Навчальний проєкт з математики "Час", 4 клас

Про матеріал
У поданій розробці надані матеріали для проведення навчального проєкту з математики інтегрованого з мовно-літературною, природничою, технологічною та здоров"язбергаючими змістовими лініями програми НУШ 1 ( за редакцією О.Я. Савченко. Окремо завантажені матеріали для роздрукування.
Перегляд файлу

Проєкт «Час. Годинник. Календар»

 

Мета:   отримання нових знань, узагальнення і систематизація  вже набутих ЗУНів  з теми «Час».

 

В ході роботи над проектом учні:

  •                   оволодіють основними термінами і поняттями по темі "Час";
  •                   дізнаються, як здійснювали відлік часу наші предки, історію виникнення годин, чому відбувається зміна пір року;
  •                   навчаться самостійно визначати час за допомогою годинника;
  •                   виконувати переклад одиниць часу, придбають практичний досвід визначення часу в природі без вимірювальних приладів;
  •                   навчаться раціонально розподіляти свій час
  •                   набудуть навичок роботи в Інтернеті.

Продуктом діяльності учнів стануть створені листи-презентації або леп буки з теми «Час»

 

ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ПРОЄКТУ:

Чи можна призупинити або прискорити хід часу?

Чи було початок і чи буде кінець часу?

 

НАВЧАЛЬНІ ПИТАННЯ

  1.               Які природні явища визначають хід часу?
  2.               Чи є біологічний годинник у тварин і рослин?
  3.               Якими приладами вимірюють час?
  4.               Які прилади в давнину використовував людина для вимірювання часу?
  5.               Скільки пір року?
  6.               Чому в добі 24 години?
  7.               Чому відбувається зміна пір року?
  8.               Звідки взялися "зайві" добу раз в 4 роки?
  9.               Скільки в 1 годині хвилин, в хвилині - секунд, в році доби, в добі годин і т.д.

 

ТЕРМІН:

 2 уроки (математика і  технології)

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИКОНАННЯ ПРОЄКТУ

1. Входження у проект з метою виявлення початкових знань і визначення потреб учнів, залучення їх до участі у дослідницькій діяльності.

3. Формулювання цілей проекту, обговорення основоположного, проблемних, навчальних питань.

Формування груп з урахуванням індивідуальних побажань.

1 група "Час в прислів'ях і приказках українського народу" (продукт – гра «Збери прислів′я»).

2 група "Природні, біологічний годинник у рослин і тварин" (макет «Квіткови годинник»).

3 група "Раціональний розподіл мого часу - режим дня" (продукт -  створення  розпорядку дня  четверокласника)

4 група "Пори року. Зміна пір року" (продукт – поробка «Дерево пори року).

5 група "Прилади вимірювання часу" (продукт – лінія часу «Історія годинника»).

6 група  «Календар» ( продукт – календар із символами місяців)

 

4. Розробка завдань кожної групи, встановлення часу виконання завдання. Визначення продукту як результату діяльності

5. Робота з Інтернет ресурсами і матеріалами, що надав вчитель. Самостійна робота учнів по виконанню намічених завдань проекту. Систематизація матеріалу для виконання продукту діяльності учнів

6. Підбиття підсумків. Захист проєктних робіт.

    Рефлексія. Самооцінювання і взаємооцінювання.

 

ХІД ПРОЄКТУ

ВХІД У ПРОЄКТ

 

  1.               Вправа „Павутинка”.

Загадка

Що  іде не рухаючись з місця? (ЧАС)

 

Запропонуйте учням по черзі називати слова, пов’язані з терміном «час», передаючи клубок ниток та утворюючи павутинку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Входження у картину. Сальвадор Далі «Постійність пам′яті»

 

История одного шедевра: «Постоянство памяти» Дали - Статьи

Питання для «входження»:

1.Що відбувається? І як ви  це зрозуміли?

2.Де відбуваються події. Як ви це зрозуміли?

3. Коли відбуваються події? Як ви це зрозуміли?

4. Що відчуваєте, коли дивитеся  на цю картину?

5. Де б ви були, якби опинилися в цій картині? Чому?

6. Як би ви назвали цю картину?

 

 

 

  1. Таблиця ЗХД

ЗНАЮ

ХОЧУ ДІЗНАТИСЬ

ДІЗНАЛИСЬ

( в кінці проекту)

 

 

 

 

 

 

  1. Постановка проблемних питань проекту, критерії оцінювання роботи під час проекту, розподіл на групи.
  2. Матеріали і завдання  для роботи в групах:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 група "Час в прислів'ях і приказках українського народу"

ПИТАННЯ

Які є прислів’я про час?

Про що говорять прислів′я про час?

 

 ПРОДУКТ:  гра «Збери прислів′я»

 

І. ПРОЧИТАЙТЕ

    Українські прислів’я і приказки є частиною культури українців. Це наш скарб, яким ми володіємо з давніх часів і яким збагачує нові покоління.  Прислів′я рідко просто розповідають про якийсь факт, вони рекомендують чи застерігають, схвалюють або засуджують, повчають чи звеличують.

Час не можна побачити, почути, помацати. Його не можна повернути назад, затримати або зупинити. Воно завжди перебуває в русі, не зупиняється ні на мить! І все ж воно є. Час завжди знаходиться в русі. Причому «тече» час завжди в одному напрямку - від минулого до майбутнього, не зупиняється ні на мить!

Стародавні греки вважали, що поруч з людьми струмувати невидима ріка, яка назавжди забирає дні, місяці і роки. Вони називали цю річку Летой - рікою часу.

Чи відчували ви почуття, ніби час летить на крилах? Коли це буває? Коли ви зайняті цікавою грою, захоплюючою справою. Недарма кажуть: «Щасливі годин не спостерігають.»

А іноді вам здається, що час повзе повільно, як равлик. Це коли вам нічим зайнятися, або доводиться кого то чекати. Тоді кажуть: «Нудний день до вечора, якщо робити не чого».

Прислів’я та приказки про час — показують та наголошують на цінності кожної хвилини в житті людини, на швидкоплинності часу.   Ось деякі прислів′я про час:

Відстанеш годиною — не здоженеш родиною.  

Згаяного часу й конем не доженеш.

Не доженеш і конем, що запізниш одним днем.

Що нині утече, то завтра не зловиш.

Одне сьогодні краще двох завтра.

Що нині опустиш, того й завтра не доженеш.

Що маєш завтра зробити, то зроби сьогодні.

Усе добре впору.

 Хто пізно ходить, сам собі шкодить.

Час платить, час і тратить.

 

 

 

 

 

 

ІІ.  ВИКОНАЙТЕ ЗАВДАННЯ

  1.               Розв′яжіть вирази і складіть прислів′є

 

Яке  прислів′я  ви  прочитали? Поясніть його значення

 

  1. Запишіть пояснення  прислів′їв:

 

 

      Все на світі — до пори до часу.

 

Украина переходит на зимнее время: когда переводить часы — ІА «Вчасно»

 

 

 

 

 

 

_______________________________

 

На годину спізнився, за рік не доженеш.  

 

Прислів'я та приказки про пори для дітей дошкільного та шкільного віку,  школи, ДНЗ: збірник кращих прислів'їв з поясненням сенсу. Які є і як знайти  прислів'я та приказки про пори для дітей?

 

 

 

 

 

 

_______________________________

 

Не відкладай на завтра, те що можна зробити сьогодні.

Не відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні прокрастинація -  причини і наслідок - bre.com.ua

 

 

 

 

 

 

_______________________________

 

  1.  Зіскануйте QR- код і  виконайте інтерактивне завдання

Перший мільйон. Календар.

https://learningapps.org/9914079

 

https://learningapps.org/qrcode.php?id=psoc3uxd320

 

 

ІІІ. ТВОРЧА РОБОТА. Створіть гру-пазл «Прислів′я про час»

                          ІНСТРУКЦІЯ

  1. Оберіть 10 прислів′їв для гри ( пошукайте в Інтернеті).
  2. Розділіть  кожне прислів′я на дві частини.
  3. Виріжте  частинки-пазли за шаблонами.
  4.  Запишіть на кожному пазлі частину прислів′їв.

                                 ГРА ГОТОВА!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 група "Природні, біологічний годинник у рослин і тварин"

 

ПИТАННЯ:

Як  рослини і тварини визначають пору року чи час доби?

 

ПРОДУКТ: поробка «Квітковий-годинник класу»

 

І. ПРОЧИТАЙТЕ

Котра зараз година? Чи можеш ти, не дивлячись на годинник, відповісти на це запитання? Якщо уважно спостергієш за квітами, птахами, Сонцем, то обов′язково навчишся!

 Люди, тварини та рослини можуть «відчувати час» за допомогою  біологічного годинника.  Цей годинник без циферблату подарувала нам природа. Птахи здійснюють сезонні перельоти. Вирушаючи за десятки тисяч кілометрів від рідних місць, вони завжди вчасно повертаються додому. Увечері комахи повертаються до місць розселення. У певний час дня розкриваються квіти, посилюється їхній запах. Навесні мешканці лісу пробуджуються від зимової сплячки.

Ботаніки і садівники добре знають, що у кожній місцевості деякі квіти щоденно відкриваються  й закриваються в один і той самий час. У 18 столітті  шведський ботанік Карл Лінней  запропонував використати це явище для створення квіткового годинника. Але спершу Лінней спостерігав за рослинами і записував, о котрій годині розкриваються  чи закриваються їхні квіти. Він склав список з 50 рослин, які підказували годину дня. Потім зібрав ці рослини і висадив у себе в саду на спеціальну клумбу, розташувавши їх так, щоб можна було визначити час. Годинник працював навіть у холодні та похмурі дні!

 Відтоді квіткові годинники можна побачити у багатьох ботанічних садах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. ВИКОНАЙТЕ ЗАВДАННЯ:

  1.  Прочитайте текст. Встановіть час, користуючись  природним годинником, коли відбувалися події у тексті.

 

 

            Сашко прокинувся  від цвірінькання горобців  о         ранку.

Вмився, почистив зуби і сів снідати глянув у віконечко і гукнув: «Мамо, глянь, латаття розцвіло на ставку!». О котрій годині Сашко снідав? о .

        Потім вдягнувся, взяв портфель і вирушив до школи.  На шкільному подвір′ї   хлопчик замилувався  ніжно-жовтими пелюстками мати- й-мачехи, а тут якраз пролунав дзвоник на перший урок. О котрій годині розпочався перший урок? о .

      Сашко весело і цікаво   провів  час навчання у школі,  а по дорозі зняв відео чарівної  фіалки, що затуляла свої пелюстки, і надіслав мамі.

     О котрій годині Сашко повертався додому? о .

       Увесь час до вечері хлопець присвятив хатнім справам і виконанню домашнього завдання. А про  час вечері йому сповістив   п′янкий  аромат троянди. О котрій  годині хлопчик пішов вечеряти?

о .

    Коли хлопець почав засинати, він згадував про події свого чудового дня,  і раптом почув ухання  філіна. О котрій  годині хлопчик почав засинати?  о .

 

Обчисліть:

А) Скільки часу Сашко провів у школі?  

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Б) Скільки часу  хлопець приділив хатнім справам і виконанню домашнього завдання?

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В) На скільки більше часу хлопець навчався у школі, ніж виконував домашнє завдання і хатні справи?

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Г) Скільки часу хлопець не спав?

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. ПЕРЕВЕДІТЬ

 

Як відомо, покази механічного годинника не стосуються вечірньої пори, а от квітковий годинник вказує час, так само як і електронний.

 

Механічний

годинник

 

6 год

вечора

 

 

11 год

вечора

 

7 год

вечора

 

9 год

вечора

 

3 год

дня

 

 

12 год

ночі

 

2 год

дня

 

Електронний

годинник

 

 

 

____ год

 

____год

 

____ год

 

____год

 

____ год

 

____год

 

____год

 

 

 

 

  1. Зіскануйте QR- код і  виконайте інтерактивне завдання

 

Міри часу. Переведення: https://learningapps.org/6889232

 

https://learningapps.org/qrcode.php?id=pc0v2trhn19

 

 

ІІІ. ТВОРЧА РОБОТА

 

ІНСТРУКЦІЯ

  1. Виріжте і зберіть макет годинника
  2. Ознайомтесь з матеріалом у роздатку «Квіти і час»
  3.  Виріжте зображення квітів і розташуйте їх  відповідно до отриманної інформації  навколо годинника.

 

                                                 ОСЬ ТАК!!!

 

Конспект заняття з логіко-математичного розвитку для дітей старшої групи  "Казкова мандрівка у часі"

 

 

 

 

 

 

РОЗДАТОК «КВІТИ І ЧАС»

В природі безліч квіток, і за кожною з них можна визначати досить точний час доби. Як працюють квіткові годинники? Все просто. Кожна квіточка має свій час, коли її пелюстки відкриваються і закриваються. Із дня удень цей процес відбувається в один і той же час.

       Якщо ти хочеш прокинутися дуже рано, наприклад, о 4-5-й годині ранку, то цикорій, шипшина і мак складуть тобі компанію.

       За ними про початок нового дня сповіщають квіти картопельки і льону — о 6-7-й годині.

       А от біле латаття — квіточка, яка любить поспати довше. Вона відкриває свої пелюсточки о 7-8-й годині ранку.

         Ще пізніше прокидаються кислиця і календула — о 9-й годині.

         Закриваються пелюстки теж у різний час доби. Вже після обіду. першою закриває свої пелюстки календула -  о 12-й годині; о 14-15-й годині закриваються квіти цикорію, картоплі та маку. А далі один за одним: льон (16-17годині), кислиця (17-18 годині), біле латаття (18-19 годин), шипшина (19-20 годин).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Про цикорий Медицинский центр «ВАСЕДА»

Сувора заборона на ввезення та посадку: чому Фінляндія хоче знищити весь  шипшина

цикорій

шипшина

Цветы льна

Белая кувшинка

льон

біле латаття

В Удмуртии началась операция «Мак» по ликвидации незаконных посевов мака и  конопли

Цветы картофеля

мак

картопля

Кислица

Осень, добавила фото грибочков с телефона, - 35362199 - Кашалот

кислиця

календула

Примітка: сторінку роздрукувати у 2 екземплярах

3 група "Раціональний розподіл мого часу - режим дня"

 

ПИТАННЯ:

Як  не втрачати час дарма?

Що таке внутрішній  годинник людини?

 

ПРОДУКТ:  створення  розпорядку дня  четверокласника

 

І. ПРОЧИТАЙТЕ

      Час тече дуже швидко і їм складно керувати. У добі 24 години, але нам його постійно не вистачає. Як економити час? Ми склали правила, які допоможуть вам не втрачати час дарма.

Навчіться усамітнюватися. Щоб швидко виконати справу, необхідно працювати без перерв і перешкод.

Обмежуйте час на виконання завдань. Наприклад: математику виконати за 35 хвилин, українська мова за 20 хвилин і т.д.

Складайте план дій на день. Планування допоможе не втрачати дорогоцінних хвилин.

Найважливіші справи відзначайте в календарі. Це допоможе вам виконувати їх в строк.

       Враховуйте свій рівень працездатності. Складайте план з урахуванням свого хронотипу. Це допоможе вам визначити час для продуктивної роботи.

        Виконуйте ці прості правила. Адже годину випустиш, потім роком не надолужиш!

       

 

ІІ. ВИКОНАЙТЕ ЗАВДАННЯ

 

  1.               ПРОВЕДІТЬ ДОСЛІДЖЕННЯ

       У кожного з нас є внутрішній годинник, вони підказують нам, що краще робити зараз, а що відкласти на потім.

За часом активності люди поділяються на  три види:

Жайворонки в 6-7 ранку вже на ногах, продуктивно працюють до обіду, а в 9 - 10 годині вечора - вже солодко сплять.

Голуби не люблять рано вставати, але і лягати пізно теж не хочуть. Їх працездатність має два піки - в 10-12 і в 15-18 годин.

Сов з ранку не розбудиш, до обіду вони мляві і повільні, зате ввечері енергія б'є з них фонтаном, спати лягають далеко за північ.

Почуття часу вчить нас правильно планувати день.

 

Проведіть опитування  учнів класу і побудуйте діаграму класу (зафарбуйте стільки клітинок, скільки виявите учнів певного типу):

 

Жайворонки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Голуби

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сови

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.               ПРОВЕДІТЬ ТЕСТ

       Але не у всіх людей здатність відчувати час однакова. У одних годинник працює нормально, у інших відстають, у третіх поспішають.

       За сигналом ви починаєте відраховувати секунди до 1 хвилини, тобто 60, що не дивлячись на годинник. За сигналом зупиняєтеся. Якщо ви нарахували менше 60-ти - ваш годинник відстають, якщо більше - годинник поспішають, якщо 60 - ваші годинник працює точно.

 

Запишіть результати тестування  учасників групи

Ім′я учасників групи

 

 

 

 

 

Скільки на рахували за 1 хвилину?

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. ТВОРЧА РОБОТА

 

          Що робити, якщо від природи ваш «внутрішній будильник» злегка «кульгає»? Вам допоможе вправа «калібрування». Наприклад, перш, ніж почати робити уроки, ви повинні відповісти собі на питання: «А скільки часу мені знадобиться?». І тільки назвавши самому собі конкретну цифру, можете братися за роботу. Перші результати калібрування, починають проявлятися приблизно на 4-й день постійних занять.

Добре розвинене почуття часу - риса успішного впевненого в собі людини.   

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 група "Пори року. Зміна пір року"

ПИТАННЯ:

Скільки пір року?

Чому відбувається зміна пір року?

 

ПРОДУКТ: поробка «Дерево пори року».

 

І. ПРОЧИТАЙТЕ

 Час не можна побачити, почути, помацати. Його не можна повернути назад, затримати або зупинити. Воно завжди перебуває в русі, не зупиняється ні на мить! І все ж воно є. Час завжди знаходиться в русі. Причому «тече» час завжди в одному напрямку - від минулого до майбутнього, не зупиняється ні на мить!

Стародавні греки вважали, що поруч з людьми струмує невидима ріка, яка назавжди забирає дні, місяці і роки. Вони називали цю річку Лета - рікою часу.

Чи відчували ви почуття, ніби час летить на крилах? Коли це буває? Коли ви зайняті цікавою грою, захоплюючою справою. Недарма кажуть: «Щасливі годин не спостерігають.»

А іноді вам здається, що час повзе повільно, як равлик. Це коли вам нічим зайнятися, або доводиться кого то чекати. Тоді кажуть: «Нудний день до вечора, якщо робити не чого».

Поступово людина зрозуміла, що в природі і в його організмі відбуваються повторювані зміни: ритмічно б'ється серце, встає і заходить сонце, зима змінюється весною і так далі по колу.

Чому ж змінюються пори року?

ЧОМУ НА ЗЕМЛІ ІСНУЮТЬ ПОРИ РОКУ - ВСТУП - ПРИРОДОЗНАВСТВО 2 КЛАС - Т. Г.  Гільберг

Справа в тому, що наша Земля обертається навколо Сонця. Сонце – дуже гаряча і яскрава зірка, яка гріє Землю. Земля рухається в космічному просторі по своїй орбіті. Але земна орбіта не кругла, а витягнута. Тому планета, на якій ми живемо, то наближається до Сонця, то віддаляється від нього. Земля обертається навколо своєї осі (це така уявна лінія, яка проходить від одного полюса до іншого), і день на нашій планеті змінюється на ніч. Земна вісь трохи нахилена, тому Сонце нагріває поверхню Землі по-різному – десь сильніше, десь менше. Тому на планеті буває і зима, і літо, і весна, і осінь.

ІІ. ВИКОНАЙТЕ ЗАВДАННЯ
 

  1.  Розшифруйте  і запишіть  назви пір року і місяців.

 

ЧЕСІНЬ

 

ВЕТРАНЬ

 

ІНСЬО

 

ГРУДЕНЬ

 

ЛИСТОПАД

 

ОІТЛ

 

МЗАИ

 

НЬВЕСЕРЕ

 

СНВЕА

 

 

  1. Перетворіть величини

 

2 доби = ____год

10 діб = _____год

4 год = _____ хв

1 год 27 хв = ___ хв.

5 хв = ____с

2 тижні 5 діб = ____ діб

1 доба 7 год = ____ год

4 доби 1 год = ____ год

4 год 15 хв = ____ хв

1 хв 49 с = _____с

5 хв 10 с = _____с

4 роки 1 міс. = ____ міс.

 

  1. Розв′яжіть завдання

 

А) Яке число настало, якщо від початку року минуло 4 місяці і 12 днів ( рік не високосний)?

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Б) Скільки тижнів триває осінь? 

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В) Одна третя частина року – це   ____________ .

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Г)  Діти розмовляли і сказали:

Толя: «Сьогодні п′ятниця»

Марічка: « Післязавтра буде неділя»

Катя: «Вчора був вівторок»

Дмитро: «Завтра буде субота»

Стас : «Позавчора була середа».

Хто із дітей помилився?

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. ТВОРЧА РОБОТА

                                            ІНСТРУКЦІЯ

  1. Виріжте шаблони дерев
  2. Розфарбуйте кожне відповідно  до пори року.
  3. Складіть шаблон дерева навпіл в довжину.
  4. Тепер склейте так:

половинка весни до половинки літа, половинка літа до половинки осені, половинка осені до половинки зими.

  1. З′єднайте  половинку зими із половинкою весни.
  2. Отримайте об′ємний макет дерева «Пори року».

                                ОСЬ ТАКИЙ!!!

 

Оригінальна об'ємна аплікація дерева "4 сезони": інструкція + безкоштовний  шаблон

5 група "Прилади для вимірювання часу"

ПИТАННЯ:

          Якими приладами вимірюють час?

Які прилади в давнину використовував людина для вимірювання часу?

 

ПРОДУКТ:  лінія часу «Годинник»

 

І. ПРОЧИТАЙТЕ

Люди з давніх пір намагалися час міряти. Для цього вони вигадували різні пристосування і механізми. Наприклад, в одному африканському племені час вимірювали поясом зі свіжого листя. Листя в'яло за певний проміжок.

Індіанці нерідко рахували час трубками: "За 10 трубок можна дійти від річки до гори". Потім люди навчилися визначати час більш точно: вдень - по Сонцю, а вночі - по зірках.

Близько 3,5 тисяч років тому у Вавилоні був винайдений сонячний годинник.

Зоряний годинник було розроблено стародавніми єгиптянами приблизно у 600 р до н.е. Він називався меркхет.

Водяний годинник - клепсидра - з'явився приблизно за 150 років до нашої ери.

В середні віки в Європі з'явився пісочний годинник. Він застосовується і в наші дні. Пригадайте, коли?

Лише в 17 столітті були винайдений перший механічний годинник. У нього не було стрілок. Працював він за допомогою пружин і ваг.  Перші  великі міські годинник – це  баштові годинники. Їх вішали на найвищу вежу, щоб з будь-якої точки міста можна було дізнатися час. Пригадайте годинник-куранти на мерії м. Одеси.

З часом для зручності стали виготовляти кишенькові і наручні годинники. Протягом століть чоловіки носили кишенькові годинники, а наручні були тільки у жінок.

Кварцевий годинник розробили у 1927 році. У ньому  використовують батарейку. Цей годинник вважаються дуже точним.

У 1953 році створили молекулярний годинник.

Атомний годинник був винайдений у 1949 р.  Цей годинник відстежує найменші зміни часу, тому його вважають найточнішими.

 

ІІ. ВИКОНАЙ ЗАВДАННЯ

 

  1. Виконайте  обчислення

 

3 год 7 хв + 4 год 12 хв = _____

9 хв 4 с + 5 хв 6 с =  ______

7 год 15 хв – 3 год 8 хв = ______

3 хв 18 с – 3 хв 15 с = ______

2 год 40 хв + 5 год 5 хв = ______

3 доби 12 год – 2 доби 9 год = ______

3 хв 30 с + 3 хв 30 с = ______

1 доба 1 год – 2 год = ______

1 год – 20 хв = _____

        1 хв – 1 с = _____

1 год – 15 хв = _____

1 год : 5 = ______

 

 

  1. ПРОВЕДІТЬ ДОСЛІДЖЕННЯ

                                    «Види годинників»

Порівняйте годинники  на  малюнках:

 

История часов: как возникли первые в мире часы?

 

 

Дайте відповіді на питання:

  Які з них дають нам змогу визначити час найточніше? Чому? __________________________________________________________

 

 Поясніть, чи за всіма годинниками можна  визначити час доби?

_________________________________________________________

 

  1.  Домалюйте  стрілочки, щоб годинники показували правильний час.

 

  1.               Виконайте інтерактивне завдання.

Перейдіть за посиланням  і виконайте завдання «Вимірюємо час»: https://learningapps.org/11097703

 

https://learningapps.org/qrcode.php?id=pxpnti59320

 

ІІІ. ТВОРЧА РОБОТА

       Створіть  лінію часу  « Історія годинника»

                                

                                       ІНСТРУКЦІЯ

  1. Розгляньте малюнки

2.Пригадайте текст, що ви опрацьовували

          3.Розташуйте зображення  годинників, відповідно до тої інформації, що була у тексті

6 група   «Календар»

ПИТАННЯ:

Які є  календарі?

Чому в Україні святкують два Нових роки?

ПРОДУКТ:  календар із символами місяців

 

І. ПРОЧИТАЙТЕ

      Для рахунку великих проміжків часу - добу, тиждень, місяць, рік використовують календарі.

Ще три або навіть чотири тисячі років тому люди уміли будувати кам'яні календарі, які без помилок показували початок року. Такий календар досі є в Англії і називається «Стоунхендж».

 

C:\Users\user\Documents\моя тема\Архитектура_Стоунхендж_Реконструкция.jpg

 

 Спочатку у кожного племені, міста, держави був свій календар і всі вони були різними. Літочислення велося від важливої події.  Так,  календар стародавнього Єгипту - починався з початку правління кожної династії фараонів. Ісламський календар - починає літочислення з року переселення пророка Магомета з Мекки в Медіни.

У Римській республіці  Юлієм Цезарем був введений календар, який  розробив знаменитий математик Созиген. З  тих часів з′явився  юліанський календар. Проте  він був не дуже точним. За 120 років цей календар відставав на цілу добу!

Тому у 16 столітті з'явився  григоріанський календар.  Проте в Україні цей календар був прийнятий лише в 20 столітті. Тоді розбіжність між календарями становила 13 днів. Тому ми з вами відзначаємо два «Нових року» - за старим і новим стилем. Старий Новий рік - це додаткове свято, яке вийшло в результаті зміни літочислення.

В усьому світі користуються григоріанським календарем для ділових стосунків. Хоча в багатьох  країнах  Сходу користуються ще й своїми календарями. Так, зараз у  євреїв  йде 5780 рік, а у мусульман -  1434 р.

 

ІІ. ВИКОНАЙТЕ ЗАВДАННЯ

  1.               Розв′яжіть завдання

А) Користуючись календарем, запишіть, скільки діб триває кожний  осінній місяць.

 

Вересень -     Жовтень  -      Листопад -     

 

Б) Пароплав відійшов від пристані о 21 год 29 квітня і  був у плаванні 2 доби 1 год. Якого числа і місяця та о котрій  годині він прибув до пункту призначення?

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В)  Мандрівники вирушили  у триденний  похід  28 червня, а вдруге відправились у такий самий похід – 28 липня. Визначте за календарем дату завершення кожного походу.

Відповідь:

 

Перший похід

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Другий похід

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Г)  Наталя відправилась на гостини до бабусі у Запоріжжя 14 травня, а повернулася додому 20 липня.  Скільки часу Наталка гостювала у бабусі?

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.               Зіскануйте QR- код і виконайте  інтерактивне завдання.

          https://learningapps.org/display?v=pey7hu1qa21

https://learningapps.org/qrcode.php?id=pey7hu1qa21

 

ІІІ. ТВОРЧА РОБОТА

           Створіть дизайн власного сезонного календаря. Намалюйте  символ кожної пори року.  Поясніть свій вибір.

 

ІНСТРУКЦІЯ

  1.  Розгляньте шаблони .
  2. Обговоріть дизайн кожної сторінки.
  3. Оберіть символи-зображення кожної пори року.
  4. Розподіліть роботу.
  5. Візьміть  свій шаблон сторінки календаря.
  6. Оберіть потрібний колір і напишіть назви місяців.
  7. Напишіть  дати на 2022 р.
  8.  Намалюйте символ-зображення пори року.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПІДСУМКИ РОБОТИ

  1. ПРЕЗЕНТАЦІЯ ТВОРЧИХ РОБІТ ГРУП.  ПРЕЗЕНТАЦІЯ ЗДОБУТКІВ ГРУПИ  за карткою 3-2-1.

 

  1.  Заповнюємо  3 колонку таблиці «ЗХД»

 

  1. Рефлексія і само оцінювання за листком  оцінювання проєкта.

 

 

 

ДОДАТКОВІ МАТЕРІАЛИ:

Чому в добі 24 години?

https://kafedra.com.ua/wp-content/uploads/2507415.jpg

Для відповіді на питання про те, чому 60 секунд в хвилині, слід звернутися до історії двох найбільших цивілізацій – Межиріччя і Єгипту. Справа в тому, що єгиптяни користувалися двенадцатирічня системою числення, а не десятеричной, як ми звикли. Час ділили на проміжки згідно двенадцатирічня системі. Міфологія Давнього Єгипту свідчить, що день ставився до одному царству буття, а ніч – до іншого. Тому день і ніч ділилися на 12 рівних частин. Вдень називалося час від сходу до заходу сонця, вночі – від заходу до сходу. Спочатку тривалість цих своєрідних «годин» залежала від тривалості нічного й денного часу, і лише в дні весняного і осіннього рівнодення кожна з 24 частин мала рівну тривалість.

Чому в хвилині 60 секунд?

Ми розібралися, чому в хвилині 60 секунд. Факти говорять про те, що з часом застосування шістдесяткова системи тільки розширилося. Розглянемо цей момент детальніше:

  •                   Система, заснована на числі 60, більш зручна, ніж двенадцатеричная.
  •                   Поділ на 60 частин було вигідно для торговців, які вели за рахунок великої кількості товарів.
  •                   Деякі дослідники наполягають, що в давнину все-таки зручніше було б ділити на 5 або 10.
  •                   Незважаючи на розбіжності між вченими, Вавилонська система числення добре прижилася в античний час, а потім плавно перекочувала в Європу.
  •                   Пік розвитку системи на основі числа 60 припадає на Середньовіччя. Воно використовувалося в усіх точних науках: алгебри, геометрії, астрономії.
  •                   В епоху Нового часу стали набирати популярність десяткові дроби.

На сьогоднішній день число 60 застосовується в дуже малій кількості областей: вимір часу і координат. Ділити годину на 60 хвилин стали набагато пізніше, з появою більш точних хронометрів.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бітлян Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
6606
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку