1
ФЛОРИСТИЧНІ ФАНТАЗІЇ
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
(початковий та основний рівні, 3 роки навчання)
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Природа з глибокої давнини була стимулом для творчості. Флористика – один із сучасних напрямів декоративно-ужиткового мистецтва, який так тісно пов’язаний зі світом природи. Прекрасну можливість для занять флористикою надають сьогодні заклади позашкільної освіти. Збираючи рослини для своїх виробів під час екскурсій, діти розширюють власний світогляд, пізнають красу рослинного світу України.
Актуальність навчальної програми полягає в тому, що на заняттях в процесі вивчення основ флористики, композиції та сучасних технік декоративно-ужиткового мистецтва вихованці розвивають просторову уяву, відчуття кольору, естетичний смак, фантазію та креативність. Навчальна програма надає можливості розвинути прагнення вихованців вивчати та імітувати природні форми квітів, вміння бачити в натурі її естетично-виразні якості, бажання поринути у світ українських традицій і звичаїв – це ті рушійні сили, які допоможуть дитині збагатити власний духовний світ, розвинути естетичні якості і досягти високого рівня внутрішньої культури особистості.
Програма реалізується в гуртку художньо-естетичного напряму декоративно-ужиткового профілю, розрахована на вихованців віком від 8 років.
Навчальна програма розроблена на основі програми з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму «Флористика та живопис» зі збірника «Навчальні програми з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму» / за ред. Биковського Т.В., Шкури Г.А. – К.: УДЦПО, 2016. – В. 2. – 267 с. (лист МОНУ від 08.04.2016 р. № 1/11-4658), доповнена та адаптована до вимог сучасного освітнього процесу.
Метою навчальної програми є формування ключових компетентностей всебічно розвиненої особистості у процесі опанування квіткового дизайну та флористики засобами декоративно-ужиткового мистецтва.
Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:
пізнавальна – оволодіння вихованцями знань про властивості, способи заготівлі, обробки та зберігання природних матеріалів; засвоєння знань з аранжування та флористики, ознайомлення зі світом квітів; формування інтересу до народних традицій, пов’язаних з квітами, народними святами та обрядами;
практична–формування практичних умінь та навичок роботи з різноманітними матеріалами та інструментами, формування вмінь самостійного розроблення квіткового дизайну, виготовлення квітів та квіткових композицій з різних матеріалів у різноманітних сучасних та традиційних техніка, розвиток умінь застосовувати отримані знання з мистецтва флористики на практиці під час участі у виставках та конкурсах;
творча – формування стійкого інтересу до художньої творчості; забезпечення розвитку художнього смаку, творчого мислення, уяви й фантазії.
соціальна – розвиток позитивних якостей особистості: працелюбність, самостійність, ретельність, охайність, наполегливість; дбайливе ставлення до навколишнього середовища; сприяння вихованню дбайливого ставлення до надбань світової та вітчизняної культури, духовних та матеріальних цінностей рідного краю, народних традицій; сприяння вихованню поваги до праці людей.
Навчальна програма передбачає 3 роки навчання, початковий та основний рівні. Загальний обсяг і тривалість занять становлять:
початковий рівень – 216 год.(6 год. на тиждень), 1-й рік навчання;
основний рівень – 216 год. (6 год. на тиждень), 1-й рік навчання;
основний рівень – 216 год. (6 год. на тиждень), 2-й рік навчання.
Програма початкового рівня навчання розрахована на опанування уміннями виготовляти квіти з паперу та тканини, композиції та вироби з природних матеріалів. Вихованці знайомляться з основами композиції, оволодівають елементами декоративних технік, відпрацьовують набуті уміння при виготовленні сувенірів. Значна увага приділяється роботі з природними формами, з природними матеріалами, а також питанням стилізації як умовного декоративного зображення природних форм.
Програма основного рівня першого року навчання передбачає поглиблення знань з декоративних технік, композиції. Гуртківці оволодівають умінням виготовляти квіти із тканин різної фактури, вчаться мистецтву аранжування та вдосконалюють уміння виконувати панно-колажі. На цьому етапі гуртківці знайомляться з символікою українського віночка та деяких оберегів.
Програма основного рівня другого року навчання складена з урахуванням попередньо набутих знань і умінь та спрямована на закладання основ професійної освіти. Розширюється діапазон технік, ускладнюються завдання, відпрацьовуються теоретичні основи художньо-творчої діяльності. Вихованці опановують уміння вишивати стрічками.
Заняття за програмою передбачають урахування вікових та індивідуальних особливостей дітей, створення ситуації пізнавальної новизни, дотримання принципів стимуляції творчої активності та самостійності при виконанні завдань
Контроль за рівнем досягнень вихованців здійснюється під час проведення підсумкових занять, практичних робіт, участі у вікторинах, конкурсах, виставках, проектах.
За цією програмою можуть проводитись заняття в групах індивідуального навчання, які організовуються відповідно до Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах
Програма є орієнтовною. За необхідності керівник гуртка може вносити зміни до розподілу навчального часу на вивчення окремих тем програми, враховуючи рівень підготовки, інтереси вихованців, стан матеріально-технічної бази закладу.
Початковий рівень
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№ з/п |
Тема |
Кількість годин |
||
теоретичних
|
практичних |
усього |
||
1. |
Вступ |
2 |
- |
2 |
2. |
Флористика |
2 |
40 |
42 |
3. |
Природа і фантазія |
2 |
34 |
36 |
4. |
Декоративні квіти |
4 |
40 |
44 |
5. |
Основи композиції |
2 |
20 |
22 |
6. |
Елементи декоративних технік |
2 |
22 |
24 |
7. |
Сувенірна майстерня |
2 |
30 |
32 |
8. |
Екскурсії, конкурси, свята, виставки |
- |
12 |
12 |
9. |
Підсумок |
- |
2 |
2 |
Разом |
16 |
200 |
216 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
1. Вступ (2 год.)
Знайомство з гуртківцями. Правила техніки безпеки на заняттях. Цілі та задачі гуртка.
Мистецтво та його роль у житті людини. Напрями та види декоративно-ужиткового мистецтва.
2. Флористика (42 год.)
Теоретична частина. Флористика як вид декоративно-ужиткового мистецтва. Флористичні техніки. Види флористичних робіт. Матеріали та інструменти. Правила збору та засушування природного матеріалу: засушування листя, декоративних рослин, злаків. Правила поведінки в природі. Природоохоронні знаки. Червона книга України та її значення в наш час.
Практична частина. Підготовка площинного рослинного матеріалу для аплікації. Сортування та підготовка до зберігання природних матеріалів.
3. Природа і фантазія (36 год.)
Теоретична частина. Використання природних матеріалів для створення художнього образу. Природний матеріал флориста (квіти, листя, солома, плоди, ягоди, каміння, мушлі, шишки, коріння, гілки). Пласке і об′ємне засушування рослин. Використання насіння, шишок, цитрусових плодів та інших рослин у колажах та композиціях. Правила заготівлі і зберігання природного матеріалу. Правила безпечної поведінки з ножицями. Ознайомлення з основними прийомами виготовлення аплікацій із засушених рослин, насіння, зернят і кісточок. Вироби з сіна, соломи, листя кукурудзи. Майстерня чудес.
Практична частина. Флористичні святкові листівки з площинним рослинним матеріалом; поробка «Їжачок» з шишок; троянди з листя кукурудзи та соломи; композиція «Щедра осінь»; колективна робота «Лісові мешканці» з природного матеріалу; композиції з природного матеріалу на корі, на лозі, у рамочці; виготовлення поробок з овочів та фруктів за ілюстрованими зразками.
4. Декоративні квіти (44 год.)
Теоретична частина. Поєднання штучних та природних матеріалів у мистецтві. Сучасні вироби народних майстрів. Штучні квіти, їх різноманітність та робота з ними. Методи і принципи виготовлення штучних квітів із різноманітного матеріалу (тканина, папір, пір'я, промислові відходи, природний і рослинний матеріал). Квіти із тканини. Вибір та підготовка тканини. Викрійки квітів, правила розкрою тканини. Підфарбовування квітів. Обробка, зборка квітки та її оздоблення. Паперовий фітодизайн. Виготовлення квітів із паперу. Умовність декоративного зображення (стилізація). Пластичні властивості паперу. Загальні принципи формоутворення. Рельєфні елементи з паперу. Квіти з побутових відходів. Виготовлення фантазійниї квітів з підручних матеріалів.
Практична частина. Виготовлення дзвоників, незабудок, в’юнків, Виготовлення троянди з паперу в техніці «скрутки». Виготовлення квіткової композиції. Виготовлення фантазійниї квітів з підручних матеріалів.
5. Основи композиції (22 год.)
Теоретична частина. Вивчення природних форм. Ціле та його частини. Наповненість площини. Ритм як засіб організації композиції. Відповідність силуетної форми та декору. Композиційний центр: виразний силует, розмір, розміщення. Формування навичок роботи в техніці поєднання природних та штучних матеріалів, використання і ознайомлення з їх декоративними можливостями. Особливості виконання сюжетних композицій.
Практична частина. Виконання композиції «Золота осінь» із осінніх листочків; композиції «Зимові фантазії» з використанням новорічних аксесуарів; композиції «Хоровод квітів» зі штучними квітами та рослинними матеріалами; композиції «Весняний капіж» з використанням квітів-першоцвітів.
6. Елементи декоративних технік (24 год.)
Теоретична частина. Ознайомлення з технікою «декупаж». Матеріали та інструменти. Прийоми виконання. Техніка оздоблення утилітарних предметів в техніці декупаж, з подальшим декоруванням їх фарбами та об’ємними контурами. Техніка «аплікація». Історія виникнення та розвитку аплікації. Види аплікації: предметна, сюжетна, декоративна. Техніка «квіллінг» – папероскручування. Алгоритм виконання елементів різної форми та їх поєднання. «Паперове мистецтво» - техніка «пейп-арт».
Практична частина. Оздоблення пляшки, скриньки, скляного посуду в техніках «декупаж», «пейп-арт». Предметна аплікація із круп та насіння «Синичка». Сюжетна аплікація із природного матеріалу «Підводний світ». Вітальні листівки в техніці «квілінг» «Троянда», «Фуксія», «Нарциси», «Ромашки». Листівки з метеликами. Міні-панно.
7. Сувенірна майстерня (32год.)
Теоретична частина. Властивості та призначення сувеніра. Сувенір святковий подарунковий. Особливості виготовлення сувенірів з використанням художніх технік: «декупаж», «аплікація», «квіллінг», «пейп-арт». Основи для сувенірів: різнокольоровий картон, дерев’яні палиці, шпажки, пляшки, шухлядки.
Практична частина. Виготовлення святкових листівок; декорування ялинкових прикрас; декорування об’ємних сувенірів за вибором.
8. Екскурсії, конкурси, свята, виставки (12 год.)
Екскурсії, участь у виставках, конкурсах, святах. Відвідування краєзнавчих, природничих та історичних музеїв. Виготовлення конкурсних робіт.
9. Підсумок (2 год.)
Підведення підсумків.
Основний рівень, перший рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№ з/п |
Тема
|
Кількість годин |
||
теоретичних |
практичних |
усього |
||
1. |
Вступ |
3 |
- |
3 |
2. |
Аранжування квітів |
3 |
9 |
12 |
3. |
Композиції, панно-колажі |
3 |
42 |
45 |
4. |
Текстильна флористика |
3 |
51 |
54 |
5. |
Сувенірна майстерня |
3 |
27 |
30 |
6. |
Виготовлення квітів технікою «канзаши» |
3 |
42 |
45 |
7. |
Весільна тематика |
3 |
9 |
12 |
8. |
Екскурсії, конкурси, свята, виставки |
- |
12 |
12 |
9. |
Підсумок |
- |
3 |
3 |
Разом |
21 |
195 |
216 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
1. Вступ (3 год.)
Теоретична частина. Ознайомлення з програмою гуртка на рік. Перегляд гербарію, підготовленого влітку гуртківцями. Актуалізація знань з флористики та композиції. Правила техніки безпеки на заняттях.
2. Аранжування квітів (12 год.)
Теоретична частина. Аранжування квітів як мистецтво. Історія, традиції аранжування квітів у Європі та світі. Ікебана. Основні закони та правила аранжування квіткової композиції. Мова і символіка квітів. Форми букетів: рівносторонній трикутник, куля, гірлянда, вінок. Вибір форми, кольору букета відповідно до його призначення. Засоби виразності аранжування: контраст, ритм, нюанс.
Практична частина. Виготовлення гірлянди з осіннього листя та квітів, подарункового букета, настільної композиції до дитячого дня народження, весільного букета.
3. Композиції, панно-колажі (45 год.)
Теоретична частина. Закріплення знань про композицію. Види композиції: за призначенням (подарункова, інтер’єрна); за формою (топіарій); за різноманітністю використаних матеріалів. Панно-колажі як вид композиції. Композиційні закони на площині. Підбір відповідного допоміжного матеріалу для утворення виразності композиції.
Практична частина. Виготовлення настінної композиція «Пори року», «Віночок»; настільної композиції «Гніздо для крашанок»; панно з гіпсовими відбитками листочків; панно на бамбукових палицях; панно «Вітраж з листя»; панно «Морські фантазії»; панно «Новорічний будиночок».
4. Текстильна флористика (54 год.)
Теоретична частина. Особливості виготовлення квітів та листя з тканин різної фактури: натурального та ацетатного шовку, бавовни, замшу, флізеліну, фатину.
Практична частина. Виготовлення троянд, квітів яблуні, маків, орхідей з натурального шовку, квітів амарилісу, лотосу, кали з ацетатних тканин, лілей, чортополоху, айстри з бавовни, листя фіалок, глоксинії з замшу, фантазійних квітів з флізеліну, сувенірних квітів з фатіну .
5. Сувенірна майстерня (30 год.)
Теоретична частина. Технологія виготовлення сувенірів до сезонних свят з використанням природних матеріалів та технік «декупаж», «квілінг», аплікації, «пейп-арт».
Практична частина. Виготовлення скриньки в техніці «декупаж», оздобленої штучними квітами; новорічні сувеніри «Шишки-гноми», «Різдвяний янгол» з соломи; декорування сувеніру «Великоднє яйце»; святкові листівки в техніці аплікації та квілінгу; міні-композиції «Польові квіти» в техніці об’ємного квілінгу; виготовлення підкови в техніці «пейп-арт»; виготовлення оберегів з соломи «Птах», «Павук», «Дідух», «Берегиня» за власним вибором.
7. Виготовлення квітів технікою «канзаши» (45 год.)
Теоретична частина. Історія виникнення техніки «канзаши». Особливості підбору матеріалів для виготовлення квітів в даній техніці. Технологія виготовлення квітів з круглими пелюстками, гострим кінцем, вузькими пелюстками, перевернутими пелюстками, гострими плоскими пелюстками, квадратною пелюсткою із вставкою, продовгуватої пелюстки, круглої зі зборками, круглої з отворами, скрученими пелюстками, вивернутої пелюстки, пелюстками із завитком, листя для троянди.
Практична частина. Виготовлення квітів з круглими пелюстками, гострим кінцем, вузькими пелюстками, перевернутими пелюстками, гострими плоскими пелюстками, квадратною пелюсткою зі вставкою, продовгуватої пелюстки, круглої зі зборками, круглої з отворами, скрученими пелюстками, вивернутої пелюстки, пелюстками із завитком, листя для троянди.
8. Весільна тематика (12 год.)
Теоретична частина. Традиції та звичаї весілля з давніх часів до наших днів.
Практична частина. Виготовлення весільних аксесуарів: віночок, букет, бутоньєрка.
9. Екскурсії, конкурси, свята, виставки (12год.)
Екскурсії, участь у виставках, конкурсах, святах. Відвідування краєзнавчих, природничих та історичних музеїв. Зустрічі з народними майстрами. Виготовлення конкурсних робіт.
10. Підсумок (3 год.)
Підведення підсумків.
Основний рівень, другий рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№ з/п |
Тема |
Кількість годин |
||
теоретичних |
практичних |
усього |
||
1. |
Вступ |
3 |
- |
3 |
2. |
Текстильна флористика |
3 |
51 |
54 |
3. |
Декоративні техніки |
3 |
27 |
30 |
4. |
Прикраси з квітами |
3 |
24 |
27 |
5. |
Композиції, панно, колажі |
3 |
45 |
48 |
6. |
Вишивка стрічками |
3 |
27 |
30 |
7. |
Стиль та етикет |
6 |
3 |
9 |
8. |
Екскурсії, конкурси, свята, виставки |
- |
12 |
12 |
9. |
Підсумок |
- |
3 |
3 |
Разом |
24 |
192 |
216 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
1. Вступ (3 год.)
Ознайомлення з навчальним планом роботи. Правила техніки безпеки на заняттях. Огляд творчих робіт гуртківців. Знайомство з роботами майстрів-флористів.
2. Текстильна флористика (54 год.)
Теоретична частина. Технологія виготовлення квітів з використанням різнофактурних тканин (органза, шовк, оксамит). Квіти з паперу, фоамірану, фольги, шкіри, стрічок. Виготовлення квітів зі складним багатошаровим фарбуванням. Квіти особливої обробки (на свічці). Квіти-прикраси для оздоблення весільного та вечірнього вбрання.
Практична частина. Виготовлення квітів орхідеї, маку, троянди, лілеї, хризантеми з тканин та стрічок; квітів кульбабки з фоамірану, соняшнику з паперу; квітів пуансетії із фольги; фантазійних квітів з шкіри; квітки-оздоби для вбрання до випускного балу.
3. Декоративні техніки в мистецтві (30 год.)
Теоретична частина. Удосконалення навичок роботи в техніці «декупаж». Техніка «краклє». Поєднання техніки «декупаж» з декоративними квітами в композиціях. Принципи поєднання різних технік в оздобленні декоративних речей для інтер’єру. Техніка «пейп-арт». Візуальне імітувавання та об'єднування сучасних дизайнерські техніки: карбування, різьблення по дереву, ковку, ліплення. Техніка «квілінг». Використання квіллінгу в об’ємі.
Практична частина. Оздоблення скриньок, квіткових кашпо, циферблату годинника, декоративних пляшок, рамок; «Першоцвіти», «Квітуче дерево»; панно «Метелики».
4. Прикраси з квітами (27год.)
Теоретична частина. Використання квітів у поєднанні з іншими видами прикрас для доповнення одягу.
Практична частина. Виготовлення: ланцюжок із намистин та дрібних квітів; браслет із квітів; прикраси для волосся з великою квіткою; прикраса-оберіг віночок. Оздоблення молодіжної «котомки» квітами.
5. Композиції, панно-колажі (48 год.)
Теоретична частина. Історія мистецтва світ флористики. Бонбоньєрка як пращур «солодких» букетів. Оригінальність «композицій із цукерок», особливості створення букетів із фруктів. Засоби та види пакування цукерок та фруктів. Правила закріплення цукерок на об’ємній формі. Удосконалення навичок роботи з площинними та об’ємними об’єктами.
Практична частина. «Кошик з цукерками», «Фруктовий букет», «Ялинка для ласунів», «Куля», «Лялька»; панно-колажі в змішаній техніці з флористичним матеріалом та штучними рослинами «Зберегти барви літа», «Замість ялинки – гілочка», «Подарунок школі».
6. Вишивка шовковими стрічками (30 год.)
Теоретична частина. Історія техніки. Матеріали та інструменти. Техніка безпеки. Види швів та стібків. Техніка скручування, гофрування, рюші зигзаги, бантики. Прикраси зі стрічок та вишивка стрічками.
Практична частина. Квітка маргаритки, ромашка, суцвіття бузка, хризантема, гвоздика; бантики для капелюшка.
7. Стиль та етикет (9 год.)
Теоретична частина. Поняття «етикет», «стиль». Внутрішні та зовнішні прояви стилю. Етикет спілкування, застілля. Етикет подарунка. Квітковий етикет. Символіка кольорів. Вітання, звертання, побажання, мова квітів.
Практична частина. Складання серветок для оздоблення святкового столу, рольові ігри «Чекаємо гостей», «Новорічні посиденьки».
8. Екскурсії, конкурси, свята, виставки ( 12год.)
Екскурсії, участь у виставках, конкурсах, святах. Відвідування краєзнавчих, природничих та історичних музеїв. Зустрічі з народними майстрами. Виготовлення конкурсних робіт.
9. Підсумок (3 год.)
Підведення підсумків.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Вихованці мають знати:
– види і типи композицій;
– види і форми букетів;
– види тканин та правила її обробки;
– значення термінів «декоративність» і «стилізація»;
– історію виникнення вишивки стрічками;
– квітковий етикет;
– назви інструментів та правила користування ними;
– назву та колір квітів;
– правила засушування рослин;
– про сучасний дизайн в інтер’єрі;
– стилі в мистецтві;
– технологію виготовлення мозаїки із яєчної шкаралупи.
Вихованці мають уміти:
– виготовляти декоративні квіти різної складності;
– виготовляти квіти та квіткові композиції за власним задумом;
– виготовляти сувеніри в техніках «декупаж», «квілінг», «аплікація»,
«пейп-арт»
– виконувати площинне панно;
– вишивати стрічками;
– зображувати квіти лінійно;
– оздоблювати інтер’єр;
– працювати із засушеними квітами;
– створювати прості аплікації;
– стилізувати квіти в орнамент;
– стилізувати природні форми.
ОРІЄНТОВНИЙ ПЕРЕЛІК ОБЛАДНАННЯ
№ з\п |
Основне обладнання
|
Кількість |
Матеріакли |
||
1. |
Тканини різної фактури |
в асортименті |
2. |
Дріт флористичний різного діаметру |
5 упаковок |
3. |
Папір креповий (різнокольоровий) |
10 рулончиків |
4. |
Клей ПВА |
1 кг |
5. |
Термоклей |
2 кг |
6. |
Природні матеріали (трави, шишки, злаки, плоди) |
в асортименті |
7. |
Картон кольоровий |
20 наборів |
8. |
Крупи (манка, пшоно) |
3 кг |
9. |
Лак акриловий |
0,5 кг |
10. |
Барвники (анілінові) |
2 упаковка |
11. |
Фарби (акварельні, акрилові) |
15 коробок, 1 набір |
12. |
Фарба акрилова водо дисперсійна |
2 банки х 1 кг |
13. |
Нитки об’ємні |
в асортименті |
14. |
Нитки (бавовняні, шовкові) |
в асортименті |
15. |
Папір різнокольоровий (для ксерокса) |
1 пачка |
16. |
Серветки паперові (з малюнком) |
в асортименті |
17. |
Поролон |
0,5 кв. м |
18. |
Стрічки (атлас,шовк, органза) |
в асортименті |
19. |
Оздоблювані матеріали (бісер, бусини, декоративні шнури) |
в асортименті |
20. |
Штучні рослини |
в асортименті |
21. |
Желатин |
20 пач. |
22. |
Лавсан |
1 рулон |
23. |
Флізелін |
10 м |
24. |
Рамки дерев’яні та пластикові |
30 шт. |
25. |
Контури акрилові |
10 тюб. |
Пристосування |
||
1. |
Електроплитка |
1шт. |
2. |
Електропраска |
1шт. |
3. |
Термопістолет |
5шт. |
4. |
П’яльця |
20шт. |
5. |
Контейнери для композицій (різного розміру) |
в асортименті
|
6. |
Гума тверда та м’яка (20х15) |
20шт. |
7. |
Свічки парафінові, воскові |
15шт. |
8. |
Викрійки (лекала) |
в асортименті |
9. |
Посуд для води (пластиковий) |
20шт. |
Інструменти |
||
1. |
Шило |
5 шт. |
2. |
Ножиці |
20 пар |
3. |
Інструменти для виготовленні штучних квітів |
5 наборів |
4. |
Скоч |
10 шт. |
5. |
Круглогубці |
1 шт. |
6. |
Кусачки |
1 шт. |
7. |
Голки швейні різного розміру |
2 упаковки |
8. |
Пінцет із загнутими кінцями |
10 шт. |
9. |
Пензлі (пласкі, круглі) різного розміру |
20 шт. |
10. |
Олівці (прості, кольорові) |
в асортименті |
11. |
Маркери |
40 шт. |
12. |
Лінійки |
5 шт. |
Таблиці, плакати |
||
1. |
Друковані видавництва з аранжурування квітів |
в асортименті
|
2. |
Методична література з декоративних технік |
|
3. |
Альбоми із живописними репродукціями |
|
ЛІТЕРАТУРА
1. Гибб Х. Фантазии из ленточек: полный курс для рукодельниц / Х. Гибб; [пер. с англ. М. Кракан]. – Х.; Белгород: Клуб Семейного Досуга, 2012. – 176 с.
2. Готті М. Шовкові квіти / М. Готті – М., 1995.
3. Григорьева Н. Цветочный этикет / Н. Григорьева; под ред. Г. Кондратьева. – М.: Ниола 21-й век, 2005. – 159 c. ил.
4. Кардинал Д. Узоры из бумаги. Квиллинг / Д. Кардинал [пер. с англ. Е.С. Скиперской]. – М.: Арт-родник, 2009. – 48 с. ил.
5. Мешакина Л. Мозаика из яичной скорлупы / Л. Мешакина. – М. : «АСТ-Пресс», 2013. – 80 с.
6. Мирская С. Искусство икебаны / С. Мирская. – Б. : «Болгар. худож., 1989.
7. Николаева Н. Декоративное искусство Японии / Н. Николаева – М., «Искусство», 1992.
8. Успенська Є. Флористика.-М.: Вид. “Внешсігма”, 1999.
9. Фоміна Ю. Сухі та штучні квіти.-М.: Вид. дім “Ніола 21 століття”, 2003.
10.Хоменко В. Обереги своими руками: украшение и защита вашего дома.
Денежные мешочки, домовые, венички, композиции / В. Хоменко, Г. Никитюк.
– Х.; Белгород: Кн. клуб «Клуб Семейного Досуга», 2011. – 96 с. ил.
11. Юртакова А. Е. Квілінг. Напівоб’ємні композиції / А. Юртакова, Л. Юртакова. – Донецьк: СКІФ, 2013. – 64 с. іл
12.Практично-методичні рекомендації до теми : «Підкова» : [Електронний ресурс] / Режим доступу: https://naurok.com.ua/mayter---klas-ukra-nskiy-oberig-158602.html
13.Презентація на тему: "Природа і фантазія": [Електронний ресурс] / Режим доступу:https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-priroda-i-fantazia-302977.html
14.Розвиток творчих здібностей дітей на заняттях еколого- натуралістичного напряму на тему «Флористика – майстерня природи» : [Електронний ресурс] / Режим доступу: https://naurok.com.ua/rozvitok-tvorchih-zdibnostey-ditey-na-zanyattyah-ekologo-naturalistichnogo-napryamu-na-temu-floristika---maysternya-prirodi-169407.html