"Насильство- сміття, яке зайве в домі"

Про матеріал
Заняття складається з вправ, ігор, відеоматеріалу, що сприяє актуалізації поняття «насильство», «ознаки насильства», «види насильства»; розвитку навичок визначати вид насильства та дбайливо ставитися до оточуючих, вміння приймати рішення.
Перегляд файлу

Комунальна організація (установа, заклад)

«Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №8

Шосткинської міської ради Сумської області»

 

 

 

 

 

 

«Насильство- сміття,

яке зайве в домі!!!»

 

 

 

Підготувала:

практичний психолог

Самофал Наталія

Федорівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шостка 2020

Мета: актуалізувати поняття «насильство», «ознаки насильства», «види насильства»; розвивати навички визначати вид насильства; виховувати дбайливе ставлення до оточуючих та вміння приймати рішення.

Матеріали:  аркуші ватману, маркери, фломастери, олівці, клей, кольорові аркуші паперу, скріпки, стікери.

Аудиторія: учні середніх класів.

 

 

Хід заняття

1.Привітання

 

2.Вправа «Мікрофон» 

Мета: розвиток комунікативних навичок учасників групи, подолання труднощів висловлюватись “перед публікою”, позитивне налаштування на заняття.

Хід вправи

Учасникам тренінгу пропонується продовжити речення:

Якби мій настрій мав колір, то він би був…

Якби мій настрій міг звучати, то він би зазвучав, як…

Якби мій настрій оцінити за 10-бальною шкалою, то він відповідав би…

Висловлюються всі учасники групи.

 

3.Вправа «Асоціації»

Мета: актуалізувати поняття «насильство».

Хід проведення:

На великому аркуші фліпчарту психолог пише чорним фломастером великими літерами слово «НАСИЛЬСТВО» і пропонує учасникам озвучити асоціації, які виникають у них щодо цього слова: «Сьогодні ми з вами говоримо про насильство, і я пропоную вам навести асоціації, пов’язані з цим словом».

Вислови учнів фіксуються навколо слова «Насильство»

Питання для обговорення:

Що ж таке насильство?

(Наси́льство — застосування силових методів, або психологічного тиску за допомогою погроз, свідомо спрямованих на слабких або тих, хто не може чинити опір. Тобто, будь-яке застосування сили щодо беззахисних.)

 

4.Гра «Хто швидше?»

Мета: сприяти пошуку альтернативних шляхів виходу з конфліктних ситуацій та усвідомленню, що сила  не є ефективним засобом спілкування.

Хід вправи:

Пропоную пограти. Об’єднайтеся в пари за словами «кулак», «долонька».  Поверніться обличчям один до одного. Учні «кулак» затискають руку в кулак і тримає його перед напарником. Завдання учням групи «долонька» розтулити кулак партнера за 10секунд. Почали!

Об’єднайтеся в пари,

Завдання: розтулити кулак партнера за 10 секунд.

  •            Підніміть руку кому вдалося розтулити кулак? В який спосіб?
  •            Хто це зробив не силою?
  •            Як можна, крім сили, досягти результату?
  •            Які риси ми проявляємо, коли чемно просимо щось в іншого? Отже, ми пересвідчилися, що спонукати людину до зміни поведінки можна різними шляхами. Підхід із позиції сили не завжди є найефективнішим засобом спілкування та спонукання людей до зміни поведінки.

 

5.Вправа «Ознаки насильства»

Мета: актуалізувати поняття «ознаки насильства», розвивати вміння виділяти головні ознаки.

Хід вправи:

Проаналізуйте ситуації, і спробуйте визначити першу ознаку насильства:

Ситуація 1:

Два хлопчики посварилися. Один хлопчик сказав образливі слова. Інший – наступив на ногу товаришу з фразою: «Ось тобі!»

Ситуація 2:

В переповненому автобусі один хлопчик насупив на ногу іншому. Йому дуже стало ніяково…

Отже, перша ознака насильства:

  •                   чиняться умисно;

Також:

  •                   спричиняють шкоду (фізичну, моральну, матеріальну) іншій особі;
  •                   порушення права і свободи цієї особи;
  •                   показує перевагу однієї людини над іншими.

6. Вправа «Види насильства» 

Мета: розвивати навички визначення виду насильства.

Учні об’єднуються у три групи. Зараз ми спробуємо розпізнати, що є насиллям, а що ні.  Часто люди спілкуючись між собою, навіть не підозрюють, як часто ми самі демонструємо насильство або стаємо його жертвами. Створити пост. Виберіть із запропонованих дій, ті, які є прикладом  певного виду насилля:

1 група-фізичне насильство,

2 група - психологічне насильство,

3 група  - економічне насильство.

Роботу доповніть малюнками, вирізками.

Запитання для обговорення:

Чи важко було вибирати приклади свого виду насильства?

Які у вас виникли думки і почуття після роботи?

  

Матеріал для друку:

  

  •                  свідоме  пошкодження майна
  •                  побиття
  •                  словесна образа, постійне підкреслення недоліків
  •                  приниження  людського достоїнства
  •                  демонстрація нелюбові, ворожості
  •                  синяки
  •                  переломи
  •                  контроль особи за допомогою грошей
  •                  знущання з домашніх тварин або їх знищення на очах особи, щоб завдати їй болю
  •                  завдання фізичних пошкоджень
  •                  жбурляння різними предметами
  •                  постійне стеження,
  •                  штовхання
  •                  залякування
  •                  шантаж
  •                  ізоляція
  •                  ляпаси
  •                  заборона на спілкування
  •                  фінансові обмеження
  •                  заборона працювати і вчитися
  •                  вимагання грошей
  •                  погрози
  •                  обвинувачення  в тому, у чому ти не винний
  •                  контролювання
  •                  ігнорування почуттів, свободи
  •                  образа переконань що мають цінність для особи
  •                  ігнорування почуттів свободи
  •                  нав’язування особі надміру ощадливого стилю життя без суттєвої необхідності

Всі роботи об’єднуються в спільний стенд.

7.Перегляд відео.

Мета:  сприяти формуванню правильно алгоритму дій, якщо зазнав насильства; розвивати вміння аналізувати, робити висновки.

 

Перегляд відео:    https://www.youtube.com/watch?v=ZFgja3c_n8o

Питання для обговорення:

Який погляд на ситуацію мала бабуся?

Чи всі згодні, що «не потрібно виносити з дому сміття»?

До кого звернемося у разі проявів насильства? ( у школі, місті)

На які номери телефонів можна дзвонити, і де їх знайти? (у школі, інтернеті)

 

Громадська організація «Ла Страда - Україна»

 

Національна "гаряча лінія" з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації 0 800 500 335 або 116 123 (короткий номер з мобільного)

 

Національна дитяча “гаряча лінія”  0 800 500 225 або 116 111 (для дзвінків з мобільного)

8. Рефлексія

Мета: акцент на важливих моментах заняття.

Хід вправи

Учасники заняття діляться враженнями від заняття.

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
23 березня 2020
Переглядів
634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку