NATURE.WEATHER.CLOTHES

Про матеріал
Розробка уроку у 5 класі, яка включає лексику на тему погода, пори року, та одяг, який у можна одягати. Цікаві завдання та текст для читання і завдання до нього. Урок розроблений враховуючи вікові особливості учнів.
Перегляд файлу

Розробка уроку у 5 класі за темою ‘NATURE.WEATHER.CLOTHES’

Мета: навчальна : активізувати лексику теми , формувати навики читання, аудіювання, мовлення;

            виховна: навчати піклуватися про природу та довкілля;

             розвиваюча: комунікативні здібності;

             обладнання: підручник, зошит робочий, інтерактивна панель, роздатковий матеріал.

                                                                Хід уроку

  1. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

Привітання

-Good day! How  are you?

- We are fine! And you?

- Fine! And now start our lesson!

Повідомлення теми та мети уроку. Фонетична зарядка:

T: Let’s practice sounds [g],[I:].

Tea, heat, feet, green, seat, beat, meat, meet.

Go, garden,guess,gream,gas,grill,ghost,goose.

Let’ complete the sentences:

What season is it?

-When the weather is hot it is…

-When the weather is cold it is…

-When the weather is wet it is…

-When the weather is warm it is…

2. Основна частина уроку.

Answer the questions:

What season is it now?

What month is it now?

What is the weather like today?

What do you wear in such kind of weather?

Вивчення нових лексичних одиниць і структур

 

 

L

 

What can the weather be in different season?

Listening.

In winter the weather is cold and wet in England. It is cloudy. It is not so frosty.

It is warm in spring. But rainy and cool in my country.

Summer is hot season in England. The sun shines every day.

In autumn is cool and foggy. The  sky is grey and rainy.

 

In winter the weather is…

In spring it is…

In autumn it is…

In summer it is…

Вправляння у читанні.

Pre-reading activity.

Match the word-combinations.

Warm                                 summer

Long                                    nature

Hot                                      day

Beautiful                             spring  

Short                                   tree

 

Speaking

1.What is your favourite season?

2. What can you do in different season?

Now tell us about your favourite season?

My favourite season is…

It has got three months…

It is usually…in…

I can…in…

3.Рефлексійно-оцінюючий етап.

Підведення підсумків уроку.

How do you feel after the lesson?

Let’s sing a song ‘What a wonderful world”

Thank you for your work. See you!