10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Музично-естетичне виховання дітей в інструментальному ансамблі «Срiбний дзвiн»

Про матеріал
Стаття. Музично-естетичне виховання є важливою складовою частиною виховання підростаючого покоління. Однією з форм музичного виховання дітей є гра в інструментальному ансамблі «Срiбний дзвiн», яка задовольняє духовні потреби гуртківців, допомагає виявити свої нахили і здібності, сприяє самоствердженню особистості
Перегляд файлу

Музично – естетичне  виховання гуртківців  в iнструментальному ансаблi «Срiбний дзвiн».

Музично-естетичне виховання є важливою складовою частиною виховання підростаючого покоління. Однією з форм музичного виховання дітей є гра в інструментальному ансамблі «Срiбний дзвiн», яка задовольняє духовні потреби гуртківців, допомагає виявити свої нахили і здібності, сприяє самоствердженню особистості. Метою діяльності ансамблю є не тільки залучення вихованців до виконання репертуару і прищеплення їм відповідних умінь та навичок гри на музичних інструментах, але й формування естетичного смаку, світогляду, виховання високих моральних почуттів юних виконавців. Гра вихованців в ансамблі «Срiбний дзвiн» викликає у них не тільки задоволення, а й усвідомлення того, що це є актуальною духовною потребою людини, яка прагне виразити свої почуття в творчості, самоствердитись через неї. Відчути красу твору можна лише на кращих зразках народної музики, творів українських і зарубіжних композиторів-класиків та сучасних композиторів-виконавців, твори яких мають народне джерело. З перших занять необхідно поступово і наполегливо формувати у підлітків інтерес до високохудожньої музики різних жанрів. Урізноманітнення видів музичної діяльності розвиває у дітей уміння відчувати повторність фраз, зміну акордів, фактури, варіативність, контрастність в музичних творах, що сприяє естетичному розвитку вихованців, а колективна гра, спільність їх інтересів виховують почуття відповідальності, колективізму, дружби. Важливою умовою ефективної роботи ансамблю є знаходження закономірностей комплексного підходу до музично-естетичного виховання дітей, добір інструментів та вміле їх використання. Особливістю програми гуртка «Срiбний дзвiн» є її тематична побудова. Теоретичні відомості розподіляються за роками навчання і подаються за принципом поступового ускладнення. Велику користь для засвоєння теоретичного матеріалу, вільного орієнтування в тональностях приносить програвання всіх вивчених елементів музичної мови (інтервалів, акордів, гам, мелодійних та гармонійних зворотів) на інструментах (металофони, ксилофони, сопiлки та ударнi iнструменти).

Роль концертмейстра в ансамблі «Срiбний дзвiн» багатогранна. Акомпанемент це частина музичного твору, яка є дуже важливим засобом музичної виразностi твору. Робота концертмейстра вимагає артистизму рiзнобiчних музичних та виконавських навичок володiння ансамблевої техніки виконання, знання кожного iнструменту, що розучується на знятті.

Концертмейстру треба завжди бути в постiйному контактi з дiтьми, знати психологiю дiтей, вмiти тактично попереджувати та виправляти iхнi помилки. Концертне виконання твору – пiдсумок всiєї виконаної роботи керiвника та акомпанiатора. Їх головна мета – спільно з вихованцями розкрити музично-художнiй задум творiв, прагнуючи досягти високої культури виконання твору. Для успiшного виступу юних музикантів перед глядачами педагогам потрібно створити в дитячому колективі належні психологічні умови, мобiлiзувати духовнi й фiзичнi сили учасників ансамблю, налаштувати на позитивний настрiй, вивчити основи сценічної культури, вмiти триматися на сценi, виявляти зацiкавленiсть до виконавчої дiяльностi.

Кропітка, щоденна робота керівника дитячого колективу і концертмейстра з учасникам ансамблю над музичними творами, починаючи iз самих простих до найскладніших творiв, формують у вихованців художнiй та естетичний смак, здiбнiсть до збагачення особистого духовного свiтогляду.

Публічний виступ-пiдсумок навчального процесу, його заключна стадiя.

Программа гуртка «Срiбний дзвiн» на навчальний рiк передбачає вивчення різнопланових творів народної, класичної та сучасної музики:

  •  «Латвiйська полька» - (молодша группа гуртка).
  • «Фінська полька»
  •  «Як пiд гiркою»
  •  «Новорiчна»
  •  «Добрий жук» муз. С. Прокофьєва (старша група).
  • «When the saints go marshin»  Ф. Блек.
  •  «Hello.Dolly!» Д. Герман
  •  «El bimbo» М. Клод.
  •  «Облади-облада» (из репертуара ансамблю «Бітлз»)
  • «Rozamunde» (берлінськая полька).

 Трiо металофонiв:

  •  «Susanna» (ірланська народна пiсня)

       Соло на ксилофонi:

  • «Регтайм» Джоплiн.

      Ансамбль сопiлкарiв:

  • «Вiночок украiнських народних пiсень» - (молодша група) «Подоляночка», «Несе Галя воду».
  • «Їхав козак на вiйноньку» українська народна пiсня.
  • «Рiздво Христове».
  • «Чорнi очка, як терен» українска народна пiсня (старша группа).
  • «Дiвчина в саду квiтки збирала».

      Дуєти:

  • «Only you» Е. Преслi.
  • «Yesterdey».

       Соло: 

  • «Путники в ночи» Берт Кемпферт

 

                Концертмейстер ансамблю «Срiбний дзвiн» О. І. Мурашова

                                           

 

 

docx
Додано
29 травня
Переглядів
36
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку