Комунальна організація (установа, заклад)
«Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №8
Шосткинської міської ради Сумської області»
«Насильство- сміття,
яке зайве в домі!!!»
Підготувала:
практичний психолог
Самофал Наталія
Федорівна
Шостка 2020
Мета: актуалізувати поняття «насильство», «ознаки насильства», «види насильства»; розвивати навички визначати вид насильства; виховувати дбайливе ставлення до оточуючих та вміння приймати рішення.
Матеріали: аркуші ватману, маркери, фломастери, олівці, клей, кольорові аркуші паперу, скріпки, стікери.
Аудиторія: учні середніх класів.
Хід заняття
1.Привітання
2.Вправа «Мікрофон»
Мета: розвиток комунікативних навичок учасників групи, подолання труднощів висловлюватись “перед публікою”, позитивне налаштування на заняття.
Хід вправи
Учасникам тренінгу пропонується продовжити речення:
Якби мій настрій мав колір, то він би був…
Якби мій настрій міг звучати, то він би зазвучав, як…
Якби мій настрій оцінити за 10-бальною шкалою, то він відповідав би…
Висловлюються всі учасники групи.
3.Вправа «Асоціації»
Мета: актуалізувати поняття «насильство».
Хід проведення:
На великому аркуші фліпчарту психолог пише чорним фломастером великими літерами слово «НАСИЛЬСТВО» і пропонує учасникам озвучити асоціації, які виникають у них щодо цього слова: «Сьогодні ми з вами говоримо про насильство, і я пропоную вам навести асоціації, пов’язані з цим словом».
Вислови учнів фіксуються навколо слова «Насильство»
Питання для обговорення:
Що ж таке насильство?
(Наси́льство — застосування силових методів, або психологічного тиску за допомогою погроз, свідомо спрямованих на слабких або тих, хто не може чинити опір. Тобто, будь-яке застосування сили щодо беззахисних.)
4.Гра «Хто швидше?»
Мета: сприяти пошуку альтернативних шляхів виходу з конфліктних ситуацій та усвідомленню, що сила не є ефективним засобом спілкування.
Хід вправи:
Пропоную пограти. Об’єднайтеся в пари за словами «кулак», «долонька». Поверніться обличчям один до одного. Учні «кулак» затискають руку в кулак і тримає його перед напарником. Завдання учням групи «долонька» розтулити кулак партнера за 10секунд. Почали!
Об’єднайтеся в пари,
Завдання: розтулити кулак партнера за 10 секунд.
5.Вправа «Ознаки насильства»
Мета: актуалізувати поняття «ознаки насильства», розвивати вміння виділяти головні ознаки.
Хід вправи:
Проаналізуйте ситуації, і спробуйте визначити першу ознаку насильства:
Ситуація 1:
Два хлопчики посварилися. Один хлопчик сказав образливі слова. Інший – наступив на ногу товаришу з фразою: «Ось тобі!»
Ситуація 2:
В переповненому автобусі один хлопчик насупив на ногу іншому. Йому дуже стало ніяково…
Отже, перша ознака насильства:
Також:
6. Вправа «Види насильства»
Мета: розвивати навички визначення виду насильства.
Учні об’єднуються у три групи. Зараз ми спробуємо розпізнати, що є насиллям, а що ні. Часто люди спілкуючись між собою, навіть не підозрюють, як часто ми самі демонструємо насильство або стаємо його жертвами. Створити пост. Виберіть із запропонованих дій, ті, які є прикладом певного виду насилля:
1 група-фізичне насильство,
2 група - психологічне насильство,
3 група - економічне насильство.
Роботу доповніть малюнками, вирізками.
Запитання для обговорення:
Чи важко було вибирати приклади свого виду насильства?
Які у вас виникли думки і почуття після роботи?
Матеріал для друку:
Всі роботи об’єднуються в спільний стенд.
7.Перегляд відео.
Мета: сприяти формуванню правильно алгоритму дій, якщо зазнав насильства; розвивати вміння аналізувати, робити висновки.
Перегляд відео: https://www.youtube.com/watch?v=ZFgja3c_n8o
Питання для обговорення:
Який погляд на ситуацію мала бабуся?
Чи всі згодні, що «не потрібно виносити з дому сміття»?
До кого звернемося у разі проявів насильства? ( у школі, місті)
На які номери телефонів можна дзвонити, і де їх знайти? (у школі, інтернеті)
Громадська організація «Ла Страда - Україна»
Національна "гаряча лінія" з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації 0 800 500 335 або 116 123 (короткий номер з мобільного)
Національна дитяча “гаряча лінія” 0 800 500 225 або 116 111 (для дзвінків з мобільного)
8. Рефлексія
Мета: акцент на важливих моментах заняття.
Хід вправи
Учасники заняття діляться враженнями від заняття.