Урок математики 4 клас (підручник С. Логачевська, Т. Логачевська, 1 частина) Урок - казка

Про матеріал
Розділ 1. Повторюємо, що вивчили в 3-му класі. Тема уроку. Таблиці множення і ділення Метою даного уроку є повторення з учнями знаходження значень виразів, які включають таблицю множення і ділення; пригадати, як пов’язані дії множення та ділення; як обчислювати значення виразів із різними діями; розв’язувати задачі на множення та ділення. Сприяти свідомому засвоєнню учнями таблиці множення і ділення. Повторити і закріпити раніше вивчені таблиці множення та ділення. Розвивати пам’ять, логічне мислення, зв’язне мовлення. Вдосконалювати обчислювальні навички. Виховувати сміливість, наполегливість у досягненні мети, вміння дружити, здатність прийти на допомогу у скрутну хвилину.
Перегляд файлу



 

Урок математики

 4 клас

(підручник  С. Логачевська, Т. Логачевська,  1 частина)

Урок - казка

 

    Розділ 1. Повторюємо, що  вивчили в 3-му класі.

Тема уроку. Таблиці множення і ділення

 

Мета. Повторити з  учнями  знаходження значень виразів, які включають таблицю множення і ділення; пригадати, як пов’язані дії множення та ділення; як обчислювати значення виразів із різними діями;  розв’язувати  задачі на множення та ділення. Сприяти свідомому засвоєнню учнями таблиці множення і ділення.  Повторити і закріпити раніше вивчені таблиці множення та ділення. Розвивати пам’ять, логічне мислення, звязне мовлення. Вдосконалювати обчислювальні навички. Виховувати сміливість, наполегливість у досягненні мети, вміння дружити, здатність прийти на допомогу у скрутну хвилину.

 

Обладнання. Таблиця усних обчислень, таблиця ділення та множення . Скорочений запис задач.  Слайди із зображенням дідуся, хатинки, змія, дуба, озера, мишки.  Картки: листочки  дуба вирізані з паперу(на них написані задачі).Відеозапис фізкультхвилинки. Підручник.

 

 

                                                Хід уроку

       І Організація класу.

  -    Сьогодні я хочу розповісти вам казку. Не дивуйтеся, саме на уроці математики. Отож, слухайте.

      Ген за синіми морями та за темними лісами проти неба на землі жив хлопець  в однім українськім селі. Звали його Котигорошко.

(слайд 1) Був він дуже сміливий, завжди допомагав друзям, виручав їх із біди.

      Та  одного разу вирушив він у подорож. Чи довго йшов, чи ні, аж дорога привела його до казкового міста. Навколо було дуже гарно, природа теж була чудова,  але всі діти в цьому місті ходили сумні. Не чутно було веселого дитячого сміху.

        -   Що ж сталося? – поцікавився Котигорошко. Йому розповіли, що лютий Змій прилетів одного разу, та й викрав у дітей сміх. Як вони не старалися засміятися, а в них не виходило.

   Не міг цього стерпіти Котигорошко. Вирішив він битися із Змієм і перемогти його. Та от біда – ніхто не знав дороги до царства Змія.

     Вирішив сміливець спитати дорогу у столітнього діда, адже той прожив довгий вік і міг знати багато. Прийшов Котигорошко до лісової хатинки. (слайд 2.) Він знав, що хоч і вкаже шлях дідусь, не легко буде перемогти Змія. Потрібні йому будуть бойові побратими, бо одному не впоратись.

 

ІІ Актуалізація опорних знань.

-         Чи згодні ви, діти, стати такими побратимами?

-         Добре. Тоді перше випробування:

Розповісти таблицю множення числа 3, 5, 7, 9.

Розповісти таблицю ділення на 2, 4, 6, 8, 10.

 

-         Молодці! Вирушаємо в дорогу. А щоб дорога була веселіша, давайте візьмемо з собою пісеньку.

 

Ми школярики малі – раз, два ,три.(Діти співають і крокують).

Ми всі ходимо до школи – раз, два, три.

Всі вчимося не пустуємо,

Час даремно не марнуємо. Раз, два, раз, два, раз, два, три.

 

-         Ну от, з піснею і дорога коротшою стає. Ось і хатинка, а на порозі – дідусь.(слайд 3)

   Вислухав він Котигорошка уважно і сказав, що вкаже дорогу, але спочатку повинен він виграти гру « День і ніч». А побратими повинні йому допомогти.

(По команді «Ніч» діти закривають очі, обчислюють ланцюжки виразів, а  потім по команді «День»- називають результати.

 5×4-12+6:2-4=3            

  20:4×2+5:3×7=35

         Виграв Котигорошко гру. За це подарував йому дідусь чарівного клубочка. При цьому попередив, що не до самого царства Змія приведе його цей клубочок. Багато доведеться перешкод подолати. Допоможуть хлопцеві уважність, рішучість, кмітливість та вірні друзі.

 

ІІІ Засвоєння нового матеріалу.

      Покотився клубочок, помчав уперед хлопець. Підбіг він до каменя від якого відходить три дороги. (слайд 4) Задумався Котигорошко: «По якій же йти?». Тут з нірки вискочила мишка (слайд 5). Хлопець почастував її хлібом і вона сказала: «Не сумуй, хлопче, розв’яжи ось ці вирази, то може й дорогу знайдеш».

-         Допоможемо Котигорошкові, діти?

 

Діти виконують №1(усно),  №3 (з перевіркою.)

Розв’язав хлопець  вирази та зробив перевірку.

-         Мишко, а що ж далі, як знайти дорогу?

-         Хлопче, знайди значення виразів (№4, №5 (усно) ст.4) та полічи четвірками до 40,та п’ятірками до 50.

Вчитель: «Діти, давайте допоможемо Котигорошкові!

-         Ой! Спасибі тобі, мишко, - сказав Котигорошко і швидко помчав прямо по дорозі. А щоб йому було не одиноко, ми разом з ним виконаємо  фізкультхвилинку під веселу музику.

Фізкультхвилинка

 

    Під’їхав Котигорошко до високого дуба і вирішив відпочити.

(слайд 6). Ліг він під дубом і заснув. І сниться йому, що дуб говорить до нього людським голосом. «Годі спати, хлопче! Змій  не дрімає. Зірви 2 жолуді». Тільки він зірвав 2 жолуді, як вони розкрились, а з них випали листочки з задачами.

Давайте ми разом з Котигорошком розв’яжемо ці задачі.(№6 (усно), №8 (пис.),

ст. 5).

 (Між розв’язаннями задач – виконати вправу для очей «Карусель»).

Прокинувся Котигорошко.

 

-         Молодець, хлопче! – прошумів дуб. Я подарую тобі листочок. Куди він полетить, туди ти і йди.

Ішов  Котигорошко і побачив озеро. (слайд 7) Шукав – шукав човна – немає ніде. Сів і зажурився. Раптом побачив він, як хижа щука женеться за маленькою рибкою. Прогнав хлопець щуку. Підпливла до берега  рибка і говорить:

-         Дякую тобі, хлопче! Подарую я тобі човна, але спочатку виконай і моє завдання (№7, або №9, ст.5), Це завдання буде не з легких!

 

-         Давайте, діти, знову допоможемо Котигорошкові!

Ну от, з вашою допомогою впорався сміливець. Переплив він озеро і рушив прямо до палацу Змія(слайд 8)

Виповз до нього Змій, у нього 3 шиї, на кожній – по 3 голови.

Вчитель: Скільки ж голів у Змія?

Заговорив він до хлопця:

-         Де тобі перемогти мене, у тебе й меча немає?

А Котигорошко говорить…( А щоб дізнатися що він сказав, давайте розв’яжемо ці вирази:

5×4-3=17-Р

35:5+7=14-О

5×9+15=60-З

20:5+16=20-У

5×3-15=0-М

 

5×8-40=0-М

40:5+6=14-О

5×6+12=42-Я

 

16:4+56=60-З

45:5-5=4-Б

20:4+12=17-Р

28:4+7=14-О

24:4+36=42-Я

-         Ну добре, - сказав Змій. Зараз подивимось,який ти розумний. Почав Змій задавати запитання:

-         Чи може дощ іти два дні поспіль?( Ні, Тому що два дні розділяє ніч).

-         Два хлопчики та  дівчинка йшли зі школи додому під однією парасолькою, але ніхто з них не промокнув. Чому?( Тому що не було дощу).

-         Коли 2 і 2 більше 4?(Коли з них складено 22)

-    А ще виконай завдання №10, ст.5, якщо зможеш?

-Давайте, діти, знову допоможемо Котигорошкові!

 

    Хлопець відповів на всі запитання, тому Змій був змушений повернути дітям вкрадений сміх. Вони знову могли сміятися і веселитися.

 

ІY Підсумок уроку.

-         Ви сьогодні на уроці дуже добре працювали, молодці! Котигорошко вам щиро дякує за допомогу, бо без вас він не впорався б зі Змієм і не врятував би дитячий сміх.

 

Y Домашнє завдання.

-         А щоб стати ще розумнішими, діти,  виконаєте домашнє завдання №11, с.5.

 

 

 

 

 

 


 

doc
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
1412
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку