Навчально - методична карта відкритого уроку

Про матеріал
Методична мета уроку : показати можливості удосконалення прфесійної підготовки здобувачів освіти шляхом інтеграції діяльності викладача та майстрів виробничого навчання. В методичному матеріалі розкрита взаємодія учасників освітнього процесу на всіх етапах заняття. Наведені питання для актуалізації знань з урахуванням особливостей здобувачів освіти.
Перегляд файлу

 

ЖИТОМИРСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ

ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

 

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА КАРТА 

Відкритого інтегрованого уроку 

( в групі з потребами інклюзивного навчання) 

 

Предмети:

Технологія приготування їжі з основами товарознавства

Виробниче навчання

 

image

 

 

Укладач: спеціаліст вищої категорії, викладач-методист            Григор’єва Г.А.

 

 

 

 

 

 

РОЗГЛЯНУТО І СХВАЛЕНО 

на засіданні методичної комісії № 3  Протокол № 2  від  03.10.2020 р.

Голова методичної  комісії ___________  /А.А. Григор’єва /

 

                                                  м. Житомир  2020

 

 

 

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА КАРТА відкритого інтегрованого уроку 

 

Предмети : Технологія приготування їжі з основами товарознавства.

Виробниче навчання.

Тема: Приготування та презентація млинчиків з різними начинками. Вид уроку: Виконання комплексних практичних завдань в умовах  максимально наближених до виробництва.

 

Актуальність: один із принципів інклюзивної освіти орієнтує на те, що цінність людини не залежить  від її здібності і досягнень. Інклюзивна освіта – це складова гуманітарної політики кожної сучасної держави. Сьогодні вона поступово входить в освітній простір України. В інклюзивному середовищі кожен здобувач освіти має відчуття приналежності до колективу та безпеки свого перебування в освітньому закладі. Основа концепції «Нової української школи» базується на засадах педагогіки партнерства, яка передбачає співпрацю між педагогом, здобувачами освіти і батьками, які мають стати рівноправними учасниками процесу навчання. Незалежно від стану здоров’я, інших потреб і відмінностей кожен  має отримати якісну освіту, бути адаптованим до суспільства, мати свої життєві плани та можливості їх реалізувати.

 Інклюзивне навчання має місце також в професійних училищах, ліцеях та вищих освітніх закладах І-IV рівня акредитації , де навчаються за принципом «всі з усіма». За таким принципом навчаються здобувачі освіти з особливими освітніми потребами та інвалідністю.

  Всі вони прагнуть стати повноцінними членами суспільства, досягти успіху в професійній діяльності . Адже в кожні галузі економіки ставлять високі вимоги до молодих спеціалістів. Тому в інклюзивних групах робота не проста. Вона потребує від кожного педагога постійного удосконалення, уміння комплексно підходити до вирішення усіх питань, приймати виважені рішення, інтегрувати різні форми і методи роботи, спираючись на гуманістичні засади, створюючи оптимальні умови для кожного здобувача освітніх послуг.

 

Мета уроку:

Ø Навчальна: повторення, систематизація та корекція теоретичних знань з теми, формування професійних умінь і навичок приготування млинчиків з різними начинками шляхом створення оптимальних умов для інтегрованого навчання здобувачів освітніх послуг з обмеженими можливостями та таких, які не мають подібних обмежень.

Ø Виховна: виховувати почуття відповідальності за якість знань, фахових навичок і умінь, формувати допитливість та бажання самовдосконалення, уміння колективної взаємодії та взаємовиручки.  

Ø Розвиваюча: розвивати інтерес до знань, вибраної спеціальності, пізнавальну активність, ініціативу, комунікативні здібності з урахуванням інтелектуальних та фізичних можливостей здобувачів освітніх послуг, їхньої емоційної сфери.

Ø Методична: показати можливості удосконалення професійної підготовки здобувачів освіти шляхом інтеграції роботи викладача та майстрів виробничого навчання.

 

Методи роботи :

ØМетоди стимулювання та мотивації: емоційне стимулювання, навчальне заохочення

ØМетоди організації та здійснення навчання:

-         словесні- навчальний діалог, розповідь, бесіда

-         наочні- ілюстрування, демонстрація (використання роздаткового матеріалу, натуральних зразків продуктів, посуду, інвентаря, показ виконання технологічних операцій  тощо)

-         логічні – робота за аналогією (за допомогою технологічних карток, алгоритмів виконання виробничих завдань, виконання роботи разом з майстром)

-         самостійна робота під керівництвом майстра виробничого навчання ( приготування та презентація млинчиків)

ØІнтерактивні методи

-         робота в групах

-         взаємодія викладача, майстрів виробничого навчання із здобувачами освіти

-         постановка проблемних питань 

ØМетоди контролю та самоконтролю

-         словесні

-         дегустація , обговорення, оцінка і аналіз роботи.

 

Міжпредметні  зв’язки:

-         організація виробництва

-         охорона праці

-         санітарія і гігієна

-         устаткування закладів ресторанного господарства

 

Ключові терміни:

Млинчики, налисники, начинки ,борошно, молоко, яйця, цукор, обладнання , дивайси, перемішування, подрібнення, спеції, смаження, формування, посуд, презентація, нові технології, сучасний асортимент.

 

 

 

 

Навчально-методичні  матеріали забезпечення уроку та ТЗН :

-         ноутбук, відеоматеріали 

-         збірники рецептур страв і кулінарних виробів

-         роздатковий матеріал

-         натуральні зразки (устаткування, інструменти, посуд, продукти) - критерії оцінювання робіт

Місце проведення – кімната для  інструктажів , кухня-лабораторія, студентське кафе.

Інформаційні джерела: Øзаконодавчі та нормативні акти Ø НТД:

      Збірник рецептур національних страв та кулінарних виробів, правових, нормативно-правових та інших актів для з.р.г., Київ, «Арій» , 2011р

      Сборник рецептур блюд и кулинарных изделий для предприятий общественного питания, - М.: Экономика,1982 Базова література

ØДоцяк В.С., Технологія приготування їжі з основами товарознавства продовольчих товарів: Підручник для проф.-техн. навч. закл.-К.: Наш час, 2014

ØДоцяк В.С., Українська кухня.- Київ: «Ігнатекс - Україна», 2013 

 

Інтернет-ресурси

Øwww kuhar.com.ua

Øukrainski-narodni-stravi-nalisniki.ht

   

Організаційна структура уроку

 

           І. Підготовчий етап.

1.1.   Вибір інформаційних джерел.

1.2.   Розробка асортименту млинчиків.

1.3.   Визначення завдань для кожної пари учнів та їх функційних обов’язків.

1.4.   Створення відео та роздаткового матеріалу.

1.5.   Виконання розрахунків сировини.

1.6.   Проведення індивідуальної роботи (консультацій) залежно від потреб кожного учасника освітнього процесу.

 

ІІ. Вступний інструктаж – 45 хв.

     2.1. Організаційний момент

-         Вітання

-         Перевірка присутності

-         Перевірка готовності до уроку

     2.2. Мобілізація уваги та мотивація навчальної діяльності (протягом уроку).

Основні тези: 

-         Міцні знання – основа успішної професійної діяльності

-         Цінність кожної людини не залежить від її здібностей

-         Сила кожного в колективі, взаємодопомога і розуміння важливе для кожного.

2.3.Оголошення теми, мети і завдань уроку

-         Актуалізація  опорних знань та практичного досвіду ( проводиться з використанням навчально-методичного забезпечення)

 

Орієнтовні питання:

1.             З якого борошна готують млинчики?

2.             Назвіть найпопулярніші начинки для налисників?

3.             Які поживні речовини містяться в млинчиках ? Від чого це залежить?

4.             Як приготувати тісто для млинчиків ?

5.             Чому саме млинчики і млинці стали символом «Масляної»?

6.             Як слід смажити млинчики?

7.             Назвіть декілька солодких начинок для налисників. Розкрийте технологію одного з них.

8.             З чим подають млинчики?

9.             Як приготувати м’ясний фарш для млинчиків?

10.         Розкажіть технологію приготування начинок: із капусти, із кисломолочного сиру.

11.         Яких правил санітарії слід дотримуватися при приготуванні млинчиків?

12.         Назвіть правила безпеки при випіканні млинчиків.

13.         Які правила особистої гігієни є обов’язковими для кухаря?

14.         Вкажіть форми згортання (складання) млинчиків. Яку форму вибрали ви ?

 

Питання пониженої  складності :

1.        Як підготувати борошно для використання?

2.        Виберіть кухонний інвентар для збивання яєць.

3.        З чим подаєте млинчики з сиром?

4.        Яку товщину повинен мати млинчик?

5.        В яку воду , холодну чи гарячу, слід покласти м’ясо для варіння, щоб приготувати з нього смачну начинку?

6.        Яку форму можна надати  млинчикам з яблуками або маком?

7.        Для чого проціджують тісто для налисників?

8.        Холодними чи гарячими відпускають млинчики з капустою?

 

Проблемні питання :

1.     Виберіть інвентар і посуд для приготування млинчиків ( з урахуванням вашого завдання) та організуйте робоче місце.

2.     Тісто для млинчиків має неоднорідну консистенцію. Назвіть причину та запропонуйте шляхи усунення дефекту.

3.     При випіканні налисників тісто пристає до сковорідки. Чому? Як виправити ситуацію?

 

ІІІ. Поточний інструктаж.

3.1 Самостійна робота здобувачів освіти, виконання практичного завдання:

Ø  Організація робочого місця

Ø  Підготовка сировини

Ø  Приготування тіста для млинчиків

Ø  Приготування начинки

Ø  Випікання (смаження) млинчиків

Ø  Формування млинчиків з фаршем

Ø  Обсмажування млинчиків

Ø  Вибір столового посуду

Ø  Презентація млинчиків

 

        ІV.Заключний інструктаж.

         4.1 Підведення підсумків уроку:

Ø  Дегустація  млинчиків

Ø  Аналіз діяльності та робіт здобувачів освіти

Ø  Виявлення досягнень та недоліків, обговорення результатів

Ø  Оголошення оцінок та їх коментар

4.2 Домашнє завдання

Ø  Повторення матеріалу, робота над помилками

 

Інтеграція діяльності здобувачів освіти, викладача, майстрів виробничого навчання на уроці

 

з/п

Структура уроку

Форми і методи роботи

Діяльність

Здобувачів освіти

Викладача, майстрів в/н

1.

Підготовчий етап

Методи організації: словесні,  наочні

методи мотивації та стимулювання: бесіда, діалог, самостійна робота

Повторення теми, розрахунки

сировини, створення відео- та

роздаткового матеріалу,

підготовка кухні лабораторії

Вибір інформаційних джерел, розробка асортименту млинчиків, визначення завдань, підготовка методичного забезпечення, корекція роботи виконавців, проведення індивід. роботи, надання допомоги

2.

Вступний інструктаж.

2.1 Організаційний момент

Бесіда, розповідь.

 

Сприйняття питань та сутності діалогу, відповіді на питання

Постановка питань, перевірка домашньої роботи

2.2 Мобілізація уваги та мотивація навчальної діяльності

Бесіда, розповідь, наочні методи,

навчальний діалог

 

Сприйняття             та

осмислення інформації, участь в діалозі

Розповідь, ведення діалогу, розставляння акцентів, коментар відеосупроводу, обгрунтування основних тез

2.3 Оголошення теми, мети, завдань уроку. Актуалізація опорних знань і практичного досвіду

Вербальні методи. Пошукова бесіда, розв’язок конкретних ситуацій і проблемних питань, демонстрація та ілюстрування, взаємодія учасників освітнього процесу

Сприйняття

інформації зі слів та роздаткового матеріалу. Відповіді на питання, вирішення проблемних питань та конкретних ситуацій, доповнення відповідей

Оголошення теми, пояснення, коментар до виконання практичних завдань.

Визначення термінів виконання. Постановка

 

 

 

 

питань, заслуховування відповідей, корекція та узагальнення знань, підведення підсумків

3.

Поточний

інструктаж

3.1 Самостійна робота здобувачів освіти, виконання практичного завдання

Самостійна робота в умовах,  наближених до виробництва, використання НТД, натуральних зразків. Методи стимулювання, логічні, інтерактивні методи та методи контролю і самоконтролю

Використання технологічних прийомів, виконання дій та операцій.

Дотримання правил

санітарії, гігієни і безпеки, презентація млинчиків з урахуванням сучасних вимог.

Цільові обходи робочих місць, контроль та

корекція діяльності здобувачів освіти, демонстрація прийомів, поетапне підведення підсумків, надання допомоги тим, хто потребує.

4.

Заключний інструктаж. 4.1 Підведення підсумків

Органолептична оцінка якості

млинчиків, вербальні методи,

ілюстративно-

демонстраційний

метод, методи контролю

Сприйняття і осмислення інформації, відповіді на питання учасників при обговоренні роботи

Пояснення, узагальнення, постановка питань, аналіз діяльності, виявлення досягнень і недоліків в роботі кожного, оголошення оцінок та коментар до них.

4.2Домашнє завдання

Вербальні методи

Сприйняття та осмислення інформації

Пояснення щодо             роботи

над помилками, повторення матеріалу       з теми.

 

    Викладач                                                                    Г.А. Григор’єва                              Додатки до проведеного бінарного уроку

 

 

 

 

image

image

pdf
Додано
19 березня 2021
Переглядів
545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку