Навчальна програма з музичного мистецтва 6 клас НУШ

Про матеріал
Навчальна програма з музичного мистецтва 6 клас НУШ розроблена на основі модельної навчальної програми «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (автори: Масол Л. М., Просіна О. В.)
Перегляд файлу

 

 

Музичне мистецтво

навчальна програма для 6 класу

( 1 год/тижд.)

 

        Розроблена на основі модельної навчальної програми «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс)

 для закладів загальної середньої освіти (автори: Масол Л. М., Просіна О. В.)

 «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»

(Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

2023 рік

 

 

 

 

 

Зміст навчального предмета

Очікувані результати

Види навчальної діяльності

Вступ. Жанри  в музичному мистецтві (1 год)

 

 

 

М.Скорик Мелодія

( в інструментальному та вокальному виконанні);

Мюзикл «Моцарт» (фрагменти за вибором)

Виконання «Мелодія» Скорик

В.Бойдечук « Українці».

 

Пізнає мову різних видів мистецтва, інтерпретує художні образи, демонструє досвід емоційних переживань, виявляє ціннісне ставлення до мистецтва.

Виокремлює та характеризує жанрові ознаки творів різних видів мистецтва, наводить приклади творів різних жанрів.

Сприймання, аналіз, інтерпретація і порівняння творів різних видів і жанрів мистецтва, зокрема гібридних зразків. Участь дискусіях на теми мистецтва, висловлювання власних уподобань, емоційних ставлень, критичних суджень, аргументація думок і оцінок із дотриманням норм грамотного українського мовлення. Сприйняття культурного різноманіття світу через мистецтво, медіа-інформацію.

 

Розділ 1. Образи людини в мистецьких жанрах  ( 13 годин)

 

 

  Від камерної музики до камерного портрету (4 год)

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконання Українські народні пісні ( за вибором), В Івасюк «Червона рута», М Дремлюга «Лірична пісня»

: Муз.Бриліна, Сл.Бичка «Великий і малий».

Франц Шуберт « Серенада»,

М.Глінка Романс « Не щебечи, соловейку»,

 Я. Степовий Серенада .

Ж.Массне Елегія.

Франц Шуберт. Цикл « Карнавал»:» Каріна», « Шопен», « Паганіні»;

-Цикл « Прекрасна мірошниця».

Студентський гімн «Гаудеамус»,

Л. ван Бетховен «Ода радості»,

М.Вербицький «Ще не вмерла Україна»

Виконання: Муз.Сердюка, Сл. Лютого «Усе це спорт»

 

.

Керує увагою під час сприймання творів мистецтва різних жанрів, інтерпретує їх зміст (вербально/невербально). Вказує на окремі виразні засоби у творах для пояснення власного враження.

Бере участь у виконавській творчості за власним вибором: співає (в хорі/ансамблі/соло); грає на елементарних та/або електронних музичних інструментах.

.Імпровізує (мелодії, ритмічні «звукові картини» тощо). Поєднує засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду для реалізації власної ідеї.

Сприймання, аналіз, інтерпретація і порівняння творів різних видів і жанрів мистецтва, зокрема гібридних зразків. Участь дискусіях на теми мистецтва, висловлювання власних уподобань, емоційних ставлень, критичних суджень, аргументація думок і оцінок із дотриманням норм грамотного українського мовлення. Сприйняття культурного різноманіття світу через мистецтво, медіа-інформацію. Експериментування зі звуками різних властивостей (інтонація, динаміка, тембр, ритм тощо). Вокальні та інструментальні імпровізації, створення «звукових картин»

 

Високе мистецтво духовності (2 год)

 

Г.Ф.Гендель. «Алілуя» з ораторії « Месія»,

Леонард Коен « Алілуя»,

Й.С.Бах « Кавова кантата».

Виконання: Т. Петриненко « Україна».

 

В. Бортнянський « Хоровий концерт №4» у виконанні капели « Думка»,

Леся Дичко « Замок Шамбор».

 

 

.

Описує і пояснює емоції та почуття, що виникають під час сприймання мистецтва, порівнює власні вподобання з уподобаннями інших осіб.

Обирає для художнього самовираження різні способи творення, зокрема медіаформати. Шукає, добирає і поширює аудіо-, відео-, ілюстративні й текстові матеріали. Планує свою діяльність для реалізації художньо-творчого задуму.

Пізнає мову різних видів мистецтва, інтерпретує художні образи, демонструє досвід емоційних переживань, виявляє ціннісне ставлення до мистецтва.

 

Експериментування зі звуками різних властивостей (інтонація, динаміка, тембр, ритм тощо). Вокальні та інструментальні імпровізації, створення «звукових картин».

Виконання ритмічних партитур, зокрема в парах, ансамблях із розподілом на різні партії Музично-дидактичні ігри.

 

 

 

 

 

Людина в дзеркалі  історії  (3год)

Пісня « Засвіт встали козаченьки»,

М.Лисенко. Опера « Тарас Бульба»:  Увертюра, пісня Тараса « Гей,літа орел». Фінал.

Виконання: Г.Татарченко « Гей, ви, козаченьки».

Д. Верді Опера «Битва при Леньяно». Увертюра, хор лицарів, хор «Viva Italia!». Опера « Набукко» « Хор полонених юдеїв». Р.Вагнер « Політ Валькірій».

 

 

.Імпровізує (вокальні інтонації, ритмічний супровід до пісні, танцювальні рухи тощо). Поєднує засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду.

.Характеризує та оцінює власну творчість, успіхи й досягнення, зауважує помилки й частково самостійно виправляє їх. Встановлює за допомогою вчителя чи інших осіб способи вдосконалення вмінь.

Сприймання, аналіз, інтерпретація і порівняння творів різних видів мистецтва - музичного, сценічних, візуальних з дотриманням відповідної термінології та норм грамотного українського мовлення. Участь у дискусіях з тем мистецтва, висловлювання власних емоційних вражень, ціннісних ставлень та критичних суджень щодо художніх творів.

 

Чарівні миттєвості життя ( 4 год)

Астор П’яцола . Фламенко.Лєтка-єнка.

Танго.

Фрагменти оперет ( на вибір) «Летюча миша», «Принцеса цирку», «Сватання на Гончарівці», «Сільва».

Ярослав Барнич. Пісня-танго з оперети « Гуцулка Ксеня».

Перевіряю свої досягнення.

Мистецька вікторина

Пізнає різні види мистецтва, інтерпретує художні образи, виявляє ціннісне емоційне ставлення до мистецтва

Імпровізує (вокальні інтонації, ритмічний супровід до пісні, танцювальні рухи тощо).

Поєднує засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду.

.Характеризує власну творчість за визначеними критеріями. Визначає сильні й слабкі сторони своєї роботи в чітких формулюваннях.

 

Гра на елементарних дитячих інструментах, зокрема на вироблених власноруч. Експериментування зі звуками різних властивостей

 

 

Виконання танцювальних рухів під музику.

Самовираження в різних видах мистецької діяльності, презентація результатів власної творчості.

 

 

Розділ 2. Образи природи в мистецьких жанрах (21 год)

 

 

Мистецька фауна ( 4 год)

Василь Барвінський « Сорока-ворона», Сергій Борткевич « Гидке каченя» із циклу  « Музичні картинки».

Виконання: У. Соколишин « така зима лише на Україні».

К.сен-Санс Сюїта «Карнавад тварин» ( п’єси за вибором). Руханка « Образи тварин».

Фредерік Шопен. Скерцо для фортепіано №2.

Поль Дюка . Скерцо « Учень Чаклуна».

Виконання: Н.Савка « Пес Патрон».

 

М.Чюрльоніс, Д.Бортнянський Клавірна соната До мажор (частини1,2). Доменіко Скарлатті.

 

Уважно сприймає твори різних видів мистецтва. Передає враження від творів вербально/невербально, різними художніми засобами. Висловлює власне ставлення до творів мистецтва. Застосовує в процесі вербальної інтерпретації відповідну термінологію. Наводить приклади синтезу мистецтв, зв’язків між видами  мистецтва, мистецтва з життям.

Бере участь у виконавській творчості за власним вибором: співає (в хорі/ансамблі/соло); грає на елементарних та/або електронних музичних інструментах.

Гра на елементарних дитячих інструментах, зокрема на вироблених власноруч. Експериментування зі звуками різних властивостей

Імпровізація супроводу до пісні. Виконання ритмічних партитур. Музично-дидактичні ігри .

Використання цифрових технологій для втілення задуму.

Самовираження в різних видах мистецької діяльності, презентація результатів власної творчості.

 

 

   У царстві флори: пасторальні настрої (9 год)

Інструментальні жанри в оркестрових барвах : ноктюрн.

Е.Гріг «Ноктюрн», Ф.Шопен «Ноктюрн», Чайковський «Ноктюрн» для віолончелі і фортепіано, К.Дебюссі Ноктюрн

Виконання : І.Шамо « Три поради».

Інструментальні жанри: елегія, рапсодія.

М.Скорик. Елегія. Карпатська рапсодія».

Валентин Сильвестров. Елегія для струнного орестру».

Симфонія. Пастораль.

А.Вівальді Концерти «Весна», «Літо» з циклу «Пори року».

 Веснянка « Шум». Гурт  «Го-А».

Виконання: Веснянка « Шум».

Л.ван Бетховен Симфонія №6 «Пасторальна».

В.Косенко « Пастораль».

Виконання: В.Філіпенко « Веснянка».

К.Дебюссі Сюїта «Море»: «Від світанку до опівдня на морі», «Гра хвиль», «Розмова вітру з морем».

Моріс Равель « Човен в океані». Ян Сібеліус. Симфонічна поема « Фінляндія».

Фазель Сей. «Джазова фантазія на тему Моцарта « Турецьке рондо».

Виконання: З.Красуляк « Білі кораблі».

Бере участь у виконавській творчості: співає, зокрема народні пісні та їх обробки (в хорі/ансамблі/соло), грає на елементарних

музичних інструментах.

.Характеризує власну творчість за визначеними критеріями. Визначає сильні й слабкі сторони своєї роботи в чітких формулюваннях.

Імпровізує (мелодії, ритмічні «звукові картини» тощо). Поєднує засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду для реалізації власної ідеї. Створює зображення у процесі експериментування з кольорами, лініями, формами (графічні, живописні, пластичні, анімаційні тощо).

Бере участь у мистецьких заходах; дослідницьких проєктах, інсценізаціях. Виконує різні ролі, складає план дій у спільному творчому процесі, дослухається до ідей інших; визнає різні позиції учасників, ділиться спостереженнями, розуміє значення партнерства, пропонує способи розв’язання завдань. підтверджує думку аргументами.

Спів та інсценізації народних пісень та їхніх обробок, виконання сучасних авторських пісень (соло, в ансамблі, хорі).

Експериментування зі звуками різних властивостей (інтонація, динаміка, тембр, ритм тощо). Вокальні та інструментальні імпровізації, створення «звукових картин». Виконання ритмічних партитур, зокрема в парах, ансамблях із розподілом на різні партії Музично-дидактичні ігри.

 

У пошуках  гармонії ( 8 год)

Музично-театральні жанри:водевіль, опера-балет.

Зустріч жанрів у музиці: етюд.

Електронна музика.

Жанри кіномистецтва.

М.Равель Опера-балет «Дитя і чари» (фрагменти). Водевіль.

Виконання: Є.Керпенко « Навчайте мене музики».

Паганіні, Ф.Лист Етюди.

Рахманінов Етюд-картина «Червона шапочка і сірий Вовк».

Віктор Косенко « Поема-легенда мі-мінор».

Карлхайнц  Штонгаузер. Композиція на вибір.

Джон Уільямс. Саундтрек до к/ф « Пірати Карібського моря».

Епізоди з кінофільму про Гаррі Потера. Жанри та види кінофільмів.

Виконання: А.Кузьменко « Мам».

Уважно сприймає твори різних видів мистецтва. Передає враження від творів вербально/невербально, різними художніми засобами. Висловлює власне ставлення до творів мистецтва. Застосовує в процесі вербальної інтерпретації відповідну термінологію. Наводить приклади синтезу мистецтв, зв’язків між видами

мистецтва, мистецтва з життям.

.Бере участь у виконавській творчості: співає, зокрема народні пісні та їх обробки (в хорі/ансамблі/соло).

Створює пластичні рухи під музику. Пропонує власні ідеї, реалізує їх з допомогою вчителя чи інших осіб, зокрема з урахуванням національних традицій. Використовує знання і вміння з інших освітніх галузей.

Долучається до мистецьких заходів; дослідницьких проєктів. Виконує різні ролі в спільному творчому процесі, висловлює свою думку в обговореннях творів мистецтва, використовує власний досвід і різні види інформації під час спільної творчості.

Сприймання, аналіз, інтерпретація і порівняння творів різних видів мистецтва - музичного, сценічних, візуальних з дотриманням відповідної термінології та норм грамотного українського мовлення. Участь у дискусіях з тем мистецтва, висловлювання власних емоційних вражень, ціннісних ставлень та критичних суджень щодо художніх творів.

Участь у колективних, групових та індивідуальних дослідженнях, мистецьких проєктах з естетизації середовища, зокрема з елементами галузевої та міжгалузевої інтеграції; виявлення ініціативності, підприємливості, креативності, партнерських якостей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 серпня
Переглядів
849
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку