5 клас |
||
Зміст навчального предмета |
Кількість годин |
Очікувані результати навчання |
Звуки і букви. Склад. Наголос Повторення вивченого в початкових класах |
||
Алфавіт. Правопис дзвінких і глухих, твердих та м’яких приголосних. Поділ слів на склади. Вживання апострофа після б, п, в, м, ф перед я, ю, є, ї. Спільнокореневі слова. Ненаголошені голосні в коренях слів. Вживання великої букви у словах. |
40 год |
За допомогою вчителя та асистента вчителя: знає та правильно вимовляє алфавітні назви букв; розрізняє голосні та приголосні звуки; має уявлення про алфавіт; намагається дотримуватися правопису дзвінких і глухих, твердих і м’яких приголосних у словах; поділяє слова на склади; вміє правильно записувати та переносити слова; розрізняє, правильно пише слова з апострофом, спільнокореневі слова, правильно вимовляє ці слова; дотримується правил вживання великої букви у словах (за зразком та самостійно);
|
Українська мова в житті українців |
||
Українська мова – державна мова українців. Мова – найважливіший засіб спілкування. Український алфавіт. Мова інших народів. Наша рідна мова. Усне мовлення, його основні особливості. Особливості писемного мовлення. Культура мовлення. Ввічливі звертання. |
7 год |
За допомогою вчителя та асистента вчителя: сприймає усну інформацію; розуміє значення мови в житті та діяльності українців; висловлює думки та почуття в усній формі; намагається формувати активну життєву позицію; реагує на почуте, уточнюючи важливі для розуміння деталі; пам’ятає, що українська мова - державна мова України; відповідає на запитання за змістом прочитаного та прослуханого; використовує українську мову як засіб формування світогляду; прагне під контролем активно послуговуватися українською мовою в усіх сферах життя. |
Текст |
||
Заголовок тексту. Поділ тексту на абзаци. Відтворення змісту тексту. Відновлення деформованого тексту. Складання тексту з поданих частин на основі заголовка і зачину; зачину і основної частини; заголовка, плану і серії сюжетних малюнків. Поділ текстів на логічно завершені частини за даним планом. Складання простого плану тексту. Типи мовлення: розповідь, опис (практично). |
14 год |
За допомогою вчителя та асистента: прагне доброзичливо висловлювати своє ставлення до думок інших осіб; розрізняє діалогічне та монологічне мовлення, знаходить приклади в текстах; намагається дотримуватися вимог до мовлення під час усного висловлювання; має поняття про тему та мету висловлювання; уважно вислуховує інструкцію щодо виконання завдання, дотримується її під час виконання завдання. Учень/учениця: має потребу в читанні рідною мовою; розрізняє заголовок (назву) і зміст тексту; вміє добирати заголовок до даного тексту; ділить текст на абзаци, складає простий план; переказує прочитаний текст;
|
Речення |
||
Головні члени речення – підмет і присудок. Другорядні члени речення (практично), без вживання термінології. Встановлення зв’язку між словами в реченнях (з допомогою запитань). Побудова речень за поданими словами (підметом, присудком, другорядними членами речення) з використанням ілюстрацій, серії сюжетних малюнків, предметів. Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні. Розділові знаки у кінці речень. Інтонування речень, різних за метою висловлювання. Складання різних за метою висловлювання речень на дану тему з допомогою сюжетних малюнків та ілюстрацій. |
20 год |
За допомогою вчителя та асистента: розрізняє головні і другорядні члени речення (без вживання термінології, практично); будує речення, використовуючи предметний та ілюстративний матеріал; вчиться презентувати власні ідеї, бачення; встановлює з допомогою запитань зв’язки слів у реченні (за зразком та з допомогою); намагається розрізняти речення за метою висловлювання; вчиться доречно вживати в мовленні речення різні за метою висловлювання; складає висловлення за малюнком, описаною ситуацією, з опорою на допоміжні матеріали; дотримується вживання розділових знаків у кінці речень; розставляє розділові знаки в кінці речень; уміє інтонувати різні за метою висловлювання речення (наслідує вчителя); складає різні за метою висловлювання речення на задану тему та з урахуванням мети і ситуації спілкування; регулює власні емоції в комунікації; дотримується охайності записів; використовує ефективно надану допомогу. |
Слово. Значення слова. Лексикологія |
||
Лексичне значення слова. Групи слів за значенням: синоніми, антоніми. Слова з прямим і переносним значенням. |
15 год |
За допомогою вчителя та асистента вчителя: розрізняє групи слів за значенням; вчиться комунікувати грамотно і безпечно в інформаційному просторі; порівнює групи слів за значенням; формулює власну думку, добирає прості докази, дотримується послідовності викладення думок; пояснює значення загальновживаних слів, добирає слова на певну тему; прагне зрозуміти та відтворити зміст почутого повідомлення; використовує вербальні та невербальні засоби в різноманітних міжособистісних, соціальних і культурних контекстах; намагається розрізняти слова, протилежні та подібні за значенням та використовувати їх у власному мовленні; вчиться замінювати слова у словосполученнях та реченнях словами подібного значення (за зразком);
|
Слово. Будова слова |
||
Корінь, закінчення, префікс, суфікс – значущі частини слова. Корінь слова. Спільнокореневі слова, що відносяться до різних частин мови. Закінчення слів. Розрізнення префіксів і прийменників ( практично). |
15 год |
За допомогою вчителя та асистента вчителя: під контролем та за зразком розрізняє значущі частини слова, наводить приклади; дотримується правопису спільнокореневих слів, що відносяться до різних частин мови; на письмі розрізняє префікси і прийменники (з допомогою вчителя); дотримується культури писемного мовлення; складає речення з використанням слів із суфіксами і префіксами; порівнює та використовує в своєму мовленні спільнокореневі слова. |
Частини мови |
||
Роль частин мови в реченні. Основні способи розрізнення частин мови (слова, що означають назви, дії, ознаки та кількість предметів) в реченні за запитаннями, узгодження їх (практично). |
10 год |
За допомогою вчителя та асистента вчителя: розпізнає слова під час письма, знає, на які запитання відповідають частини мови, наводить приклади; дотримується правопису частин мови з іншими словами в реченні (з допомогою вчителя);
|
Іменник |
||
Загальне поняття про іменник. Іменники, що означають назви істот і неістот. Власні і загальні іменники. Велика літера у власних іменниках. Число іменників. Рід іменників. Відмінки іменників. Відмінювання іменників за відмінками ( практично). |
10 год |
За допомогою вчителя та асистента вчителя: знаходить іменники серед інших частин мови в реченні, наводить приклади; розрізняє власні і загальні іменники; дотримується вживання на письмі великої букви у власних іменниках; помічає орфографічні помилки (без термінології, з допомогою); пояснює осмислено правила; розрізняє число іменників; визначає рід іменників; змінює іменники за відмінками; вчиться використовувати сучасні цифрові технології для розширення читацького досвіду та кола читацьких інтересів; дотримується правильного вживання в мовленні іменників в однині або в множині; вживає іменники у різних відмінках та прагне дотримуватися правил вживання на письмі великої букви у власних іменниках.
|
Повторення вивченого протягом року |
||
Іменник як частина мови. Головні та другорядні члени речення. Види речень за метою висловлювання. |
9 год |
За допомогою вчителя та асистента вчителя: визначає іменники за запитаннями; визначає число, рід іменників; вчиться відмінювати іменники за відмінками; виділяє головні та другорядні члени речення; розрізняє речення за метою висловлювання, дотримується правильної їх вимови.
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор … ЗОШ І – ІІІ ст. №..
_____________________
«_______» ____________ 2022 р.
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
з української мови
для 5 класу
(модифікована)
Складена на основі Модельної навчальної програми «Українська мова» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушенням інтелектуального розвитку (авт. Пономаренко Н. В., Тороп К. С., Ярмола Н. А.)
Вчитель: