Народні танці (продовження)

Про матеріал
Мета: Навчальна: ознайомити учнів із поняттями «чардаш», «полонез», «мазурка», «лезгинка», «камаринська»; навчити учнів виражати та обґрунтовувати власне емоційно-естетичне ставлення до музичних та літературних образів; Розвивальна: розширювати уявлення учнів про музичні жанри, про значення взаємодії різних видів мистецтва; привернути увагу учнів до народних танців країн світу; Виховна: виховувати художній смак учнів; стимулювати зацікавленість музичним мистецтвом; прищеплювати інтерес до творчості народів світу.
Перегляд файлу

Урок  14

Тема: Народні  танці (продовження)

Мета:

Навчальна: ознайомити  учнів  із  поняттями  «чардаш», «полонез», «мазурка», «лезгинка», «камаринська»; навчити  учнів  виражати  та  обґрунтовувати  власне  емоційно-естетичне  ставлення  до  музичних  та  літературних  образів;

Розвивальна: розширювати  уявлення  учнів  про  музичні  жанри, про  значення  взаємодії  різних  видів  мистецтва; привернути  увагу  учнів  до  народних  танців  країн  світу;

Виховна: виховувати художній  смак  учнів; стимулювати зацікавленість  музичним  мистецтвом; прищеплювати  інтерес  до  творчості  народів  світу.

Музичний  матеріал: В.Монті «Чардаш»; А.Хачатурян Лезгинка  з  балету  «Гаяне»; М.Глінка  «Камаринська»; французька  народна  пісня  «Танок  каченят»

Наочні  посібники: нотна  хрестоматія; портрети  В.Монті, А.Хачатуряна.

Обладнання: ТЗН; фонохрестоматія

Тип  уроку: комбінований  урок

Хід  уроку

Учні  входять  до  класу  під  музичний  супровід  (французька  народна  пісня  «Танок  каченят»)

1.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ  МОМЕНТ

Перевірка  готовності  класу  до  уроку. Музичне  вітання

2.    МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ  ОПОРНИХ  ЗНАНЬ

        Як   виник  танець?

        Які  українські  народні  танці  ви  пам’ятаєте?

        Назвіть  характерні  особливості  українських  народних  танців.

 

3.     ОСНОВНА  ЧАСТИНА

Слово  вчителя

         Танець  є  одним   із  найпрадавніших  видів  мистецтва. Кожен  народ  має  як  свою  історію, культуру, мову, так  і  свої  особливі  танці,  які  розповідають  нам  про  історію  народу, про  його  характер  та  темперамент.

         Літопис  Польщі  міститься  не  тільки  в  літературних  памятках, але  й  в  народних  мелодіях  і  колоритних  танцях. Найвідомішими  поміж  них  є  полонез, мазурка  та  кроков’як.

         Учитель  розповідає  про  історію  та  особливості  виконання  полонезу.

Робота  з  поняттями

         Полонез – це  урочистий  танець – крокування. Назва  танцю  походить  від  скорочення  французького  вислову  dansepolonaise, тобто  «польський  танець».

Учитель  розповідає про  історію  та  особливості  виконання  мазурки.

Мазурка – це  парний  танець. Кавалер  в  процесі  виявляє  усіляку  повагу  дамі, ведучи  її  трохи  попереду  себе. Партнерові  в  мазурці  належить  роль  лідера: він  визначає  рухи,  змінює  фігури, встановлює  темп. Він  гордо  демонструє  свою  даму  всьому  залу.  Польському  народу  властиві  почуття  власної   гідності  та  гордість. Незважаючи  на  швидкий темп  мазурки, рухи  танцюристів  передають  саме  ці  почуття.

         Учитель  розповідає  про  історію  та  особливості  виконання  чардашу.

         Чардаш – традиційний  угорський  народний  танець. Зявившись  в  Угорщині,  чардаш  поширився  завдяки  циганським  музичним  ансамблям  територією  сусідніх  країн.

Слухання  музики

         До  тематики  чардашу  зверталися  багато  класичних  композиторів. Прослухайте  «Чардаш» В.Монті  та  дайте відповідь  на  запитання

        Які  інструменти  виконують  музику  до  цього  танцю?

Слухання  твору  «Чардаш» В.Монті

        Скільки  частин  ви  почули  у  цьому  танці?

        Які  вони  за  характером?

Робота  з  поняттями

         Одним  із  найвідоміших  і  популярніших  танців  поміж  усіх   танців  народів  Кавказу вважають  лезгинку.Цей  граційний  танець містить  досить  чіткі  й  різкі  випади, що  робить  його  не  схожим  на  жодний  інший  танець.  Лезгинка – дуже  старовинний  кавказький  танець, який  чудово  підкреслює  мужність  і  дух  виконавців.

         Учитель  розповідає про  історію  та  особливості  виконання  лезгинки.

Слухання  музики

         Послухайте  лезгинку  з  балету  «Гаяне» А.Хачатуряна  та  дайте  відповідь  на  запитання

        Якими  є  особливості  музики  цього  танцю?

Слухання  лезгинки  з  балету  «Гаяне»  А.Хачатуряна

Робота  з  поняттями

         Характер  російського  танцю  камаринська  веселий, завзятий, радісний. Це  російський  танок, у якому  кожен  учасник  намагається  придумати  новий  рух  і  перевершити  решту  в  умінні  та  спритності. Учасники  за  допомогою  характерних  рухів  демонструють  свою  завзятість.

         Камаринська – це  танець  селян. Під  музику  камаринської  на  Русі  танцювали  на  базарах  і  ярмарках. Російські  народні  розваги  та  гуляння  завжди  відбувалися  з  танцями  під  камаринську.

Слухання  музики

         Послухайте  «Камаринську» М.Глінки  та  дайте  відповідь на  запитання

        Яким  за  характером  є  цей  танець?

Слухання  твору  «Камаринська» М.Глінки

Вокально – хорова  робота

         Мені  здається, що після  таких  запальних  мелодій  вам  також захотілося  потанцювати. Тож  на  танець  вас  запрошує  французька  народна  пісня  «Танок  каченят».

Розспівування

Розучування  французької  народної  пісні  «Танок  каченят»

4.     ПІДБИТТЯ  ПІДСУМКІВ  УРОКУ

Бесіда

        З  якими  танцями  ми  познайомилися  сьогодні  на  уроці?

        Музика  якого  танцю  вам  сподобалася  найбільше?

        Що  є  найголовнішим  у  музиці  танцю?

 

5.     ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ

Дізнатися  про  народний  іспанський  танець  болеро  та  російський  танець  кадриль.

         Учні  виходять  із  класу  під  музичний  супровід  (французька  народна  пісня «Танок  каченят»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 березня 2020
Переглядів
545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку