Навчальний практикум 9 клас
Тема . Складносурядне речення
Мета: узагальнити , поглибити, систематизувати знання учнів із теми «Складносурядне
речення». Використовувати інтерактивне навчання ,елементи гри, випереджальні та
творчі завдання,тести, вікторину; розвивати науковість, увагу,пам'ять,культуру
спілкування,логічно – творче мислення, орфографічно - пунктуаційну грамотність;
удосконалювати вміння учнів працювати індивідуально, в парі, групою;
виховувати патріотичність,порядність, культуру, здоровий спосіб життя.
Тип уроку:узагальнення та систематизація знань
Форма проведення: навчальний практикум
Перебіг уроку
1.Доброго дня, діти. Сьогодні нам треба організуватися на цікаву й плідну роботу,
щоб перевірити рівень здобутих знань з теми « Складносурядне речення» і підготуватися до написання контрольної роботи.
Для цього нам треба утворити три групи. Розподілимось ми за допомогою
кошика – помічника, в якому знаходяться малюнки фруктів (яблуко,груша, слива). Кожен із вас візьме одну картку. Згідно малюнків ми згрупуємося в команди й розпочнемо роботу.
II . Мотивація навчальної діяльності.
Щоб налаштуватися на роботу, нам потрібно створити правила на уроці.
Узагальнюємо їх
-Я - особистість , поважаймо один одного.
- Слухай , не перебиваючи.
- Дотримуйся культури мовлення.
- Поважай думку співбесідника.
- Використовуй правила і факти.
- Працюй творчо.
- Демонструй набуті знання індивідуально.
- Виконуй роботу в парі, в групі
- Помилившись, міркуй далі
- Пам'ятай, на помилках вчаться.
- Думай, висловлюй думки, аналізуй.
- Прагни знати багато.
III. Оголошення мети й теми уроку.
Урок проводимо у формі практикуму. Готуємося до контрольної роботи.
Протягом уроку демонструємо знання, вміння,творчість.
IV. Практикум.
1.Вікторина( закінчи речення)
Складносурядне речення – це…
Ознаки складносурядного речення…
Змістові відношення в таких реченнях…
Розділові знаки в складносурядному реченні…
Розряди сполучників
2.Серед поданих речень випишіть складносурядне, виконайте синтаксичний
розбір.(Групова робота)
Наша сім'я хотіла поїхати відпочити в місто Київ, але не отрималося , бо квитків у касі вже не було.
Завітала в село золотиста осінь і своєю красою зачарувала дорослих та дітей.
Треба наполегливо вчитися, щоб добре скласти ЗНО.( Індивідуальна робота)
3.Складіть шість тестових завдань до теми «Складне речення»(Робота в парі)
4.Заповніть таблицю « Розділові знаки між частинами ССР перед сполучником
сурядності»
1.Кома 2.Тире 3.Крапка з комою 4.Кома не ставиться
Пропоновані варіанти
Одночасність дій. Протиставлення. Частини значно поширені. Спільне для всіх умовно простих речень слово. Послідовність. Причина й наслідок. Швидка зміна
подій. Далекі за змістом. Результат несподіваний.
5. За поданим початком складіть складносурядне речення( індивідуальна робота)
Наша українська земля …
Молодь обирає…
Мова моїх батьків...
6. Командою створити діалог «Молодь за здоровий спосіб життя»(усно).
Протилежним командам записати складнопідрядні речення. Визначити
граматичні основи.
7. Використовуючи картинки , де зображено фрукти, складіть рекламу корис-
ності їх для здоров'я . Використайте ССР , поясніть розділові знаки.
V. Підсумок уроку.
- Твір – мініатюра « Осінь у моєму селі» (до десяти речень).
Накресліть схеми до двох складнопідрядних речень. Поясніть їх.
-« Мікрофон»
Що найбільше сподобалось на уроці?
Чи збагатив вас урок знаннями?
Які труднощі виникли
Над яким матеріалом треба ще попрацювати, щоб краще підготуватися до
написання контрольної роботи ?
VI. Домашнє завдання .
Письмовий виступ з використанням ССР. ( Підкреслити у тексті).
«Я – патріот і цим горджуся»