Написання прикметників із суфіксами -еньк-,-есеньк-,-ісіньк-, - юсіньк-,-ськ,-цьк-,-зьк-

Про матеріал
Матеріал можна використовувати під час очної та дистанційної форм навчання для учнів 6 класу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Написання прикметників із суфіксами -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-.

Номер слайду 2

Організаційний момент Добрий день!Сіли рівно, озирнулись,Один одному всміхнулись. Якщо добре працювати –Вийдуть гарні результати. Тож не гаємо ми час,Бо знання чекають нас!

Номер слайду 3

Творчий диктант. Утворити вищий ступінь порівняння якісних прикметників( просту форму), добрати до них іменники. Білий, рожевий; світлий, зелений; синій, червоний; сільський, господарський; темний, голубий; блідий, зелений; давній, слов'янський; мовний, літературний; фізичний, математичний; високий, Довідка: чоло; вісім, рік; два, поверх; чотири, місяць.

Номер слайду 4

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»1. Розділ мовознавства, що вивчає відомості про частини мови.2. Прикметник — це... частина мови.3. Прикметник вказує...4. Морфологічні ознаки прикметника.5. Синтаксична роль прикметника. 6. За розрядами прикметник поділяється на...7. Який розряд прикметника утворює ступені порівняння?8. Які форми мають прикметники?9. Назвіть ступені порівняння прикметника.10. Назвіть форми ступенів порівняння прикметника.11. На які групи поділяються прикметники?12. За чим визначаються групи прикметника?

Номер слайду 5

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»1. Розділ мовознавства, що вивчає відомості про частини мови.(Морфологія)2. Прикметник — це... частина мови. (Самостійна)3. Прикметник вказує....(Ознаку предмета)4. Морфологічні ознаки прикметника.(Змінюється за родами, числами, відмінками)5. Синтаксична роль прикметника. (Означення, інколи головним членом речення).6. За розрядами прикметник поділяється на.... (Якісні, відносні, присвійні).7. Який розряд прикметника утворює ступені порівняння? (Якісний)8. Які форми мають прикметники? (Повну чи коротку)9. Назвіть ступені порівняння прикметника. (Вищий і найвищий)10. Назвіть форми ступенів порівняння прикметника. (Проста і складена)11. На які групи поділяються прикметники? (Тверда і м’яка)12. За чим визначаються групи прикметника? (Приголосний, на який закінчується основа слова)

Номер слайду 6

Написання прикметників із суфіксами -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-.

Номер слайду 7

Завдання:ознайомитися з особливостями творення і вживання прикметників зі зменшувально-пестливими суфіксами та суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк-; поглибити вивчене про написання знака м'якшення після букв, що позначають м'які приголоснівміти правильно писати прикметники з вивченими орфограмами й пояснювати їх, користуючись правилами; розвивати пам'ять, мислення, творчі здібності; прищеплювати любов і повагу до членів своєї родини, милосердя.

Номер слайду 8

Диктант по пам'ятіЗавдання: записати першу строфу вірша Лесі Українки «Колискова». Місяць яснесенький Промінь тихесенький Кинув до нас. - Спи, мій малесенький, Пізній-бо час. Якого значення надає суфікс -есеньк- прикметникам? З якою метою вживаються подібні слова у мовленні? Чому в суфіксах -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк- пишеться знак м'якшення?Виконайте синтаксичний розбір першого речення.

Номер слайду 9

Запам’ятай !Орфограма

Номер слайду 10

Дослідження-аналіз

Номер слайду 11

Робота з текстом1. Перепишіть, уставляючи, де потрібно, замість крапок літери та прибираючи дужки. Поясніть орфограми. Материн..ська колискова - перша пісня, яку чуло (не)мовлятко. Ця пісня звучала однаково ніжно і в гірскому прикарпатському селі, і в низькій поліській хатині під оч..ретяною стріхою, і в оселі подільського (хлібо)роба, і в міській кімнаті робітника. Украш.хькі колискові м.лодійні, пр.лишені. Слова й м.лодія спонукають дитину до спокою і сну (3 журн.).2. Назвіть у тексті застаріле слово. Це історизм чи архаїзм?3. Знайдіть у тексті прикметники. Виділіть суфікси. Назвіть прикметники, утворені за допомогою суфіксів -к-, -зьк-, -ськ-. Підкресліть орфограму знак м'якшення.   Іменником чи прикметником є слово колискова? Обгрунтуйте.4. Зробіть морфологічний розбір слів очеретяною, оселя.5. Доповніть текст 1-2 реченнями із закликом зберегти традицію української колискової нині.

Номер слайду 12

Дослідження-конструювання (в парах)Від поданих прикметників утворіть пестливі та здрібнілі форми, запишіть, виділіть суфікси. Рідний, малий, дорогий, любий, дрібний, чорнявий, русявий, круглий, кумедний, м'який, смішний.

Номер слайду 13

Робота в підручнику

Номер слайду 14

Творча майстерня (робота в групах)Напишіть твір-мініатюру. Використайте 3-4 прикметники, які ви утворили, виконуючи попереднє завдання.І група - «Мій братик (племінник, сусід)» ІІ група- «Моя сестричка (племінниця, сусідка)».

Номер слайду 15

Пригадай !

Номер слайду 16

Пошукова робота

Номер слайду 17

Творче конструювання

Номер слайду 18

Над якою темою ми працювали на уроці?Чим корисний був для вас цей урок?РЕФЛЕКСІЯ

Номер слайду 19

20.03.2023 СьогодніРефлексія. Вправа «Рюкзачок» Яке зернятко мудрості ви покладете у свій рюкзачок?НІНІБуло просто!Було цікаво!Нічого не зрозумів!

Номер слайду 20

Домашнє завдання1. Побудуйте висловлювання на лінгвістичні теми: «Написання прикметників із суфіксами -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-та роль пестливих суфіксів у мовленні», «Написання прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк-».2. Виконайте вправу.

pptx
Додано
20 березня 2023
Переглядів
1017
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку