Працюючи зі схемою на уроках української мови, треба враховувати й етапи навчання, ступінь підготовленості учнів до повноцінного сприйняття й аналізу схеми, їхньої здатності самостійно скласти й записати подібну інформацію, проговорити її, розшифрувати незнайомі надписи, які оформлені у вигляді схеми, і їх здатність та вміння користуватися нею в процесі мовного аналізу. Велике значення для успіху такої роботи має зміст й оформлення такої схеми, яка є об'єктом складного логічного аналізу. Використання засобів графіки повинно показати логічні зв'язки явищ, які існують у мові, але для школярів звичайно залишаються невиявленими й незрозумілими. При цьому краще за все дотримуватися графічної одноманітності в протиставленні змішуваних фактів письма, хоча схема може оформлюватися різними способами. Прикладом такої таблички може служити кличний відмінок іменників. Ця тема завжди викликає труднощі у шестикласників, але якщо заздалегідь підготувати учнів, вивчити відміни, групи іменників, використовуючи все ті ж таблички, то труднощів при вивченні кличного відмінку вже буде менше