Майстер-клас «Сценічна культура як засіб розвитку емоційно-духовної сфери»

Про матеріал

Майстер-клас для дітей молодшої групи вихованців колективу "Медіа культура" КПНЗ ЦДЮТ "Гармонія" Криворізької міської ради. Ми працюємо по програмі "Радіотеатр". Поєднуємо журналістику із театром. Цей майстер-клас розвиває у дітей сценічну культуру, бо вихованці є учасниками різноманітних конкурсів та фестивалів театрального жанру, конкурсів журналістського напрямку.

Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ПОЗАШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ «ГАРМОНІЯ»

КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МАЙСТЕР- КЛАС

 

«Сценічна культура як засіб розвитку емоційно-духовної сфери»

 

 

 

 

для молодшої групи вихованців колективу «Медіа культура»

 

 

C:\Users\Алёся\Desktop\images.jpg

 

 

Підготували:

Горіна О.С.- керівник гуртка

«Медіа культура»

Вихованці 2 року навчання

 

 

 

 

Кривий Ріг

 

 

Сценарій майстер-класу для вихованців молодшої групи

 «Сценічна культура як засіб розвитку емоційно-духовної сфери»

 

Мета заняття: Набуття теоретичних та практичних  знань, умінь і навичок сценічної культури в процесі роботи над тренінговими вправами і етюдами.
Завдання: 
Освітні: 
1. Практичні знання, уміня і навички сценічної культури.
2. Зняття м'язових і психологічних затискачів; 
3. Формування здібностей до імпровізації;
4. Сприяння переходу порога сцени, подолавши страх перед публічною самотністю.
Розвиваючі: 
1. Розвиток емоційно-естетичної сфери, образного  мислення, фантазії, уяви, пам'яті, уваги, спостережливості, почуття ритму, прагнення до самовираження; 
2. Розвиток здатності до перевтілення через створення етюдів; творчої ініціативи, емоційної чуйності на художній вимисел;
3. Розвинуток фізичних можливостей тіла, через тренінг м'язового розслаблення;
4. Розвинуток вміння взаємодіяти з партнером, навичок вільного спілкування, комунікабельності .
Виховні: 
1. Виховання доброзичливого ставлення один до одного, партнерських відносини, допитливості, оптимістичного погляду на життя і власну діяльність;
3. Мотивація на подальші заняття зі сценічної культури.
Методичне забезпечення
Методи:


Розвиток творчого потенціалу особистості на основі різних ігор. Для побудови занять використовуються різні ігрові варіанти розвиваючих вправ. В основному це варіанти вправ, що використовуються в навчанні акторів.

Тобто при побудові даного навчального заняття використані професійні методи навчання вихованців навичкам сценічної культури, сценічного руху і сценічної мови.


Голосо-мовні вправи - звільнення природного голосу, формування навичок відкритого спілкування, систематичне вдосконалення мовного апарату, постановка правильного дихання, чіткої дикції.
Метод ритмічного виховання - «Ритмічність»- побудува  сценічної поведінки у відповідності з творчим задумом, заданим ритмом.
Сценічні вправи - це безперервна зміна ігор і вправ, головне завдання яких розвивати в учнів увагу, спостережливість, уяву, творчу фантазію, логічне мислення, органічність і безпосередність виконання завдань. Елементи акторської техніки вводяться поступово, однак більшість вправ має комплексний характер, що дозволяє поєднувати роботу з закріплення отриманих навичок з освоєнням нового матеріалу.
Метод ігрової імпровізації - застосовується на різних етапах навчання : в цілях розвитку сприйняття, уяви, живого безпосереднього взаємодії між партнерами, у дієвому, этюдном способі аналізу  ролі, виявленні характерності і в ряді інших моментів навчання. Зменшення напруги, зняття страхів і затискачів, розвиток уваги, формування здатності виражати свої почуття, емоції, розуміти невербальна поведінка інших людей. 
Методи мотивації та емоційного стимулювання: доброзичливість, заохочення, гра, підтримка, установка на успіх;
Методи контролю і корекції: спостереження, контроль педагога, самоконтроль, рефлексія, підведення підсумків.
Метод ускладнення завдань - від простого до складного.

                                                    Хід проведення майстер-класу:
Вступна бесіда - 5 хв. керівник гуртка «Медіа культура» Горіна О.С.)
Теоретична частина - 5 хв.-.;
Практична частина – 30 хв – вихованці 2 року навчання..
Підведення підсумків -5 хв..
Вправи:
«Хлоп-топ ритм»,« Хлопки хаотичні»., «Крокуємо  по сцені», «Вправа на м'язове розслаблення і напруга», «Коробка передач - 5 швидкостей», «Повтори рух», «Рух в пропонованих обставинах», «Місток», «Повітря, жалі, камінь» , «Прибудова»;
Етюди:
«Новини», «Прогноз погоди», «Інтерв'ю», «Репортаж», «Місто «Магістраль», «Життя предметів», (будильник, дзеркало, радіо-приймач, повітряна кулька, парасолька, крісло, двері, відро для сміття, посудомийна машина, сірники), «Тваринний світ» (хом'як, кошеня, павичі, папуги, рибки), «Професії» ( художник, модель, рибалки, стоматолог), «Кольору» (сірий, помаранчевий, зелений, червоний, рожевий)
Музичний супровід:Підбірка музичних уривків:Заставка "Новини", "Прогноз погоди", "Музичні відбиття", "Jazzbit", "Games tubes", Оффенбах "Паризький балет" (галоп), Штраус , Моцарт "Симфонія №40", Бетховен "Симфонія №5", "Begin-Ing" Boris Covac. 
Умови проведення заняття, обладнання:
- Навчальна аудиторія зі сценою, ширмами, стільцями; театральні костюми та атрибути.Ноутбук
 

                                                Сценарій проведення майстер-класу
Вступна бесіда
Педагог (Горіна О.С.): Усім привіт!!Я  вітаю вас на майстер-класі зі сценічної культури. Сьогодні для  вас  буде незвичне та цікаве заняття,  адже ви сьогодні сходинками Мельпомени будете відкривати в собі акторів. 

Сама ідея створення такого майстер-класу народилася від бажання створити таке об'єднання однодумців,  де кожен зміг би розвинути свої творчі можливості, свою індивідуальність, самореалізуватися засобами мистецтва. 
Звідси і мета майстер-класу - створення умов для розвитку творчих здібностей, самовираження, соціалізації дітей та підлітків, залучення їх до світу мистецтва через навчання основам  сценічної культури. Сучасний світ диктує нам свої умови: що б мати успіх в житті, треба вміти спілкуватися. Отже, вчитися спілкуванню необхідно. Сценічна культура , акторська майстерність на заняттях в гуртку розвиває комунікабельність. Важливо навчитися думати і бачити світ самостійно. Адже життя у великому місті сприяє самозаглибленню. Часто ми бачимо і не відчуваємо оточуючих, а вміння спілкуватись - це завжди партнерство, робота в колективі. 
Тому одним з найважливіших завдань є створення дружнього, творчого колективу  серед вихованців.
Майстер-клас зі сценічної культури передбачає такі дисципліни: основи сценічної культури , акторська майстерність, сценічна мова, пластика.

Педагог  роздає шаблони конвертів «Ваші очікування від майстер-класу», всі учасники заповнюють листочки.
Теоретична частина.

Виступ  «Основи сценічної культури». 
Педагог: А зараз надаю слово дітям! ( теорія в дії) колектив «Медіа культура».

Практична частина ( театралізація вправ на імпровізацію вихованцями гуртка «Медіа культура». На сцену виноситься реквізит- ширми, стіл зі стільцями)
 

Помічник режисера (повідомляє з-за куліс): 1 хвилина до ефіру!! Озирається, бачить, що провідною немає на місці. У паніці шукає вихід із ситуації, але тут вбігає спізніла ведуча, сідає за стіл. Нервово ознайомлюється зі листочками новин. Помічник режисера: 3 секунди, 2...1. Ефір! 
 

Звучить заставка «Новини» . Ведуча випадково упускає лист, не встигнувши ознайомиться з текстом, намагається імпровізувати! Але як тільки їй вдалося підняти його, вона впевнено і з посмішкою продовжує новини! 
 

Етюди «Новини», «Прогноз погоди», «Проспорт», « Вечірня казочка», «Політичні дебати»  

( пропонуємо учасникам майстер-класу витягти із конверту завдання-ситуації та продемонструвати імпровізацію)
 

Етюд «Інтерв'ю». Ведуча запрошує в студію педагога, який дає коротке інтерв'ю.
В цей час на сценічному майданчику робиться перестановка, прибираються стільці. Вихід вихованців «Медіа культура».
 

Репортаж з місця подій. Репортер: Доброго дня шановні телеглядачі! Я веду свій репортаж з однієї дуже дивної і незвичайної країни! Ім'я цієї країни Гармонія. І як у будь-якій іншій країні, тут дуже багато міст. Діяльність людей, що живуть в цих містах абсолютно різна, хто співає, хто танцює, хто малює! А сьогодні ми відвідаємо один з таких міст, ім'я якому «Імпровізація». Я тут бував, і чув! Так що пропоную все побачити своїми очима! 
 

Відкриваються двері,  заходять репортер і оператор. У цей момент виходять діти колективу «Медіа культура»,кожен зайнятий своєю справою: хтось читає, хто репетирує, хто пише...і т.д. 

 

Репортер: Ось ми на місці, кажуть, це творче місто, подивіться, кожен зайнятий своєю справою! А давайте запитаємо, чим вони займаються! 
Скажіть, ви щось репетируєте? 
 

Вихованець 1: Це акторський тренінг. Я готуюся до репетиції. А тренінг допомагає розслабитися, зняти затискачі, звільнити м'язи від напруги, розвинути увагу, фантазію, уяву, віру в пропоновані обставини і.т.д.
 

Репортер: Скажіть будь ласка, а чим ви ще займаєтеся? 

 

Вихованець 2: Форми занять абсолютно різні: це бесіди, спільне прочитання літературного матеріалу, вправи, етюди, репетиції, перегляд вистав, колективне відвідування та участь у заходах Центру. 
 

Репортер: А як давно ви живете в цьому місті? 
 

Вихованець 3: Ми - другий рік! 
 

Вихованець 4: А давайте ми вам покажемо, з чого все починалося і чому ми навчилися! 
 

Репортер: А нам з вами можна? 
 

Всі : Звичайно!! Йдуть за куліси
 

Педагог: Діти демонструють частину ритмічного тренінгу у формі ритмічного номеру. Від простого ритму до складного, від однієї людини до групи. 

 

Ритмічна замальовка «Хлоп-топ ритм» ( звучить ритмічна музика). «Ритмічність» у актора повинна бути надзвичайно розвиненою, щоб він міг будувати свою сценічну поведінку у відповідності з творчим задумом.Ритмічний тренінг - один з варіантів розвитку уваги. Він не тільки змушує збирати увагу, а так же слух, почуття ритму, привчає слухати інших, що допомагає згуртуванню колективу. Необхідна і невід'ємна частина під час репетиції, бесіди, перегляду, виконання вправи - це увага. В житті вона інстинктивна. Для сцени нам потрібно виховати іншу якість уваги - цілеспрямовану, вольову. 
Отже, наступна вправа називається «Оплески» ( звучить музика «Оркестр). Від учасників вимагається увагу і дотримання ритму.   Вправи «Оплески - прискорення», «Оплески - хаотичні»,  «Оплески  - увага»
 

Педагог: Ні одна з вправ попередніх і наступних, звичайно, не може бути вірно, виконано, якщо у виконавця немає сценічного уваги. Ці вправи виховують навички робочого самопочуття, організованості ,почуття ліктя, відчуття себе в колективі. 
 

«Кроки по сцені» Отже, увагу зосереджено наше, тепер необхідно фізичне і психологічне розкріпачення, зняття внутрішніх та зовнішніх зажимів, звільнити м'язи від зайвої напруги. Теж існує безліч вправ, побудованих як на статиці, так і динаміці. Ми покажемо цикл вправ, побудованих на постійному переміщенні в просторі, хаотичному або упорядкованому.Отже, рухаємося по аудиторії, спокійний ритм, намагаємося заповнювати весь майданчик, не залишаючи порожніх плям.
 

«Вправа на м'язове розслаблення і напругу». У кожної людини свій життєвий ритм і темп. Ці поняття настільки важливі для сценічної роботи, лежать в основі тематичної ланцюжка вправ. Ритм - це чергування яких-небудь елементів у звучанні або русі, темп - ступінь швидкості у здійсненні чого-небудь. Поняття темпу на сцені пов'язано з тим, наскільки енергійно діємо. Об'єднуючи ці два поняття, ми визначаємо не тільки тривалість сцени з часу, швидкість реакцій, дій, мови,  але  й пов'язуємо енергію дії з енергією і силою емоційного переживання, його насиченістю. Акторові дуже важливо потрапити в потрібний темпоритм. Наш повсякденний ритм життя залежить від багатьох умов, як внутрішніх, так і зовнішніх. Отже, почнемо вправи з того, що замінимо слово «темп» на «швидкість». Умовно поділяємо наш рух на 5 швидкостей (як коробка передач).
«Коробка передач - 5 швидкостей». Вправа на увагу, вміння орієнтуватися в просторі, відчуття партнера, темпоритму, вже тут віра у запропоновані, фантазія, уява, розподіл м'язової енергії, вміння швидко переключатися, почуття свободи. Тепер впорядкуємо наш рух, йдемо по колу, намагаємося тримати його рівним, на відстань витягнутих руках. 
«Повтори рух». А зараз ми додамо пропоновані обставини, плюс уява. Затискач як надмірна фізична напруга, доводить нам К.С. Станіславський, паралізує всяку творчу діяльність, сковує життя людини. Появи затискачів у дітей несподівані і різноманітні. Кращий спосіб боротьби з цими затискачами - захопити грою або пропонованими обставинами. Необхідно проводити пластичні тренінги на елементарному акторському рівні, для деякого оволодіння своїм тілом, що б справитися не тільки з психологічними, але і з фізичними затискачами.
«Рух в пропонованих обставинах». Йдемо по піску, мокрому асфальту, смолі, калюжах, по березі моря, слизькому льоду, болоту, вугіллю, тонкої досочке, через кропиву....і.т.д. А зараз спробуємо сконцентруватися на одному з пропонованих обставин.
«Місток». І рухаємося з третьої, першої, другої, п'ятої, другий..і.т.д. швидкістю. Зараз ви приймаєте несподівану для всіх позу, так 3 рази. А зараз спробуйте її виправдати., що б ви робили в такому положенні.
«Повітря, желе, камінь» . Отже, третя швидкість, гра «Повітря, желе, камінь» Коли я кажу повітря - ваші рухи стають ніжними, легкими, камінь - рухи скуті , жорсткі, желе - рухи плавні, пружинисті.
Педагог: Це і є акторський тренінг! А зараз самостійна робота! 
2 БЛОК - самостійна робота.
Педагог: К.С. Станіславский сказав: «Уява створює те, що є, буває, що ми знаємо, а фантазія - те, чого немає, чого насправді ми не знаємо.»  Я завжди дивуюся і радію дитячої фантазії. Він і можуть придумати те, що дорослі ніколи не здогадаються. Але цілеспрямованої та організованої її назвати важко. Тому фантазію потрібно направляти в задане русло. Колективна творчість народжує більш глибокі емоційні і соціальні переживання! Тому необхідний тренінг для розвитку фантазії. У цьому нам допоможуть етюди: «Життя предметів» (муз. «Jazzbit»).Учасникам майстер-класу пропонується продемонструвати власні поодинокі етюди на завдання «Предмет». Всі предмети знаходяться в одній кімнаті і з ними взаємодіє людина. (вибрати предмет і робити із ним селфі- будильник, дзеркало, радіо-приймач, повітряна кулька, парасолька, крісло, двері, відро для сміття, сірники і т.д.) 
«Тваринний світ» . Показ власних одиночних і групових етюдів на тему «Тварини». (хом'як, кошеня, павичі, папуги, рибки). «Професії» (муз.Оффенбах «Паризький балет» (галоп), Штраус «Трик-трак полька», Моцарт «Симфонія №40», Бетховен «Симфонія №5»). Показ самостійних етюдів на тему «Професія» (художник, модель, рибалки, стоматолог).

Гра «Асоціація кольорів» (звучить музика«Begin-Ing» Boris Covac). Показ самостійних етюдів на тему «Колір». 
Виходить репортер.

Репортер: Ось ми і побували в чудовому місті під назвою Гармонія. На жаль, наша подорож закінчується, і я прощаємося з вами.
Шановні телеглядачі, сподіваюся, ви дізналися багато нового і не нудьгували! Наша програма добігає кінця! З вами були вихованці колективів «Медіа культура».

Підведення підсумків.

Педагог: А ми чекаємо від учасників майстер-класу ваші відгуки про занняття. Яку емоцію кожен отримав від майстер-класу.

Педагог:  Дякуємо всім учасникам за учсть у майстер-класі! До побачення! До нових зустрічей! 
 

docx
Додав(-ла)
Горина Олеся
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Майстер-класи
Інкл
Додано
14 листопада 2018
Переглядів
2456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку