Навчальний практикум 9 клас Тема . Складносурядне речення

Про матеріал
Поданий конспект уроку за темою «Складносурядне речення» у формі навчального практикуму допоможе вчителям української мови спланувати підсумковий урок , підготуватися до контрольної роботи, систематизуючи й поглиблюючи набуті знання учнів. Пропонується інтерактивне навчання з використанням форм роботи:індивідуальна, в парі, групова. Рекомендовано різноманітні завдання для перевірки засвоєного теоретичного й практичного матеріалу, розвитку логічно - творчого мислення, культури спілкування дітей підліткового віку. Можна звернути увагу на питання вікторини,на пошукову роботу, на творчі вправи, створення діалогів, тестових завдань та реклами. Шляхом гри запропоновано удосконалити та поглибити знання дев'ятикласників із вищезазначеної теми, розвиваючи культуру спілкування, творчість, пам'ять; виховуючи в учнів патріотизм, здоровий спосіб життя, бажання вчитися, досягати мети. Маю надію,що поданий матеріал знадобиться творчим учителям української мови для створення нестандартних уроків.
Перегляд файлу

                                                                 Навчальний практикум         9 клас

                                                   Тема . Складносурядне речення

Мета: узагальнити , поглибити, систематизувати знання учнів із теми  «Складносурядне 

           речення». Використовувати інтерактивне навчання ,елементи гри, випереджальні  та

           творчі завдання,тести, вікторину; розвивати науковість, увагу,пам'ять,культуру 

           спілкування,логічно – творче мислення, орфографічно - пунктуаційну грамотність;

           удосконалювати вміння  учнів працювати індивідуально, в парі, групою;

           виховувати  патріотичність,порядність, культуру, здоровий спосіб життя.

Тип уроку:узагальнення та систематизація знань

Форма проведення:  навчальний практикум                  

                                                      Перебіг уроку

  1. Організаційний момент.

1.Доброго дня, діти. Сьогодні нам треба організуватися на цікаву й плідну роботу,

щоб перевірити рівень здобутих знань з теми « Складносурядне речення» і підготуватися до написання контрольної роботи.

Для цього нам треба утворити  три групи.  Розподілимось  ми  за допомогою

кошика – помічника, в якому знаходяться малюнки   фруктів (яблуко,груша, слива). Кожен із вас візьме одну картку. Згідно малюнків ми згрупуємося в команди й розпочнемо роботу.

II . Мотивація навчальної діяльності.

Щоб налаштуватися на роботу, нам потрібно створити  правила на уроці.

                           Узагальнюємо їх

-Я -  особистість , поважаймо один одного.

- Слухай , не перебиваючи.

- Дотримуйся культури мовлення.

- Поважай  думку співбесідника.

- Використовуй правила і факти.

- Працюй творчо.

- Демонструй набуті знання індивідуально.

- Виконуй роботу в парі, в групі

- Помилившись, міркуй далі

- Пам'ятай, на помилках вчаться.

- Думай, висловлюй думки, аналізуй.

- Прагни знати багато.

III. Оголошення мети й теми уроку.

Урок  проводимо у формі  практикуму. Готуємося до контрольної роботи.

Протягом уроку демонструємо знання, вміння,творчість.

IV. Практикум.

 1.Вікторина( закінчи речення)

Складносурядне речення – це…

Ознаки складносурядного речення…

Змістові відношення в таких реченнях…

Розділові знаки в складносурядному реченні…

Розряди сполучників

2.Серед поданих речень випишіть складносурядне, виконайте синтаксичний

  розбір.(Групова робота)

Наша сім'я хотіла поїхати відпочити в місто Київ, але не  отрималося  , бо квитків у касі вже  не було.

Завітала в село золотиста осінь і своєю красою зачарувала  дорослих та дітей.

Треба наполегливо вчитися, щоб добре скласти ЗНО.( Індивідуальна робота)

3.Складіть шість тестових завдань до теми «Складне речення»(Робота в парі)

4.Заповніть таблицю « Розділові знаки між частинами ССР перед сполучником

   сурядності»

1.Кома                  2.Тире          3.Крапка з комою            4.Кома не ставиться

                                         Пропоновані варіанти

Одночасність дій.  Протиставлення. Частини значно поширені. Спільне для всіх умовно простих речень слово. Послідовність. Причина й наслідок. Швидка зміна

подій. Далекі за змістом. Результат несподіваний.

5. За поданим початком складіть складносурядне речення( індивідуальна робота)

     Наша українська земля …

     Молодь обирає…

     Мова моїх батьків...

6. Командою створити діалог «Молодь за здоровий спосіб життя»(усно).

     Протилежним командам записати  складнопідрядні речення. Визначити

     граматичні основи.

7. Використовуючи картинки , де зображено фрукти, складіть рекламу корис-

       ності їх для здоров'я . Використайте ССР , поясніть розділові знаки.

V. Підсумок уроку.

- Твір – мініатюра « Осінь у моєму селі» (до десяти речень).

 Накресліть схеми  до двох складнопідрядних речень. Поясніть їх.

-« Мікрофон»

     Що найбільше сподобалось на уроці?

     Чи збагатив вас урок знаннями?

     Які труднощі виникли

     Над яким матеріалом треба ще попрацювати, щоб краще підготуватися до

     написання контрольної роботи  ?

 VI. Домашнє завдання .

     Письмовий виступ з використанням ССР. ( Підкреслити у тексті).

    «Я – патріот і цим горджуся»

 

 

docx
Додано
10 листопада 2020
Переглядів
840
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку