Тема. Написання з великої букви імен, по батькові і прізвищ людей.
Поширення поданих речень.
Мета: формувати в учнів уміння писати з великої букви імена, по батькові, прізвища людей, закріплювати вміння правильно писати слова; розвивати увагу, пам’ять, мовлення; виховувати любов до рідного краю, шану до її видатних людей.
Обладнання: лего, сонечко, дерево, деформований текст, таблиці, сніжинки, ілюстрації, ноутбук, відеохвилинка, казка, мікрофон.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
1.Оганізаційний момент
1.1.Привітання
Ось дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Урок української мови починаймо.
1.2.Девіз уроку
- А девіз нашого уроку такий:
Будем гарно працювати,
Щоб рідну мову добре знати.
2. Актуалізація опорних знань
весни ми постійно бачимо суперечки: почав танути сніг; раптом налетіла завірюха, а за мить знову засяяло сонечко. Тому, сьогодні до нас завітало на урок сонечко, але воно чомусь сумне і зовсім не сяє. Але воно мені передало по секрету, що засяє за умови, якщо учні 2-го класу будуть активно працювати на уроці. За кожну блискучу відповідь, ви будете прикріплювати на дошці промінець до сонечка і будемо сподіватися, що в кінці уроку воно подарує нам свою посмішку, як дарунок за продуктивну роботу.
2.2. Бесіда
-Що означають слова, до яких ставимо питання хто? що?
-На які питання відповідають іменники?
(таблиця “Іменник”)
2.3.Каліграфічна хвилинка
Мм Ме мл мв ма мл Марія
2.4.Робота з деформованим текстом
- А тепер давайте складемо слова речення з окремих слів
Марійка, мамі, господарству, по, допомагає.
(Марійка допомагає мамі по господарству)
-Визначте головні слова в реченні.
3.Повідомлення теми і мети уроку
3.1.Відгадування загадки
Всі хочуть, як народиться дитина,
Щоб я було красиве і дзвінке,
Бо носить все життя мене людина,
А відгадайте-но, що я таке? (Ім’я)
3.2.Ребус
- А зараз відгадайте ребус.
- Отже, у кожної людини є своє ім’я. І нашого хлопчика звуть Петро.
3.3. Перегляд казки “Велика буква”
- Які правила вживання великої букви названі в казці?
- Що хотіла зробити дівчинка?
- Кому вона дала назви?
- Чи любили і поважали люди дівчинку?
3.4. Асоціативний кущ
прізвища,
Імена по батькові клички тварин
Велика буква
гори та долини
річки, моря, міста, села, вулиці
озера
- Отже, сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про велику букву в іменах, по батькові і прізвищах людей
- У людей можуть бути однакові імена. Тому щоб знати до кого звертаються, називають крім імені ще прізвище. Наприклад, Олександр Іванов. Людей, які мають однакові імена, називають тезками. Але буває й так, що й прізвища у людей бувають однакові. В кожного з вас є тато. Коли ви будете дорослими вас будуть звати по батькові. Мого тата звати Іван. Тому мене ви називаєте як?
Діти, запам’ятайте ці три слова: ім’я, по батькові, прізвище завжди пишуться з великої букви.
3.5.Гра «Мікрофон»
- А тепер кожен із вас скаже мені повністю своє прізвище, ім’я та по батькові та запишіть у зошит.
3.6. Робота з підручником
Фізкультхвилинка «Пінгвіни»
Перегляд відеохвилинки та повторення рухів за пінгвінами.
4. Узагальнення і систематизація знань учнів
4.1.Робота зі словами
Написані імена дівчаток і хлопчиків. Загубилася перша буква, потрібно вписати правильну букву.
...ндрійко, ...ксанка, офійка, ...рчик, ...ринка, ...лечка.
4.2. Робота з цеглинками лего
У вас є колір цеглинки та слова під ними. Ваше завдання вибрати слова, які пишуться з великої букви. Скласти лего та показати.
4.3. Робота із словосполученнями
- Потрібно з імен скласти по батькові
Оксана ( Іван) - Оксана Іванівна;
Ольга (Олександр) -
Богдан (Віктор)-
Андрій(Степан)-
Віталій (Ярослав)-
Галина(Анатолій)-
4.4. Гра «Найуважніший»
Увага! Шукаємо кмітливих та уважних дітей! Одного разу Мишко з мамою Оленою Сергіївною та батьком Дмитром Івановичем поїхали на день народження до дідуся Івана.
5.Підсумок уроку
Заглянуло сонечко до нас на мить, дуже швидко час біжить.
-Як бачите, сонечко нам посміхнулося і засяяло яскравими промінчиками, а це значить що ми провели час не даремно, а отримали нові знання.
5.1. Метод «Сніжинка»
- У кожного з вас є сніжинки і ваше завдання сказати очікування від уроку та приклеїти сніжинку на зимове дерево.
- Урок навчив мене...
- Найцікавіше завдання було...
- Що не було цікавим? Чому?
-