Пізнавальна гра "Моя барвиста Україна"

Про матеріал

Пізнавальна гра "Моя барвиста Україна"прищеплюватиме учням любов до рідного краю, бажання вивчати традиції, історію свого народу; розвиватиме ерудицію, увагу, пам'ять, творчі здібності; виховуватиме згуртованість, вміння працювати в команді.

Перегляд файлу

СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №126 м. КИЄВА

 

 

 

РОЗРОБКА ПОЗАКЛАСНОГО ЗАХОДУ:

 

«МОЯ БАРВИСТА УКРАЇНА»

 

(ПІЗНАВАЛЬНА ГРА)

 

 

                                                                                                      Підготувала

                                                                               Буракова 

              Маргарита Михайлівна,         

                                                                                                      учитель української мови

                                                                                                       і літератури, спеціаліст   

                                                                                                       першої категорії

 

 

КИЇВ 2018

 

 

Тема                        МОЯ БАРВИСТА УКРАЇНА

Мета:  в ігровій формі прищеплювати учням любов до рідного краю, бажання вивчати традиції, історію свого народу; розвивати ерудицію, увагу, пам’ять, творчі здібності; виховувати згуртованість, вміння працювати в команді.

Обладнання: аудіозаписи української народної музики та пісень, проектор, українські національні костюми, плакати, картки, квіти для віночка.

 

ХІД ГРИ

Слово вчителя.

У всьому світі – кожен зна:

Є Батьківщина лиш одна.

І в нас вона єдина –

Це наша славна Україна!

 

Не забувай Шевченка слів

Про горду славу козаків.

Не забувай, що ти дитина

Землі, що зветься Україна.

 

 - Шановні діти та наші гості! Ми вітаємо вас на нашій пізнавальній грі

«Моя барвиста Україна».

Зустрічайте команди: команда 6-А класу «Дивограй» і команда 6-Б класу «Стожари».

 

Ведучі.

Шановні друзі, дозвольте представити вам майбутню гордість України

Команда «Дивограй»

Олена – мріє стати хірургом;

Тетяна – хоче стати відомою письменницею і зачарувати всіх фантастичними творами;

Настя – майбутня олімпійська чемпіонка з художньої гімнастики;

Олексій – мріє стати найсильнішою людиною світу;

Кирило – хоче навчитися перетворювати гравій на діаманти.

Девіз команди «Дивограй»: Грай, грай, «Дивограй»,

            Всіх докупи збирай!

            У світі є багато дива –

            Світ пізнаєш – ти вже сила!

Команда «Стожари»:

Уляна – мріє стати відомою танцюристкою;

Аліна – хоче у майбутньому стати художником;

Ліза – мріє стати фокусником і позмагатися з Девідом Коперфільдом;

Сава – хоче стати відомим футболістом і захищати честь українського футболу;

Микита – мріє створити відому мережу ресторанів по всьому світу.

Девіз команди «Стожари»: Як тисячі очей із жару,

           Палають, світяться Стожари!

           Серце збудять, правду скажуть,

           Шлях ясний усім покажуть!

 

А тепер дозвольте представити вам наше шановне журі.

(ведучі по черзі представляють членів журі)

 

 

 

Учитель.

Тема сьогоднішньої зустрічі: побут України, культура, історія, звичаї.

Гра складається з трьох турів, кожен з яких містить три конкурси. Відповіді оцінюватимуться за бальною системою. Один бал – одна квітка. Кожна квітка – це десять секунд часу, який ви витратите на головний конкурс гри за звання «Знавці української культури».

 

Ведучі.

Людське безсмертя з роду і до роду

Увись росте корінням родоводу.

І тільки той, у кого серце чуле,

Хто знає, береже минуле,

Хто вміє шанувать сучасне,-

Лиш той майбутнє вивершить прекрасне.

 

 - А тепер оголошуємо перший тур гри.

І перший конкурс: «Обличчя української історії»

(Право відповідати першою отримує та команда, яка через 15 секунд першою подасть звуковий сигнал)

  1. Портрет якого політичного діяча зображений на українських 2-х гривнях?

а) Володимир Великий;

б) Ярослав Мудрий;

в) Іван Франко.

 

  1. Про цю жінку Нестор Літописець сказав: «Зоря, що передвіщала схід християнства на Русі». Ім’я цієї жінки:

а) Ольга;

б) Анна;

в) Єлизавета.

 

  1. Протягом 35 років тривала активна діяльність кошового отамана Запорозької Січі. Як ви думаєте, хто це?

а) Богдан Хмельницький;

б) Петро Сагайдачний;

в) Іван Сірко.

 

Учитель.

 - Що ж, початок хороший, можна впевнено сказати, що гравці команд – кмітливі і швидкі хлопці та дівчата.

 

- Оголошуємо Другий конкурс: «Що сторона, то новина»

 

  1. Як називали Дніпро в старовину?

а) Таврія;

б) Славута;

в) Пріора.

 

  1. Як називається край, де мешкають поліщуки?

а) Полісся;

б) Слобожанщина;

в) Поділля.

 

  1. Назвіть місто, яке було засноване раніше.

а) Донецьк(1869);

б) Львів  (13 ст., перша згадка 1256р);

в) Чернігів(10 ст., перша згадка 907 рік).

 

 

Учитель.

  - Молодці, із рахунком _____ми підійшли до третього конкурсу: «Народ скаже, як зав’яже”.

Ведучі.

Гримлять литаври, стяги пломеніють,

Ген високе сонце осяває путь,

А попід горою, яром-долиною

Козаченькі славні у похід ідуть.

 

Прошу команди вийти на передове поле.

Хто швидше збере розрізане прислів’я і виразно його прочитає, той і переможе в цьому конкурсі.  

  1. Козак – чесна і смілива людина,

Найдорожча йому – Батьківщина.

  1. Козаки – борці за волю,
  2. За народну щасну долю!

Учитель.

 - Перший тур гри закінчено. Слово надається журі.

(Журі оцінює перший тур гри й оголошує рахунок обох команд)

  - Оголошуємо про початок другого туру гри.

 

Ведучі.

Моя Україна –

Широкі простори:

Поля і левади,

Долини і гори…

Молитва і пісня,

І слово натхненне, -

З чого почалась

Україна для мене?

- Скажіть, ви любите відгадувати загадки?

 Перший конкурс: «Живий світ»

  1. Маленький, сіренький, по гаях літає, уночі співає.

а) соловей;

б) ластівка;

в) жайворонок.

 

  1. Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки.

а) дятел;

б) лелека;

в) ворона.

 

  1. Як дерево називається, що влітку в білий колір одягається?

а) ясен;

б) вишня;

в) тополя.

 

Учитель.

- Повертаючись обличчям до духовної культури свого народу, ми повертаємося до забутих джерел, які оберігали чистоту душі, служили добрими охоронцями у повсякденному житті.

Наступний конкурс покаже, що ви знаєте про обереги українців.

     Другий конкурс: «Наші обереги»

  1. Цей оберіг має найпочесніше місце. Це символ сонця, життя і гостинності.

а) вінок;

б) хліб;

в) підкова.

 

  1. Народ каже: «Хата без нього, що родина без дітей». Це:

а) рушник;

б) одяг;

в) кінь.

 

3.Найсильніший духовний оберіг, який промовляється з вірою і щирим серцем.

а) пісня;

б) колядка;

в) молитва.

 

Учитель.

  • Ми переходимо до третього конкурсу «Вірю не вірю».

Думаю, завдання зрозуміле: якщо віриш в те, про що я говорю – погоджуйся, якщо ні – заперечуй. (Грають всі члени команди по черзі)

 Третій конкурс: «Вірю не вірю»

  1. Центр Слобожанщини – Харків.
  2. Карпатський край зветься Гуцульщина.
  3. Дніпро впадає в Азовське море.
  4. Кобзарі грають на скрипках.
  5. Свято Івана Купала святкують 15 червня.
  6. Автор гімну України – Тарас Шевченко.
  7. Харків був столицею України.
  8. Головна вулиця Києва – Хрещатик.
  9. Лелека стоїть тільки на одній нозі.
  10.  Булава – це відзнака гетьманської влади на Україні.

 

 Учитель.

Другий тур гри закінчено. Слово надається журі.

(Журі оцінює другий тур гри й оголошує рахунок обох команд)

Оголошуємо про початок третього туру гри.

Ведучі.

Національне вбрання – це культурно-історична спадщина народу. У ньому відображується не лише естетичний смак людей, а й краса краю, де вони мешкають. Їхні суспільні традиції і моральні цінності. Отже, знання одягу свого народу свідчить про те, чи добре ми пам’ятаємо про своє родове коріння, свої витоки.

 На передове поле запрошуються вболівальники команд ( з кожної команди по одному учню, хлопчик і дівчина)

Завдання командам – вбрати у традиційні українські костюми «україночку» і «козачка». У першому конкурсі (рухливому) третього туру перемогу отримає та команда, яка швидше впорається із завданням. (Діти під музику створюють образи «україночки» і «козачка»)

Оголошуємо конкурс для вболівальників, які допоможуть отримати для своєї команди бал-квітку (Звучить пісня «Ой дівчино, шумить гай». Завдання – інсценізувати пісню. Журі оцінює танець).

 

 

 

 

Ведучі.

Оголошуємо другий конкурс третього туру: «Магічна скринька»

Команди мають три спроби вгадати, що знаходиться в цій скриньці. Перша спроба – 3 бали. Друга – 2 бали і третя спроба – 1бал. Відповіді треба записати на аркуші).

1. Це вид мистецтва,  якому встановлено пам’ятник у Канаді, автором якого є  Павло Цимбалюк.

2. Це предмет - символ пробудження природи, розмальований символічними знаками.

3. Разом із паскою його освячують в церкві.

 

Третій конкурс: «Віночок»

Ведучі.

Квітка до квіточки, спіле колосся,

Гілочка хмелю, барвінку лоза... –

Сонячний промінь лоскоче волосся,

Наче в короні голівка-краса!

Скільки століть цей віночок барвистий

На українських дівчатах цвіте –

Віру, надію, любов нашу чисту

З піснею в серце впліта золоте.

Не перемінеться звичай, я знаю,

Так прикрашати себе навесні, -

Щира листівка із рідного краю,

Ясний вінок - нагорода мені.

 

(Із зібраних квітів-балів команди «плетуть» віночок. На виконання завдання відводиться 3 хвилини. ) Журі оцінює естетичний вигляд віночків.

Учитель.

  • Діти, а хто може розказати, яке символічне значення мають квіти у віночку? (Діти розказують: ромашка – символ дівочої чистоти; деревій – символ нескореності; барвінок – символ життя, безсмертя людської душі; любисток та волошка – відданість та вірність; ружа, мальва півонія – символи віри, надії, кохання; цвіт вишні та яблуні – материнська відданість, безсмертник – здоров’я.)

 

  • Молодці. Слово надається журі.

 

Учитель.

Головним скарбом нашої неньки України є її мова. Без мови немає народу.  Народне прислів’я говорить: «Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається».

 

 

 

Спитай себе, дитино, хто ти є,
І в серці обізветься рідна мова;
І в голосі яснім ім’я твоє
Просяє, наче зірка світанкова.

Д. Павличко

Ведучі.

 

-Увага! Оголошуємо останній конкурс: «До рідного слова торкаюсь душею». Команда - переможець отримує  звання «Знавці української культури».

Завдання командам – вставити , де потрібно, пропущені букви  в тексті (виконує капітан команди, гравці допомагають. Час на виконання завдання встановлюється за кількістю квіток – балів, які команда отримала протягом гри; квітка – 10 секунд)

 

 

В. Сосюра

Любіть Україну

Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води,
в годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди!

Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її, вічно живу і нову,
і мову її солов'їну.

 

Для нас вона в світі єдина, одна
в просторів солодкому чарі...
Вона у зірках, і у вербах вона,
і в кожному серця ударі...

Як та купина, що горить -- не згора,
живе у стежках, у дібровах,
у зойках гудків, і у хвилях Дніпра,
і в хмарах отих пурпурових.

Любіть у коханні, в труді, у бою,
як пісню, що лине зорею...
Всім серцем любіть Україну свою --
і вічні ми будемо з нею!

 

Ведучі.

Не цурайтесь свого слова,

Співайте усюди,

То на чужі пошанують,

Скажуть, що ми люди

(Звучить пісня)

Журі оцінює останній конкурс й оголошує загальний рахунок обох команд.

Звучить музика. Журі нагороджує гравців дипломами. Команда переможців отримує почесне звання «Знавці рідної культури»

Учитель.

Вітаємо переможців і дякуємо всім за увагу, а гравцям за участь у нашій грі

Ведучі.

Пам’ятайте, друзі,

Хай життя снує, як хоче зміни,

Хай холодами б’є, хай спекою пече,

Ми будем тим, чим є: ми – діти України,

Бо українська кров у нас тече.

doc
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
1237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку