Музичне мистецтво
навчальна програма для 7 класу
( 1 год/тижд.)
Поурочна тематична структура навчальної програми |
Очікувані результати |
Види навчальної діяльності |
||
Тема року: Мистецтво: діалог традицій і новаторства
Розділ 1. Мистецтво в просторі культури (8 год) |
||||
|
1.Музичні символи України
5. Музика і театр 8.Презентації мистецьких проєктів |
1. Пізнає різні види мистецтва, інтерпретує художні образи, виявляє ціннісне емоційне ставлення до мистецтва. Пояснює художні особливості творів різних видів і жанрів мистецтва, різних видів дизайну, аранжувань музичних творів. Встановлює зв’язки між народним і професійним мистецтвом, між традиціями і новаторством у художній творчості. Сприймає твори різних видів і жанрів мистецтва; аргументовано їх інтерпретує, формулює ціннісне естетичне ставлення до них. Досліджує зв’язки між видами мистецтва; між мистецтвом і життям, різними галузями знань. |
Спів народних і сучасних авторських пісень із пластичним інтонуванням, імпровізованими рухами. Інсценізації народних українських обрядів, насамперед поширених в етнокультурному середовищі рідного краю з усвідомленням національної ідентичності. Гра на музичних інструментах, зокрема на вироблених власноруч та електронних. Виконання ритмічних партитур. Імпровізація супроводу до пісні. Експериментування зі звуками, зокрема в стилі джазу, рокмузики, популярної музики. Музично-дидактичні ігри (ребуси, кросворди, вікторини тощо). |
|
Розділ 2. Мистецтво і медіа (8 год)
|
||||
|
1.Медіа, масмедіа, мультимедіа
7.Музична вікторина 8.Підсумковий урок за 1 семестр |
2. Виявляє художньо-образне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва. Реалізує художні ідеї / задуми в різних видах і жанрах мистецтва, різних видах дизайну. Використовує етнічні мотиви у власній творчості. Імпровізує з художніми засобами, зокрема цифровими, для реалізації мистецької ідеї. Спостерігає, досліджує навколишнє середовище, стежить за мистецькими подіями, явищами. Естетично перетворює предметне середовище, виявляє громадянську позицію. |
Дослідження довкілля, зокрема візуальних об’єктів рідного краю (ескізи, фотографії, відео) з метою естетизації середовища. Участь у соціокультурній діяльності, зокрема відбудові мистецького фонду краю. Створення графічних, живописних і об'ємних композицій. Виконання художньо-творчих робіт із різних видів дизайну. Організація художньо-творчих майстерень за інтересами. Сприймання, інтерпретація, аналіз, порівняння, оцінювання творів різних видів мистецтва, медіа (фільмів, радіо- і телепередач, реклами) з дотриманням відповідної термінології, норм українського мовлення. |
|
Розділ 3. Дизайн і музика сьогодення: на шляху до діалогу (10 год)
1. Джаз — мистецтво імпровізації 2. Джаз і класична музика 3.Рок – музика 4.Рок – опера
5. Мюзикл 10. Музична вікторина |
3. Пізнає себе через взаємодію з мистецтвом, регулює власний емоційний стан, розвиває емоційний інтелект. Критично оцінює власні досягнення за обраними критеріями, визначає способи вдосконалення умінь. Демонструє створене, реагує на інформацію та аналіз від інших осіб. Аргументує свою позицію під час обговорень творів мистецтва, виконує різноманітні ролі, співпрацюючи в групах над мистецькими проектами. Аналізує власні емоції від творів різних видів мистецтва. Уміє виразити різноманітні почуття у процесі художньої діяльності..
|
Участь у дискусіях з тем мистецтва, висловлювання власних емоційних вражень, ціннісних ставлень, критичних суджень, оцінок. Створення медіаповідомлень у різних форматах (подкаст, фото, кліп), простих мультимедійних продуктів (рекламних постерів, відеороликів відеоігор), складання орієнтовних радіо- і телепрограм з урахуванням запитів певної аудиторії. Участь у колективних, групових та індивідуальних мистецьких проєктах (зокрема екологічних) з виявом ініціативності, умінь працювати в команді. Застосовування цифрових технологій у презентаціях. Пошук і використання художніх матеріалів різної природи (тексти, ілюстрації, фото-, аудіо-, відео- тощо) з усвідомленням норм авторського права. Обговорення правил етичної поведінки в соціальних мережах. |
Розділ 4. Мистецтво у міжгалузевих зв’язках (9 год)
1.Вірші, перетворені на пісенні мелодії 7.Музична вікторина 8.Підсумковий урок за 2 семестр 9.Підсумковий урок за рік |
4. Використовує інформаційне середовище у власній творчості та художній комунікації Створює і обробляє мистецькі медіатексти; самостійно застосовує способи художньої комунікації. Розрізняє первинні і вторинні джерела інформації для художнього пізнання. Дотримується авторського права, усвідомлено використовує цитати із посиланням на автора. Виявляє і відповідально використовує ліцензований / авторський продукт. |
Добір творів мистецтва і видів художньої діяльності для релаксації, емоційного задоволення. Використання медіа для художньотворчого самовираження, здійснення віртуальних екскурсій, поширення інформації про українське мистецтво, зокрема власного етнорегіону.
|