16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Навчальний тест "Синтаксичний розбір складного речення"

Про матеріал
Як навчити дітей щось робити? Звичайно, на конкретному прикладі. Виконуючи цей тест, учень на малюнку бачитиме все, що повинен зробити. Спершу виконує завдання за зразком, а потім має можливість самостійно обиративсі потрібні характеристики речення. Останнє тестове запитання є одночасно домашнім завданням на закріплення опрацьованого матеріалу. Матеріал буде кориснирм вчителям української мови, які викладають у 5 класі
Перегляд файлу

Запишіть в зошит речення. Зробіть ПИСЬМОВИЙ синтаксичний розбір цього речення за зразком (←), водночас виконуючи тестові завдання

Срібний дощик проливається іскристо, веселка обіймає небокрай. Визначте вид речення за метою висловлювання

             б) питальне        б) неокличне

Срібний дощик проливається іскристо, веселка обіймає небокрай.

Визначте вид речення за емоційним забарвленням (← див. зразок)

Срібний дощик проливається іскристо, веселка обіймає небокрай.

З'ясуйте, це речення просте чи складне. Для цього визначте граматичні основи (підмет і присудок) в реченні. Якщо одна граматична основа, то речення просте, якщо дві і більше складне

(← див. зразок)

      а) просте                                                                                      б) складне

4.

Срібний дощик проливається іскристо, веселка обіймає небокрай.

Визначте, зі скількох частин складається це складне речення? (порахуйте граматичні основи, якщо їх дві, то з двох частин, якщо три, то з трьох і.т.д.) (← див. зразок)

                                                               б) трьох

Срібний дощик проливається іскристо, веселка обіймає небокрай.

З'ясуйте, яким зв'язком поєднані прості речення у складному (якщо між простими реченнями є сполучник, то сполучниковим зв'язком, якщо сполучника немає, то безсполучниковий)

                                                                б) безсполучниковим

Срібний дощик проливається іскристо, веселка обіймає небокрай.

Зробіть синтаксичний розбір першої частини складного речення.

Визначте, яке це просте речення за будовою граматичної основи (якщо є і підмет, і присудок, то речення двоскладне, якщо ТІЛЬКИ підмет або ТІЛЬКИ присудок, то односкладне)

                                                              б) двоскладне

Срібний дощик проливається іскристо, веселка обіймає небокрай.

Підкресліть другорядні члени речення в першому простому реченні в зошиті.

Визначте, це просте речення поширене чи непоширене (якщо є другорядні члени речення, то поширене, якщо немає, то непоширене)

              б) непоширене        б) неускладнене        б) двоскладне

Срібний дощик проливається іскристо, веселка обіймає небокрай.

З'ясуйте, це просте речення ускладнене чи неускладнене (якщо у реченні є однорідні члени речення, або звертання, або вставні слова, то ускладнене, якщо немає, то неускладнене)

Срібний дощик проливається іскристо, веселка обіймає небокрай.

Зробіть синтаксичний розбір другої частини складного речення.

Визначте, яке це просте речення за будовою граматичної основи (← див. зразок)

Срібний дощик проливається іскристо, веселка обіймає небокрай.

Підкресліть другорядні члени в другому простому реченні в зошиті.

Визначте, це просте речення поширене чи непоширене

(← див. зразок)

       а) поширене                                                                              б) непоширене

11.

Срібний дощик проливається іскристо, веселка обіймає небокрай.

З'ясуйте, це просте речення ускладнене чи неускладнене

(← див. зразок)

       а) ускладнене                                                                           б) неускладнене

12.      Оберіть всі потрібні характеристики для цього речення:

Скоро, може, побачу я степ широкий, бо він манить мене у піснях.

а) розповіднеб) питальне

в) спонукальнег) окличне

д) неокличнее) просте

є) складне

13.      Оберіть всі потрібні характеристики для цього речення:

Скоро, може, побачу я степ широкий, бо він манить мене у піснях.

а) складається з двох простих реченьб) складається з трьох простих речень

в) прості речення поєднаніг) прості речення поєднані

                       сполучниковим зв'язком                                                            безсполучниковим зв'язком

14.      Оберіть всі потрібні характеристики для ПЕРШОГО простого речення, що є частиною цього складного:

Скоро, може, побачу я степ широкий, бо він манить мене у піснях.

а) односкладнеб) двоскладне

в) поширенег) непоширене

15.      Оберіть всі потрібні характеристики для ПЕРШОГО простого речення, що є частиною цього складного:

Скоро, може, побачу я степ широкий, бо він манить мене у піснях.

а) ускладнене однорідними членамиб) ускладнене звертанням речення

в) ускладнене вставним словомг) неускладнене

16.      Оберіть всі потрібні характеристики для ДРУГОГО простого речення, що є частиною цього складного:

Скоро, може, побачу я степ широкий, бо він манить мене у піснях.

а) односкладнеб) двоскладне

в) поширенег) непоширене

17.      Оберіть всі потрібні характеристики для ДРУГОГО простого речення, що є частиною цього складного:

Скоро, може, побачу я степ широкий, бо він манить мене у піснях.

а) ускладнене однорідними членамиб) ускладнене звертанням речення

в) ускладнене вставним словомг) неускладнене

18.      Зробіть ПИСЬМОВИЙ синтаксичний розбір цього речення в зошиті:

Прийшла весна, верба над річкою зазеленіла, засвітилася.

Роботу сфотографуйте та надішліть. Успіхів!

Зрозуміли завдання?

      а) так                                                                                             б) ні

Ключ до тесту

1. а (1 балів)

2. б (1 балів)

3. б (1 балів)

4. а (1 балів)

5. б (1 балів)

6. б (1 балів)

7. а (1 балів)

8. б (1 балів)

9. б (1 балів)

10. а (1 балів)

11. б (1 балів)

12. а д є (3 балів)

13. а в (2 балів)

14. б в (2 балів)

15. в (1 балів)

16. б в (2 балів)

17. г (1 балів)

18. а (1 балів)

 

 

 

pdf
Додано
23 травня
Переглядів
32
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку