Урок 27
Тема: Музика в мультиплікації
Мета. Ознайомити з музикою з телеекрану, розглянути музику, створену до мультфільмів, ознайомити з особливостями жанру музики до мультфільмів, ознайомити із поняттям мультиплікація (анімація)
Розвивати вміння учнів уважно слухати музику до мультфільмів та надавати характеристику цим творам, розвивати вміння аналізувати музичні твори, розвивати вміння виконувати пісні під акомпанемент інструмента та під фонограму.
Виховувати ціннісне ставлення до музики до мультфільмів, виховувати повагу до музичних творів про захисників.
Тип уроку: комбінований, урок поглиблення в тему.
Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичних творів та пісні або мультимедійна презентація, портрети композиторів, які писали музику до кінофільмів.
Основні поняття для засвоєння: музика з телеекрану, музика кінофільмів, телесеріалів та мультфільмів.
Твори, що вивчаються на уроці:
Хід уроку
1. Вхід під пісню Поля Дюка Симфонічне скерцо «Учень чарівника» з мультфільму «Фантазія»
Сучасний кінематограф не можна уявити без музики.
Музичний словничок
Мультиплікація (анімація) – вид кіномистецтва, твір якого виготовляється шляхом знімання послідовних фаз руху намальованих або об’ємних об’єктів.
Мільйони дітей і дорослих усього світу захоплюються мультфільмами Волта Діснея. А розпочався шалений успіх видатної кінокомпанії у далеких 30 –х рр.. минулого століття з кумедного персонажа - мишенятка Міккі Мауса. Уперше він з’явився в мультфільмі «Пароплавчик Віллі» (1928 р.) Нині Міккі Маус - найупізнаваніший герой мультфільмів, улюбленець кількох поколінь маленьких глядачів, а також логотип самої кіностудії «Волт Дісней Компані».
Упродовж майже столітньої історії студія Дісней створила багато мультфільмів із чудовою музикою: «Білосніжка і Семеро гномів», «Піноккіо», «Попелюшка», «Спляча красуня».
Музичний мультфільм «Фантазія» (1940 р.) дещо вирізняється з-поміж інших кінострічок цієї компанії. Він складається з семи епізодів, музичним фоном в яких звучать твори Й.С.Баха, Петра Чайковського, Модеста Мусоргського, Ф.Шуберта, Поля Дюка. Кожна частина фільму має самостійний сюжет, а сполучними ланками між епізодами слугують невеликі кіно вставки за участю Філадельфійського оркестру. «Фантазію» вважають справжнім експериментом Волта Діснея, адже під час студійного запису в ній було вперше використано стереофонічний звук.
У 1999 р. кіностудія «Волт Дісней» випустила мультфільм «Фантазія - 2000», у якому було застосовано сучасні комп’ютерні технології. Один із сюжетів побудований за баладою Гете «Учень чарівника».
Слухання Поль Дюк, симфонічне скерцо «Учень чарівника» (за баладою Гете) з мультфільму «Фантазія».
Пригадайте музику балету «Весна священна» Ігоря Стравінського, яку слухали у першому семестрі. Мультиплікатори «Фантазії» запропонували своє бачення музики І.Стравінського – картини зародження життя на Землі, від амеби до першого земноводного, панування і загибель динозаврів.
Слухання І.Стравінського «Весна священна» з мультфільма «Фантазія 2000»
Музичний калейдоскоп
Захопившись ідеєюзмішати класичну музику з анімацією, композитор Леопольд Стоковський вирішив утілити в життя сміливий задум - створити серію анімованих інтерпретацій музичних тем. Допоміг йому в цьому музичний критик Дімс Тейлор, який також зіграв роль церемоній монстера на початку фільму і між його частинами. Робоча назва анімаційного проекту – «Мультфільм - концерт», однак Стоковський називав його «фантазією», яка невдовзі й стала офіційною назвою.
11. Фізкультхвилинка «Пластична імпровізація».
12. Поспівка. Вправи для розвитку музичною слуху та голосу (за вибором вчителя).
13. Виконання пісні Г.Улицької «Лебеді»
14. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.
15. Домашнє завдання.
Перегляньте фрагмент з м/ф «Фантазія» : Токата і фуга ре мінор Й.С.Баха. Порівняйте з іншими інтерпретаціями цього твору, які ви слухали на уроках
Уявіть себе мультиплікаторами. Підберіть візуальний ряд до одного з класичних творів, який найбільше запам’ятався.