Навчальна програма з української мови для дитини з ООП 5 клас

Про матеріал
Дана начальна програма розроблена для учнів з ООП. Складена на основі Модельної навчальної програми «Українська мова» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушенням інтелектуального розвитку (авт. Пономаренко Н. В., Тороп К. С., Ярмола Н. А.).
Перегляд файлу

5 клас

Зміст навчального предмета

Кількість годин

Очікувані результати навчання

Звуки і букви. Склад. Наголос

Повторення вивченого в початкових класах

Алфавіт.

Правопис дзвінких і глухих, твердих та м’яких приголосних.

Поділ слів на склади.

Вживання апострофа після б, п, в, м, ф перед я, ю, є, ї.

Спільнокореневі слова.

Ненаголошені голосні в коренях слів. Вживання великої букви у словах.

40 год

За допомогою вчителя та асистента вчителя:

знає та правильно вимовляє алфавітні назви букв;

розрізняє голосні та

приголосні звуки;

має уявлення про алфавіт;

намагається дотримуватися правопису дзвінких і глухих, твердих і м’яких приголосних у словах;

поділяє слова на склади;

вміє правильно записувати та переносити слова;

розрізняє, правильно пише слова з апострофом, спільнокореневі слова, правильно вимовляє ці слова;

дотримується правил вживання великої букви у словах (за зразком та самостійно);

 

Українська мова в житті українців

Українська мова – державна мова українців. Мова – найважливіший засіб спілкування. Український алфавіт. Мова інших народів. Наша рідна мова. Усне мовлення, його основні особливості. Особливості писемного мовлення. Культура мовлення. Ввічливі звертання.

7 год

За допомогою вчителя та асистента вчителя:

сприймає усну інформацію;

розуміє значення мови в житті та діяльності українців;

висловлює думки та почуття в усній формі;

намагається формувати активну життєву позицію;

реагує на почуте, уточнюючи важливі для розуміння деталі;

пам’ятає, що українська мова - державна мова України;

відповідає на запитання за змістом прочитаного та прослуханого;

використовує українську мову як засіб формування світогляду;

прагне під контролем активно послуговуватися українською мовою в усіх сферах життя.

Текст

Заголовок тексту. Поділ тексту на абзаци. Відтворення змісту тексту.

Відновлення деформованого тексту.

Складання тексту з поданих частин на основі заголовка і зачину; зачину і основної частини; заголовка, плану і серії сюжетних малюнків.

Поділ текстів на логічно завершені частини за даним планом.

Складання простого плану тексту.

Типи мовлення: розповідь, опис (практично).

14 год

За допомогою вчителя та асистента:

прагне доброзичливо висловлювати своє ставлення до думок інших осіб;

розрізняє діалогічне та монологічне мовлення, знаходить приклади в текстах;

намагається дотримуватися вимог до мовлення під час усного висловлювання;

має поняття про тему та мету висловлювання;

 уважно вислуховує інструкцію щодо виконання завдання, дотримується її під час виконання завдання.

Учень/учениця:

має потребу в читанні рідною мовою;

розрізняє заголовок (назву) і зміст тексту;

 вміє добирати заголовок до даного тексту;

ділить текст на абзаци, складає простий план;

переказує прочитаний текст;

 

Речення

Головні члени речення – підмет і присудок.

Другорядні члени речення

(практично), без вживання термінології.

Встановлення зв’язку між словами в реченнях (з допомогою запитань).

Побудова речень за поданими словами (підметом, присудком, другорядними членами речення) з використанням ілюстрацій, серії сюжетних малюнків, предметів.

Види речень за метою

висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні.

Розділові знаки у кінці речень. Інтонування речень, різних за метою висловлювання. Складання різних за метою висловлювання речень на дану тему з допомогою сюжетних малюнків та ілюстрацій.

20 год

За допомогою вчителя та асистента:

розрізняє головні і другорядні члени речення (без вживання термінології, практично);

будує речення, використовуючи предметний та ілюстративний матеріал;

вчиться презентувати власні ідеї, бачення;

встановлює з допомогою запитань зв’язки слів у реченні (за зразком та з допомогою);

намагається розрізняти речення за метою висловлювання;

вчиться доречно вживати в мовленні речення різні за метою висловлювання;

складає висловлення за малюнком, описаною ситуацією, з опорою на допоміжні матеріали;

дотримується вживання розділових знаків у кінці речень;

розставляє розділові знаки в кінці речень;

уміє інтонувати різні за метою висловлювання речення (наслідує вчителя);

складає різні за метою висловлювання речення на задану тему та з урахуванням мети і ситуації спілкування;

регулює власні емоції в комунікації;

дотримується охайності записів;

використовує ефективно надану допомогу.

Слово. Значення слова. Лексикологія

Лексичне значення слова.

Групи слів за значенням: синоніми, антоніми. Слова з прямим і переносним значенням.

15 год

За допомогою вчителя та асистента вчителя:

розрізняє групи слів за значенням;

вчиться комунікувати грамотно і безпечно в інформаційному просторі;

порівнює групи слів за значенням;

формулює власну думку, добирає прості докази, дотримується послідовності викладення думок;

пояснює значення загальновживаних слів, добирає слова на певну тему;

прагне зрозуміти та відтворити зміст

почутого повідомлення;

використовує вербальні та невербальні засоби в різноманітних міжособистісних, соціальних і культурних контекстах;

намагається розрізняти слова, протилежні та подібні за значенням та використовувати їх у власному мовленні;

вчиться замінювати слова у словосполученнях та реченнях словами подібного значення (за зразком);

 

Слово. Будова слова

Корінь, закінчення, префікс, суфікс – значущі частини слова.

Корінь слова.

Спільнокореневі слова, що відносяться до різних частин мови.

Закінчення слів.

Розрізнення префіксів і прийменників ( практично).

15 год

За допомогою вчителя та асистента вчителя:

під контролем та за зразком розрізняє значущі частини слова, наводить приклади;

дотримується правопису спільнокореневих слів, що відносяться до різних частин мови;

на письмі розрізняє префікси і прийменники (з допомогою вчителя);

дотримується культури писемного мовлення;

складає речення з

використанням слів із суфіксами і префіксами;

порівнює та використовує в своєму мовленні спільнокореневі слова.

Частини мови

Роль частин мови в реченні.

Основні способи розрізнення частин мови (слова, що означають назви, дії, ознаки та кількість предметів) в реченні за запитаннями, узгодження їх (практично).

10 год

За допомогою вчителя та асистента вчителя:

розпізнає слова під час письма, знає, на які запитання відповідають частини мови, наводить приклади;

дотримується правопису частин мови з іншими словами в реченні (з допомогою вчителя);

 

Іменник

Загальне поняття про

іменник. Іменники, що означають назви істот і неістот.

Власні і загальні іменники. Велика літера у власних іменниках.

Число іменників.

Рід іменників.

Відмінки іменників. Відмінювання іменників за відмінками ( практично).

10 год

За допомогою вчителя та асистента вчителя:

знаходить іменники серед інших частин мови в реченні, наводить приклади;

розрізняє власні і загальні іменники;

дотримується вживання на письмі великої букви у власних іменниках;

помічає орфографічні помилки (без термінології, з допомогою);

пояснює осмислено правила;

розрізняє число іменників;

визначає рід іменників;

змінює іменники за відмінками;

вчиться використовувати сучасні цифрові технології для розширення читацького досвіду та кола читацьких інтересів;

дотримується правильного вживання в мовленні іменників в однині або в множині;

вживає іменники у різних відмінках та прагне дотримуватися правил вживання на письмі великої букви у власних іменниках.

 

Повторення вивченого протягом року

Іменник як частина мови.

Головні та другорядні члени речення.

Види речень за метою висловлювання.

9 год

За допомогою вчителя та асистента вчителя:

визначає іменники за запитаннями; визначає число, рід іменників; вчиться відмінювати іменники за відмінками;

виділяє головні та

другорядні члени речення; розрізняє речення за метою висловлювання, дотримується правильної їх вимови.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Директор  … ЗОШ І – ІІІ ст. №..

_____________________

«_______» ____________ 2022 р.

 

 

 

 

 

 

 

РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

з української мови

для 5 класу

(модифікована)

 

 

 

 

Складена на основі Модельної навчальної програми «Українська мова» для 5-6                             класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушенням інтелектуального розвитку (авт. Пономаренко Н. В., Тороп К. С., Ярмола Н. А.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель:

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мандрик Світлана Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Українська мова, 5 клас, Планування
Інкл
Додано
1 жовтня 2022
Переглядів
8906
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку