Написання малих букв і, ї. За ПТ "Росток"

Про матеріал
Конспект уроку за темою «Написання малих букв і, ї.» за ПТ «Росток», 1 клас. За підручником Кальчук М.І, Чабайовської М.І. «Прописи», частина 2, спрямований на допомогу вчителям при поясненні нової теми. Даний матеріал стане добрим помічником у проведенні цікавих та змістовних уроків письма.
Перегляд файлу

                                                                                  Підготувала: Бурилкіна Л.В.

Навчання грамоти: навчання письма, 1 клас

За навчальним проектом «Росток»

Написання малих букв першої групи: і, ї, и, й, ш.

Тема. Написання малих букв і, ї.

Мета:

навчальна: ознайомити учнів із зображенням та назвами малих рукописних букв і, ї, и, й, ш;

вчити правильно писати малі літери і, ї та поєднувати їх у буквосполучення; відрізняти друковані букви від рукописних; закріплювати вміння писати вивчені літери; удосконалювати правильну посадку під час письма, уміння правильно тримати ручку та розташовувати зошит на парті;

 

розвивальна: розвивати вміння спостерігати, аналізувати, порівнювати графічний матеріал ;

виховна: виховувати дружбу, взаємоповагу.

 

Обладнання: підручник  «Українська мова» Прописи. 1 клас.2 частина. /Кальчук М.І.,Чабайовська М.І.. – С.: ТОВ НВП «Росток А.В.Т.», 2018. –76 с.; малюнок Казкової галявини, казкової сторінки, тренажер для письма, дощечки.

 

Хід уроку

 І. Самовизначення до діяльності.

Вушка прислухайтесь,

Очки – придивляйтесь,

Носик – глибше дихай,

Ротик – посміхнись.

Спинки розправляйтесь,

Ручки піднімайтесь,

Нумо до роботи

Дружно всі взялись!

  • Діти, а що вам найбільше подобається робити на уроках письма?

ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності.

1.Ознайомлення зі змістом казки.

Учитель. З чого у нас почалися уроки письма? Чому ми вирішили навчитися писати? Яка казка нам у цьому допомогла? Що вам найбільше у ній було цікаво дізнатися? (Відповіді учнів)

(Демонструються слайди казки «Як звірята навчилися писати» й учні розповідають зміст казки)

Як звірята навчилися красиво писати

На галявині гралися звірята. Раптом Білочка знайшла дуже красиву квіточку з незвичайними пелюсточками. Ніхто із звірят не знав, що це за квіточка, але всіх вона дуже зацікавила. Звернулися вони за порадою до Мудрої Сови, і та їм пояснила: - Ця квітка чарівна, тому що вона здійснює всі бажання. Зраділи звірята. Кожен уявив, що квітка допоможе виконати їхнє бажання і вони матимуть у себе хто іграшку, хто морозиво, хто цукерки, хто …. Але їх мрії зупинила Сова: - Здійснитися ваші бажання можуть лише тоді, коли ви їх запишете на листочках красиво і охайно. Звірята від подиву вигукнули: - Але ми не знаємо букв, як же ми запишемо слова? Сова заспокоїла звірят: - Не хвилюйтеся. Я вас навчу красиво і правильно писати. Тоді ви зможете усі ваші найзаповітніші мрії записати і вони зможуть здійснитися. Звірята дуже хотіли, щоб здійснилися їхні мрії. Тому відразу вирішили стати учнями Мудрої Сови. Урок розпочався біля незвичайного дерева. Сова пояснила: - Ось перед вами дерево із чарівними листочками. На кожному з них букви, які дуже подібні у своєму написанні. Вибирайте спочатку листочок з буквами, які найлегше писати і я навчу вас красиво писати. Стали звірята старанно переписувати букви у свої маленькі зошити і запам’ятовувати їхні назви. Так вони вивчили всі букви, а з ними навчилися записувати слова. Через деякий час звірята змогли записати на листочках свої побажання.

2. Бесіда біля чарівного дерева:

C:\Users\pc\Desktop\20200325_194038.jpg

Вправа «Чарівне дерево»

  • Розглянь чарівне дерево малих букв і дай відповіді на запитання:
  • Назви яких літер ти знаєш?
  • Придивись уважно до букв і скажи, чому саме такими групами вони розміщені на листочках?
  • Знайди схожість та відмінність літер однієї групи за вибором.
  • Знайди під деревом предмети, які схожі на букви.

Казкова сторінка

Кольропис

Вправа «Листочок»

1.Розгляд начерку першої групи малих букв.

- Діти, уважно розгляньте начерк букв і, ї, и, й, ш на листочку чарівного дерева с.5. Що спільного, а що відмінного?

C:\Users\pc\Desktop\20200325_194712.jpg

  • Запам’ятай зображення рукописних букв і, ї, и, й, ш та відрізняй їх від друкованих.

C:\Users\pc\Desktop\20200325_200215.jpg

  • Знайди між ними схожість та відмінність.
  • Діти, знайдіть на чарівному дереві літер листочок з вивченою групою букв і замалюйте його.

(Виконання завдань на листочку)

  • Обведіть однаковим кольором рукописні букви і відповідні їм друковані.

ІІІ. Виявлення причин утруднення і фіксація в діяльності.

Знайди  і наведи на малюнку контури букв і, ї, и, й, ш у на предметах на с.6.

Гра «Буква заховалась»

C:\Users\pc\Desktop\20200325_200234.jpg

ІV. Побудова проекту виходу з утруднення.

Пофантазуй та перетворіть вивчені букви у малюнки предметів за власним задумом.

1.Гра – фантазія «Перетворення». (Робота у парах.)

(Учні виконують малюнки під музику)

і    ї   и   й  ш

Фізкультхвилинка

 Зайчик весело стрибає

 пташка з радістю літає,

 ось лиска слід свій замітає,

 їжачок в кущах сидить.

 В хащах вже бреде ведмідь…

 Тут мисливець в ліс забрів

 По галявині пройшов 

  І усі звірята вмить

  поховались  хто куди .

 

V.Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.

* Доповни малюнок.

* Запам’ятай правильне написання букв. Які звуки позначають ці літери?

Позначення рукописною літерою вивчених звуків. Ознайомлення із правильним написанням маленьких букв і, ї.

Учитель. Із цієї групи букв сьогодні ми вивчимо написання маленьких букв і, ї.

*Написання букв і, ї вчителем на дошці з поясненням.

 

C:\Users\pc\Desktop\20200325_200340.jpg           C:\Users\pc\Desktop\20200325_200535.jpg

 

 

 

 

 

Учитель. Розгляньте уважно на схемах (с.6 – завдання від мудрої Сови) послідовність написання букв і, і.

(Учні розглядають начерк букв і, і, а вчитель вголос промовляє послідовність її написання, одночасно пишучи літери на дошці.)

Учитель.

- Сьогодні ми навчимося писати малі літери і, ї.

- Подивіться, як я пишу: починаю писати від верхньої рядкової лінії пряму похилу паличку до нижньої рядкової лінії, заокруглюю праворуч і веду вгору до середини рядка. Крапку пишу трохи вище від верхньої рядкової лінії.

*  «Письмо в повітрі» під рахунок.

- Напишіть елементи в повітрі: «раз – і, два».

*Письмо на дощечках.

Учитель. А тепер спробуйте самостійно записати букви і, ї на дощечках.

(Учні пишуть букви і, ї на індивідуальних дощечках. Учитель дає рекомендації щодо правильного їх написання).

*Письмо на тренажерах для письма (6 р.)

 

VІ. Самостійна робота.

Написання літер і, ї у «Прописах»:

  • по слабонаведених лініях;
  • по пунктирних лініях;
  • самостійне письмо у другому  і четвертому рядку.
  • Яких правил потрібно дотримуватися під час письма?

(Перед початком письма в зошитах потрібно повторити правила, яких слід дотримуватися під час письма. Учні озвучують, як правильно сидіти під час письма; правильно розміщувати зошит; правильно тримати руки на парті та ручку.)

  • малу букву і;
  • малу букву ї

 

VІ. Фізкультхвилинка.

       Забавлялись зайченята              (встати, підняти руки вгору, потягнутися)

      Виглядаючи маму і тата.             (руки на пояс, повороти вліво, вправо)

      Ось так – лапку до лапки             (поплескати в долоні)

      Ось так – шапку до шапки           (руки до голови, вгору)

      Ось так – вусом потрусим           (похитати головою)

      Так, так, так!                                 (пострибати)

 

VІІ. Включення в систему знань і повторення вивченого.

Продовження роботи в зошиті.

Знайди  і закресли букви, які написані неправильно.

 

1. Вправа «Знайди помилку».

- Виконайте завдання від Білочки. Розгляньте уважно написання букв і, ї і закресліть літери, які написані неправильно.

Поясни свій вибір.

(Учні виконують завдання самостійно і висловлюють свої думки).

 

2.Завдання «Чарівне перетворення»

- Виконай завдання від мудрої Сови.

Назви друковані літери і допиши рукописні.

     і   ї

 

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Чого нового ви навчилися на уроці?

- Написання яких букв у вас сьогодні вийшло набагато краще?

- Що цікавого дізналися?

 

Вправа «Сонечко»

  • Як  Сонечко оцінило б вашу роботу? Намалюйте його настрій від вашої роботи на своєму листочку?

 

 

Картинки по запросу "візерунки"

 

 

docx
Додано
25 квітня 2020
Переглядів
1645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку