Навчальний проєкт "Стежинами рідного села"

Про матеріал
- ознайомлення учнів з об’єктами живої і неживої природи; - розробка та проведення у відповідних пунктах теоретичних та практичних занять, конкретної природоохоронної роботи; - пропаганда природоохоронних заходів, інформування про види рослин і тварин, пам’ятки природи, культури, що знаходяться у рідному селі; - корекційна роль та оздоровча дія природних факторів та об’єктів природи на підростаюче покоління.
Перегляд файлу

 

Відділ освіти Краснокутської селищної ради

 

Городнянська  філія

 

                                                                  Пізнай свій рід ,

                                                                     пізнай свій народ,

                                                                    пізнай самого себе

                                                                                              Г. Сковорода

 

ЕКОЛОГІЧНИЙ

П Р О Е К Т

 

ЗАОЧНА  ПОДОРОЖ

 

„Стежинами рідного села”

 

5 клас

 

      

                                                              Підготували :

                                                                                         Борисенко В.А

                                                                                 

                                                                                        .

.

 

с.  Городне

2022

 

 

Головною метою заочної подорожі  „Стежинами рідного

села ”  є:   виховання екологічно грамотної поведінки учнів у природі і поширення знань про природу та людину як

невід’ємної частини довкілля. 

    Використовують її для проведення масової освітньої

роботи з питань охорони природи.

 

 

Завдання:

-         ознайомлення учнів з об’єктами живої і неживої природи;

-         розробка та проведення у відповідних пунктах теоретичних та практичних занять, конкретної природоохоронної роботи;

-         пропаганда природоохоронних заходів, інформування  про види рослин і тварин, пам’ятки природи, культури, що знаходяться у рідному селі;

-         корекційна роль та оздоровча дія природних факторів та об’єктів природи на підростаюче покоління.

 

Форма роботи:    заочна  подорож

 

 

Очікувані результати

правила поведінки у подорожі,  один за всіх і всі за одного,  умій говорити та слухати,  будь активним співрозмовником,  умій говорити та слухати,  не ображай і не ображайся,  словниковий запас дітей 10 – 11 років.

 

 

Наочність:  маркування, словничок, фотоматеріали, додаткова література,

 

 

Активність і спрямованість школярів:

 

      - знання  ст. 66    Конституції України;

-         ціннісне ставлення до природи;

-         знання історії рідного краю;

-         уміння логічно мислити, аргументувати свої думки.

 

 

  1. Зупинка

„Галявина знайомств”

 

 

Не за морем Чорним широким,

Не за Дунаєм глибоким,

А за річкою Мерлою синьоокою,

За лісом –дібровою високою

Стоїть село невеликеє,

Невеликеє, осяжнеє,

А будинків у ньому незліченно,

А людей у ньому полічено.

Городняни завжди своїм селом пишалися

Красою його вони завжди милувалися.

 

 

   У ті далекі часи тут довго не було чутно людського голосу. З одного боку до річки Мерли підступали чималі пагорби, з другого – віковічні ліси. Береги геть усі чисто у високих,  на півтора людських зрости, струнких комишах; в прогалини, поміж пагорбами, було видно неосяжний, ніким не розтривожений степ.

    Був, як свідчить легенда, тихий літній вечір. На одному з пагорбів показався верхи, на змореному коні чубатий козак... їхав він без дороги, навпростець, продираючись крізь чагарники, а спішуючись, напував коня й сам припав спраглими вустами до солодкої води лісових джерелець.

   Немолодий був у літах... Повільно зліз з коня, подивився навколо себе, і серце його завмерло... Вразили його і мальовничі ліси, і тихі води, огорнули медяні пахощі диких груш і яблунь. Упав він на коліна і мовив: „Бути тут оселі! Краще мені осісти коло тебе, тиха річко, в сусідстві з диким кабаном і вовчицею, ніж поневірятися моїм дітям та жінці, у світах мучитися і вмирати від панських канчуків”. Що сказав, те й зробив осадчий: осів під осінь у цих місцях. Викопав землянку, зробив курінь. А за ним у слід потяглися і сусіди зі своїми родинами. Через деякий час тут виросло невеличне поселення, спочатку у байраці, а пізніше на самому пагорбі.

 

 

 

 

 

Глобівська   лірична

 

Цвітуть сади розкішнії,

Шумлять поля пшеничнії,

Красується земля,

Мов дівчина заручина

Це наша Краснокутчина

Це Глобівка моя.

На Мерлі хвиля котиться

Трава в луках шепочиться

В душі співаю я,

Що ці місця квітучії

У нас на Краснокутчині

Це Глобівка моя.

Красунями дівчатами

І хлопцями завзятими

Ти слався , краю мій

Щасливе і співучеє

Життя на Краснокутчині

І в Глобівці моїй.

Вперед піввіку лину я

З моєю батьківщиною

У світле майбуття,

Успіхами блискучими

Крокує Краснокутчина

І Глобівка моя.

 

 

                                                                         М.М. Бобрицький

                                                                          с Городне

 

 

 

 

  1. Зупинка

„Журавель”

 


Де круті дороги вийшли за село,

Там у журавлихи синє джерело,

П’є журавка воду – джерело без дна,

П’є журавка воду, воду п’є одна.

 

Йшла весна степами та й до білих хат,

А у журавлихи, двоє журавлят

П’є журавка воду, крилоньки згорта,

Журавель напитись та й не приліта.


 

    Як весна настала, зацвіли сади,

А у журавлихи виросли сини,

       П’є журавка воду в косах сивина,

     П’є журавка воду, воду п’є одна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Зупинка

„Глобівські тераси”

 

Співочі тераси

 


Якщо звернете із траси

У Городне , між сади,-

Так співаючі тераси

Виринають, мов з води.

 

Увійдеш і слово мовиш,

Враз відскакує луна,

І бринить уже те слово

Ніби напнута струна.

 

То звучить вона мажорно,

То мінорно забринить...

Хто ж це диво звукотворне

Сотворив? Струна мовчить...

 

Хто ті зодчі, виконроби

Що були то за часи?...

Тільки звук той диво робить

В ньому – чудо – голоси.

 

Голоси ті – їх безмежжя

З почалася лине спів...

Все це трепетно бентежить

Неосяжністю віків.

 

Лиш луна таїть затято

У собі ті імена...

Знає, знає імена ті,

Та не скаже їх вона.


 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Зупинка

„Пам’ятник”

 

 

 


Охтирку Карл на штурм не брав,

Її могутність добре знав.

На каплунів ку – в Городню,

Повів в обхід він рать свою.

В Козіївці його чекали,

Та тільки шарпати не стали.

Бо не було боротись сили…

Тому все військо пропустили.

Вже ополченці й козаки

Точили в Городні штики.

Зіткнулись тут дві страшні сили

Лягло багато в домовини,

І шведів й руських – всіх полків

І городянських козаків.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.  Зупинка

„Перлини”

 

 Місцеві художники -  В.М. Богданов,   В.І. Білоус

 

Місцевий поет – М.М. Бобрицький

 

Місцева рукодільниця  (вишиванки) – А.П.Чаговець

 

Різьба по дереву -  О.М.Білоус

 

 

 


    Моя  бабуся

(про місцеву майстриню)

 

О.Чаговець   (8 кл.)

 

Кажуть у людей є руки золоті

А у бабусі вони напевно із брильянтів,

Я прожив на цьому світі дуже мало літ

Але не зустрічав ніде таких талантів.

Сказати – це талант, цього замало

Терпіння, мудрість, сила волі і натхнення

Щоб так створити чудеса ці вдало

Потрібні лиш Богів благословення.

Скільки ж терпіння треба мати

Щоб появилась на картині божа мати,

Ісус Христос йде до людей – це знов картина,

А там вже мати колихає сина.

Богдан Хмельницький і Тарас Шевченко

З полотен поглядають, як живі,

І ниточку до ниточки вкладає,

Немов дітей на світ благословляє.

А рушники! Сину й  невісточці дарує,

Внучатам на весілля на добро

І знову з ниток диво-дивнеє будує,

Щоб чудо це віками ще жило.

О диво! Скільки квітів в хаті!

З усіх куточків посміхаються до нас,

Вони немов метелики крилаті

Прийдіть, погляньте, зачарують вас.

Бабусю! Люба українко

Весна в Глобівці

 

               М.М. Бобрицький

 

Привітне сонечко травневе

Теплом до нас в сади влилось

І цвітом білим яблуневим,

Шумує Глобівський радгосп,

Вальс, вальс, вальс,

Виходять пари в коло,

Весна усіх чарує нас,

Як хороше навколо

Весна найкраща пора в світі,

Я виріс тут і тут живу

А ніби вперше чую, в вітті

Бджолину пісню трудову.

До ставу , вниз, по крутосхилу,

Біжать зеленії гаї,

Легенький вітер гонить хвилі

Щебечуть в лісі солов’ї

Дихнув із лісу свіжий вітер

З палацу чути тихий вальс

В чудовий цей весняний вечір

В радгосп запрошуємо вас..

 

 

 

 


     Ваші творіння – неземні

       За ці творіння і натхнення

       Дозвольте вклонитися Вам до землі

 

 

 

 

 

 

6.  Зупинка

„ Пізнайко ”

 

      Гра   „Чарівне джерельце

  1. Скажіть, чому струмочок взимку не замерзає?
  2. Джерельна вода – це добре чи погано?
  3. Подивіться на озерце: чи є сьогодні качки?
  4. Чому качки не полетіли у вирій?

  Давайте разом погодуємо пташок.

 

Гра  „Чий віночок кращий”

  ( Діти стають у коло)

Візьмемось за руки,

Підемо на луки,

Там сплетем віночок

Станем у таночок.

   (Діти йдуть по лужку у різні боки)

Чий найкращий вінок,

Той і піде у танок.

 

Гра – медитація

(На траві розкладені картинки із зображенням квітів. Діти беруть картинки і розповідають про квітку, що зображена на картинці, але саму назву квітки не вживають. Розповідь супроводжується  мімікою.)

 

     Гра  „Словничок(екологічні терміни, що зустрічалися у подорожі).

     Діти! Знайдіть у словничку значення слів : струмок, джерельце, кілочок,  поживний грунт, рослини, сон-трава, тераса, пам’ятник, журавель, майстер, гра-подорож, тощо.

 

 

Рефлексія

 

Класні керівники разом з учнями підсумовують роботу, роблять висновки щодо очікуваних результатів. Дітям видається пам’ятка – вірш

 

Шануй, примножуй скарб неоціненний

Який вручила нам свята земля!

Насаджуй сад і прочищай джерельця,

І скривдити не дай маленьке пташеня!.

1

 

doc
Додано
17 жовтня 2023
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку