Музично – естетичне виховання гуртківців в iнструментальному ансаблi «Срiбний дзвiн».
Музично-естетичне виховання є важливою складовою частиною виховання підростаючого покоління. Однією з форм музичного виховання дітей є гра в інструментальному ансамблі «Срiбний дзвiн», яка задовольняє духовні потреби гуртківців, допомагає виявити свої нахили і здібності, сприяє самоствердженню особистості. Метою діяльності ансамблю є не тільки залучення вихованців до виконання репертуару і прищеплення їм відповідних умінь та навичок гри на музичних інструментах, але й формування естетичного смаку, світогляду, виховання високих моральних почуттів юних виконавців. Гра вихованців в ансамблі «Срiбний дзвiн» викликає у них не тільки задоволення, а й усвідомлення того, що це є актуальною духовною потребою людини, яка прагне виразити свої почуття в творчості, самоствердитись через неї. Відчути красу твору можна лише на кращих зразках народної музики, творів українських і зарубіжних композиторів-класиків та сучасних композиторів-виконавців, твори яких мають народне джерело. З перших занять необхідно поступово і наполегливо формувати у підлітків інтерес до високохудожньої музики різних жанрів. Урізноманітнення видів музичної діяльності розвиває у дітей уміння відчувати повторність фраз, зміну акордів, фактури, варіативність, контрастність в музичних творах, що сприяє естетичному розвитку вихованців, а колективна гра, спільність їх інтересів виховують почуття відповідальності, колективізму, дружби. Важливою умовою ефективної роботи ансамблю є знаходження закономірностей комплексного підходу до музично-естетичного виховання дітей, добір інструментів та вміле їх використання. Особливістю програми гуртка «Срiбний дзвiн» є її тематична побудова. Теоретичні відомості розподіляються за роками навчання і подаються за принципом поступового ускладнення. Велику користь для засвоєння теоретичного матеріалу, вільного орієнтування в тональностях приносить програвання всіх вивчених елементів музичної мови (інтервалів, акордів, гам, мелодійних та гармонійних зворотів) на інструментах (металофони, ксилофони, сопiлки та ударнi iнструменти).
Роль концертмейстра в ансамблі «Срiбний дзвiн» багатогранна. Акомпанемент – це частина музичного твору, яка є дуже важливим засобом музичної виразностi твору. Робота концертмейстра вимагає артистизму рiзнобiчних музичних та виконавських навичок володiння ансамблевої техніки виконання, знання кожного iнструменту, що розучується на знятті.
Концертмейстру треба завжди бути в постiйному контактi з дiтьми, знати психологiю дiтей, вмiти тактично попереджувати та виправляти iхнi помилки. Концертне виконання твору – пiдсумок всiєї виконаної роботи керiвника та акомпанiатора. Їх головна мета – спільно з вихованцями розкрити музично-художнiй задум творiв, прагнуючи досягти високої культури виконання твору. Для успiшного виступу юних музикантів перед глядачами педагогам потрібно створити в дитячому колективі належні психологічні умови, мобiлiзувати духовнi й фiзичнi сили учасників ансамблю, налаштувати на позитивний настрiй, вивчити основи сценічної культури, вмiти триматися на сценi, виявляти зацiкавленiсть до виконавчої дiяльностi.
Кропітка, щоденна робота керівника дитячого колективу і концертмейстра з учасникам ансамблю над музичними творами, починаючи iз самих простих до найскладніших творiв, формують у вихованців художнiй та естетичний смак, здiбнiсть до збагачення особистого духовного свiтогляду.
Публічний виступ-пiдсумок навчального процесу, його заключна стадiя.
Программа гуртка «Срiбний дзвiн» на навчальний рiк передбачає вивчення різнопланових творів народної, класичної та сучасної музики:
Трiо металофонiв:
Соло на ксилофонi:
Ансамбль сопiлкарiв:
Дуєти:
Соло:
Концертмейстер ансамблю «Срiбний дзвiн» О. І. Мурашова