навчальна програма інтегрованого гуртка

Про матеріал
Навчальна програма інтегрованого гуртка англійської мови та зарубіжної літератури
Перегляд файлу

1

 

 

Департамент освіти і науки

Івано-Франківської обласної державної адміністрації

Івано-Франківський обласний інститут

післядипломної  педагогічної освіти

 

 

 

ПОГОДЖЕНО                                                           ЗАТВЕРДЖЕНО

Протокол засідання                                                   Наказ департаменту   освіти 

науково-методичної ради                                          науки та молодіжної політики

Івано-Франківського                                                  Івано-Франківської

обласного інституту післядипломної                       облдержадміністрації                                                                   педагогічної освіти

 

 

 

 

 

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

з позашкільної освіти

гуманітарного напряму

«Великобританія.

У світі англійської літератури»

 

1 рік навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Івано-Франківськ  – 2022

 

 

 

 

 

 

Укладач: Васютин Юлія Василівна – вчитель англійської мови, керівник гуртка «Великобританія. У світі англійської літератури» Манявського ліцею Солотвинської селищної ради Івано-Франківської області

 

Рецензент: Думчак Іван Михайлович - кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Рецензент: Бойчук Василь Миколайович – завідувач кафедри перекладу та філології ЗВО «Університет Короля Данила», кандидат філологічних наук, доцент

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пояснювальна записка

      Навчальна програма гуртка  «Великобританія. У світі англійської літератури» для учнів 6-х класів носить міжпредметний характер. Інтеграція є одним із провідних напрямів перетворень в сучасній школі і усунення протиріч між невпинно зростаючим обсягом знань та здатністю їх засвоєння. Гурток є продовженням практичного застосування знань та умінь, отриманих на інтегрованих уроках. Тут збагачується мовлення  учнів, розширюється їхній вокабулярій за рахунок впровадження нової лексики та  мовних зразків, поглиблюються знання про життя та творчість відомих письменників та поетів англійської літератури.

Актуальність програми  полягає в необхідності поглиблення знань із літератури, географії, політики, історії, культури, традицій і побуту країн англійської мови. Країнознавство покликане сприяти поглибленому вивченню іноземної мови через освоєння цих реалій - понять і термінів. Знання національного менталітету допомагає краще зрозуміти характер співрозмовника-іноземця і встановити з ним міцні контакти. Актуальність цієї програми обумовлена також її практичною значимістю. Діти можуть застосувати отримані знання та практичний досвід у повсякденному житті.

     Програма гуртка «Великобританія. У світі англійської літератури» призначена для створення максимально комфортних умов, які дозволяють учням середнього віку успішно пристосуватися до нових вимог сучасного суспільства, до особистісних і професійних якостей людини – рівня соціальної підготовки, творчих здібностей у оволодінні іноземною мовою (англійською). Навчальна програма реалізується у гуртку гуманітарного напряму позашкільної освіти та спрямована на вихованців молодшого підліткового віку (12 – 13 років). Термін реалізації програми: один рік. Заняття гуртка проводяться 2 рази на тиждень. Загальна кількість занять протягом навчального року становить 72 заняття. Кожне заняття має свою назву, з урахуванням міжпредметних зв'язків між іноземною мовою та  літературою, історією, географією. Країнознавчий матеріал вивчається на уроках англійської мови, історії, географії. Однак, вивчення країнознавчого матеріалу фрагментарне. Рівень адаптації в іншомовному  суспільстві залежить не тільки від знань мови, але й від знання соціокультурних особливостей цієї держави. Досягнення даної мети обумовлює доцільність проведення інтегрованого  гуртка, тематикою якого є вивчення країнознавства, мови та літератури країни. Спрямованість даної програми несе особистісно-зорієнтований та діяльнісний характер. Учні є головними учасниками процесу навчання, виявляючи свої інтереси, задовольняючи свої потреби, розвиваючи та реалізуючи індивідуальні особливості за допомогою комунікації з іншими учасниками навчального процесу, а також за допомогою аудіо та відеоматеріалу, матеріалу художньої літератури, що використовуються на заняттях гуртка. Структура програми складається із 5 блоків. Усі освітні блоки передбачають формування діяльнісно-практичного досвіду.

   Програма розроблена відповідно до Законів України «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», ґрунтується на основних положеннях Концепції загальної середньої освіти, побудована на засадах Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти ( із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ№ 538 від 07.08.2013 №  143 від 26.02.2020); Розроблена на модельній навчальній програмі «Іноземна мова. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Зимомря І. М., Мойсюк В. А., Тріфан М. С., Унгурян І. К., Яковчук М. В. ) (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 №795) та модельній навчальній програмі «Зарубіжна література. 5-6 класи» (авт. Богданець-Білоскаленко Н. І., Снєгірьова В. В., Фідкевич О. Л.) (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 29.09.2021 № 1031);

      Метою навчальної програми є виховання стійкого інтересу в дітей до вивчення іноземної мови через мистецтво художнього слова, формування навичок самостійного вирішення комунікативних завдань англійською мовою, розширення ерудиції, кругозору.

   Програма гуртка сприяє активізації пізнавальних інтересів у позаурочний час, формує соціальну активність, визначає поведінкові норми. Діти активно та творчо навчаються працювати разом, відпрацьовується вимова, інтонація, виразність, чіткість мови, поглиблюються знання із теорії літератури, вміння аналізувати художній твір, визначати його головну думку, ідею твору тощо.

Завдання, які передбачені  даною навчальною програмою:

1. Розвинути тематично-лексичну базу вихованців з метою більш успішного

і менш проблемного оволодіння загальноосвітнім шкільним курсом з

вивчення іноземної мови та зарубіжної літератури ;

2. Допомогти знайти індивідуальні особливості й обдарованості вихованців

за допомогою різноманітних видів роботи (гра, діалог, образотворчість,

змагання, інсценування, акторство тощо) з метою поступового введення

їх у спілкування іноземною мовою;

3. Залучити учнів до скарбниці світової літератури, зокрема англійської.

4. Розвивати навички учнів працювати з художніми деталями, персонажами та образами, практикувати уміння читати художні тексти англійською  мовою ,зіставляти  оригінали текстів з українськими художніми перекладами,

усвідомлювати  багатство рідної мови;

5. Розвивати креативну уяву та толерантність щодо інших світових культур. .

 6.Отримання елементарних країнознавчих знань про країну мова, якої вивчається (Великобританія).

   Програма розроблена як  інтегрований  курс, який покликаний вирішувати такі питання:
формування розуміння значення іноземної мови в суспільстві, залучення
вихованців до діалогу культур через зарубіжну літературу ;
виховання толерантного ставлення до інших культур;
виховання культури спілкування;
розширення світогляду;
розвиток мовленнєвих, інтелектуальних і пізнавальних здібностей;
розвиток бажання до подальшого самовдосконалення у галузі володіння
англійською мовою;
розвиток ключових компетентностей, які сприяють оволодінню
соціальними досвідом, навичками життя й практичної діяльності в
суспільстві;
формування інформаційної компетентності, компетентності навчання,
саморозвитку й самоосвіти.
Тривалість занять визначається типовими навчальними планами з урахуванням норм навантаження для даних вікових категорій.

   Використований лінгвокраїнознавчий підхід є одним з методів підвищення мотивації практично на всіх етапах навчання англійській мові. Для розвитку прагнення до навичок комунікативного спілкування англійською мовою, лінгвокраїнознавчий метод дозволяє використовувати різні види мотивації:

 1.Пізнавальна мотивація. Знайомство з природними особливостями Великобританії, історією, культурою та літературою, національними особливостями.

 2.Естетична мотивація. Знайомство з англійським  мистецтвом (історія, сучасність), участь у театральних виставах за творами англійських авторів, розучування пісень, віршів.

 3.Ігрова мотивація. Участь у мовних та країнознавчих конкурсах і вікторинах.
    Програма створена задля сприяння вдосконаленню, систематизації та
спрощенню набуття навичок з фонетики, лексики, лінгвістики, країнознавства та літератури  при  відсутності фактору примусу. Вивчаючи іноземну мову за цією програмою гуртка дитина знайомиться з культурою, традиціями та літературою країни мова, якої  вивчається. Основними цілями засвоєння англійської мови як навчальної дисципліни є формування навичок усного мовлення, читання, письма та аудіювання. Окрім цих основних умінь можна також виділити навички аналізу прочитаного, критичного оцінювання тексту, реферування та перекладу опрацьованих друкованих фрагментів. Всі ці навички відпрацьовуються переважно на основі побутових текстів зі стандартною тематикою, які зазвичай не надають високої мотивації для учнів. Таким чином, найкращою мотивацією для роботи учнів із текстами буде правильних їх підбір із урахування стилю письма, змісту, вікової диференціації і т. д. При виборі художньої літератури для проведення інтегрованих занять   дуже важливо враховувати рівень знань учнів. До основних рекомендацій можна віднести вибір адаптованої літератури та творів із загальновживаною лексикою, які не перенасичені вузькопрофільними термінами та поняттями. Оптимальним варіантом підбору художніх текстів для опрацювання в рамках гурткових  занять буде їх часткова чи повна відповідність загальній темі відповідно до календарного планування. Це допоможе сформувати активний тезаурус учнів, який буде корисним для них та буде використовуватися на подальших заняттях, а не просто перейде у розділ пасивної лексики. При роботі з художніми текстами важливо розвивати навички учнів у комплексі: починаючи з більш простих завдань, націлених на відпрацювання вимови, письма та пошуку фрагментарної інформації під час комплексного аналізу тексту, потрібно переходити до більш складного рівня – розвитку комунікативних вмінь учнів та здатності критично аналізувати прочитане. Саме обговорення опрацьованого тексту іноземною мовою найкраще сприяє збагаченню та поліпшенню комунікативних навичок учнів. Мовлення стає більш змістовним та мотивованим. На сучасному етапі викладання англійської мови читання виокремлюється як один із найважливіших аспектів її подання в соціокультурному та мовному вимірах. При залученні у навчальний процес художньої літератури школярі мають змогу не лише покращити свій рівень знання лексичної складової, але й познайомитися із реаліями та традиціями країни, мова якої вивчається. Художня література позитивно сприймається переважною кількістю школярів.

  Аналіз художної літератури формує та розвиває наступні вміння серед учнів:

1) уміння працювати зі словом, особливо якщо воно є багатозначним. Це сприяє тому, що учень для повного розуміння прочитаного повинен ознайомитися з усім переліком можливих значень та, користуючись контекстом і мовленнєвою ситуацією, виокремити потрібний варіант перекладу;

2) вміння розрізняти близькі за значенням синоніми та правильно вживати і перекладати їх в залежності від контексту;

3) здатність визначати значення слова, знаючи переклад його антоніму;

 4) уміння описати чи пояснити конкретний термін, якщо знайти його прямий відповідник не вдається;

 5) уміння розпізнати значення слова за словотвірними елементами.

Керівник гуртка  при виборі англомовного художнього твору має ставити собі за мету:

  ознайомити вихованців  із змістовим наповненням художнього твору, з урахуванням автентичності художнього тексту (прочитати поданий фрагмент художнього твору, поділити його на частини, відповідно до змісту, підібрати заголовок до кожної із обраних змістових частин, знайти у кожній із частин речення, яке передає основний зміст, скласти план до опрацьованого уривку); навчити дітей  висловлювати власне ставлення до зображуваного у літературному творі (охарактеризувати головних героїв твору, довести правильність чи помилковість певних їхніх дій, провести інтерв’ю в групах чи парах з приводу прочитаного);

розвинути в учнів навички змістового прогнозування подій твору (розіграти в ролях перший/останній епізод твору, змінивши його, написати власне продовження подій, описаних у фрагменті художнього твору);

  навчити учнів обмінюватися думками та вільно висловлювати свої думки щодо прочитаного (написати листа, есе тощо із власним баченням проблематики твору, провести дискусію в класі, піднявши основні проблематичні питання твору).

    На заняттях гуртка передбачаються такі види роботи з текстом  як  :

  -самостійне чи колективне прочитання художніх текстів , слів до пісень та віршів мовою оригіналу ;

-обговорення та вибір для постановки, т. о. стимулюється творча активність та уява дітей.

Для контролю розуміння прочитаного :

-тест з варіантами відповідей (cloze test), заповнення пропусків (gap filling), маркування (labelling), співставлення  (matching), множинний вибір (multiple choice), істина/хибність (True/False), упорядкування слів/речень / абзаців (ordering), головоломки на читання та прослуховування (Jigsaw reading and listening). На заняттях гуртка діти активно використовують ІКТ, працюють із ресурсами інтернету, створюють інтерактивні презентації. Заняття зорієнтовані на проведення різних форм роботи - індивідуальної, парної, групової, дистанційної . Всі завдання на заняттях інформаційно-зорієнтовані, покликані викликати інтерес до вивчення теми. Контроль здійснюється у формі проведення тесту або вікторини, захисту проєктної роботи.

Педагогічна цінність програми:

1.Згідно Державного стандарту базової та середньої освіти здійснюється реалізація діяльнісного підходу, який спрямований на розвиток умінь і навичок учня, застосування здобутих знань у практичних ситуаціях, пошук шляхів інтеграції до соціокультурного та природного середовища.

2.Учні вчаться самостійно застосовувати знання і уміння для одержання інформації з даної програми через проектну методику.

3.Дана програма відповідає сучасним напрямкам у педагогічній теорії і практиці, широко використовуючи ІКТ.

4.Необхідність такої програми полягає в тому, що учні знайомляться з іншомовною культурою та літературою ; вони готові до розуміння образу думок носіїв англійської мови, а також оцінюють культуру та літературу Британії в порівнянні з культурою України.

Програма є орієнтовною. Керівник гуртка може вносити зміни й доповнення у зміст програми та розподіл годин за темами, враховуючи інтереси вихованців та стан матеріально-технічної бази закладу.

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

з/п

Назва розділу, теми

Кількість годин

 

теоретичних

практичних

усього

1.

Вступ

1

1

2

2.

 Розділ 1. Сполучене Королівство Великобританії та  Північної Ірландії

15

23

38

3.

Розділ 2. Культурне життя Британії

 

4

7

11

4.

Розділ 3. Британці.

Традиції та звичаї народу

2

4

6

5.

Розділ 4. Система державного устрою Великобританії

 

 

2

4

 6

6.

Розділ 5. Система освіти Великобританії

 

3

4

7

7.

Підсумок

-

2

2

8.

Разом

27

45

72

 

ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ

Вступ (2 год).

Теоретична частина. Ознайомлення з порядком і планом роботи гуртка. Бесіда з правил поведінки у закладі та гуртку.

Практична частина. Ігри на знайомство, зближення дітей один з одним та педагогом.

Розділ 1. Сполучене Королівство Великобританії та  Північної Ірландії (38 год).

Теоретична частина. Знайомство з Сполученим Королівством  Великобританії і Північної Ірландії. Короткі відомості про географічне положення країни. Розширення знань про клімат країни. Подорож до країни Англії . Лондон –столиця Англії . Сіті - фінансовий центр міста. Відомі англійські письменники та поети (шотландського, ірландського, уельського походження). Льюїс Керролл, Оскар Уайльд, Редьярд Кіплінг –біографічні відомості .Джон Кітс –англійський поет. Повторення з теорії літератури.Чарльз Діккенс та його персонажі. Як Чарльз Діккенс навчив британців святкувати Різдво. Льюїс Керролл та його відомі фото. Персонажі письменника. Узагальнення знань про Англію. Шотландія і шотландці. Столиця Единбург ,відомості про місто. Роберт Бернс - кобзар для шотландців. Вірші Роберта Бернса. Знайомство із прислів’ями , ідіомами та звичаями  шотландського народу. Роберт Льюїс Стівенсон –письменник  шотландського походження. Книжки письменника.   Закріплення знань про країну Шотландію .Національні особливості і традиції. Уельсу. Столиця Уельсу . Роальд Дал, біографічні відомості. Відомі твори письменника.  Закріплення знань про країну Уельс. Північна Ірландія,  загальні відомості . Національні символи . Джонатан Свіфт – ірландський письменник. Відомі книги письменника. Як зрозуміти ірландців, знайомство з народними прислів’ями та звичаями.   Закріплення знань про країну та її мешканців.

Практична частина. Закріплення лексичного матеріалу засобами аудіювання, відеопереглядів, ігор. Виконання проєктних робіт, творчих завдань. Вдосконалення навичок читання в оригіналі, зісталення перекладів уривків творів, аналіз творів, повторення з теорії літератури, декламування віршів в оригіналі. Робота з картою, презентацією. Виконання малюнків символів країн Сполученого Королівства, робота з текстом, ігри зі словами, виконання інтерактивних вправ у мережі Інтернет. Бесіди за темою заняття, вікторини, здійснення віртуальних мандрівок, виконання робіт за майстер-класом.

Розділ 2. Культурне життя Британії (11 год).

Теоретична частина. Культурне життя Британії.. Картинні галереї, музеї Лондона. Парки Лондона  Музика і музиканти. Театр Вільяма Шекспіра. Сонети  поета та драматурга. Знайомство із історією кіно. Легенди- король Артур, Робін Гуд. Метро та інші види транспорту у столиці Британії. Знайомство із представниками англійської поезії. Вільям Блейк та його вірші. Замки та визначні місця Британії. Відомості про чудовисько Лох-Несс.

Практична частина. Закріплення лексичного матеріалу засобами аудіювання, відеопереглядів, ігор. Виконання проєктних робіт, творчих завдань. Вдосконалення навичок читання в оригіналі, зісталення перекладів уривків творів. Бесіди за темою заняття, вікторини, здійснення віртуальних мандрівок. Читання віршів двома мовами, зіставлення перекладів, робота в групах, розробки маршрутів, підготовка доповідей, музичні ігри.

Розділ 3. Британці. Традиції та звичаї народу (6 год).

Теоретична частина. Знайомство  з устроєм життя британців .Свята і традиції. Виховання   позитивного ставлення до культури іншої національності. Вихідні в Британії. Улюблені заняття. Нація любителів тварин. Англійська кухня. Традиційні страви. Англійський чай. Манери за столом.

Практична частина.  Закріплення лексичного матеріалу засобами аудіювання, відеопереглядів, ігор. Виконання практичних робіт , бесіди за темою заняття, вікторини. Здійснення пошуково-дослідницьких робіт .

- Розділ 4. Система державного устрою Великобританії (6 год).

Теоретична частина. Знайомство  з представниками королівських  династій різних історичних епох. Британська монархія сьогодні. Королівська родина. Титули. Аристократія. Британський парламент. Сучасна політика. Система виборів.

Практична частина.  Закріплення лексичного матеріалу засобами аудіювання, відеопереглядів, ігор. Виконання практичних робіт , бесіди за темою заняття, вікторини. Виконання творчих завдань, вдосконалення навичок читання, говоріння, письма.

Розділ 5. Система освіти Великобританії (7 год).

Теоретична частина. Шкільна освіта. Види шкіл: громадські, граматичні, приватні. Шкільне життя. Англійська молодь сьогодні. Правила для учнів. Коледжі та університети. Оксфорд - золоте серце Британії. Кембридж - минуле і сьогодення.

Практична частина. Закріплення лексичного матеріалу засобами аудіювання, відеопереглядів, ігор. Виконання практичних робіт ,створення колажів, бесіди за темою заняття, вікторини. Виконання творчих завдань, вдосконалення навичок читання, говоріння, письма.

Підсумок (2год)

Практична частина . Написання твору-есе, представлення робіт .Презентація, створення колажів, представлення відеопроєктів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

При виконанні програми гуртка  вихованці повинні знати :

 географічне положення Великобританії, національну символіку, історичні провінції, столиці держав, які входять в  Сполучене Королівство Великобританії і Північної Ірландії, визначні пам'ятки країни, політичну систему, відомих монархів, знаменитих письменників, поетів, їхні твори, знати національні свята, традиції, культурні особливості британського народу, систему освіти.

Вихованці гуртка повинні вміти :

 орієнтуватися у країнознавчому і літературознавчому матеріалі, вміти збирати і узагальнювати інформацію, користуватися довідковим матеріалом, Інтернет-ресурсами, працювати з презентаціями, проектами, вміти виступати за результатами виконання пізнавально-пошукових завдань, використовувати в роботі карту, наочні посібники, а також учні повинні вміти виразно читати уривки з творів англійських письменників в оригіналі, озвучувати відеоматеріал до власних проєктів англійською мовою, готувати усні виступи з країнознавчої тематики (як англійською, так і українською мовами), виявляти соціокультурні здібності: соціокультурну допитливість (при роботі з письмовими та усними джерелами країнознавчої інформації) і соціокультурну спостережливість (при читанні і аудіюванні іншомовного матеріалу).

У вихованців гуртка повинні продовжувати формуватися такі ключові компетенції :

- вміння отримувати користь з досвіду;

-організовувати взаємозв'язок своїх знань і впорядковувати їх;

-організовувати свої власні прийоми вивчення;

-самостійно займатися своїм навчанням;

- займати позицію в дискусіях і висловлювати свою власну думку;

- вміти оцінювати твори мистецтва і літератури.

- уміння самостійно шукати, відбирати, аналізувати, опрацьовувати, зберігати, передавати необхідну інформацію за допомогою інформаційно-комунікативних технологій;\

- вміти співпрацювати і працювати в групі;

-включатися в проект;

-нести відповідальність;

-входити в групу або колектив і вносити свій внесок;

- вміти використовувати нові технології інформації та комунікації;

- вміти знаходити нові рішення.

 

 

 Використана література

1. Великодна А. Інтегровані уроки: іноземна мова та світова література.- Бакалаврська робота .-Суми , 2019.

2. Волощук Є.В. Світова література : підруч.для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів  – К.: Генеза ,2014- 256с.

3. Державний стандарт базової та повної загальної середньої освітит (  із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ№ 538 від 07.08.2013 № 143 від 26.02.2020)

4. Добра О.Й. Роль позакласної роботи у здійсненні комунікативних цілей оволодіння англійською мовою / О.Й. Добра // Іноземні мови. – 2019. – №2. – С.12 – 13.

5. Дука М., Е.Багацька. Література Англії. Навчальний посібник. -Університетська книга.

6. Єрмоленко Л.П. Комунікативна компетенція засобами позакласної роботи з англійської мови / Л.П. Єрмоленко. – Х. : Вид. група «Основа», 2018. — 80 с.

7. Закон України «Про позашкільну освіту» №1841-III, із змінами № 1414-IX від 27.04.2021 р.   https://zakon.rada.gov.ua/laws/show

8.Лист ІІТЗО № 14.1/10-1685 від 05.06.13 року «Про методичні рекомендації щодо змісту та оформлення навчальних програм з позашкільної освіти . Інститут інноваційних технологій і змісту освіти» від 05.06.2013 №14.1/10-1685

9. Модельна навчальна  програма «Зарубіжна література. 5-6 класи» (авт. Богданець-Білоскаленко Н. І., Снєгірьова В. В., Фідкевич О. Л.) (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 29.09.2021 № 1031)

10. Модельна навчальна програма «Іноземна мова. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Зимомря І. М., Мойсюк В. А., Тріфан М. С., Унгурян І. К., Яковчук М. В. ) (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 №795)

11.Несвіт А.М. Англійська мова (6-й рік навчання):підруч.для 6 кл.загальноосвіт.навч.закл./А.М.Несвіт .- Київ: Генеза,2014 .-224с.

12. Сайт британської монархії –  http://www.royal.gov.uk

13. Формування у вихованців позашкільних навчальних закладів базових компетентностей : монографія / В. В. Вербицький, Л. М. Бондар, А. Е. Бойко, А. В. Корнієнко, Т. М. Крекотіна, О. В. Литовченко, О. П. Липецький, О. І. Любич, В. Л. Маринич, В. В. Мачуський, Н. В. Перепелиця, О. В. Просіна, Г. П. Пустовіт Н. Ю. Сидоренко, Л. В. Тихенко. ;за ред. В. В. Мачуського. ‒ Харків : «Друкарня Мадрид», 2015. – 330 с.

14. Oxford Exam Excellence, Ela Rudniak, Huw Egginton, Dorota Holowiak, Sally Cooke, Juliet Evance. – Oxford University Press, 2006


 

Додаток №1

Календарно-тематичне планування

з/п

 

Тема  заняття

 

Навчальні завдання

 

Мовний матеріал

 

Форми роботи

Дата

проведення

План

Факт

 

1.Вступні заняття ( 2 год)

Country and its people.

Famous english writers and poets

Geographical position.

National symbols. ( 38 годин )

3.

Welcome to Great Britain!

 

- ознайомити учнів з національною символікою (прапор, герб, символ), історією країни

“Union Jack”, “John Bull”, flag, coat-of-arms, anthem, Celts, Romans.

Бесіда, гра, робота з картою

 

 

4.

United Kingdom of Great Britain and Northern  Ireland

Ознайомити учнів з історичними провінціями Сполученого Королівства Великобританії  та Північної Ірландії

England, Wales, Scotland, Northern Ireland  

Інтерактивні вправи ,практична робота

 

 

5.

Famous  English writers 

-пригадати вивчених на уроках зарубіжної літератури   письменників англійської літератури  та їхні твори (за 5 клас) ;(Льюїс Керролл, Оскар Уайльд, Редьярд Кіплінг)

 

 

Lewis Carroll, Oscar Wilde, John Keats, Rudyard Kipling

 

Гра «встанови відповідність» ,вікторина, бесіда

 

 

6.

Famous  English poets 

Revision

Джон Кітс

 

Читання уривків поезій в оригіналі, робота з перекладами

 

 

7.

Geographical  Position.

 

- ознайомити учнів з географічним положенням країни

The Atlantic Ocean, Gulf Stream, coast, islands, rivers, mountains.

Віртуальна мандрівка

(як дістатися країни різними видами транспорту),

практика мовлення

 

 

8.

England. Meeting with Charles Dickens

 

-ознайомити учнів з традиціями країни

-знайомство із  Чарльзом Діккенсом

London, St. George, pubs,

Puddings, a rose,

conservative and well-mannered people.

Читання текстів, інтерв’ю із письменником ,віртуальна мандрівка Англією

 

 

9.

The Life of Charles Dickens

«Діккенс та його персонажі»

 

https://www.youtube.com/watch?v=fKesB-lf1nY

проектна робота

 

 

10.

A Christmas Carol: How to celebrate like Charles Dicken

 

-Як Чарльз Діккенс навчив британців святкувати Різдво

 

Dickens' festive food

Dickens' gin punch

 

Christmas Cards and Gifts

 

https://www.bbc.com/ukrainian/features-42479994

 

https://www.bbc.com/news/uk-england-london-46378745

читання в оригіналі, Майстер-клас «розпис різдвяних пряників»

 

 

11.

Lewis Carroll: Innovator in Children's Literature

 

Цікаві факти із життя і творчості англійського письменника Льюїса Керрола

- ознайомити з англ. літературою

- розвивати вміння виразного читання та акторської майстерності

Alice’s Adventures in Wonderland and Through the Looking-Glass.

His love of paradox and nonsense and his fondness for small children 

https://kids.kiddle.co/Lewis_Carroll

https://www.youtube.com/watch?v=b2EY0f-6ar0

дослідницька робота, створення лепбуку

 

 

 

 

12.

40 Eerie Portraits of Children Taken by Lewis Carroll

Льюїс Керролл вважав фотографію справою свого життя

Charles Dodgson, pen-name, ”Alice in Wonderland”

Пошукова робота

 

 

13.

John Keats. Famous works

Біографія Джона Кітса, англійського поета-романтика, повторення із теорії літератури

 

What is Keats most famous poem?

What poem made Keats famous?

Why did John Keats become a poet?

 

A Thing Of Beauty by John Keats (https://www.youtube.com/watch?v=YWU277rWw24)

Прослуховування в оригіналі ,переклад та  художній аналіз вірша, визначення головної думки та ідеї твору.

 

 

14

Facts for kids about John Keats

Джон Кітс . Поезії

Факти із життя поета

 

 

Робота над створенням власного перекладу уривку поезії , порівняння із існуючими перекладами

 

 

15

Узагальнення та повторення вивченого матеріалу про Англію та її митців.

 

 

Вправи на систематизацію та узагальнення отриманих знань

 

 

 

 

16

 

 

What do you know about England?

English Quiz

 

Вікторина  «Що ти знаєш про Англію»

 

 

Вікторина, онлайн-тести

 

 

17

 Scotland. Шотландія

 

-ознайомити учнів з традиціями країни

Edinburgh, a thistle, St. Andrew, Eisteddfods, haggis, kilts, hard-working

Опрацювання текстів, робота з картою 

 

 

18.

Столиця Шотландії

-ознайомити із назвою столиці країни Единбург ,цікаві факти про це місто

 

Віртуальна мандрівка країною,

Інтерактивні вправи

 

 

 19.

Our favourite Robert Burns poems

 

 

Роберт Бернс - кобзар шотландський

What was Robert Burns famous for kids?

What is the name of Robert Burns poem?

What is the theme of Robert Burns poem?

Створення ілюстрацій за віршами поета, вивчення напам’ять в оригіналі вірша «A red, red rose», декламування вірша

 

 

20

Our favourite Robert Burns poems

Роберт Бернс. Вірші

 

Проєктна робота

 

 

21.

 

40 of the greatest Scottish sayings and phrases

 

 

Шотландські прислів'я: ідіоми та популярні приказки

 

scottish greetings

scottish sayings and meanings

 

 

https://www.dailyrecord.co.uk/scotland-now/40-greatest-scottish-sayings-phrases-26596293

практична робота

 

 

 

 

 

22.

 

 

East or west – home is best. – В гостях добре, а вдома – краще. Використання при-слів’їв та приказок в мовленнєвій діяльності учнів.

 

 

 

 

Практика мовленнєвої діяльності

 

 

23.

Robert Louis Stevenson - Best Books for Kids

Легенда, віра і мрія Роберта Льюїса Стівенсона

«Land of counterpane»

Вивчення уривка вірша  «My shadow» напам’ять ,робота з презентацією

 

 

24

The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde

Дивна історія доктора Джекіла і містера Хайда

What is the strange case of Dr Jekyll and Mr Hyde set?

What is the summary of the strange case of Jekyll and Hyde?

What is the author's purpose in the strange case of Dr Jekyll and Mr Hyde?

How does The Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde End?

Читання в оригіналі, прослуховування аудіокниги, вправи за текстом

 

 

25

Узагальнення та систематизація вивченого про Шотландію та її митців.

 

 

Практична робота

 

 

26

Вікторина «Що ти знаєш про Шотландію»

 

 

Онлайн- тести

 

 

27.

 Wales

 

- ознайомити учнів з традиціями країни Уельс

Cardiff, a daffodil, St. David, harp, Welsh rabbit, beautiful girls

Читання текстів, робота з картою

 

 

28.

Столиця Уельсу

 

 

Віртуальна мандрівка

 

 

29.

Дитячі книжки: Роальд Дал / Children's Books: Roald Dahl

-пригадати творчість письменника та ознайомити із новою дитячою книжкою

 

The Tortoise and the Hare

What are Roald Dahl most famous work?

https://www.youtube.com/watch?v=_xX7Lo7RiOw

прослуховування аудіокниги, аналіз твору, головна думка, тема, головні герої

 

 

30.

Роальд Дал: хвороба як джерело натхнення

Roald Dahl - Books, Movies & Quotes

 

Пошуково-дослідницька робота

 

 

31.

Узагальнення та систематизація вивченого про Уельс.

 

 

 

 

 

32

Вікторина «Що ти знаєш про Уельс ?»

 

 

онлайн -тести

 

 

33.

Northern Ireland

 

- ознайомити учнів з традиціями країни

Ulster, Belfast, St  Patrick,

а shamrock.

Робота із презентацією, перегляд навчальних відеоматеріалів

 

 

34.

Столиця Північної Ірландії

 

 

Віртуальна мандрівка

 

 

35.

" Книги — діти розуму." Джонатан Свіфт

Ознайомити із життям і творчістю письменника ,походженням діяча

 

Презентація, інтерактивні вправи

 

 

36.

Books Authored By Jonathan Swift

Знайомство із книгами письменника

 

Читання в оригіналі, аудіювання ,робота над перекладом

 

 

37

55 idioms and meanings to understand Irish people! Невідома Ірландія

 

 

Дослідницька робота (  проблемно-пошукового характеру ),майстер-клас «створення воскової свічки»

 

 

38.

Узагальнення та систематизація вивченого про Північну Ірландію

 

 

Практичні вправи, створення мінібуків

 

 

39.

Вікторина « Що ти знаєш  про Північну Ірландію»

 

 

Онлайн-тести

 

 

40.

А Trip to London

 

- ознайомити з істор. місцями Лондону, розвивати уміння коментувати фотоматеріали англійською мовою

Museums, galleries, tourist bus, excursions, leaflets, guides.

Презентація

екскурсія містом “Travelling in London”

 

 

41.

Test “What do you know about  Great Britain?”

 

- контроль знань вихованців

 

Інд.робота

Взаємоперевірка

 

 

British Culture.( 11 годин )

42.

 Museums of Great Britain

 

- актуалізувати знання учнів з теми

Greatest treasures, outstanding collections, displays, exhibits, guides.

Міні-проекти

Робота в парах

 

 

43.

Parks and Gardens of London

 

- актуалізувати знання матеріалу, пройденого на уроках;  розвивати навички публічного виступу

Hyde Park, Speaker’s Corner, St James Park, Kensington Gardens, flower-beds, lawns.

Вікторина

Підготувати виступ в куточку спікера

 

 

44.

Shakespeare’s Theatre

 

- познайомити  учнів  англ. письменником та  його творами,визначити місце письменника в історії англійської літератури

- розвивати навички виразного читання

Hamlet, Othello, King Lear, comedies, tragedies, sonnets.

Вікторина

Читання сонетів рідною мовою, перегляд відеоматеріалів 

 

 

45.

 London Tube

 

- ознайомити учнів з історією Лондонського метро

- розвивати навички спілкування у неформальному середовищі

Underground, trains, stations, travel cards,  signs, single ticket.

Бесіда, рольова гра

“From London to Manchester”,

Розробка маршрутів

 

 

46.

London “Double-deckers”

 

- ознайомити учнів з видами міського транспорту

- розвивати комунікативні навички

London transport, travel centre, excursion panoramic views, route

екскурсія на Лондонському автобусі,

гра по станціям

 

 

47.

British Castles

 

- ознайомити учнів з історією замків

Windsor Castle, Nottingham Castle, Bodiam, Castle, Dover.

 

Презентація

Робота в групах

 

 

48.

Stonehenge

- ознайомити учнів з нац.реліквіями

 

Wilshire, the biggest stone circle, the Druids, strange, ancient, rare, living custom.

Презентація

Робота в парах

 

 

49.

English Poems and Limericks

 

- поглибити знання учнів про англ.поезію

 

“Night”  W.Blake

“My Heart’s in the Highlands” R.Burns

“Spring” W.Blake

Читання віршів двома мовами

 

 

50.

The British People and the Cinema

 

- ознайомити учнів з історією  кіно

Cinema, actors, characters, the Odeon, Charlie Chaplin, black and white films, silent pictures

Читання тексту, повідомлення  учнів,

Озвучування фільму

 

 

51.

Music for Englishmen

 

-  надати знання  про британські музичні тенденції                                                              

London Orchestra, group “Beatles”, popular music, singers, concert halls.

Доповідь

Музичний ринг

 

 

52.

 Check  up your knowledge

 

- узагальнення знань

“Brain Ring”.

Гра  «Брейн Ринг»

 

 

British people. Customs. Traditions. National Character .( 6 годин)

53.

Ways of life

 

- ознайомити учнів з устроєм життя британців

- виховувати  позитивне ставлення до культури іншої національності

Bank holidays

Читання тексту, виступи учнів, перегляд відеоматеріалів

 

 

54.

National Traditions

 

- ознайомити учнів з національними традиціями

- розвивати навички бесіди за столом

Trooping the Colors, Queen’s Christmas speech, swan-upping, English breakfast, English tea, gardening.

 

Англійська чайна церемонія (практичне заняття)

 

 

55.

National Holidays

 

-ознайомити учнів з національними святами

- виховувати  позитивне ставлення до культури іншої національності

Christmas, Easter, Bank Day, Guy Fawkes Day, Mother’s Day, Halloween.

Проєкти, порівняння традицій свят  Британії та України

 

 

56.

Christmas

 

- відпрацювати ЛМ з теми

 

To congratulate, to celebrate, to give gifts,   cook delicious dinner, to go to church.

Інсценування свята

 

 

57.

Round the British year

 

- відпрацювати ЛМ з теми

 

The British year

Проєктна робота календар британських свят

 

 

58.

Практика мовленнєвої діяльності .

Застосовувати активний тезаурус з теми у мовленні

 

Відпрацювання діалогів до теми, робота в парах

 

 

British State System. (6 годин )

59.

Monarchy in Britain

 

- ознайомити з поняттям «монархія»

Monarchy, British constitution, political parties,

Презентація

Бесіда

 

 

60.

Kings and Queens

 

- ознайомити учнів з представниками королівських  династій різних історичних епох

King Arthur, Richard the Lionheart,  Knights of the Round Table, knighthood,  Queen Victoria and her prosperity, Queen Elizabeth the Second.                     

Презентація

 

 

 

61.

The Royal Family

 

- розвивати уміння пошуку інформації в Інтернеті

Royal family, British Parliament, Buckingham Palace, royal traditions, wealth, weddings.

Проєкт

 

 

 

62.

Political parties

 

- розвивати уміння пошуку інформації в Інтернеті

Conservative party, Labour party

Презентація

Бесіда

 

 

63.

Вдосконалення навичок читання

Вдосконалювати навички читання і аналізу прочитаного

 

Робота в групах ,читання вирізків із газет , робота над запитаннями до прочитаних статей

 

 

British system of education.  ( 7 годин )

64-65.

British school today

 

-опрацювати  лексичний матеріал з теми;  виховувати позитивне ставлення  до культури іншої національності

Preschool education, primary education,  secondary education,

 

Повідомлення учнів

Обговорення

 

 

66.

State schools

 

- розвивати уміння пошуку інформації в Інтернеті

Independent schools, public schools, grammar schools

Презентація

 

 

 

67.

School rules

 

- ознайомити учнів зі шкільними правилами

- розвивати комунікативні навички учнів

Dos and don`ts

Проєкт

 

 

68.

Famous Universities

 

- розвивати уміння пошуку інформації в Інтернеті

Higher education, open universities

Читання

Обговорення

 

 

69-

70.

University of Cambridge

Кембриджський університет, відомі випускники, факти з історії, інформування про Кембриджські іспити для дітей від 6-12 років

https://www.cam.ac.uk/

 

The Chancellor, Masters and Scholars of the University of Cambridge

Перегляд презентації, онлайн -тестування

 

 

71.

Підсумок (2 год)

Письменник чи поет англійської літератури, твори якого мені найбільше сподобались.

Вдосконалювати вміння та навички письмово виражати свої думки, перевірити рівень з  граматики вихованців гуртка

 

Написання твору-есе, представлення робіт

 

 

72.

Найкращі місця для відвідування у Великобританії . Топ -10 місць. Підсумкове заняття

.

 

узагальнення та систематизація  знань з про Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії

 

Презентація, створення колажів,

представлення відеопроєктів.

 

 

 


 

 

doc
Додано
24 лютого
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку