Навчально-методичний посібник «Скрапбукінг – як сучасний вид ручної творчості»

Про матеріал
Гурткова робота дає дитині шанс на самовияв, на прояв своїх ініціатив з подальшим впровадженням їх у практику. Сучасне життя вимагає від педагогів та їх учнів постійного самовдосконалення, випробовування нових методик та засобів творчого процесу. Вони постійно у пошуку нових технологій та творчих ідей у різних видах діяльності аби задовольнити найвибагливіші потреби та інтереси вихованців.
Перегляд файлу

Управління освіти Первомайської міської ради Миколаївської області

Центр науково-технічної творчості учнівської молоді

 

 

 

 

«Скрапбукинг – як сучасний вид ручної творчості»

 

Навчальний посібник

 

                                                                                  Автор

                                                                                               Нужна Катерина Володимирівна

                                                                                               Керівник гуртка «Виготовлення

                                                                                               сувенірів»

                                                                                                Центру науково-технічної 

                                                                                                творчості учнівської молоді         

 

 

Первомайськ    2017

Зміст

І. Вступ    ………………………………………………………..............3

ІІ. Основна частина 

Розділ 1. 

Історична довідка ………………………………………………………5

Розділ 2.   

Інструменти і матеріали традиційного скрапбукінга ………………..7

Основні інструменти, які використовуються в скрапбукінгу ………11

Основні техніки в скрапбукінгу ………………………………………11

Розділ 3.   

Стилі в скрапбукінгу   …………………………………………………15

Області застосування скрапбукінга …………………………………..24

ІІІ. Заключна частина.

Конспекти  гурткових занять………………………………………...30

Висновки ……………………………………………………………….73

Список  використаної  літератури ……………………………………74

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

     Не  можна не  помітити, як відрізняється від звичайного, життя тих дітей, які відвідують позашкільні навчальні заклади.  Їм  пощастило у дитинстві пізнати  радість  відгадування таємниць світу, випробувати  свої  здібності, знайти  нову модель використання  будь-якого предмета, створити  своїми  руками  щось  нове.

      У позашкільній діяльності дитина, не просто відтворює те, що засвоює. Завдяки своїй унікальності та неповторності, вона розвиває, доповнює знання й навички, вдосконалює їх, а разом і себе. 

 Гурткова робота дає дитині шанс на самовияв, на прояв своїх ініціатив з подальшим впровадженням  їх у практику. Сучасне  життя  вимагає від педагогів  та  їх  учнів  постійного самовдосконалення, випробовування нових методик  та засобів творчого процесу. Вони постійно у пошуку  нових технологій та творчих ідей у різних видах діяльності  аби  задовольнити  найвибагливіші  потреби  та  інтереси  вихованців.

 Чим більше  зміст занять  відповідає інтересам дітей, тим ширше  дитині надають можливість проявити їхню індивідуальність, тим повніше  зливаються зусилля педагога  з навчанням  й вихованням  з відповідними зусиллями  вихованців  із засвоєння матеріалу, саморозвитку, самовихованню. Щоб діти почали творчо застосовувати отримані знання, необхідно, щоб  вони відчували потребу  у такій  діяльності.

   Робота з таким матеріалом ,як папір , сприяє розвитку творчості, відкриває дорогу до самовираження, пробуджує  фантазію, виховує смак, духовно збагачує.  Універсальність паперу важко переоцінити. Папір знаходить застосування майже у всіх областях діяльності людини. Творчість – не виключення.  Папір – дуже виразний та піддатливий матеріал. З нього можна створити цілий світ. Існує багато видів паперової творчості.  Одним із таких хотілось би ознайомити ­ – це скрапбукінг.

      Що ж таке скрапбукінг?  Життя  кожного з нас  наповнене  подіями, пам’ятати  про які  хотілося б якомога довше. З давніх часів люди намагалися увічнити свою історію: робили наскельні малюнки, потім малювали на папері, а зараз друкують на фотопапері і зберігають у фотоальбомах. Але часом цього буває недостатньо, адже іноді так хочеться повернутися в минуле, поділитися радістю з рідними і друзями.  Тоді на допомогу приходить скрапбукінг – вид ручної творчості, в основі якої лежить декоративне оформлення фотоальбомів. Крім  фотографій  у таких альбомах присутні якісь пам’ятні для людини речі, наприклад, газетні статті, листівки, квитки, малюнки, записи та інші дрібниці.

Основна ідея скрапбукінгу – зберегти фотографії та інші речі про якісь події на тривалий термін для майбутніх поколінь. Такі альбоми можуть охоплювати найрізноманітніші теми: весілля, ювілей, народження дитини, канікули на морі, шкільне життя  та інше.

    Але  скрапбукінг не обмежується створенням класичних альбомів: в колекціях майстрів скрапбукінгу зустрічаються також альбоми- акордеони, альбоми у вигляді будиночків, коробочок, кошиків і навіть окремі листівки (так званий кардмейкінг). Роботу зі створення скрапбуків спрощує безліч шаблонів, заготовок найрізноманітніших форм, які використовують різні види кріплень (кільця, стрічки, пружинки). Можна й самому виготовити заготовку, вирізавши її зі щільного картону у вигляді силуетів сердечка, замку, будиночка, квіточки та інших декоративних елементів.

   

 

 

 

Основна частина
Розділ 1

Історична довідка 

    Скрапбукінг (скрепбукінг) – це вид творчості, що полягає в особливому оформленні фотографій в альбомі. Слово походить від англійського scrapbooking (scrap – вирізка, book – книга).

    Історія скрапбукінгу налічує кілька сотень років. У XV столітті, коли папір став доступним, з'явилися альбоми-попередники сучасних скрапбуків. В Англії  були популярними книги, у які вкладали листи, вписували рецепти, цитати і т.д. Такі альбоми  відображали  інтереси  й  унікальність свого господаря. У них заносилися цікаві факти, про які дізнавалася людина, і цікаві події, що з нею відбувалися, в них вклеювали марки, фотографії, записували афоризми. За проханням власника альбому, друзі  вписували свої імена і коротенькі тексти.

    Сучасний скрапбукінг бере свій початок у XVII столітті. А сам термін «скрапбукінг» з'явився лише в 30-х роках XVIII століття.    Скрапбукінг, в тому вигляді, який існує зараз, зародився на Заході в 80-х роках минулого століття, і спочатку був захопленням домогосподарок. Однак з часом це захоплення стало приймати  масових  масштабів.

   У 1980 році  американська  сім’я  Крістен  представила на суд широкої

публіки 50 фотоальбомів, присвячених історії своєї родини. Оформлення цих альбомів зацікавило публіку. У 1981 році Меріель Крістен  разом із чоловіком відкрила перший скрап-магазин, а в 1996 році – перший інтернет-магазин товарів

 для скрапу. В Європі та Америці прийнято проводити зимові вечори за створенням  красивої  історії.

    Багато дівчаток в радянському минулому створювали так звані альбоми-

піснярі, куди обов'язково вклеювалася портрети улюблених виконавців, га-

зетні та журнальні вирізки, тексти пісень і ноти. 

    На територію нашої країни скрапбукінг прийщов тільки в 2006 році, але сьогодні кількість скрап-майстринь зростає з кожним днем. Скрапбукінг закохує в себе з першого погляду. Навіть найскупіша на емоції людина не залишиться байдужою, отримавши в подарунок альбом або листівку, створену в техніці скрапбукінгу.

І в підсумку скрапбукінг трансформувався в прикладну  творчість, якою із задоволенням стали займатися представники різних соціальних груп. 

У нашій країні скрапбукінг починає набирати обертів. Багато хто з нас вже використали технологію скрапбукінгу у своїй творчості, можливо навіть не від-

даючи собі звіту про існування такого явища. Показовим є збільшення кіль-

кості  Інтернет  і просто магазинів, що торгують товарами для скрапбукінгу. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 2

Інструменти і матеріали традиційного скрапбукінга 

Папір та картон 

Особливих обмежень при виборі паперу немає, але бажано, щоб вона не містила кислот і лігніну. У такому випадку вона не пожовтіє і не зруйнується з часом.

Цілком прийнятною є папір для акварелі і пастелі з художніх магазинів. 

Папір спеціальний, зазвичай 30х30 см, кольорова і часто з візерунками, блискітками, лаковими або оксамитовими деталями.

Калька або веллум, різних кольорів і з різними візерунками.

Картон, як звичайний кольоровий, так і гофрований. Дуже щільний картон використовують для обкладинок до альбомів.

Колекція  паперу для скрапбукінгу «Закоханність»

C:\Users\Екатерина\Desktop\набор бумаги Влюбленность.jpg

 

C:\Users\Екатерина\Desktop\Богема 2.jpg

Тканина 

Обмежень практично немає, як і при виборі паперу. Цікаві роботи виходять

при використанні різних текстильних матеріалів: органзи, повсті, мережива,

 сітки. 

Прикраси 

У даній сфері обмеження встановлюються фантазією автора. Дозволено все, що не заборонено:

     Декоративні елементи – брадси, люверси, стрази, квіточки, об'ємні букви,

 половинки бусинок, чіпборди, гудзики (як звичайні, так і декоративні), лан-

цюжки та інші дрібниці, які можна приклеїти до паперовій основі.

Брадси це  металеві  гвіздки різної форми та  кольору , які слугують  для

закріплення елементів.

C:\Users\Екатерина\Desktop\SCB340206-300x300.jpg

 

Чіпбордами  називають вирізані елементи з дуже плотного картону.

C:\Users\Екатерина\Desktop\Nabor-chipborda-Our-Christmas-Story-600x600.jpg

Елементи вязані  гачком або спицями.C:\Users\Екатерина\Desktop\Obvyazanaya-ramka-rozovaya-300x300.jpg

Квіти плоскі

C:\Users\Екатерина\Desktop\2056-300x300.jpg

 

Квіти обємні

C:\Users\Екатерина\Desktop\IMG_9977-copy_-300x300.jpg

Пам'ятні елементи – різні ярлички від одягу, квитки (від авіа до квитків у кіно), візитки, карти, меню та інші матеріали, які нагадують про пам'ятну  подію.  Перераховувати можна до нескінченності.

Основні інструменти, які використовуються в скрапбукінгу:

Клей 

Можливе використання різних видів клею: клейстер, ПВЛ, клей- пістолет, моментальний  клей. Застосовуються  ті  чи  інші види клею залежно від склеюваних поверхонь і особистих переваг. 

Інструменти  для різання паперу :

Ножиці (як звичайні, так і з фігурними краями) і різні різаки. Так само використовуються фігурні дироколи.

http://scrapportal.ru/_imgsrc/info/74/2202/500

Пишучі  інструменти

Різні ручки з невицвітаючим чорнилом, акварельні олівці, маркери, гліттер, штампи і т.ін.

Основні техніки в скрапбукінгу :

Дістрессінг – від англійського слова distress, що означає лихо.   Дістрессінг – це  штучне  зістарювання  та тонування паперу. Для того,щоб отримати  ефект старого паперу, можна використовувати  наждачний папір, чорнила, штемпельні подушечки, чай, кофе та навіть молоко!
Дістрессінг  паперу включає в себе декілька  понять: Зістарювання країв

Использование штемпельной подушки для состаривания краев

Та  усієї поверхні паперу.

Результат после высыхания

 

Ембоссінг  (embossing - тиснення) – процесс  створення об’ємного малюнка.
Розділяють сухий (тиснення) та гарячий (вологий) ембоссінг. Для сухого ембоссінга використовується  трафарет та  спеціальна  палочка (стилус). За  їх допомогою на папері видавлюється малюнок або напис. На даний момент сухий ембоссінг або  просто тиснення виконують на спеціальних машинках для вирубки и тиснення.

Для гарячого ембоссінга використовуються  спеціальні інструменти:

  • фен для ембоссінга
  • пудра для ембоссінга
  • штемпельна подушечка прозора
  • штампи

 

http://scrapportal.ru/_imgsrc/info/58/1707/500

    Штампінг це техніка нанесення відтиску на поверхні за допомогою штампів.  Використовується  різне  чорнило, штампи і аплікатори для створення різних ефектів.

Силиконовые штампы

http://scrapportal.ru/_imgsrc/info/74/2204/500

 

 

Журналінг – до фотографій пишуться або вирізаються спеціальні замітки, які можуть бути як коротким описом ситуації на фотографії, так і просто думками вголос.

Журналинг в стиле микс медиа

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 3

Стилі в скрапбукінгу

     Сторінки, альбоми, листівки та  блокноти  ручної  роботи створюються 

цілковито  різних дизайнів. Ці  дизайни називають стилями. Для кожного сти-

лю є свої характерні  кольори, набори елементів та техніки.

Вінтаж (Vintage) – за допомогою старих або спеціально постарених еле-

ментів створюється ефект старовини. Кольори зазвичай підбирають корич-

невих відтінків або таких, які відображають час, зображений  на сторінці.

http://scrapportal.ru/_imgsrc/info/57/1483/500

Кольорова  гама стилю "вінтаж":

  • Темно-коричневий
  • Чорний
  • Білий
  • Бежевий

Кольори  повинні бути не яркими, скоріше навіть  "похмурими", щоб вони  відповідали  минулій епосі  й  викликали  відповідні  асоціації.

Характерні  елементи  вінтажного стилю:

  • Потертості
  • Імітація іржі
  • Зістарений папір
  • обдерті або обпалені краї
  • Зістарені фотокартки
  •  Використання істинно вінтажних елементів (старовинні листівки, листи,

 фотографії та прикраси, замочки і ключики)

    Стиль "Ерітаж" або "Херітаж" (heritage в перекладі з англ. "спадщина") – таким стилем оформлюють дійсно старі фотографії. Все робиться в тих кольо-

рах, які були характерні для часу, до якого належать фотографії.  За основу бе-

руть  старі фотокартки  та створюють  сторінки  або  цілі  фотоальбоми.

http://scrapportal.ru/_imgsrc/info/57/1503/500

Кольорова гамма :

Використовується характерна для періоду, коли була зроблена фотографія.

 Якщо це сторінка про прадідів, то фон може бути темним, а для сторінки з сучасними фотографіями правнуків - можна підібрати більш світлий фон, але в кольоровій палітрі всього альбому.

Бажано використання справжніх пам'ятних речей: листів або листівок, кон-

вертів, газетних вирізок, квитків або етикеток, мережива  і стрічок, ключиків.
На сторінках може бути мінімум прикрас, але обов'язково присутній журналінг,

 який знайомить з членами сім'ї або біографією. Журналінг містить точну інфор-

мацію і в той же самий час прикрашає роботу.

Стиль "Шеббі шик" (від англ. Shabby Chic) - потертий шик.

Засновником цього стилю стала англійська дизайнер Рейчел Ешвелл

 (Rachel Ashwell), власниця мережі магазинів і виробничих ліній для будинку.
Шеббі шик став дуже популярним і в скрапбукінге.

http://scrapportal.ru/_imgsrc/info/57/1518/500

Характерні риси стилю "Шеббі шик":

1. Використання пастельних кольорів: ніжно-рожеві, приглушений зелений,

блідосірий, блідо-бузковий, блідо-блакитний, білий, бежевий.

2. Багато  деталей, багатошаровість.
3. Квіткові візерунки, вирубка, рамочки.
4. Гіпсові прикраси (птахи , корони, янголята, підвіски), скляні намистини або

підвіски і т.ін.
5. Використання тканини, машинна строчка, красиві стрічки, мережива і мере-

живні серветки.

Техніки, що використовуються в "Шеббі шик":

  • Рваний край (злегка)
  • Зім'ятий папір
  • Згорнутий край
  • Нанесення грунту або фарби білого кольору (головне в міру)
  • Зістарювання  паперу за допомогою чаю або кави
  • Створення ефекту "кракле" (створення ефекту тріщин).
  • Машинна строчка

 Американський стиль - один з основних стилів в скрапбукінге. Цей стиль

можна назвати класичним. Американський стиль - це вільний стиль, яскравий, динамічний, що піднімає настрій, багатодетальний.
Він вважається легким у виконанні.

http://scrapportal.ru/_imgsrc/info/57/1529/500

Основні характеристики американського стилю:

Головне місце на сторінці займає фотографія, частіше - тільки одна.
Використовується багато видів паперу з різними візерунками, але в одній па-

літрі.Елементи прикраси присутні в дуже великій кількості (теги, паперові квіти, стрічки, брадс, вирубки, і т.д.).
Журналінг найчастіше складається з заголовка сторінки (досить великого і помітного) і невеличкої замітки, написаної від руки.

Основні елементи американського стилю:

  • Багато паперу. Обов'язково - яскравого і барвистого паперу.
  • Багато прикрас (гудзики, квіти, брадс, скріпки, підвіски, стрічки, наклейки).
  • Журналінг (заголовок сторінки, маленькі розповіді та нотатки з подроби-

цями  подій, зображених на фотографіях).

  • Пам'ятні деталі (часто використовуються деталі, наповнені спогадами та

 емоціями: квитки з походу в кіно або зоопарк, марки, етикетки, рекламні

буклети).

  • Чіпборд: стрілки, рамки, цікаві фігурки, кольоровий чіпборд.
  • Ґудзики найпростішої форми, але різного розміру і кольорів.
  • Наклейки: алфавіти, літери, наклейки, які йдуть в комплекті до колекцій паперу.
  • Картки та фішки на різну тематику.

 

   Гранж (англ. Grunge, буквально "бруд") - спочатку це музичний термін,

 що з'явився в кінці 80-х років в США.

http://scrapportal.ru/_imgsrc/info/57/1538/500

Основний сенс гранжу в скрапбукінгу:

  • заперечення правил
  • навмисна неохайність
  • епатаж
  • смисловий посил (швидкоплинність часу, апатія, туга і т.д.)
    Стиль можна визначити як "брудний", "рваний", "потертий", "лякає", "грубий".
    Основні кольори: темні (сірий, коричневий, чорний) і контрастні (чер-

воний, синій, помаранчевий).
Тематика робіт: чоловічі  і  про подорожі.

Використовувані техніки в стилі гранж:

 

  • Штампінг, фонові штампи
  • відбитки (написи): шрифти з ефектами потертостей, смислові тексти, філософські висловлювання, тексти пісень і т.д.
  • імітація відбитка денця склянки
  • потертості, патьоки фарби і бризки, плями
  • рвані краї паперу, обірвані тексти
  • використання анатомічних елементів
  • використання газетних вирізок, карти місцевості, шестерінки, годинник

 і т.д.

Стиль "рустік" (rustic) походить від французького слова "rustique", яке

можна перевести як "сільський", "сільський", "простий або грубий".
Охарактеризувати стиль можна трьома словами: природність, простота, приро-

да.

http://scrapportal.ru/_imgsrc/info/57/1544/500

Елементи стилю "рустік" в скрапбукінгу:

  • Крафт папір
  • Гофрокартон
  • дерев'яні елементи
  • чіпборд
  • натуральні матеріали: бязь, льон, бавовна, мішковина
    вощений шнур, рафія, мотузка
  • натуральні спокійні кольори

 

Стімпанк « steampunk»(англ. Steam - пар, punk - панк, або паропанк) - це

жанр наукової фантастики, в основі якого лежить технологія парових меха-

нізмів. Стімпанк має на увазі альтернативний варіант розвитку людства з вираженою загальною стилізацією під епоху вікторіанської Англії і епоху ран-

нього капіталізму.Атрибути цього стилю поєднують в собі предмети одягу та

побуту XIX століття і ретро-футуристичні елементи.

http://scrapportal.ru/_imgsrc/info/57/1566/500

Характерні елементи "стімпанк":

  • велика кількість металевих прикрас (обов'язково) (шестерінки, ключі, люверси, гайки і т.д.)
  • велика кількість деталей різних механізмів (годинникові механізми, ланцюги, болти і т.д.)
  • присутність дирижаблів, повітряних куль
  • креслення хитромудрих машин, малюнки каркасів і парових машин
  • металеві лампи і крила
  • наявність натуральної шкіри
  • похмурі кольори (можна акцент з червоного кольору)
          Стиль "Стимпанк" можна назвати, мабуть, найскладнішим в скрапбукінгу.

«Чисто і просто» (Clean and Simple) - елегантний стиль для любителів безпомилкових композицій.
Сенс стилю «Чисто і просто» закладений в його назві - строгий, витриманий,

чистий. Прості деталі, білий фон, багато вільного місця, передача емоцій за ра-

хунок яскравих кольорів. Найголовніше в стилі - збалансована композиція.

http://scrapportal.ru/_imgsrc/info/57/1573/500

Основні характеристики стилю Clean and Simple:

  • Мінімум прикрас.
  •  Мінімум об'ємних елементів.
  • Мінімум паперу з візерунками. Фон обов'язково однотонний, часто

 білий.

  • Можуть використовуватися будь-які кольори, навіть яскраві і насичені.
  • Головний акцент на одному елементі (фотографія в альбомі або кар-

тинка на листівці).

  • Журналінг складається з великого заголовка або тексту
  • Використовуються заготовки, що спрощують роботу: дироколи, тис-

нення, чіпборд, букви-наклейки, і т.д.

 

 

 

Області застосування скрапбукінгу 

Як вже говорилося, скрапбукінг спочатку використовувався як техніка при-

краси фотоальбомів, але з часом відбулося розширення сфери застосування цієї технології. В даний момент скрапбукінг активно використовується в оформленні: 

  • Класичних паперових альбомів 

                 Фотоальбом «Фотоапарат»

 

C:\Users\Екатерина\Desktop\Новая папка (3)\oKxUyrDmssI.jpg

C:\Users\Екатерина\Desktop\Новая папка (3)\I7BNLtgDuGM.jpg

  • Рамок для картин і фотографій

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\kTDphAwLYtc.jpg

  • Листівок ,грошових конвертів

C:\Users\Екатерина\Desktop\Новая папка (3)\DSCF7867.JPG

 

 

C:\Users\Екатерина\Desktop\примеры открыток\Эко стиль\eco-skrapinochka.blogspot.ru.jpg

 

 

Панно

C:\Users\Екатерина\Desktop\альтерскрап\DSCF7507.JPG

 

  • Подарункової і звичайної упаковки 

Коробочка у вигляді тортика

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\DSC05637.jpg

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\g9jo4heU5Xw.jpg

Коробочка «Чайничок»

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\s2nCvGkqq7E.jpg

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\ndppSS9w8rI.jpg

  

 

Альтерскрапу

Підставка для телефону

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\JPt8iuJZ9ro.jpg

Панно на пяльцях

 

C:\Users\Екатерина\Desktop\альтерскрап\128043500_2.jpg

 

Декоративні ножиці

 

C:\Users\Екатерина\Desktop\альтерскрап\11.jpg

                                                 Декоративний годинник

C:\Users\Екатерина\Desktop\альтерскрап\3Ap9D0y3a1s.jpg

 

 

 

 

Заключна частина

 

Конспекти гурткових  занять

Тема : Виготовлення листівки «Сумочка для матусі»

Мета :  ознайомити гуртківців з різними видами святкових листівок,  навчити виготовляти листівки незвичної форми, розвивати творчі здібності, фантазію, уяву; виховувати повагу до старших, любов   один до одного.


Тип заняття :засвоєння нових знань, умінь та навичок;

Форма заняття: групове.

Обладнання:  шаблони листівки ,шаблони квітів, кольоровий картон ,кольоровий папір,папір з різними візерунками, оздоблюючі  матеріали: стрічки ,напівбусини,вітальні написи.


                                               Хід заняття
 

І. Вступна частина

- Сядьте діти, посміхніться

Схаменіться, не крутіться

Любі, я вас всіх вітаю.

 Творчості  від вас чекаю.

ІІ. Організаційна частина.

Повідомлення теми і мети заняття.

   Доброго дня, любі дітки! Чи знаєте ви, яке свято відзначають  у березні?

(Діти відповідають)

Хто завжди вам допоможе?

Хто все вміє і все може?

Хто все зробить, як годиться?

Хто ця мудра чарівниця?

В цілім світі найдобріша,

Найдорожча, наймиліша?

Лагідна і ніжна сама?

Ну, звичайно, наша...

Діти: мама!

Отже сьогодні ми поговоримо з вами про найрідніших, наймиліших, найдорожчих наших мам та бабусь.

ІІІ. Основна частина

Вивчення нового матеріалу

     В цей день хочеться своїм рідним подарувати щось незвичайне. Найкращий подарунок той, що зроблений своїми руками. Тому сьогодні я пропоную  вам виготовити для своїх матусь,бабусь вітальні листівки.  Ми з вами звикли бачити листівки звичної прямокутної або квадратної форми , але вони бувають і  незвичайної форми ,наприклад у вигляді

«Чашечка з квітами»

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\podelki-iz-bumagi-dlya-detej-7-let-na-8-marta-2.jpg

«Фартушок»

Результат пошуку зображень за запитом "открытка необычной формы скрапбукинг"

«Яблучко»

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\открытки идеи\1g-JEfYnNnE.jpg

«Тістечко»

Результат пошуку зображень за запитом "открытка необычной формы скрапбукинг"

«Сумочка»

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\image_3358061.jpg

Діти розглядають зразки.

 Сьогодні ви спробуєте виготовити листівку незвичної форми «Сумочка  для матусі»

 

Розгляд зразка виробу.

Якої форми виріб?

З яких матеріалів виготовлений?

Які кольори використані ?

Підготовка матеріалів та інструментів.

  1. Для основи листівки кольоровий картон.
  2. Кольоровий папір для виготовлення квітів.
  3. Для оздоблення кольоровий папір  або папір з візерунками ; кольорова стрічка ,напівбусини,  напис з привітанням.
  4. Клей ПВА,ножиці звичайні,ножиці фігурні.

Перед початком  практичної роботи  пригадаємо  правила техніки безпеки під час роботи з ножицями та клеєм.

Правила користування ножицями

1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.

2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.

3) Не тримай ножиці вістрями догори.

4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.

5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.

6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.

Правила користування клеєм

1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.

2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.

4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.

 Технологія  виготовлення листівки .

1.За допомогою шаблона  виготовляємо з картону основу нашої листівки.(дод.1)

2. Заготовку  №1  згинаємо навпіл.

3. З кольорового  або декоративного паперу  також за допомогою шаблону виготовляємо елементи для оздоблення  листівки. (дод.2)

4. Заготовку №2 ,№3 приклеюємо до заготовки №1. Оздоблюємо декоративними елементами.

5. За допомогою шаблонів (дод. 3.) виготовляємо квіти .

6. Оздоблюємо нашу сумочку ,стрічками ,напівбусинами ,квітами .

7. Приклеюємо напис-привітання.(дод. 4)

Фізкультхвилинка.

Руки за голову ставимо сміло

І повертаємо вправо і вліво,

 Двічі наліво, двічі направо-

Зробимо чітко, діти цю вправу.

Двічі наліво, двічі направо-

Будемо мати гарну поставу.

 Практична самостійна  робота

Гуртківці виготовляють  листівки ,керівник контролює роботу.

ІІІ. Заключна частина

Виставка   готових  робіт.

  Подивіться будь- ласка, які гарні у всіх вийшли листівки. А гарні  вони тому, що вони зроблені вашими руками і з любов’ю.

Підсумок заняття.

 - Скажіть будь-ласка ,діти,чого навчились нового на сьогоднішньому занятті.

 - Чи сподобалось вам виготовляти листівки  власними руками.

 - З якими словами привітання ви будете вдома вручати листівки своїм рідним.

І на закінчення послухайте  ще один невеличкий вірш про маму:

Мама! Найдорожче слово в світі!

Де б не був ти, що б ти не робив,

Назавжди вона твій шлях освітить

 Ніжним серцем, відданим тобі.

В дні важкі, і в дні, на щастя щедрі,

Не забудь: вона завжди - в тобі,

Тож живи, як мама, - щиро й чесно,

І, як мама, світ оцей люби!


 

Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                        Додаток 1.

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\7733954.jpg                                                                                            

 

 

 

                                                                                                          Додаток 2.

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\3514607.jpg

                                                                                                            

 

 

 

                                                                                                        Додаток 3.

D:\хобби\шаблоны\H18SU14LtTM.jpg

 

 

D:\хобби\шаблоны\YHl3EblXG04.jpg

                                                                                                     

                                                                                                           Додаток 4.

                                                                                                         

 

C:\Users\Екатерина\Desktop\e20385ff9919f723ab9b2c31adfec46b---march.jpg

 

Виховне заняття:

Тема: Як святкують Новий рік у різних  країнах?

Мета: ознайомити учнів з традицією святкування Нового року у різних країнах, з історією святкування; навчити виготовляти ялинкові прикраси; розвивати дрібну моторику рук, інтерес та бажання познайомитися з традиціями свого народу; прищеплювати їм повагу до національних традицій різних народів світу.

Обладнання: зоровий ряд,кольоровий картон,скрап папір,папір з візерунками,клей ,ножиці,вощений шнур, фігурний дирокол «сніжинки»,малюнки для вирізання.

Хід заняття

У залі стоїть ялинка, прикрашена листівками з назвами країн.

Керівник. Доброго дня,шановні гості! Доброго дня ,діти !

 Надворі – грудень, скоро наступить найчарівніше, найулюбленіше свято.   Яке?

( Діти відповідають).  Я пропоную вам відправитись у  подорож-гру

«Як святкують Новий рік у різних  країнах?»

      Новорічне свято – це завжди  чарівна казка, яка дарує людям віру в радісне і щасливе майбутнє.

А для чого ж люди придумали цю казку, ми спробуємо дізнатися разом. А починалася історія святкування Нового року так…

1-й вих.

Наші прадідусі та прабабусі Святкували Новий рік 1 березня – у перший день весни, бо саме навесні починається у природі чарівність, адже все починає пробуджуватися від зимового сну, все відроджується.

2-й вих.

А потім, після наказу київського князя Володимира Великого , який охрестив Русь, Новий рік почали святкувати 1 вересня, за візантійською традицією,адже саме з  Візантії прийшло до нас християнство.

3-й вих.

Понад 300 років тому, у 1700 році цар Петро I наказав святкувати Новий рік 1 січня. Тоді ж з'явилася традиція прикрашати ялинки, влаштовувати феєрверки та новорічні костюмовані карнавали.

Керівник

А які символи, ознаки Нового року ви знаєте?

(Вихованці відповідають)

Раніше на Україні, не ялинку прикрашали, а заносили незадовго до свята, діжку з посадженою вишенькою, яка була висаджена заздалегідь,заносили в хату, і вишенька зацвітала саме під Новий рік. А вже навесні , деревце висаджували в садочку поблизу своєї хати.

Нині ж у нас замість вишеньок прикрашають ялинки, які своєю вічнозеленою хвоєю символізують нескінченність життя.

Керівник

З Дідом Морозом та Снігуронькою ви зустрінетесь скоро, на Новорічному святі. А ми з вами прикрасимо  ялинку новорічними прикрасами. До речі , кожна країна зберегла свої традиції відзначення новорічних свят.

А сьогодні у нас ялинка незвичайна, вона як міжнародна красуня, прикрашена поки  що тільки листівками. Давайте поцікавимося, звідки вони.

Керівник. Кожен з вас мав домашнє завдання підготувати повідомлення про те, як в різних країнах світу святкують Новий рік,тож послухаємо…

( Керівник знімає листівку, на якій написано слово « Англія»)

І так ми вирушаємо до Англії

4-й  вих.

Перед тим, як сісти за святковий стіл, англійська родина йде до церкви. Там діти замовляють подарунки Батьку Різдву – пишуть лист-прохання, якого потім приносять додому і вкидають камін. : дим з димаря неодмінно доправить список бажань за призначенням.

Діти, а хто знає, як звуть в Англії Діда Мороза? (Діти відповідають)

Так  – це Санта Клаус! До речі, саме в Англії виник звичай обмінюватися новорічними вітальними листівками. Найперша листівка була намальована із зимовим пейзажем. То ж пропоную на ялинку повісити новорічну листівку як спогад про найперше письмове новорічне привітання (Вішають листівку)

Діти, а давайте пограємо в гру  «Найкращі побажання»

(Діти діляться на команди.Команди стають з різних боків зали. Кожний крок назустріч – щире побажання товаришу. Вони говорять побажання по черзі.

А наступна наша мандрівка до Італії.(Зриває листівку із написом «Італія»)

5-й вих.

 Дуже цікавий звичай в Італії! Там переконані, що в новорічну ніч треба позбуватися всього поганого й непотрібного. 31 грудня починають викидати різний домашній непотріб просто у вікна.

Керівник . Всі італійці чекають добру фею Бефану. Вона прилітає вночі на мітлі, відкриває золотим ключиком двері і, заходячи до кімнати, де сплять діти, наповнює подарунками дитячі панчохи. А неслухняних діток вона нагороджує згаслими вуглинками.

А італійського Діда Мороза звуть Баббо Натале.

То ви запам’ятали , куди фея Бефана кладе подарунки для дітей?(У панчохи)

А зараз улюблена гра італійських дітей «Сніжки-у ціль!»

( У кожної команди одинакова кількість маленьких  кульок-сніжків. Перед кожною командою на певній відстані стоять кошики. Гравці по черзі кидають сніжки-кульки у кошик.)

Наступна наша мандрівка до Німеччини.( Зриває  листівку на якій написано слово «Німеччина» .)

6-й вих.

В цій країні Дід Мороз – Вайнахтсман – з’являється на віслюкові. Німецькі діти кладуть в новорічну ніч у черевики сіно, щоб віслючок підкріпився, поки Вайнахтсман розкладе подарунки.

В Німеччині Новий рік , як і у нас, – сімейне свято. Родина збирається за великим святковим столом, і ставиться обов’язково таріль з яблуками, горіхами, родзинками. Яблуко – це символ пізнання добра і зла, горіхи символізують таємниці життя, а родзинки – багато щасливих днів у новому році.

Керівник. А чи відомо вам , звідки,коли і чому з’явилися скляні новорічні іграшки?

Віками люди вішали на ялинку лише їстівні прикраси: фрукти, цукерки,горіхи, печиво, вафлі. Доки в Німеччині не стався неврожай. Потім з’явилися іграшки з паперу, ще згодом із воску. Але вони були не яскраві, тому  і створили скляні іграшки.

Далі наша мандрівка до Японії та Китаю (Знімає з ялинки листівки з надписом «Китай», «Японія»)

7-й вих.

Ці країни святкують Новий рік за своїм східним календарем.

У новорічну ніч японські діти кладуть під подушки картинки із зображенням човника із сімома казковими чарівниками – покровителями щастя і добра.

108 ударів дзвона повідомляють про прихід Нового року у Японії

Японські і китайські діти зустрічають Новий рік тільки в новій одежі, бо вважають це приносить здоров’я і удачу. А найголовніші страви – колобки, булочки з рисової муки.

Двері будинків під Новий рік прийнято прикрашати гілками сосни, бамбука , сливи.

Японського Діда Мороза звуть Сьогану-сан.

Керівник.

У країнах Далекого Сходу здавна прийнятий дванадцятирічний цикл відліку років. За легендою , колись дуже давно Будда вирішив кожному року дати ім’я якоїсь тваринки. Скликав він усіх тварин світу, але лише ті дванадцять,що прийшли, були взяті ним до уваги. І саме в тому порядку, в якому вони з’явилися, були названі роки.

Пізніше люди почали знаходити якийсь зв’язок між вчинками, характером і роком , в який вона народилася. Складалися гороскопи за роками народження.

Тож 2017рік за східним календарем називається роком півня , а 2018 рік – рік собаки.

Діти, а які ще ви знаєте тваринки, які є назвами років за східним календарем?

( Діти називають,)

А зараз пропоную пограти  у  гру «Пантоміма»

( Учні з кожної команди беруть по 6 карток із зображенням тварин за китайським гороскопом. І певними діями, рухами, але без звуків цю тварину показують.)

Практична частина

На нашому занятті ми з вами виготовимо ялинкові прикраси у вигляді годівничок для пташечок , в техніці скрапбукінгу . Перед тим як розпочати роботу ми з вами пригадаємо ТБ під час роботи з ножицями,клеєм.

Розгляд зразка:

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\домики на елку\rxBwtlOAoEw.jpg

 

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\домики на елку\tZKMKX9YaTg.jpg

Технологічна  картка

  1. За допомогою шаблонів (дод.1.) робимо заготовки будиночка на кольоровому картоні.
  2. Вирізаємо ,згинаємо по пунктирним лініям,оздоблюємо деталі за допомогою паперу  з візерунками(скрап паперу),склеюємо заготовки.
  3. Прикріплюємо петельку,щоб вішати нашу іграшку.
  4. Оздоблюємо будиночок вирізками (дод.2.),сніжинками,сосновими гілочками,шишками.

Діти виготовляють новорічні ялинкові прикраси з паперу. Керівник контролює роботу.

Вчитель.

А зараз я вам пропоную прикрасити  нашу ялинку  іграшками ,які ми  виготовили.

(Діти вішають на ялинку прикраси)

Підсумок заняття

Керівник

Що нового ви дізналися на сьогоднішньому занятті?

Чи складно вам було виготовляти ялинкову прикрасу?

Чи  запамятали  ви як називають Дідів Морозів у інших країнах?

Про традиції святкування  Нового року в різних країнах можна розповідати довго. Ви вже знаєте, що кожен народ має свої  неповторні, цікаві традиції.

Але де б не зустрічали люди Новий рік, вони пов’язують із цим святом світлі надії, чекають від нього щось чарівного, щасливих змін. Ось чому це свято завжди залишається улюбленим, очікуваним, чарівним для всіх жителів різних країн світу.

Щастя у Новому році!  І завершимо наше заняття на поетичній нотці.

У нічний казковий час
Рік Новий прийшов до нас,
Він приніс свої вітання
І найкращі побажання -
І людині, і родині,
І матусі-Україні!

 

                                          

 

 

 

 

 

 

                                                                                                             Додаток 1.

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\домики на елку\ECgFxbJCUeg.jpg

 

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\домики на елку\HlXTMG7spEo.jpg

 

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\домики на елку\DyYXQCuVxQY.jpg

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\домики на елку\ZP-8UNFDAu4.jpg

 

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\домики на елку\GP3T2hTL1lY.jpg

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\домики на елку\Pv60UC2QO64.jpg

 

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\домики на елку\G45uLfGI5yc.jpg

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\домики на елку\iUBzkhjQ2wc.jpg

                                                                                                              Додаток 2.

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\новогодние картинки\images.duckduckgo.com12.jpgC:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\новогодние картинки\images.duckduckgo.com11.jpgC:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\новогодние картинки\images.duckduckgo.com5.jpg           C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\новогодние картинки\images.duckduckgo.com14.jpg

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\новогодние картинки\images.duckduckgo.com13.jpg               C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\новогодние картинки\6yL3t7jrjQI.jpg

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\бумага для скрапа\-00q-kqVPqc.jpg

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\бумага для скрапа\-jfWWxL1Bdg.jpg

Тема: Виготовлення  Великоднього  кошика.

Мета:    розповісти учням про звичаї та обряди святкування Великодня;

удосконалювати  навички роботи в техніці скрапбукінг ; формувати уявлення про композицію ;  розвивати спостережливість, творчу уяву, моторику рук, образне мислення, пам’ять, увагу через практичну роботу;  відроджувати звичаї та обряди нашого народу, примножувати його традиції; виховувати позитивне ставлення один до одного, взаємну співпрацю;  посидючість, охайність, свободу творчого рішення, вміння закінчувати свою роботу.

Обладнання:  Шаблони  для виконання робіт,  кольоровий  картон,папір,малюнки для вирізання;  ножиці ,ножиці фігурні,дироколи фігурні,клей,мереживо,пайетки; міні виставка декоративних робіт вихованців до Великодня (різні поробки);

Хід заняття

І. Організаційний момент.

Педагог: Доброго дня, діти! Подивіться один на одного і посміхніться, щоб ми з посмішкою і гарним настроєм провели сьогоднішнє заняття.

Діти: Доброго дня!

Педагог: Діти, ви мабуть звернули увагу, як яскраво останнім часом світить сонечко, як пташки гучно співають, та і у вас, мабуть, настрій змінився після довгих холодних зимових днів?

Діти відповідають: Весна прийшла.

Педагог: Так, звісно, все навколо пробуджується, воскресає та радіє:

Радісний надходить день,
Дзвонять дзвони: дзень-дзелень. 
Понад міста, понад села 
Лине вісточка весела.

Ясне сонце над селом, 
Наче писанка, зійшло — 
Вибігайте з хати, діти! 
Як сьогодні не радіти?

Вийдем - вийдем на горбок, 
Заспіваєм гагілок, 
Що весна вже воскресла, 
Нам Великдень принесла.
Р. Завадович

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

Педагог: Любі діти! Сьогодні у нас незвичайне заняття, і ми присвятимо його одному найдавнішому, найбільшому, найурочистішому святу - Великодню.

Великдень у своїй першооснові - це свято весни, свято воскресіння землі та природи в цілому до нового життя.

Світле свято Великдень - це день, який всі чекають із трепетом і ретельно до нього готуються. Це свято ще іноді називають - Пасхою. Слово «Пасха» по- давньоєврейському означає «результат», «позбавлення» тому що старозавітна Пасха знаменувала позбавлення єврейського народу від єгипетського рабства.

Для нашого народу Великдень – Воскресіння Христове – це найрадісніше з усіх церковних свят, найурочистіше. Тому і підготовка до цього світлого дня починається завжди заздалегідь і відрізняється особливою ретельністю. Особливим атрибутом Великодня є фарбування яєць та випікання Пасхи. У день свята господині у плетений кошик складають крашанки, випечені та яскраво прикрашені . Пасхи, ковбаси, сири та іншу їжу. Великодній кошик прикрашають вишитими рушниками і на зорі вирушають до церкви.

Щоб відчути атмосферу свята, що до нас наближається, і ми з вами візьмемо участь у підготовці святкування і відкриємо творчу майстерню, спробуємо виготовити власноруч пасхальні кошики.

ІІІ. Ознайомлення із завданням заняття.

Підготовка до практичної роботи.

Розгляд зразків

Зразок №1

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\106487703_large_5.JPG

                                                                                                     

 Зразок №2

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\106487720_large_12.JPG

 

Педагог: Сьогодні ми з вами виготовимо  Великодній кошик, в який можна буде покласти писанки. Кошик ми будемо виготовляти у техніці скрапбукінг про яку ми вже дещо знаємо.   І так перш  ніж розпочати роботу ми пригадаємо  «Правила безпечної роботи з ножицями ,клеєм»

Правила користування ножицями

1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.

2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.

3) Не тримай ножиці вістрями догори.

4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.

5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.

6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.

Правила користування клеєм

1) Клей треба наносити  пензликом від середини до країв.

2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.

4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.

Технологічна послідовність виконання:

1)За допогою шаблону( дод.1.) із кольорового картону виготовити заготовку кошика .

2) Склеюємо заготовку по наміченим лініям. Приклеюємо ручку до нашого кошика. Мереживо для ручки можно виготовити за допомогою дироколу.

3) Оздоблюємо кошик .

4) Для оздоблення  виготовляємо квіти(дод.2.) ,вирізаємо малюнок на великодню тематику(дод.3.), святковий напис (дод.4)

Фізкультхвилинка

Стали, діти, підтягнулись,
Одне одному всміхнулись.
На урок старання не забудьте взяти.
Сіли всі рівненько, будем працювати.

IV. Творча практична робота дітей

Педагог: Молодці. Розпочинаємо роботу.  

Під час практичної роботи - цільовий обхід робочих місць учнів та контроль виконання ними правил з охорони праці та індивідуальні консультації учнів керівником гуртка.

V. Підведення підсумків.

Педагог: Діти! Наше заняття майже закінчилось. Нам залишилось   тільки показати роботи, які ви щойно зробили.

Ми встигли виконати заплановану роботу. Впевнена, що кожен з вас доклав багато зусиль для виконання даної роботи і трошки наблизився до очікуваного свята. Подивіться, які казково-чудові кошики у вас вийшли.

Діти, ви отримали задоволення від сьогоднішньої нашої зустрічі? (Відповіді дітей).

Що нового ви дізналися? (Відповіді дітей).

А який настрій у вас виникає коли ви дивитись на нашу святкову виставку? (Діти відповідають).

Ви плідно попрацювали. Наше заняття закінчилось. Хочу подякувати вам, діти, за те, що прийшли на заняття у доброму настрої. Дякую вам за чудову співпрацю! До побачення!

 

 

                                                                                                          Додаток 1.C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\106487704_large_5a.jpg

 

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\106487721_large_12a.jpg

 

 

Додаток 2.

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 5-9 клас\MZEExQYbBhg.jpg

                                                                                                          Додаток 3.

C:\Users\Екатерина\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\63c314159c8a80fe6655427a70ad79ec.jpg

C:\Users\Екатерина\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\f0c6fa01e5b0b652c058c7e4deeb5090.jpgДодаток 4.

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\Без названия (1).png C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\Без названия (1).png

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\Без названия (1).pngC:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\Без названия (1).png

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\Без названия (1).pngC:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\Без названия (1).png

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\Без названия (1).pngC:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\Без названия (1).png

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\Без названия (1).pngC:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\Без названия (1).png

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\Без названия (1).pngC:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\Без названия (1).png

C:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\Без названия (1).pngC:\Users\Екатерина\Desktop\гурток 2-3 клас\Без названия (1).png

 

 

 

План-конспект заняття з профорієнтації

Тема:Я – майбутній дизайнер.

Мета: навчальна – поглибити знання дітей  про світ професій;допомогти їм дізнатись, що собою являєпрофесія дизайнер;що таке дизайн та які є види дизайну;

дати можливість дітям спробувати себе в ролі дизайнера;

прививати дітям працелюбність,старанність,охайність; розвивати в них творчі

здібності,уяву,фантазію;виховувати колективізм, повагу до праці, до людей праці.

 

 

Хід заняття

І. Вступна частина

1. Організаційний момент

Доброго дня діти! Доброго дня шановні гості! Ми раді вас вітати на нашому занятті. Сьогодні у нас інтегроване заняття двох гуртків: «Початкового технічного моделювання» та «Виготовлення сувенірів».Проводити його будемо ми,керівники цих гуртків – Нужна К.В.та Баранська О.А.

2. Повідомлення теми і мети заняття, очікуваних результатів.

Тема сьогоднішнього заняття – «Я – майбутній дизайнер».На цьому занятті ми з вами заглибимося у світ професій.Дізнаємось, що таке дизайн, які є види дизайну.Більш детально познайомимося із професією дизайнер та спробуємо себе у цій ролі (у ролі дизайнерів).

На початку ми пропонуємо вам гру «Чарівний мікрофон», який допоможе нам виявити,чого кожен з вас очікує від сьогоднішнього заняття.

(Дівчинка підходить до гуртківців з мікрофоном та задає їм питання:

- Що ти очікуєш від заняття?

- Що ти хочеш дізнатися на занятті?

- Які твої сподівання від заняття?

Відповіді дітей:

- Що таке дизайн.

- Яки є види дизайну.

- Дізнатись,хто такий дизайнер.

- Що потрібно,щоб стати дизайнером.

- Дізнатись,де можна навчатися на дизайнера.

- Якими рисами повинен володіти дизайнер.

- Дізнатись щось нове й цікаве. )

3. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

Діти, ми сподіваємось,що вам буде сьогодні цікаво на занятті і ви отримаєте відповіді на всі свої запитання.А поки що давайте дізнаємось,чи добре ви знайомі зі світом професій взагалі.Тому пропонуємо вам ще одну гру,яка називається «Хто загубив інструменти».

(Діти по черзі дістають з коробки інструменти,знаряддя праці й відгадують,людина якої професії користується цими інструментами).

Ви молодці,знаєте багато професій.Але сьогодні ми хочемо більш глибоко й детально познайомити вас з професією,яка сьогодні дуже поширена й затребувана,модна й високооплачувана. Це професія дизайнера.

ІІ. Основна частина

1.Висвітлення керівником матеріалу нової теми

Розповідь керівника  «Хто такий дизайнер»

ВСТАВИТИ

2.Залучення вихованців до самостійного осмислення нового матеріалу, самостійна робота дітей.

Для того, щоб дізнатись,які види дизайну існують у світі професій, давайте переглянемо невеличку презентацію,яку підготували наші вихованці.У них було домашнє завдання: відшукати,де в житті ми стикаємося з дизайнерами.

Презентація «Види дизайну. Професії»(супроводжується розповідями дітей).

Вих.1. Моя мама працює перукарем. Вона робить людям стрижки,гарні зачіски.

Вона уміє підібрати кожному зачіску до лиця і на кожен день, і длясвяткових моментів. Я думаю, що можна назвати мою маму дизайнером  зачісок.

Вих.2. Моя бабуся навчалась у технікумі легкої промисловості. Потім працювала в ательє, де шила одяг людям. Ще вона працювала на швейній фабриці.А також шила одяг для всіх своїх друзів, рідних і знайомих. А зараз є така професія – дизайнер одягу.

Керівник: Діти, хочу познайомити вас з новим словом.Дійсно,є дизайнери зачісок, макіяжу, одягу.Тоді ця професія називається стиліст.Це така людина, що підбирає людині образ, який пасує їй та робить її ще гарнішою .

Вих.3. Я люблю дивитись по телевізору передачі,де показують ремонти квартир. Там завжди працюють люди,які вигадують ,як пофарбувати стіни, як розташувати меблі, які почепити штори, люстри, щоб було гарно та затишно. Це  дизайнери  інтер’єру.

Вих.4. Я хочу розповісти про свою бабусю. Вона  дома вирощує багато рідкісних та красивих рослин. Вона їх дарує, розповідає,як правильно вирощувати. А також допомагає людям створювати композиції з рослин. У неї в подвір’ї ростуть хурма,гранат,ківі,багато квітів. Є гарні водойми, альпійські гірки. Вона теж дизайнер – ландшафтний.

Вих.5.   Я цікавлюся світом техніки, мрію мати автомобіль. Знаю, що їх створюють інженери, конструктори. Вони дбають про надійність, міцність машин, їхні механізми. А ось щоб автомобіль був красивим, зручним, над цим працює  дизайнер транспортних засобів.

Діти,цей список можна ще продовжувати. В будь-яких сферах діяльності існують ці люди, дизайнери. Вони малюють фасони одягу, взуття, сумочок,ювелірних прикрас. Дизайнери вигадують різноманітний посуд. На меблевих фабриках вони проектують красиві й зручні меблі. Навіть над звичайним журналом працює дизайнер, який продумує, як розмістити  матеріал,статті,фотографії та картинки.

3. Практична  робота

Переглянувши презентацію, ви зрозуміли,що дизайнери – це люди,які роблять світ навколо нас зручним і гарним,створюють красу власними руками.Тож зараз і ми з вами спробуємо виступити  в ролі дизайнерів.

Напередодні свята 8 Березня ми пропонуємо вам спробувати оформити куточок, створити святковий настрій для своїх мам, бабусь, сестричок. Зараз ви отримаєте завдання і будете працювати по групах.

Завдання:

1. Виготовити прикрасу для святкової страви (топери для кексів).

2.Виготовити прикрасу для святкових напоїв (прикраса для стаканів з соком).

3.Виготовити прикрасу для святкового столу (кільця для серветок).

4.Виготовити коробочку для подарунка  (декор коробочки).

(Гуртківці працюють,виконуючи практичні завдання. Здійснюється поточний інструктаж та контроль за виконанням. По закінченню практичної роботи кожна група презентує свій виріб, розповідає про нього. Діти обирають головного дизайнера, який складає з усіх виробів колективну святкову композицію ).

ІІІ.Завершальна частина

Діти, ви створили композицію, яка буде гарною прикрасою вашого святкового інтер’єру та приємним сюрпризом для матусі і  всієї сім’ї.

Добре, а тепер послухаємо вірші і ще раз пригадаємо,про що йшла мова на занятті

Одяг в мене дуже гарний,

Бо пошив його дизайнер.

Дизайнер диво – одяг дбав,

Дизайнер донечку вдягав.

Дизайнер – мрійник, чарівник і майстер,

Уява в нього кольорова, як фломастер.

Дизайнер враз  нашу квартиру

Одягне й зробить з нею диво.

Там розовенькі слоненята

На   стінах оживуть, як в свято.

В житті професій так багато,

Але дизайнер –  рідний тато.

Зробив ремонт він бездоганно

Оцінка мамина – «похвально»

Той, хто вміє малювати,

Може хати меблювати

Він  робитиме  кар’єру

Як дизайнер інтер’єру.

А дизайнер – модельєр

Не планує інтер’єр.

Він моделі одягає

Модний одяг розробляє.

Для того, щоб закріпити нові слова, поняття у сфері дизайну, давайте знайдемо їх зашифровані у чайнворді.

«Чайнворд» (Слова: дизайн, ландшафт, інтер’єр, стиліст).

А ще ми хочемо запросити до розмови про професію, про те, як правильно зробити  свій вибір,наших гостей. Ми просимо гостей пограти у гру «Ромашка». На пелюстках короткеньке запитання. Чекаємо від вас такі ж короткі відповіді.

Запитання для гостей:

- Ким Ви мріяли стати в дитинстві?

- Чи  не жалкуєте Ви про обрану професію?

- Де Ви навчались (в якому місті, навчальному закладі)?

- Чи є у Вас вихованці,які пішли вашим шляхом?

- Що треба, щоб досягти в житті успіху?

- Як на ваш  погляд,  правильно обрати професію?

- Для Вас робота – це свято чи обов’язок?

- Що для Вас найголовніше у вашій роботі?

- Які професії найважливіші в житті людей?

- Що робити, коли обрав професію,вивчився,а потім зрозумів,що вона тобі не подобається?

- Що головніше в професії – користь, яку ти приносиш людям чи великий заробіток?

А зараз я хочу надати слово (Вих.3.)Давайте разом послухаємо її розповідь про те, як вона намагається визначитись, ким бути,де навчатися.

(Розповідь )

Наприкінці нашого заняття ми хочемо показати вам, діти, де неподалік від нашого міста знаходяться навчальні заклади, в яких можна отримати професії дизайнерів.

(Демонстрація плакату)

А тепер хочемо почути від вас, чи справдилися ваші сподівання та очікування від  нашого заняття і як саме.

(Відповіді дітей)

На цьому наше заняття закінчується. Заключне слово.

 

 

 

 

Висновки 
           

 З вище сказаного можна зрозуміти, що скрапбукінг  дуже цікава та доступна техніка, яка може використовуватись у будь якій сфері творчої діяльності людини. Виробами  в цій  техніці можуть служити як: окремі експонати, елементи оздоблення, прикраси, іграшки, сувеніри і т.ін.

Дану техніку можна використовувати як окремі теми до гурткових навчальних

програм, а можна розробити цілу навчальну програму, адже об’єм матеріалу

для вивчення величезний. Хотілось би сказати , що скрапбукінг не тільки цікавий,

а ще й має неабияке значення для розвитку творчих здібностей особистості.
          Слід відмітити основні навчальні функції техніки скрапбукінг:
1. Пізнавальна – дає змогу учням отримувати нові знання, отримувати нові практичні вміння та навички.
2. Виховна – сприяє формуванню вміння раціонально використовувати час та матеріали для виконання робіт.
3. Розвивальна – формує творче мислення, вміння міркувати, робити розрахунки,ескізи, викликає інтерес і потребу в інших знаннях та вміннях.
Не зайвим буде вказати на велике значення техніки скрапбукінг, як дидактичного засобу навчання у гуртку:
- розвиває сприйняття, почуття

- розвиває естетичний смак

- розвиває спостережливість, увагу, уяву

- ініціює творче мислення, фантазію

- підвищує рівень художньо-естетичного сприймання

- сприяє ознайомленню з довкіллям, новими матеріалами, інструментами

- сприяє опануванню різних типів практичної роботи

- стимулює пошукову діяльність, здатність виконувати завдання різними спо-

собами.

Отже, навчання техніці скрапбукінг в навчальному процесі позашкільного закладу дозволяє формувати пізнавальну та творчу компетентність вихованця, що дає можливість педагогам виконувати програму розвитку основних компетентностей вихованців позашкільних навчальних закладів.

 

Список використаної літератури:

  1. Мейстер Н. Бумажная пластика. – М.: Астрель, 2001.
  2. Лаптева Т. Скрапбукинг .Исскуство оформления фотографий.
  3. Журнал  Скрапбукинг. Творческий стиль жизни .
  4. Михеева А.В. Скрапбукинг изысканные подарки своими руками.-Феникс.2013
  5. Открытки своими руками. – Аст-Пресс,2014.
  6. Джамилла Хитер.  Основы скрапбукинга. - Контэнт ,2015.
  7. Люцкевич Д. Открытки к любому празднику своими руками.- Эксмо,2007

Інтернет-джерела

1.  http://scrapology.ru/uroki-scrapbukinga-11/

2. https://www.mastera-rukodeliya.ru/skrap.html

3. http://scrapportal.ru/mk/shkola-skrapbukinga-etap-1-urok-5-otkryitka-v-stile-rustik.

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Яцентюк Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
7862
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку