інсценізацію українських народних пісень виховує не тільки любов до народної пісні, традицій, а ще й любов до української землі, тобто має чітку патріотичну забарвленість..
Музичне свято - конкурс
«Пісня – жива душа народу»
(Конкурс між класами на краще виконання і інсценізацію українських народних пісень).
Мета: Виховувати інтерес, любов до музики, повагу до народних звичаїв, формувати естетичні смаки та потребу у сприйманні та виконанні музичних творів.
Обладнання: стіл, накритий рушниками, на столі хліб, кетяги калини. На дошці епіграф: «Наша дума, наша пісня не вмре, не загине...» Т.Шевченко.
Вчитель. Сьогоднішню зустріч ми присвячуємо пісні, що тихим струмочком чарівного голосу торкнулася серця.
1 учень. Україно… Краса смутку і рідного краю, радості та печалі, розкішний вінок з рути і барвінку, над яким світять яскраві зорі. Це історія мужнього народу, що віками боровся за волю, за своє життя. Свідками цього є високі могили в степу, обеліски та прекрасна на весь світ українська пісня.
2 учень. Українська пісня… хто не був зачарований нею, хто не згадує її, як своє чисте, прозоре дитинство, свою юність, красиву і ніжну. Який митець не був натхнений її мелодіями? Яка мати не співала цих легких, як сон, пісень над колискою своїх дітей?
3 учень. - Що брав воїн, ідучи в похід?. Ідучи в похід, воїн брав три речі: хліб, зброю і пісню.
1 учень. Хліб – для життя,
2 учень. Зброю – для боїв,
3 учень. А пісню – як душу Батьківщини.
Вчитель. Наш народ створив понад 200 тисяч пісень. Це величезний скарб, який передається із покоління в покоління, і вам, діти, зберігати і передавати любов до української народної пісні. Нехай завжди здійснюються пророчі слова великого Кобзаря: «Наша дума, наша пісня не вмре, не загине».
А тепер дозвольте оголосити наше справедливе журі, яке буде оцінювати ваші виступи.
Першими до виступу запрошуються учні 5 класу.
Ми любимо сонце і квіти,
І сонце нам шле свій привіт.
Ми роду козацького діти.
Землі української цвіт
В яку не пішли б ми дорогу –
Ти, пісне, над нами злітай!
Крокуючи гордо і в ногу,
Ми славимо рідний наш край.
Наш приятель – сміливий вітер,
Відвага – це наш заповіт.
Ми роду козацького діти,
Землі української цвіт.
П’ятикласники виконують пісні «Їхав козак за Дунай», «Ой, дівчино, шумить гай»
Вчитель. До виступу запрошується 6 клас
Українська пісне, вимита сльозами,
Висушена вітром у краї чужім,
Українська пісне, ти прийшла шляхами
До мойого серця і живеш у нім
Українська пісне, чарівна, всесильна –
Ти такою будеш через сотні літ.
Українська пісне, вчить тебе дитина,
Щоби пам’ятати свій козацький рід.
Шестикласники виконують пісні «Місяць на небі», «Їхали козаки»
Вчитель. До виступу запрошуються учні 8 класу.
Група учнів виконує інсценізацію легенди про пісню.
Існує легенда про пісню.
Кажуть, що Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Обдарувавши всіх, підвівся Бог із трону, раптом побачив у куточку дівчину, яка гірко плакала. Вона була одягнена у вишиту сорочку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові багрянів вінок з червоної калини.
- Хто ти? Чого ти плачеш? – запитав Бог.
- Я – Україна, а плачу, бо стогне земля моя від пролитої крові і пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, вороги знущаються з вдів та сиріт, у своїй хаті немає правди і волі.
- Чого ж ти не дійшла до мене? Я всі таланти роздав. Як же зарадити твоєму горю? Та є у мене неоцінений дар, який уславить тебе на весь світ. Це – пісня.
Взяла дівчина Україна дарунок і міцно притиснула його до серця, і з ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ.
Восьмикласники виконують пісні «Ой на горі два дубки», «Ніч яка місячна»
Вчитель. До виступу запрошуються учні 7 класу
Коли пісні мойого краю пливуть у рідних голосах,
Мені здається, що збираю цілющі трави у лугах.
В піснях і труд, і даль походу, і жаль, і успіх і любов,
І гніт великого народу, і за народ пролита кров.
В піснях дівоча світла туга і вільний помах косаря.
В них юність виникає друга, висока світиться зоря.
Семикласники виконують пісні «Розпрягайте, хлопці коней», «Ой у вишневому саду».
Учні.
Солов'їна пісня. Пахне рута-мята.
На причілку ружі. Материнська хата.
Ходить вечір яром, а місяць горою.
Десь дівоча пісня лине над рікою.
Хтось казав: «Старе це. Давні атрибути.
Хутірна поезія. Час її забути.
Нащо та криниця, нащо те відерце?...»
Ах, ти ж чоловіче, без душі і серця!
Хочеш ти забути те, що вік любилось?
Знай же, що відерце все ще не розбилось.
Знай, що не замулена ще в гаю криниця.
Знай, що в ній і досі ключова водиця.
Знай, що запах м’яти ще не перевівся,
Кущ калини в лузі все ще не одцвівся.
Золотавий місяць ще хвилює груди.
Дарма, що на ньому побували люди.
А дівоча пісня груди розриває,
Як і споконвіку ніжно серце крає.
Не цурайся пісні, яку чув од мами,
Не згуби – то мова прадідів твоїх.
Бо зректися пісні, що цвіла віками, -
Мов забудь народ свій, даль його доріг
У яких би фарбах небо не світилось,
Збережи кровинку рідного тепла.
Тільки б вічно зорі в криниці дивились,
Тільки б наша пісня нас пережила.
Журі оголошує результати виступів.
Всі учасники свята виконують пісню О.Антоняка «Ода пісні»
1