Розробка уроку у 5 класі за темою ‘NATURE.WEATHER.CLOTHES’
Мета: навчальна : активізувати лексику теми , формувати навики читання, аудіювання, мовлення;
виховна: навчати піклуватися про природу та довкілля;
розвиваюча: комунікативні здібності;
обладнання: підручник, зошит робочий, інтерактивна панель, роздатковий матеріал.
Хід уроку
Привітання
-Good day! How are you?
- We are fine! And you?
- Fine! And now start our lesson!
Повідомлення теми та мети уроку. Фонетична зарядка:
T: Let’s practice sounds [g],[I:].
Tea, heat, feet, green, seat, beat, meat, meet.
Go, garden,guess,gream,gas,grill,ghost,goose.
Let’ complete the sentences:
What season is it?
-When the weather is hot it is…
-When the weather is cold it is…
-When the weather is wet it is…
-When the weather is warm it is…
2. Основна частина уроку.
Answer the questions:
What season is it now?
What month is it now?
What is the weather like today?
What do you wear in such kind of weather?
Вивчення нових лексичних одиниць і структур
What can the weather be in different season?
Listening.
In winter the weather is cold and wet in England. It is cloudy. It is not so frosty.
It is warm in spring. But rainy and cool in my country.
Summer is hot season in England. The sun shines every day.
In autumn is cool and foggy. The sky is grey and rainy.
In winter the weather is…
In spring it is…
In autumn it is…
In summer it is…
Вправляння у читанні.
Pre-reading activity.
Match the word-combinations.
Warm summer
Long nature
Hot day
Beautiful spring
Short tree
Speaking
1.What is your favourite season?
2. What can you do in different season?
Now tell us about your favourite season?
My favourite season is…
It has got three months…
It is usually…in…
I can…in…
3.Рефлексійно-оцінюючий етап.
Підведення підсумків уроку.
How do you feel after the lesson?
Let’s sing a song ‘What a wonderful world”
Thank you for your work. See you!