Підготувала: Бурилкіна Л.В.
Навчання грамоти: навчання письма, 1 клас
За навчальним проектом «Росток»
Написання малих букв третьої групи: г, п, р, т.
Тема. Написання малих букв п, р.
Мета:
навчальна: вчити правильно писати малі рукописні літери п, р та поєднувати її у буквосполучення; відрізняти друковані букви від рукописних; закріплювати вміння писати малу букву г; удосконалювати правильну посадку під час письма, вміння правильно тримати ручку та розташовувати зошит на парті;
розвивальна: розвивати вміння спостерігати, аналізувати, порівнювати графічний матеріал;
виховна: виховувати старанність.
Обладнання: підручник «Українська мова» Прописи. 1 клас.2 частина. /Кальчук М.І.,Чабайовська М.І.. – С.: ТОВ НВП «Росток А.В.Т.», 2018. –76 с.; малюнок Казкової галявини, казкової сторінки, тренажер для письма.
Хід уроку
І. Самовизначення до діяльності.
Організація уроку.
Доброго ранку – сонце привітне!
Доброго ранку – небо блакитне!
Доброго ранку – в небі пташки!
Доброго ранку – зелені дубки!
Доброго ранку – люди привітні!
Я всім бажаю щоб посмішки квітли!
ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності.
1.Казкова сторінка. Кольоропис.
- Діти, подивіться на листочок. Знайдіть і закресліть букву, яка «заблукала» і не потрапила на свій листочок. Поясни свій вибір. Наведи інші букви кольоровим олівцем.
1.Гра «Буква заблукала»
г п р т ш
ІІІ. Виявлення причин утруднення і фіксація в діяльності.
1. «Оживи» на малюнку букви г, п, р, т, перетворивши їх на істот.
ІV. Побудова проекту виходу з утруднення.
Складіть казку про дружбу букв г, п, р, т. (Робота у парі)
Казка «Дружба букв г, п, р, т»
V.Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.
Дай поради звірятам щодо правильного письма букв г, п, р, т.
1.Вправа «Порада».
Напиши ці літери в зошитах звірят.
2.Розмалюй казкову галявину буквами г, п, р, т.
Фізкультхвилинка.
Ось до лісу ми дійшли, Ми лісочком йшли,
Потім ми лісочком йшли Малинку знайшли.
І грибочок там знайшли. Дотягнулися, зірвали
Нагнулися, підняли, У кошик поклали
У кошик поклали І рушили далі.
І рушили далі.
Ми лісочком йшли,
Пташеня знайшли.
Нахилилися, підняли,
В гніздечко поклали
І рушили далі.
3. Запам’ятай правильне написання букв. Які звуки позначають ці літери?
Учитель. Розгляньте уважно схему (с.19 – завдання від мудрої Сови) послідовність написання букв п, р.
Учитель.
- Сьогодні ми навчимося писати малі літери п, р.
Буква п
Мала писана буква «пе» складається з прямої похилої палички і прямої похилої палички із заокругленням угорі й унизу. Пишемо пряму похилу паличку від верхньої рядкової лінії униз до нижньої рядкової. Не відриваючи руки, повертаємося вгору, на рядку робимо відхилення праворуч (його видно з середини рядка), під верхньою рядковою заокруглюємо і ведемо вниз паличку, яку заокруглюємо ще раз на нижній рядковій лінії.
Буква р
Мала писана буква «ер» складається з прямої похилої подовженої палички і прямої похилої палички із заокругленням угорі й унизу. Пишемо пряму похилу подовжену паличку від верхньої рядкової лінії униз до міжрядкової. Не відриваючи руки, повертаємося вгору, на рядку робимо відхилення праворуч (його видно з середини рядка), під верхньою рядковою заокруглюємо і ведемо вниз паличку, яку заокруглюємо ще раз на нижній рядковій лінії.
* «Письмо в повітрі» під рахунок.
Буква п
- Напишіть елементи в повітрі: «раз – і, два – і».
Буква р
Напишіть елементи в повітрі: «раз – і, два – і».
*Письмо на дощечках.
Учитель. А тепер спробуйте самостійно записати букви п, р на дощечках.
*Письмо на тренажерах для письма букви (6 р.)
Діти пишуть букви п, р на тренажерах.
VІ. Самостійна робота.
Написання літер п, р у «Прописах»:
(Перед початком письма в зошитах потрібно повторити правила, яких слід дотримуватися під час письма. Учні озвучують, як правильно сидіти під час письма; правильно розміщувати зошит; правильно тримати руки на парті та ручку.)
Виконай письмове завдання. (с.19)
Фізкультхвилинка.
Забавлялись зайченята (встати, підняти руки вгору, потягнутися)
Виглядаючи маму і тата. (руки на пояс, повороти вліво, вправо)
Ось так – лапку до лапки (поплескати в долоні)
Ось так – шапку до шапки (руки до голови, вгору)
Ось так – вусом потрусим (похитати головою)
Так, так, так! (пострибати)
VІІ. Включення в систему знань і повторення вивченого.
Продовження роботи в зошиті.
Знайди і закресли букви, які написані неправильно.
1. Вправа «Знайди помилку». Допоможи Білочці виправити помилки.
VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
-Які букви навчилися писати на уроці?
- Що цікавого дізналися?
Вправа «Сонечко»