Навчальна програма секції з баскетболу для 5-9 класів

Про матеріал

Навчальна програма факультативу (гуртка, секції)

для загальноосвітніх закладів «Баскетбол» 5-9 класи

Пояснювальна записка

Дана навчальна програма спрямована як на набуття базових знань з фізичної культури, гігієни, основ здоров'я та здорового способу життя; виховання інтересу, потреби і звички до занять фізичними вправами, для удосконалення функціональних можливостей організму, розвитку основних систем які забезпечують життя, так і на формування мотиваційних та функціональних компетентностей щодо баскетболу.

Перегляд файлу

Навчальна програма факультативу (гуртка, секції)

для загальноосвітніх закладів «Баскетбол»   5-9 класи

Пояснювальна записка

 

Дана навчальна програма спрямована як на набуття базових знань з фізичної культури, гігієни, основ здоров’я та здорового способу життя; виховання інтересу, потреби і звички до занять фізичними вправами, для удосконалення функціональних можливостей організму, розвитку основних систем які забезпечують життя, так і на формування мотиваційних та функціональних компетентностей  щодо баскетболу.

Програма орієнтована на реалізацію комплексу навчальних, оздоровчих і виховних завдань:

  • формуванню загальних уявлень про фізичну культуру, її значення в житті людини збереження та зміцнення здоров’я, фізичного розвитку;
  •  розширення рухового досвіду, вдосконалення навичок життєво необхідних рухових дій, використання їх у повсякденній та ігровій діяльності;
  • формування ціннісних орієнтацій щодо використання фізичних вправ як одного з головних чинників здорового способу життя;
  • засвоєння техніки і тактики баскетболу;
  • забезпечення потрібного рівня розвитку кондиційних якостей, координаційних здібностей та можливостей функціональних систем організму;
  • придбання теоретичних знань і практичного досвіду для досягнення кращих результатів;
  • комплексне удосконалення і проявлення в змагальній діяльності різних сторін підготовленості.

Програма передбачає комплексні методики навчання, тренування і виховання, включає компоненти педагогічної діяльності, необхідні для успішного засвоєння учнями знань, формування рухових навичок, удосконалення фізичних можливостей та виховання почуття відповідальності учнів за свій фізичний стан, їх моральних і вольових якостей та мотивації до самовдосконалення.

Формування умінь виконувати фізичні вправи, їх трансформація в навички, об’єднання навичок в уміння – це тривалий складний процес. Програма надає учням:

  • знання що сприяють організації учнів у процесі фізичного виховання (наприклад правила безпеки, організації ігор, суддівства);
  • знання медика-біологічного спрямування (вплив фізичних вправ для функції організму, про першу медичну допомогу, про втому та відновлення, методи самоконтролю);
  • знання, необхідні для практичного засвоєння вправи (про техніку та тактику гри);
  • знання з організації і методики проведення занять і змагань.

Всі хто займаються в гуртку баскетболу рекомендуємо розподіляти в залежності від віку на чотири навчальні групи:  1 рік навчання – 9-10 років; 2 рік навчання – 10-11 років; 3 рік навчання – 11-12 років; 4 рік навчання – 12-13 років; 5 рік навчання 13-14 років. Програма розрахована на 5 років навчання по 216 годин на рік. Кількість учнів 1-2 роки навчання не менше 15 учнів, 3-4 рік навчання не менше 12 учнів, 5 рік – 12 учнів.

           Вчитель має право до 50 % кількості годин змінювати на вивчення будь-якого розділу програми в залежності від рівня підготовки вихованців, матеріально-технічної бази навчального закладу та навчального навантаження. Вивчення факультативного курсу починається з 4-го класу, але в залежності від контингенту учнів, умов та особливостей проведення позакласної фізкультурно-масової роботи у загальноосвітньому закладі та його профілю можлива й інша вікова градація. Взагалі краще починати заняття  баскетболом з 9 років.

Бажаючі займатися в гуртку з баскетболу обов’язково повинні мати довідку від лікаря.

Заняття проводяться вчителем фізичної культури три рази на тиждень по дві години. Вони повинні бути направлені на всебічну фізичну підготовку учнів та на вивчення основ техніки і тактики гри. Навчальний рік в гуртку починається з 1 вересня і закінчується в кінці навчального року. Проводяться заняття згідно розкладу. При плануванні необхідно враховувати зайнятість дітей.

Навчальна робота в гуртку проводиться за програмою яка вмістить матеріал теоретичних та практичних занять, інструкторської та суддівської практики. Теоретичні заняття проводяться в формі 15-20 хвилин бесід в процесі практичних занять.

Контрольні вправи не обов’язкові к виконанню, але бажано для формування мотиваційного компоненту запропонувати учням до виконання на початку та наприкінці навчання. При виконанні контрольних вправ ураховувати індивідуальні можливості вихованців.

 

                      


1 рік навчання

Тема

К-ть год.

Зміст навчального матеріалу

Вимоги щодо рівня та якості засвоєння навчального матеріалу

 

 

           Теоретична підготовка

Охорона безпеки життєдіяльності учнів. Історія розвитку баскетболу. Вимоги до спортивного одягу та взуття. Режим дня, харчування. Поняття про техніку гри. Основні правила гри. Ознайомлення з правилами змагань з баскетболу.

 

    Учень:

   пояснює: поняття про техніку гри; основні правила гри, основні положення проведення змагань з баскетболу.

   характеризує історію розвитку баскетболу;

 

 

 

           Фізична підготовка

    Загальна фізична підготовка

   Загальнорозвивальні й гімнастичні вправи; вправи на розтягування, координацію рухів; вправи для формування постави та профілактики плоскостопості.

 Спеціальна фізична підготовка

   Прискорення до 15 метрів; «човниковий» біг; серійні стрибки, зістрибування з висоти; вправи з обтяженням; рухливі ігри.

 

 

   виконує: загально розвивальні й гімнастичні вправи, на розтягування, координацію рухів; вправи для корекції постави та профілактики плоскостопості;

 

 

   прискорення з місця на 5, 10, 15 м з різних положень, «човниковий» біг 5х5 м; серійні стрибки; вправи з обтяженням

 

 

              Технічна підготовка

            Техніка нападу

  Пересування: чергування ходьби, бігу, стрибків, зупинок, поворотів; рухливі ігри;

 

 

   пересування: чергування ходьби, бігу, стрибків, зупинок, поворотів; стійку захисника з виставленою вперед ногою, пересування приставними кроками у захисній стійці; прискорення; зупинки, повороти; стрибки; поєднання стійок і пересувань з технічними прийомами в захисті; стійку з піднятою в гору рукою; подвійним кроком.

Тема

К-ть год.

Зміст навчального матеріалу

Вимоги щодо рівня та якості засвоєння навчального матеріалу

 

 

   техніка передачі та ловіння м’яча:

передача м’яча двома руками від грудей; передача м’яча однією рукою від плеча;

   передачі та ловіння м’яча: передачу м’яча двома руками від грудей; передачу м’яча однією рукою від плеча; ловіння та передачу м’яча, що високо летить;

 

 

 

   фінти;

   фінти: фінти на передачу м’яча, фінти на кидання м’яча, фінти на ведення;

 

 

   техніка кидків м’яча: кидки однією рукою зверху; двома руками від грудей; штрафний кидок; рухливі ігри;

   кидки м’яча: кидки однією рукою зверху в русі (з двох кроків); кидки однією рукою з місця ( з відскоком від щита в кошик); двома руками від грудей на місці та в русі; штрафний кидок (за спрощених умов);

 

 

  техніка ведення м’яча: ведення м’яча в парах, трійках; рухливі ігри.

   ведення м’яча:  ведення м’яча (правою та лівою рукою почергово) з наступною передачею в колонах, парах, трійках; ведення з опором захисника;

 

 

 

              Техніка захисту

   пересування: стійка захисника; пересування у захисній стійці; прискорення; зупинки; повороти; стрибки; естафети; рухливі ігри;

 

 

 

   техніка заволодіння м’ячем:  перехоплення, відбивання м’яча; вибивання м’яча під час ведення; накривання м’яча; рухливі ігри.  

   заволодіння м’ячем: перехоплення м’яча під час передачі; відбивання м’яча; вибивання м’яча під час ведення; накривання м’яча під час кидання; підбирання м’яча, що відскочив від щита;

 

 

            Тактична підготовка

              Тактика нападу

   Індивідуальні дії без м’яча: чергування вивчених способів пересування в поєднанні з фінтами; вибір місця для одержання передачі м’яча;

   індивідуальні дії з м’ячем: вибір способу ловіння м’яча; вибір способу та моменту передачі м’яча між гравцями попередньої та задньої лінії;

   групові дії; взаємодія двох гравців способом «Передай м’яч і виходь»;

   командні дії: розподіл обов’язків між гравцями  для організації нападу.

            Тактика захисту

   Індивідуальні дії без м’яча: протидія нападаючому з м’ячем у трьох секундній зоні; на далеких підступах до кільця;

   індивідуальні дії з м’ячем: перехоплення м’яча; підбір, виривання і вибивання м’яча; вибір місця в захисті між нападаючим і щитом; рухливі ігри;

    групові дії – протидія двом, трьом нападаючим; розподіл обов’язків між гравцями у захисті;

   командні дії – організація дій під час підбирання м’яча, що відскочив від щита. 

 

 

   застосовує: фінти на кидок м’яча; фінти на ведення м’яча; дії для підбирання м’яча, що відскочив від щита; чергування вивчених способів пересування в поєднанні з фінтами;

   здійснює: протидію нападаючому з м’ячем у трьохсекундній зоні; на далеких підступах до кільця; вибір місця для одержання передачі м’яча; вибір способу ловіння м’яча в залежності від ігрової ситуації; вибір способу та моменту передачі м’яча між гравцями передньої та задньої лінії; взаємодії за способом «Передай м’яч і виходь»; вибір місця для одержання передачі; вибір місця в захисті між нападаючим і щитом;перехоплення м’яча при передачі; підбір, виривання і вибивання м’яча при його веденні; протидії двом, трьом нападаючим;

   дотримується правил: гігієни тіла, одягу, спортивної форми; правил рухливих ігор «Боротьба за м’яч», «Полювання», «М’яч капітанові», «Крізь фронт», «Боротьба за м’яч», «Не давай м’яч ведучому», «Виклик номерів», «Стрибунці-горобці», «Вудка стрибкова», «М’яч у стіну», «Швидка передача», «Хто більше влучить?», «Кидки зі зміною місць», «Гонка м’ячів по колу», «Передай м’яч після ведення», «Виштовхни з кола»,  «Бій півнів», «Квач маршем»; навчальних ігор у баскетбол; безпеки життєдіяльності під час занять баскетболом.

 


                                           2 рік навчання

Тема

К-ть год.

Зміст навчального матеріалу

Вимоги щодо рівня та якості засвоєння навчального матеріалу

 

 

         Теоретична підготовка

  Охорона безпеки життєдіяльності учнів. Баскетбол у системі фізичного виховання. Техніко-тактичні дії в баскетболі. Вплив занять спортом на формування особистості. Виховання фізичних якостей. Надання першої допомоги.

   Учень:

   характеризує:  техніко-тактичні дії в баскетболі,

    визначає: роль занять спортом у формуванні особистості; 

    називає: зовнішні ознаки втоми і перевтоми;

 

 

 

              Фізична підготовка

      Загальна фізична підготовка

   Загальнорозвивальні вправи з предметами та без предметів у русі; стройові вправи та прийоми; акробатичні елементи; рухливі ігри та естафети з бігом і стрибками.

    Спеціальна фізична підготовка

   Прискорення з місця з різних положень; ривки з різних вихідних положень, «човниковий» біг; серійні стрибки з діставанням високих предметів; вправи з обтяженням; естафети; рухливі ігри.

 

виконує: загальнорозвивальні вправи з предметами та без предметів в русі; перешикування, стройові вправи та прийоми; акробатичні елементи; прискорення з місця на 5, 10, 15, 20 м з різних вихідних положень; «човниковий» біг 4х9 м; серійні стрибки поштовхом двох і однієї ноги з діставанням високих предметів; вправи з обтяженням, гімнастичними лавами, набивними м’ячами; естафети; рухливі ігри «Перетягування в парах», «Переправа», «Хто сильніший?»; 

 

 

 

         Технічна підготовка

             Техніка нападу

   Пересування: чергування способів пересувань під час активної протидії захисників; поєднання різних способів пересування, зупинок, стійок із технічними прийомами;

 

 

 

 

 

 

 

   передачі й ловіння м’яча: способи ловіння і передач м’яча в різноманітних ігрових ситуаціях; чергування різних прийомів ловіння і передачі м’яча в умовах активного опору захисників;

 

 

 

    пересування: чергування різноманітних способів пересування під час активної дії захисників; бігові вправи в поєднанні зі стрибками, зупинками, поворотами; поєднання стійок і пересувань з технічними прийомами в захисті; «робота ніг» захисника під час руху суперника праворуч ліворуч; поєднання різних способів пересування, зупинок стійок із технічними прийомами нападу в тактичних діях при активному опорі суперника;

    передачі й ловіння м’яча: ловіння м’яча, що летить високо або низько; чергування різних прийомів ловіння м’яча під час протидії захисників; передача м’яча двома руками зверху; передача двома руками знизу; чергування різних способів передачі м’яча в стрибку; передачі м’яча над плечем дальньою и ближньою рукою;  

чергування  передачі на швидкість і точність в різноманітних ігрових ситуаціях;

 

 

 

 кидки м’яча: кидки однією рукою зверху; кидки однією рукою зверху в стрибку; кидки м’яча після проходу уздовж бічної лінії; штрафний кидок (індивідуалізація); естафети з веденням і кидками;

 

   кидки м’яча: кидки однією рукою з місця; винесення м’яча над головою (поодинці, серійно); кидки м’яча над собою; стрибки на місці з винесенням м’яча вгору (поодинці, серійно); кидки однією рукою зверху в стрибку з відскоком від щита; кидки однією рукою зверху в русі під час протидії захисника; кидки м’яча однією рукою зверху в стрибку та русі після виконання прийомів нападу і з опором захисника; кидки однією рукою зверху в стрибку із середньої й далекої дистанції й у русі з опором захисника; кидки м’яча після проходу уздовж бічної лінії; штрафний кидок (індивідуалізація); кидки м’яча на швидкість і точність влучення

 

 

 

 

   ведення м’яча: чергування різних способів ведення; ведення м’яча з маневруванням під час проходу під кільце; асинхронне ведення; естафети з веденням м’яча.

   ведення м’яча: чергування різних способів ведення м’яча без зорового контролю; передача м’яча перед собою та за спиною кроком, під час протидії захисника; ведення м’яча з маневруванням під час проходу під кільце; асинхронне ведення м’яча з маневруванням під час проходів під кільце з активною взаємодією з партнерами; поєднання стійок і пересувань з технічними прийомами гри в захисті;

 

 

 

                Техніка захисту

   Пересування: поєднання стійок і пересувань з технічними прийомами гри в захисті;

   заволодіння м’ячем: накривання і відбивання м’яча; відволікаючі дії захисника; блокування під час боротьби за м’яч, що відскочив від щита; боротьба за м’яч після неточного кидка; боротьба під щитом.

 

 

 

 

   заволодіння м’ячем: накривання і відбивання м’яча під час кидків однією рукою зверху в русі й однією рукою зверху у стрибку; накривання м’яча спереду і ззаду під час кидання у русі після проходів; блокування під час боротьби за м’яч, що відскочив від щита; боротьбу за м’яч після неточного кидка (штрафного, із середньої і далекої дистанції); боротьбу під щитом;

 

 

 

          Тактична підготовка

 

                Тактика нападу

   Індивідуальні дії без м’яча: чергування вивчених способів пересування в поєднанні з фінтами; вибір позиції й

 

 

 

володіє вивченими способами ловіння м’яча в позиції центрового гравця в залежності від напрямків передачі м’яча і способу протидії захисника;

 

 

моменту для одержання м’яча в трьох секундній зоні нападу; вибір місця для дій гравців різних ігрових амплуа;

   індивідуальні дії з м’ячем: вибір способу і моменту для застосування вивчених прийомів нападу і фінтів в умовах жорсткої опіки суперника; способи ловіння м’яча в позиції центрового гравця; вибір моменту для атаки кошика;

   групові дії: взаємодії двох гравців, «наведення і перетинання», взаємодії в трійках «вісімкою»; заслон;

   командні дії: організація позиційного нападу і швидкого прориву; організація позиційного нападу з одним центровим гравцем.

              Тактика захисту

   Індивідуальні дії без м’яча: вибір позиції для опіки нападників; вибір позиції для опіки центрового гравця; протидії кидкам із середньої дистанції; «ухиляння» з-під заслону; способи пересування при захисті гравців різних ігрових амплуа;

   групові дії: організація підстрахування під час переходу нападника під щит; організація оборони;

   командні дії – організація дій команди проти швидкого прориву.

   здійснює: чергування вивчених способів переміщення в поєднанні з фінтами; вибір позиції й моменту для одержання м’яча в трьох секундній зоні нападу; вибір моменту і способу ведення м’яча для проходу під щит; вибір способу і моменту для виконання кидків м’яча у кошик; вибір способу і моменту для застосування вивчених прийомів нападу і фінтів в умовах жорсткої опіки суперника; взаємодії двох гравців, «наведення і перетинання», взаємодії в трійках «вісімкою»; заслон (внутрішній, зовнішній);організацію позиційного нападу і швидкого прориву; вибір позиції для опіки нападників залежно від місця розташування гравця з м’ячем; протидії кидкам із середньої дистанції; «ухиляння» із-під заслону;організацію підстрахування під час переходу нападника під щит; організацію протидії при швидкому прориві та позиційному нападі (правильне розташування гравців під час позиційної атаки);

   застосовує алгоритми надання першої допомоги;

   дотримується правил: рухливих ігор та навчальної гри у баскетбол; безпеки життєдіяльності під час занять баскетболом.

 

 

 


                                                3 рік навчання

 

Тема

К-ть год.

Зміст навчального матеріалу

Вимоги щодо рівня та якості засвоєння навчального матеріалу

 

 

 

           Теоретична підготовка

  Охорона безпеки життєдіяльності під час занять. Вплив паління і вживання алкоголю на досягнення у спорті. Профілактика травматизму на заняттях баскетболом. Технічна підготовка баскетболіста. Досягнення українських баскетболістів на міжнародній арені. Організація й проведення змагань. Методика самостійних занять баскетболом. Суддівська практика. Організація техніко-тактичних дій у процесі ігор.

 

 Учень:

   наводить приклади негативного впливу паління і вживання алкоголю на досягнення у спорті;

   визначає: засоби профілактики травматизму на заняттях баскетболом;

   характеризує: технічну підготовку баскетболіста; досягнення українських баскетболістів на міжнародній арені; порядок організації і проведення змагань; організацію технічно-тактичних дій у процесі ігор; методику самостійних занять баскетболом;

 

 

 

               Фізична підготовка

        Загальна фізична підготовка

   Загально розвивальні вправи;стройові вправи та прийоми; акробатичні елементи; рухливі ігри та естафети з бігом та стрибками.

      Спеціальна фізична підготовка

   Ривки з місця; «човниковий» біг; прискорення, зупинки, повороти, біг зі зміною напрямку за зоровим сигналом; серійні стрибки поштовхом однієї та двох ніг;вправи з обтяженням, естафети.

 

 

 виконує  загальнорозвивальні вправи з предметами та без предметів, у русі; перешикування; стройові вправи та прийоми; акробатичні елементи; ривки з місця на 5, 10, 15, 20 до 30 м з різних вихідних положень; «човниковий» біг 4х9 м; прискорення, зупинки, повороти, біг зі зміною напрямку за зоровим сигналом; серійні стрибки поштовхом однієї та двох ніг із діставанням високих предметів; вистрибування з присіду; стрибки «вглибину» з наступним вистрибуванням угору;вправи з обтяженням, набивними м’ячами; рухливі ігри «Перетягання в парах», «Переправа», «Хто сильніший?», естафети;

 

 

        Технічна підготовка

                Техніка нападу

   Пересування: прискорення із завданням наздогнати і перегнати партнера; збільшення швидкості  пересувань і зупинок різними способами; чергування способів пересування із прийомами гри;

   передачі й ловіння м’яча: ловіння і передачі м’яча різними способами; перекладання м’яча з рук у руки за спиною;

 

 

 

пересування: прискорення із завданням; пересування і зупинки різними способами;чергування способів пересування з технічними прийомами гри;

 

   передачі й ловіння м’яча: ловіння і передачі м’яча двома руками зверху на велику відстань після повороту; ловіння і передачі м’яча однією рукою з відскоком від підлоги у жорсткому опорі захисників; сховану передачу м’яча за спиною;

перекладання м’яча з рук у руки за спиною; чергування різних прийомів ловіння і передачі м’яча в умовах

жорсткого опору захисників; чергування різних способів передачі м’яча однією і

 

 

 

 

 

   кидки м’яча: кидки однією рукою зверху в стрибку із середньої й далекої дистанцій; кидки м’яча після проходу вздовж бічної лінії; штрафний кидок;

 

 

 

 

 

   ведення м’яча: ведення м’яча без зорового контролю; асинхронне ведення м’яча; естафети з киданням та веденням м’яча; укривання м’яча підчас обведення суперника

двома руками у стрибку; передачу м’яча за спиною і під ногою при опорі захисника;

   кидки м’яча: кидки однією рукою зверху в стрибку із середньої  і далекої дистанції в русі з опором захисника; кидки м’яча однією рукою зверху у стрибку й у русі після виконання прийомів нападу і з опором захисника; кидки м’яча після проходу вздовж бічної лінії; штрафний кидок; змагання в кидках м’яча на швидкість і точність влучення;

    ведення м’яча: ведення м’яча без зорового контролю; передача м’яча різними способами при опорі захисника;асинхронне ведення м’яча; укривання м’яча під час обведення суперника;

 

 

              Техніка захисту

   Пересування: поєднання стійок і пересувань з технічними прийомами гри в захисті;

   заволодіння м’ячем: відбивання м’яча в стрибку; блокування при боротьбі за м’яч, що відскочив від щита; боротьба під своїм і чужим щитом.

 

   пересування: поєднання стійок і пересувань з технічними прийомами  гри в захисті;

   заволодіння м’ячем: відбивання м’яча вбік і назад під час кидка в стрибку; блокування під час боротьби за м’яч, що відскочив від щита; боротьба під своїм і чужим щитом; вправи на змагання в підборах м’яча, що відскочив від щита;

 

 

 

             Тактична підготовка

                Тактика нападу

 

   Індивідуальні дії без м’яча: поєднання вивчених способів переміщень і фінтів в ігрових ситуаціях позиційного нападу і швидкого прориву; вихід на вільне місце в позиції центрового гравця; вибір місця і моменту для взаємодій із центровим гравцем;

 

  індивідуальні дії з м’ячем: поєднання технічних прийомів з фінтами в залежності від протидії захисників; вибір технічних прийомів для гравців різних ігрових амплуа; вибір моменту для передачі м’яча центровому гравцеві;

 

   групові дії: взаємодії між гравцями, що виконують різні ігрові функції; застосування  вивчених способів взаємодій у процесі навчальних ігор;

 

 

 

   застосовує поєднання вивчених способів переміщення і фінтів в ігрових ситуаціях позиційного нападу і швидкого прориву; різні способи кидків м’яча у кошик і їх поєднання з фінтами, веденням, ловінням, передачам м’яча в залежності від протидії захисників; взаємодії між гравцями, що виконують різні ігрові функції (центровий – крайній нападник, крайній нападник – захисник, крайні нападники – захисники, центровий – захисник);блокування при підборі м’яча, який відскочив від щита; взаємодії двох гравців заслонами, взаємодію трьох гравців «перехресним виходом», напад із двома центровими; напад серією заслонів; протидію першій передачі у швидкий прорив; захист при введенні суперником м’яча через бічну та лицьову лінії, штрафного кидка;

   здійснює: організацію позиційного нападу з двома центровими гравцями,

 

 

 

   командні дії: організація позиційного нападу; швидкого прориву; напад із двома центровими; напад серією заслонів.

швидкого прориву вздовж бічної лінії; організацію трикутника відскоку при підборі м’яча, який відскочив від щита; організацію позиційного нападу на своїй половині майданчика; суддівство навчальних ігор; вихід на вільне місце для одержання м’яча в позиції центрового гравця; вибір місця і моменту для взаємодій із центровим гравцем; вибір вивчених способів ловіння, передач, ведення, кидків і фінтів із м’ячем, які застосовують гравці різних ігрових амплуа; вибір моменту для передачі м’яча центровому гравцеві; протидії заслонам і організацію передачі центровому гравцеві;

   дотримується правил: рухливих ігор, двосторонніх навчальних ігор; безпеки життєдіяльності під час занять баскетболом.

 


                                                                 4 рік навчання

Тема

К-ть год.

Зміст навчального матеріалу

Вимоги щодо рівня та якості засвоєння навчального матеріалу

 

 

 

      Теоретична підготовка

Баскетбол у системі фізичного виховання підростаючого покоління України. Баскетбол у ланках фізкультурного руху України.

Загальна та спеціальна фізична підготовка на заняттях. Психологічна підготовка баскетболіста.

 

 

 

 

 

 

 

  Учень:

   характеризує  загальну та спеціальну фізичну підготовку баскетболіста; психологічну підготовку баскетболіста.

   пояснює методику проведення самостійних занять з баскетболу.

   дотримується: безпеки життєдіяльності під час занять баскетболом,правил гри у баскетбол.

 

 

         Фізична підготовка

    Загальна фізична підготовка

   Загальнорозвивальні вправи з предметами та без предметів; перешикування; стройові вправи та прийоми; акробатичні елементи; вправи з обтяженням;

 

 

 виконує: перешикування, стройові вправи та прийоми, загальнорозвивальні вправи з предметами та без предметів у русі в парах, акробатичні елементи;

 

 

       Спеціальна фізична підготовка

   Ривки з місця, «човниковий» біг; прискорення, зупинки, повороти, вистрибування з низького присіду; стрибки «вглибину», вправи з обтяженням, набивним м’ячем, естафети;

 

 Ривки з місця на 5, 10, 15, 20, 30 м з різних положень; «човниковий « біг 4х9м; прискорення, зупинки, повороти, зміни напряму руху під час бігу за зоровим сигналом; серійні стрибки поштовхом двох і однієї ноги з діставанням високих предметів; вистрибування з низького присіду; стрибки «вглибину» зі швидким вистрибуванням угору; вправи з обтяженням, набивними м’ячами; естафети;

 

 

   Вправи для розвитку сили;

    вправи для розвитку сили: передачі набивними м’ячами 1 кг однією, двома руками; ходьба у напівприсіді з набивними м’ячами; вистрибування з напівприсіду з виносом м’яча вгору; серійні стрибки, втримуючи м’яч над головою;вистрибування з напівприсіду з грифом штанги на плечах (3 серії по 10 вистрибувань з паузою для відпочинку 1,5-2 хв); «човниковий» біг на 5, 10 м (із загальним пробігом за одну спробу 25-100м), естафети;

 

 

   Вправи для розвитку швидкості і швидкісно-силових якостей;

   Вправи для розвитку швидкості і швидкісно-силових якостей: ривки з різних стартових положень на 5, 10, 15 – 30 м з м’ячем і без м’яча; біг з прискоренням, зупинками, ривками (вперед, назад, у сторони) із зоровим і слуховим контролем; естафети з веденням м’яча; комплексні естафети з м’ячем; стрибкові вправи, вивчені у попередніх класах;

 

 

 

  вправи для розвитку витривалості;

 

  вправи для розвитку витривалості: бігові, стрибкові, швидкісно-силові та спеціальні циклічні вправи,  які використовуються в режимі високої інтенсивності; двосторонні ігри впродовж 20 -30хв;

 

 

 

   вправи для розвитку спеціальних координаційних здібностей.

   вправи для розвитку спеціальних координаційних здібностей: стрибки зі скакалкою; стрибки через довгу скакалку, що обертається; ловіння м’яча після перекиду; передача і ловіння м’яча в момент перестрибування через перешкоду; ловіння м’ячів, що летять з різних напрямків з наступною передачею на точність;

 

 

 

              Технічна підготовка

                  Техніка нападу

   Пересування: чергування способів пересувань у поєднанні з технічними прийомами гри;

 

 

 

   пересування: чергування способів пересувань, зупинок, поворотів, стійок у поєднанні з технічними прийомами гри у нападі та захисті; пересування різними способами у відповідь на відповідні сигнали (зорові, слухові);

 

 

 

   передачі та ловіння м’яча: передачі та ловіння м’яча вивченими способами.

   передачі та ловіння м’яча: чергування різних прийомів ловіння і передачі м’яча в трійках при  опорі одного, двох захисників; передачі м’яча в трійках у стрибку з просуванням уперед; поєднання ловіння і передачі м’яча в умовах жорсткої протидії захисників;

 

 

 

   кидки м’яча: однією рукою зверху в стрибку із середньої й далекої дистанції та вивченими способами;

   кидки м’яча: серійні кидки з постійного місця атаки і різних точок середньої і дальньої дистанції; кидки з ближньої, середньої й дальньої дистанції при активному опорі захисника; добивання м’яча однією рукою в стрибку при відскоку його від щита; кидки однією рукою зверху в стрибку з розбігу;

 

 

 

   ведення м’яча: укривання м’яча під час обведення суперника; естафети з веденням м’яча.

   ведення м’яча: звільнення від опіки захисника за допомогою ведення м’яча; відволікаючі дії; перекладання м’яча за спиною і під ногою; ведення без зорового контролю; вправи на швидкість ведення м’яча; квач з веденням м’яча;

 

 

  володіння м’ячем: ведення передачі кидки;

  володіння м’ячем: передачі двома м’ячами; чергування способів передач м’яча в умовах активної протидії захисників; послідовне чергування прийомів (ведення м’яча на швидкість – передача – ловіння – кидок з-під кільця); кидки вивченими способами з різних позицій;

 

 

                 Техніка захисту

   Пересування: поєднання способів пересування у захисті з технічними прийомами гри;

 

 

 

 

   заволодіння м’ячем: заволодіння м’ячем біля свого щита в умовах активної боротьби з нападаючим.

   заволодіння м’ячем: заволодіння м’ячем біля свого щита в умовах активної боротьби з нападаючим.

 

 

 

            Тактична підготовка

               Тактика нападу

   Індивідуальні дії без м’яча: застосування вивчених способів пересувань і фінтів в умовах гри на високих швидкостях з урахуванням ігрових функцій баскетболістів; вихід на вільне місце в позиції центрового, захисника, що нападає; індивідуальні дії з м’ячем: використання вивчених способів кидання м’яча у кошик в поєднанні з іншими технічними прийомами; вибір доцільних ігрових прийомів для організації загальнокомандних дій у різних ситуаціях гри;

   групові дії: способи взаємодій двох і трьох гравців;

   командні дії:  напад з двома центровими; напад серією заслонів; ешелонний швидкий прорив.

 

 

               Тактика захисту

   Індивідуальні дії: вибір місця і моменту для протидії груповим взаємодіям гравців; вибір моменту для протидії виходу на вільне місце гравцям різних амплуа;

   групові дії: протидія організації швидкого прориву; взаємодії заслонами; протидія «подвійному заслону», «наведенню на двох гравців», завершенню швидкого прориву «трикутником»;

 

 

 

   здійснює: вибір моменту і місця в боротьбі за м’яч, який відскочив від щита; вибір місця і способу застосування передач за спиною, однією рукою назад, переведення м’яча за спиною; напад із двома центровими; напад серією заслонів; вибір місця і моменту для протидії груповим взаємодіям гравців; вибір  доцільних ігрових прийомів (передач, ведень, кидків) для організації загальнокомандних дій у різних ситуаціях гри;  персональний й зонний захист; суддівство змагань;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

застосовує: вивчені способи пересувань і фінтів в умовах гри на високих швидкостях з урахуванням ігрових функцій; взаємодії трьох гравців «подвійний заслін», «наведення на двох гравців»; завершення швидкого прориву «трикутником»; ешелонний швидкий прорив; протидії «подвійному заслонові», «наведенню на двох гравців», завершенню швидкого прориву «трикутником»; протидії ешелонованому швидкому проривові.

 

 

 

    командні дії:  протидія швидкому прориву з веденням м’яча; протидія позиційному нападу через двох центрових гравців; персональний і зонний захист; протидія ешелонованому швидкому прориву;

 

 

 

 


 5 рік навчання

Тема

К-ть год.

Зміст навчального матеріалу

Вимоги щодо рівня та якості засвоєння навчального матеріалу

 

 

 

      Теоретична підготовка

Громадсько-політичне та державне значення фізичної культури і спорту в Україні. Роль масового спорту в зміцненні здоров’я населення.

 Охорона безпеки життєдіяльності під час занять.   Загальна та спеціальна фізична підготовка на заняттях. Методика проведення самостійних занять з баскетболу. Психологічна підготовка баскетболіста. Суддівство змагань.

 

 

 

 

 

 

  Учень:

   характеризує  загальну та спеціальну фізичну підготовку баскетболіста; психологічну підготовку баскетболіста.

   пояснює методику проведення самостійних занять з баскетболу.

   дотримується: безпеки життєдіяльності під час занять баскетболом,правил гри у баскетбол.

 

 

         Фізична підготовка

    Загальна фізична підготовка

   Загально розвивальні вправи; перешикування; стройові вправи та прийоми; акробатичні елементи; вправи з обтяженням;

 

   виконує: перешикування, стройові вправи та прийоми, загальнорозвивальні вправи з предметами та без предметів у русі в парах, акробатичні елементи;

 

 

 

    Спеціальна фізична підготовка

   Ривки з місця, «човниковий» біг; прискорення, зупинки, повороти, вистрибування з низького присіду; стрибки «вглибину», вправи з обтяженням, набивним м’ячем, естафети;

 

 

   Ривки з місця на 5, 10, 15, 20, 30 м з різних положень; «човниковий « біг 4х9м; прискорення, зупинки, повороти, зміни напряму руху під час бігу за зоровим сигналом; серійні стрибки поштовхом двох і однієї ноги з діставанням високих предметів; вистрибування з низького присіду; стрибки «вглибину» зі швидким вистрибуванням угору; вправи з обтяженням, набивними м’ячами; естафети;

 

 

   Вправи для розвитку сили;

    вправи для розвитку сили: передачі набивними м’ячами 1 кг однією, двома руками; ходьба у напівприсіді з набивними м’ячами; вистрибування з напівприсіду з виносом м’яча вгору; серійні стрибки, втримуючи м’яч над головою;вистрибування з напівприсіду з грифом штанги на плечах (3 серії по 10 вистрибувань з паузою для відпочинку 1,5-2 хв); «човниковий» біг на 5, 10 м (із загальним пробігом за одну спробу 25-100м), естафети;

 

 

   Вправи для розвитку швидкості і швидкісно-силових якостей: стрибкові вправи; «човниковий» біг; прискорення; ривки; естафети;

   Вправи для розвитку швидкості і швидкісно-силових якостей: ривки з різних стартових положень на 5, 10, 15 – 30 м з м’ячем і без м’яча; біг з прискоренням, зупинками, ривками (вперед, назад, у сторони) із зоровим і слуховим контролем; естафети з веденням м’яча; комплексні естафети з м’ячем; стрибкові вправи, вивчені у попередніх класах;

 

 

 

  вправи для розвитку витривалості:  стрибки, швидкісно-силові та циклічні вправи, які використовуються в режимі високої інтенсивності;

 

  вправи для розвитку витривалості: бігові, стрибкові, швидкісно-силові та спеціальні циклічні вправи,  які використовуються в режимі високої інтенсивності; двосторонні ігри впродовж 20 -30хв;

 

 

 

   вправи для розвитку спеціальних координаційних здібностей: стрибки зі скакалкою; поєднання акробатичних елементів із технічними прийомами гри.

   вправи для розвитку спеціальних координаційних здібностей: стрибки зі скакалкою; стрибки через довгу скакалку, що обертається; ловіння м’яча після перекиду; передача і ловіння м’яча в момент перестрибування через перешкоду; ловіння м’ячів, що летять з різних напрямків з наступною передачею на точність;

 

 

 

              Технічна підготовка

                  Техніка нападу

   Пересування: чергування способів пересувань у поєднанні з технічними прийомами гри;

 

 

 

   пересування: чергування способів пересувань, зупинок, поворотів, стійок у поєднанні з технічними прийомами гри у нападі та захисті; пересування різними способами у відповідь на відповідні сигнали (зорові, слухові);

 

 

 

   передачі та ловіння м’яча: передачі та ловіння м’яча вивченими способами в ситуаціях, що постійно змінюються

   передачі та ловіння м’яча: чергування різних прийомів ловіння і передачі м’яча в трійках при  опорі одного, двох захисників; передачі м’яча в трійках у стрибку з просуванням уперед; поєднання ловіння і передачі м’яча в умовах жорсткої протидії захисників;

 

 

 

   кидки м’яча: вивченими способами в ускладнених умовах;

   кидки м’яча: серійні кидки з постійного місця атаки і різних точок середньої і дальньої дистанції; кидки з ближньої, середньої й дальньої дистанції при активному опорі захисника; добивання м’яча однією рукою в стрибку при відскоку його від щита; кидки однією рукою зверху в стрибку з розбігу;

 

 

 

   ведення м’яча: ведення м’яча без зорового контролю; укривання м’яча під час обведення суперника; естафети з веденням м’яча.

   ведення м’яча: звільнення від опіки захисника за допомогою ведення м’яча; відволікаючі дії; перекладання м’яча за спиною і під ногою; ведення без зорового контролю; вправи на швидкість ведення м’яча; квач з веденням м’яча;

 

 

  володіння м’ячем: ведення передачі кидки в ускладнених умовах;

  володіння м’ячем: передачі двома м’ячами; чергування способів передач м’яча в умовах активної протидії захисників; послідовне чергування прийомів (ведення м’яча на швидкість – передача – ловіння – кидок з-під кільця); кидки вивченими способами з різних позицій;

 

 

                 Техніка захисту

   Пересування: поєднання способів пересування у захисті з технічними прийомами гри;

 

 

 

 

   заволодіння м’ячем: заволодіння м’ячем біля свого щита в умовах активної боротьби з нападаючим.

   заволодіння м’ячем: заволодіння м’ячем біля свого щита в умовах активної боротьби з нападаючим.

 

 

 

            Тактична підготовка

               Тактика нападу

   Індивідуальні дії без м’яча: застосування вивчених способів пересувань і фінтів в умовах гри на високих швидкостях з урахуванням ігрових функцій баскетболістів; вихід на вільне місце в позиції центрового, захисника, що нападає; індивідуальні дії з м’ячем: використання вивчених способів кидання м’яча у кошик в поєднанні з іншими технічними прийомами; вибір доцільних ігрових прийомів для організації загальнокомандних дій у різних ситуаціях гри;

   групові дії: способи взаємодій двох і трьох гравців;

   командні дії:  напад з двома центровими; напад серією заслонів; ешелонний швидкий прорив.

 

 

               Тактика захисту

   Індивідуальні дії: вибір місця і моменту для протидії груповим взаємодіям гравців; вибір моменту для протидії виходу на вільне місце гравцям різних амплуа;

   групові дії: протидія організації швидкого прориву; взаємодії заслонами; протидія «подвійному заслону», «наведенню на двох гравців», завершенню швидкого прориву «трикутником»;

 

 

 

   здійснює: вибір моменту і місця в боротьбі за м’яч, який відскочив від щита; вибір місця і способу застосування передач за спиною, однією рукою назад, переведення м’яча за спиною; напад із двома центровими; напад серією заслонів; вибір місця і моменту для протидії груповим взаємодіям гравців; вибір  доцільних ігрових прийомів (передач, ведень, кидків) для організації загальнокомандних дій у різних ситуаціях гри;  персональний й зонний захист; суддівство змагань;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

застосовує: вивчені способи пересувань і фінтів в умовах гри на високих швидкостях з урахуванням ігрових функцій; взаємодії трьох гравців «подвійний заслін», «наведення на двох гравців»; завершення швидкого прориву «трикутником»; ешелонний швидкий прорив; протидії «подвійному заслонові», «наведенню на двох гравців», завершенню швидкого прориву «трикутником»; протидії ешелонованому швидкому проривові.

 

 

 

    командні дії:  протидія швидкому прориву з веденням м’яча; протидія позиційному нападу через двох центрових гравців; персональний і зонний захист; протидія ешелонованому швидкому прориву;

 

 

 


Список використаної літератури

1.Верхошанский Ю.В. Основы специальной физической подготовки спортсменов. – М.: Физкультура и спорт, 1988. – 331 с.

2. Вилюнас В.К. Психология эмоциональных явлений. – М.: Медиус, 2000.

3. Методическое пособие по организации физкультурно-оздоровительной и спортивно- массовой работы в детско-юношеских клубах и центрах по месту жительства /Авт.-сост. Л.В. Балабан, В.М. Крикота. – Мариуполь, 2008. – 100 с.

4. Погадаев Г.И. Настольная книга учителя физической культуры. Методическое издание.   

      – М.:Физкультура и спорт, 2000. – 496 с.

5. Теория и методика физического воспитания: Учебное пособие для студентов  факультета физического воспитания педагогических институтов /Б.А. Ашмарин, М.Я.Вилевский, К.Х. Грантынь. – М.: Просвещение, 1985.

6. Техніко-тактичні дії гри в баскетбол.- Запоріжжя: ЗДУ, 2002.- 19с

7. Поплавський Л.Ю. Баскетбол.- К.: Олімп. літ., 2004

8. Шаблинский В.А. Баскетбол. Что я о нем знаю?.- К.: Молодь, 1989.- 144с.

9. Демінський О.Ц. Дидактичні основи оптимізації спортивного тренування: Монографія.- К.: Вища школа, 2001.- 238с

10. Цапенко В.А. Теория и методика избранного вида спорта (спортивные игры): Учебное пособие для студентов V курса/ В.А.Цапенко, В.Н.Зайцева.- Запорожье, 2001.- 171с

11. Цапенко В.А.Теория и методика избранного вида спорта (спортивные игры): Учеб. пособ. для студ. IV курса/ В.А.Цапенко, В.Н.Зайцева.- Запоріжжя: ЗДУ, 2002.- 150с.

12. Спортивные травмы. Основные принципы профилактики и лечения.- К.: Олимп. лит-ра, 2002

13. Былеева Л.В., Коротков И.М., Яковлев В.Г. Подвижные игры.- М.: Физкультура и спорт, 1974.- 208с.

14. Богдан Шиян. «Теорія і методика фізичного виховання школярів». Тернопіль. Навчальна книга. Богдан 2001. -

15. Волков Л.В. «Виховання фізичних здібностей учнів». К. «Радянська школа» 1980. -

16. Програма для загальноосвітніх шкіл, навчальних закладів. К. «Початкова школа».

17.Навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних шкіл. (групи початкової підготовки, спортивне оздоровлення). К. 1999. – 205с.

18. Малевич Л.Р.,.Ковянов В.Н. Спортивні ігри «Баскетбол» Буклет. Вища школа. 1981. -

19. Зінин А.М. Дитячий баскетбол. М. Фізкультура і спорт. 1989. -

20. Бабушкин В.З. Подготовка юних баскетболистов. – К.: Здоров’я, 1985. -143 с.

21. скетбол: Программа для ДЮСШ (комплексных и специализированых). – М., 1972.- 65 с.

22. Баскетбол: Поурочная программа для детско-юношеских спортивних школ  и специализированных детско-юношеских школ олимпийского резерва. – М., Госкомспорт СССР, 1984. – 150с.

23. Вайнбаум Я.С. Дозирование физических нагрузок. - М.: Просвещение, 1991. – 64 с.

24. Годик М.А., Бальсевич В.Н. Система общеевропейских тестов для оценки физического состояния человека. Теория и практика физической культуры. 1994. №5,6 – С. 24-32.

25. Дыржан К. Модель баскетболиста, команды, игры. Спорт за рубежом, 1977. №12. – С. 10-11с.

26. Корягин В.М. Подготовка высококвалифицированных баскетболистов: Учебник для вузов физвоспитания. –Львов: Край, 1998. – 187 с.

27. Коузи Б., Пауэр Ф. Баскетбол. Концепция и анализ. – М.: ФиС, 1975. – 272 с.

28. Латышкевич Л.А., Фойгт В.В., Лебедь Ф.Л., Воробьев М.И., Поплавский Л.Ю. Закономерности построения игровой и соревновательной деятельности и путь повышения ее интенсивности. Теория и практика физической культуры.  1990. №4. – С. 13-15.

29. Набатникова М.Я. Основы управления подготовкой юных спортсменов. – М.: ФиС, 1982. – 265 с.

30. Николич А., Параносич В. Отбор в баскетболе. –М.: ФиС, 1984. – 144 с.

31. Платонов В.Н. Общая теория подготовки спортсменов в олимпийском спорте. – К.: Олимпийская литература, 1997. – 579 с.

32. Полтавский Л.Ю. Методические рекомендации по организации и методике тренировки высококвалифицированных баскетболистов в меж игровых микроциклах соревновательного периода. – К.: КГИФК, 1987. – 21 с.

 


                                   

 

Рекомендована література для учнів.

 

  1. Давыдов М.А.Судейство в баскетболе. –М.: ФиС, 1983. -128 с.
  2. Фомин Н.А., Филин В.П. Возрастные особенности физического воспитания. –М.: ФиС, 1972. – 172 с.
  3. Платонов В.М., Булатова М.М. Фізична підготовка спортсменів. – К.: Олімпійська література, 1995. – 317 с.
  4. Платонов В.Н., Сахновский К.П. Подготовка юного спортсмена. – К.: Радянська школа. 1988. – 284 с.
  5. Волков В.М., Филин В.П. Спортивный отбор. – М.: ФиС, 1993. – 172 с.
  6. Вуден Джон. Современный баскетбол. – М.: ФиС, 1997. 225 с.
  7. Годик М.А. Спортивная метрология. – М.: ФиС, 1998. – 192 с.

 

 


Методичні рекомендації щодо опрацювання програми з факультативу

(гуртка, секції) «Баскетбол».

 

Програма розрахована на 5 років навчання. На першому  році  навчання до опрацювання факультативного курсу рекомендоване залучення учнів у віці  9-10 років, на другому році навчання 10-11 років,  на третьому  році навчання 11-12 років, на четвертому  році навчання 12-13 років на 5 році навчання 13-14 років.

 При роботі з програмою слід взяти до уваги диференціацію змісту навчального матеріалу за віковими особливостями учнів. Вважаємо доцільним розподіл вихованців гуртку за чотирма віковими групами в залежності від року навчання. У навчальній програмі подано орієнтований розподіл годин за розділами і темами. Частину навчального часу вчитель може використати на свій розсуд з метою поглибленого  вивчення або повторення навчального матеріалу.

 Календарне планування роботи гуртка має здійснюватись з урахуванням рівномірного розподілу фізичного навантаження на учнів протягом тижня та стану їх фізичного розвитку. Рекомендована організація навчального процесу за умов проведення двохгодинних занять з учнями три рази на тиждень.  Проте програма передбачає можливість  внесення змін за рахунок інтенсифікації навчального процесу (три години на тиждень). Для забезпечення оптимальних освітніх результатів рекомендовано проведення у ході лекційних занять, рухових вправ, орієнтованих на розвиток рухових якостей. Можливе використання мультимедійних засобів  навчання, (перегляд відеозаписів, використання можливостей інтерактивної дошки).

За умов наявності ДЮСШ, вважаємо доцільним залучення до проведення занять факультативу  фахівців з даного виду спорту. Для учнів молодшої вікової категорії доцільним є проведення занять на базі ЗНЗ. Для старших – з використанням навчально-матеріальної бази ДЮСШ, тренажерних залів.

Для забезпечення психологічно комфортних умов проведення факультативних занять рекомендовано уникнення запровадження контрольних нормативів. Для підвищення мотивації опрацювання факультативного курсу з баскетболу, популяризації фізичної культури рекомендовано проведення шкільних та міських спортивних свят. Практичний аспект реалізації факультативного курсу передбачає обов’язкову участь вихованців у міських, регіональних, обласних змаганнях з баскетболу.

Окремі питання курсу можна запропонувати учням опрацьовувати самостійно. Необхідно стимулювати самостійну пізнавальну діяльність вихованців, спонукати їх до використання засобів масової інформації та спортивно-популярної літератури, що допоможе їм глибше розуміти та аналізувати сучасні спортивні події в світі. Такий підхід сприятиме актуалізації навчально-пізнавальної, комунікативної, інформаційної, ціннісно-смислової та інших компетенцій і значно поглиблюватиме загальнокультурні надбання учнів.

 

                             Список використаної літератури

 

 

1.Верхошанский Ю.В. Основы специальной физической подготовки спортсменов. – М.: Физкультура и спорт, 1988. – 331 с.

2. Вилюнас В.К. Психология эмоциональных явлений. – М.: Медиус, 2000.

3. Методическое пособие по организации физкультурно-оздоровительной и спортивно- массовой работы в детско-юношеских клубах и центрах по месту жительства /Авт.-сост. Л.В. Балабан, В.М. Крикота. – Мариуполь, 2008. – 100 с.

4. Погадаев Г.И. Настольная книга учителя физической культуры. Методическое издание.   

      – М.:Физкультура и спорт, 2000. – 496 с.

5. Теория и методика физического воспитания: Учебное пособие для студентов  факультета физического воспитания педагогических институтов /Б.А. Ашмарин, М.Я.Вилевский, К.Х. Грантынь. – М.: Просвещение, 1985.

6. Техніко-тактичні дії гри в баскетбол.- Запоріжжя: ЗДУ, 2002.- 19с

7. Поплавський Л.Ю. Баскетбол.- К.: Олімп. літ., 2004

8. Шаблинский В.А. Баскетбол. Что я о нем знаю?.- К.: Молодь, 1989.- 144с.

9. Демінський О.Ц. Дидактичні основи оптимізації спортивного тренування: Монографія.- К.: Вища школа, 2001.- 238с

10. Цапенко В.А. Теория и методика избранного вида спорта (спортивные игры): Учебное пособие для студентов V курса/ В.А.Цапенко, В.Н.Зайцева.- Запорожье, 2001.- 171с

11. Цапенко В.А.Теория и методика избранного вида спорта (спортивные игры): Учеб. пособ. для студ. IV курса/ В.А.Цапенко, В.Н.Зайцева.- Запоріжжя: ЗДУ, 2002.- 150с.

12. Спортивные травмы. Основные принципы профилактики и лечения.- К.: Олимп. лит-ра, 2002

13. Былеева Л.В., Коротков И.М., Яковлев В.Г. Подвижные игры.- М.: Физкультура и спорт, 1974.- 208с.

14. Богдан Шиян. «Теорія і методика фізичного виховання школярів». Тернопіль. Навчальна книга. Богдан 2001. -

15. Волков Л.В. «Виховання фізичних здібностей учнів». К. «Радянська школа» 1980. -

16. Програма для загальноосвітніх шкіл, навчальних закладів. К. «Початкова школа».

17.Навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних шкіл. (групи початкової підготовки, спортивне оздоровлення). К. 1999. – 205с.

18. Малевич Л.Р.,.Ковянов В.Н. Спортивні ігри «Баскетбол» Буклет. Вища школа. 1981. -

19. Зінин А.М. Дитячий баскетбол. М. Фізкультура і спорт. 1989. -

20. Бабушкин В.З. Подготовка юних баскетболистов. – К.: Здоров’я, 1985. -143 с.

21. скетбол: Программа для ДЮСШ (комплексных и специализированых). – М., 1972.- 65 с.

22. Баскетбол: Поурочная программа для детско-юношеских спортивних школ  и специализированных детско-юношеских школ олимпийского резерва. – М., Госкомспорт СССР, 1984. – 150с.

23. Вайнбаум Я.С. Дозирование физических нагрузок. - М.: Просвещение, 1991. – 64 с.

24. Годик М.А., Бальсевич В.Н. Система общеевропейских тестов для оценки физического состояния человека. Теория и практика физической культуры. 1994. №5,6 – С. 24-32.

25. Дыржан К. Модель баскетболиста, команды, игры. Спорт за рубежом, 1977. №12. – С. 10-11с.

26. Корягин В.М. Подготовка высококвалифицированных баскетболистов: Учебник для вузов физвоспитания. –Львов: Край, 1998. – 187 с.

27. Коузи Б., Пауэр Ф. Баскетбол. Концепция и анализ. – М.: ФиС, 1975. – 272 с.

28. Латышкевич Л.А., Фойгт В.В., Лебедь Ф.Л., Воробьев М.И., Поплавский Л.Ю. Закономерности построения игровой и соревновательной деятельности и путь повышения ее интенсивности. Теория и практика физической культуры.  1990. №4. – С. 13-15.

29. Набатникова М.Я. Основы управления подготовкой юных спортсменов. – М.: ФиС, 1982. – 265 с.

30. Николич А., Параносич В. Отбор в баскетболе. –М.: ФиС, 1984. – 144 с.

31. Платонов В.Н. Общая теория подготовки спортсменов в олимпийском спорте. – К.: Олимпийская литература, 1997. – 579 с.

32. Полтавский Л.Ю. Методические рекомендации по организации и методике тренировки высококвалифицированных баскетболистов в меж игровых микроциклах соревновательного периода. – К.: КГИФК, 1987. – 21 с.

 

 

         Методичні рекомендації щодо опрацювання програми з факультативу

                                   (гуртка, секції) «Баскетбол».

 

Програма розрахована на 5 років навчання. На першому  році  навчання до опрацювання факультативного курсу рекомендоване залучення учнів у віці  9-10 років, на другому році навчання 10-11 років,  на третьому  році навчання 11-12 років, на четвертому  році навчання 12-13 років на 5 році навчання 13-14 років.

 При роботі з програмою слід взяти до уваги диференціацію змісту навчального матеріалу за віковими особливостями учнів. Вважаємо доцільним розподіл вихованців гуртку за чотирма віковими групами в залежності від року навчання. У навчальній програмі подано орієнтований розподіл годин за розділами і темами. Частину навчального часу вчитель може використати на свій розсуд з метою поглибленого  вивчення або повторення навчального матеріалу.

 Календарне планування роботи гуртка має здійснюватись з урахуванням рівномірного розподілу фізичного навантаження на учнів протягом тижня та стану їх фізичного розвитку. Рекомендована організація навчального процесу за умов проведення двохгодинних занять з учнями три рази на тиждень.  Проте програма передбачає можливість  внесення змін за рахунок інтенсифікації навчального процесу (три години на тиждень). Для забезпечення оптимальних освітніх результатів рекомендовано проведення у ході лекційних занять, рухових вправ, орієнтованих на розвиток рухових якостей. Можливе використання мультимедійних засобів  навчання, (перегляд відеозаписів, використання можливостей інтерактивної дошки).

За умов наявності ДЮСШ, вважаємо доцільним залучення до проведення занять факультативу  фахівців з даного виду спорту. Для учнів молодшої вікової категорії доцільним є проведення занять на базі ЗНЗ. Для старших – з використанням навчально-матеріальної бази ДЮСШ, тренажерних залів.

Для забезпечення психологічно комфортних умов проведення факультативних занять рекомендовано уникнення запровадження контрольних нормативів. Для підвищення мотивації опрацювання факультативного курсу з баскетболу, популяризації фізичної культури рекомендовано проведення шкільних та міських спортивних свят. Практичний аспект реалізації факультативного курсу передбачає обов’язкову участь вихованців у міських, регіональних, обласних змаганнях з баскетболу.

Окремі питання курсу можна запропонувати учням опрацьовувати самостійно. Необхідно стимулювати самостійну пізнавальну діяльність вихованців, спонукати їх до використання засобів масової інформації та спортивно-популярної літератури, що допоможе їм глибше розуміти та аналізувати сучасні спортивні події в світі. Такий підхід сприятиме актуалізації навчально-пізнавальної, комунікативної, інформаційної, ціннісно-смислової та інших компетенцій і значно поглиблюватиме загальнокультурні надбання учнів.

 

 

docx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
8790
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку