Народне надбання. Лічилки. Мирилки.

Про матеріал
Навчаємось виразно читати вірші, інтонувати речення; удосконалюємо навичку читання ,аналізуємо та відповідаємо на запитання за змістом прочитаного. Спочатку з’ясовуємо значення лічилок та мирилок. Знайомимося зі змістом лічилок на с.86, виразно читаємо, відповідаємо на запитання на с.86. Потім працюємо над засвоєнням поняття мирилок, читаємо за підручником на с.87, відповідаємо на запитання, які уміщені на с.87. На підсумок : творча робота (усно скласти мирилку, можна її записати у зошит з читання). Домашнє завдання : вивчити напам’ять лічилку або мирилку (за вибором).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Лічилки. Мирилки. Читання лічилок і мирилок (за вибором напам’ять).

Номер слайду 2

Бесіда.- Чи любите ви грати в колективні ігри? Які саме? Чи трапляються у вас випадки, коли треба для гри використати лічилки? Бувають ситуації, коли ненароком когось чимось образите, наприклад штовхнете, зачепите, втечете…, а потім пожалкуєте про це. Що допомагає вам помиритися? Чи доводилося вам використовувати мирилки?

Номер слайду 3

З’ясування значення слів лічилки, мирилки- Поміркуйте, як утворилися ці слова. Доберіть слова, близькі за значенням, до цих слів (рахувати, підрахунок; злагода, перемир’я).

Номер слайду 4

Читання вчителем тексту лічилкиЄ в зайчихи п’ять малят, П’ять сіреньких зайченят. Ось вони рядочком сплять: Раз, два, три, чотири, п’ять.- Ви прослухали лічилку чи мирилку? Чому ви так думаєте? Як ви думаєте, що робили решта зайченят, що не прийшли на обід?Є в зайчихи п’ять малят, Неслухняних зайченят. На обід їх мати жде:«Раз, два, три… А решта де?»

Номер слайду 5

Лічилка – це короткий віршик, що допомагає під час гри визначити чергу учасників. Із цією метою лічилку промовляють в особливому ритмі, що допомагає рахувати.

Номер слайду 6

Раз, два, три!Раз, два, три!Дули, дмухали вітри. Дули, дмухали щосилиІ горіхів натрусили. Натрусили так багато,Поспішаймо їх зібрати!Раз, два, три!Ловиш ти! Ознайомлення з текстом лічилок за сторінкою підручника (с. 86) та додатковим матеріалом.

Номер слайду 7

Ознайомлення з текстом лічилок за сторінкою підручника (с. 86) та додатковим матеріалом. Десять, дев’ять, Вісім, сім —Замовкає в небі грім. Линуть хмари де-не-де. Далі цифра шість іде. В лузі скошена трава — П’ять, чотири, три і два. Після двійки — одиниця. От і йди тепер жмуриться!Тікав заєць через міст. Довгі вуха, куций хвіст, А ти далі не тікай, Рахувати починай,Раз, два, три — вийди ти

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Читання учнями мирилок за підручником (с. 87).

Номер слайду 11

Відповіді на запитання, вміщені в кінці текстів мирилок. Виконання різнорівневих завдань (с. 87)

Номер слайду 12

Творча робота- Доповніть текст мирилки словами, які римуються. Винний я і винна … (ти). Так бува у нас … (завжди). Тож обоє … (уклоніться)І швиденько … (помиріться).

Номер слайду 13

Складіть мирилку за опорними словами летіла, сіла, на плече, тихенько, миріться, швиденько, сказала, мирилка. Мирилка летіла, На плече сіла, Сказала тихенько:— Миріться швиденько.

Номер слайду 14

Підсумок уроку - З якими творами ви працювали сьогодні на уроці? Які з них більше до вподоби? Чи можна стверджувати, що і лічилки, і мирилки допомагають дітям знайти друзів, відновити теплі стосунки, пробачати один одному? Чому ви так думаєте?

Номер слайду 15

- Послухайте тексти. Визначте, котрий з них є лічилкою, а котрий –– мирилкою. Обґрунтуйте свою відповідь. Ти не плач, не плач, не плач І скоріш мене пробач,І на мене ти не сердься, Бо у тебе добре серце. Будемо завжди дружити І ніколи не сваритись.{5230 CF02-793 F-4 ADF-BE8 D-2 AECC6 F9 A06 B}Летів рій бджілок Зі ста лічилок. Зійшлися діти,Давай лічити,Бо кожна бджілка, Немов лічилка: Кого вкусить —Жмурити мусить!

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
25 серпня
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку