назва розробки
навчально-виховний захід для дітей старшого дошкільного віку
«Я ніколи не палитиму!»
рік створення
2015
автор
Олена Шиян, практичний психолог
Дошкільний навчальний заклад «Веселка» Костянтинівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області
адреса електронної пошти: o.o.1979@ukr.net м.т. +38-097-41-09-555
мета розробки
Збагачувати знання дітей про власний організм, формувати потребу дбати про своє здоров’я та здоров’я людей, що довкола. Розширювати знання дітей про шкідливі звички (зокрема, куріння). Пояснити дітям, чому куріння цигарок шкідливе для здоров’я. Дати поняття старшим дошкільнятам про те, що джерелом зміцнення здоров’я та запобігання хворобам є здоровий спосіб життя. Сприяти створенню позитивної мотивації у дітей старшого дошкільного віку на здоровий спосіб життя. Формувати критичне мислення та негативне відношення до куріння. Виховувати дбайливе відношення до свого власного здоров’я.
анотація (короткий опис) розробки
Розробка містить матеріали щодо інформування вихованців дошкільного закладу освіти / учнів початкової ланки ЗЗСО стосовно шкоди тютюнопаління. Вищезгадані матеріали допоможуть організувати проведення просвітницької роботи із зазначеною категорією дітей в ігровій та невимушеній формі. Розробку адресовано педагогам закладів дошкільної та загальної середньої освіти, практичним психологам закладів освіти.
використана література та інші інформаційні ресурси
Навчально-виховний захід для дітей старшого дошкільного віку
«Я НІКОЛИ НЕ ПАЛИТИМУ!»
Нормативне забезпечення
Розділ «Старший дошкільний вік»
Підрозділ «Фізичний розвиток»
«Вікові можливості». Старшого дошкільника цікавлять чинники здоров’я. Він починає обирати еталони для наслідування. Завдяки цьому формування основ здорового способу життя стає актуальним. Дитина прагне переконатися в достовірності отриманої від дорослого інформації, що стосується її фізичного «Я». Він здатен зрозуміти зв'язок між станом власного здоров’я та способом життя.
«Завдання розвитку». Збагачувати знання дітей про власний організм, формувати потребу дбати про своє здоров’я та здоров’я людей, що довкола.
«Організація життєдіяльності». Підрозділ «Здоров’я і хвороба». Розширювати знання дітей про шкідливі звички; розповідати про те, що джерелом зміцнення здоров’я та запобігання хворобам є здоровий спосіб життя.
Завдання для дітей сьомого року життя. Пояснити дітям, чому вживання алкогольних напоїв та куріння цигарок шкідливі для здоров’я.
Мета заходу:
Збагачувати знання дітей про власний організм, формувати потребу дбати про своє здоров’я та здоров’я людей, що довкола. Розширювати знання дітей про шкідливі звички (зокрема, куріння). Пояснити дітям, чому куріння цигарок шкідливе для здоров’я. Дати поняття старшим дошкільнятам про те, що джерелом зміцнення здоров’я та запобігання хворобам є здоровий спосіб життя. Сприяти створенню позитивної мотивації у дітей старшого дошкільного віку на здоровий спосіб життя. Формувати критичне мислення та негативне відношення до куріння. Виховувати дбайливе відношення до свого власного здоров’я.
Хід заходу
Практичний психолог з підгрупою дітей старшого дошкільного віку заходить до музичної зали. Дорослий пропонує дітям привітатися з гостями, які присутні в залі, та стати, утворивши коло. Практичний психолог закликає малят тепер привітатися один із одним, промовляючи віршовані рядки:
Я всміхаюсь сонечку – здрастуй, золоте! (простягнути руки вгору)
Я всміхаюсь квіточці – хай вона цвіте! (нахилитися до низу, приклавши руки до грудей)
Я всміхаюсь дощику – лийся, мов з відра! (підставити долоньки під уявний дощ)
Я всміхаюсь друзям – зичу всім добра!
(взятися за руки, посміхнутися один одному, опустити руки)
Все, про що ми з вами тільки-но розповідали у віршику, - гарне, приємне, корисне.
Але на світі є речі, які теж виглядають красиво, привабливо, та вони не корисні, а дуже шкідливі. Ось про одну з таких речей, яка приваблива зовні, але шкідлива в середині, ми з вами сьогодні поговоримо. Сідайте, будь ласка, на стільці (практичний психолог запрошує малят зайняти свої місця на стільчиках). Ось вона – ця річ, у мене в руках. Ви всі знаєте, що це … так, цигарка. Всі ви бачите, що вона дуже велика, таких цигарок насправді не буває. Але це не проста цигарка. Вона – учбова навчальна; ця цигарка потрібна для нашого навчання. Вона навчить нас тому, що палити цигарки не слід. Подивіться, яка цигарка зовні красива: у неї немов біленьке платтячко, а зверху немов золота корона. Так, зовні цигарка справді гарна, але вона дуже шкідлива - чим же?
Де ж ховається отрута в такій гарненькій цигарці? Так, отрута ховається в цигарці в середині. Якщо розкрити цигарку, розгорнути її, то можна побачити всю її шкоду. В середині нашої великої цигарки все так, як і у справжньої цигарки. То давайте ж розгорнемо її та побачимо, що ж там в середині (практичний психолог розгортає бутафорську цигарку і розглядає її вміст разом з дітьми):
Тож давайте ще раз пригадаємо, чим ще шкідлива цигарка та її паління. Підійдіть, будь ласка, до нашої дошки, щоб зручніше було розглядати плакат (практичний психолог показує указкою на малюнки, а діти озвучують їх).
Ми з вами теж не дружимо з цигарками, а ось з фізкультурою – дружимо! Давайте розвернемо до наших гостей, станемо на полосочку дружненько і покажемо, як ми вміємо робити фізичні вправи:
Кожен ранок ми всі робимо зарядку (повороти голови вправо-вліво, руки на поясі),
Вправи всі, вправи всі зробим по порядку (піднімати плечі, руки вздовж тулуба).
Кроком з нами йди (крокувати на місці),
Руки підійми (підняти руки вгору),
Присідай і вставай (присісти і встати),
Весело стрибай: раз-два, раз-два, раз-два, раз-два! (стрибки на місці на двох ногах)
А тепер відновимо дихання: вдих носиком – і підняти руки вгору, видих ротиком – опустити руки через сторони вниз, ще раз. Молодці, мої любі.
А ми ж з вами знаємо казку про цигарку! Давайте розповімо її та покажемо нашим гостям. Для цього нам потрібні персонажі – Півник, Собачка, Хлопчик. Спочатку оберемо Півника – нам потрібен хлопчик. Хлопчики, будь ласка, зробіть крок уперед. Півника з вас ми оберемо за допомогою лічилки: «Раз, два, три – це, напевно, будеш ти!». Ось цей гарний хлопчик буде у нас Півником, ми одягнемо йому на голівку маску і запросимо сісти ось тут. Тепер нам потрібна Собачка – це може бути й дівчинка. Дівчатка, будь ласка, зробіть три кроки вперед. Собачку з вас ми оберемо за допомогою лічилки: «Раз, два, три – це, напевно, будеш ти!». Ось ця гарна дівчинка буде у нас Собачкою, ми одягнемо їй на голівку маску і запросимо сісти ось тут. Решта дівчаток, будь ласка, сядьте на стільці глядачів, адже нам залишилося обрати останнього персонажа – Хлопчика. Ми оберемо цього персонажа із тих хлопчиків, які стоять на килимку, за допомогою лічилки: «Раз, два, три – це, напевно, будеш ти!». Ось цей гарний хлопчик буде у нас виконувати роль, ми запросимо його сісти ось тут. Решта хлопчиків, будь ласка, сядьте на стільці глядачів. Роль цигарки я візьму на себе. Увага! Ми розпочинаємо виставу «Казка про цигарку»!
Цигарка |
Я – цигарка, я гарненька, сукня на мені біленька. Я – отрута сильна дуже, та забудь про це, мій друже! Я по світу скрізь блукаю, друзів я собі шукаю. Півник гарний у дворі… Друзі ми з тобою? |
Півник |
(виходить до Цигарки) Ні! Я свій голос бережу і з цигаркой не дружу! Ти, цигарко, геть іди, бо з тобой чекай біди! (сідає на місце) |
Цигарка |
Йде собака по пісочку… Я з тобой дружити хочу! |
Собака |
(виходить до Цигарки) Ти, цигарко, - річ погана: жовті, ламкі зуби стануть. Ти, цигарко, геть іди, бо з тобой чекай біди! (сідає на місце) |
Цигарка |
Хлопчик з друзями гуляє, теж цигарку проганяє. |
Хлопчик |
(виходить до Цигарки) Ні, не буду я палити, бо не хочу я хворіти. Сильно кашляти не хочу. Не пускатиму я в очі Дим своїм всім друзям милим, щоб вони теж не хворіли. (показує рукою на друзів-глядачів) Ти, цигарко, геть іди, бо з тобой чекай біди! (сідає на місце) |
Цигарка |
Із цигаркою дружити щось ніхто не хоче, діти. Я й до вас колись прийду… Друзів серед вас знайду? |
Діти |
Ні, ти не знайдеш серед нас собі друзів! |
Практичний психолог обговорює казку про цигарку з дітьми-глядачами:
Давайте дружно поаплодуємо нашим акторам, а ви, актори, будь ласка, вклоніться. Маски ми знімемо та покладемо на стіл.
Практичний психолог звертає увагу малят на малюнки у своїх руках: «Нещодавно зі старшенькими дітьми ми вже читали казку про цигарку, а потім малювали малюнки за казкою. Давайте, роздивимося їх (роздивитися та прокоментувати дитячі малюнки). А давайте влаштуємо з цих малюнків виставку! Що ж таке виставка? Так, на виставці малюнки висять на стінах, щоб усі глядачі могли підійти до них і розглянути. Ось і ці малюнки ми зараз розвісимо. Дивіться, діти, як багато місця на стіні ще залишилось, а малюнків вже немає! Ця пустота на стіні дуже негарно виглядає, що ж нам робити? Знаю, давайте ми з вами зараз теж намалюємо малюнки за казкою про цигарку і повісимо їх на стіну, і тоді наша виставка стане ще гарнішою!» Практичний психолог пропонує малятам сісти за столи, де вже знаходяться аркуші паперу для кожної дитини індивідуально і набір кольорових олівців із розрахунку один на двох малят. Діти малюють малюнки за казкою про цигарку. По закінченні роботи практичний психолог розвішує їх малюнки на стіні, звертаючи увагу на те, що тепер виставка малюнків стала ще цікавішою та гарнішою. Запропонувати малятам прокоментувати власні роботи, розповісти про те, що саме вони зобразили. Практичний психолог дякує малятам за виконану роботу і пропонує їм стати в коло: «Отже, давайте ми з вами ще раз проговоримо – чи палити добре? (Ні!) Ви самі будете палити? (Ні!) А чи розповісте ви про шкоду цигарок всім? (Так!) А наостанок треба дружно нам всім повторити – я ніколи не буду палити!» (діти повторюють слова за практичним психологом). Практичний психолог пропонує дітям повернутися обличчям до гостей і попрощатися з ними, потім діти виходять до групової кімнати.
Додаток 1
31 травня – Всесвітній день боротьби з палінням
Вчать дітей скрізь: «Палити погано! Захворієш, не зможеш рости ти…
Ти кажи – я палити не стану!» Перш, дорослі, ви киньте палити!
Кинь цигарку, мій любий татусю!Я не хочу, щоб ти став слабенький.
За твоє я здоров’я боюся, я ж люблю тебе – чуєш, рідненький!
Мамо, мамо, палити негарно: голос хрипне, жовтіє обличчя…
Вся зів’яне краса твоя марно, я ж вродливой тобі бути зичу!
Я не хочу вдихати гидоту, коли поряд хтось буде палити!
Проявіть же, дорослі, турботу, щоб я вільно міг дихать щомиті.
Я ніколи палити не буду, бо погана ця звичка й шкідлива.
Ви цигарку вмить викиньте, люди! Будьте завжди здорові й вродливі.
(автор: практичний психолог ДНЗ «Веселка» Шиян О.О.)
Додаток 2
Казка про цигарку
Я – цигарка, я гарненька, сукня на мені біленька.
Я – отрута сильна дуже, та забудь про це, мій друже!
Я по світу скрізь блукаю, друзів я собі шукаю.
Півник гарний у дворі… «Друзі ми з тобою?» - «Ні!
Я свій голос бережу і з цигаркой не дружу!
Ти, цигарко, геть іди, бо з тобой чекай біди!»
Йде собака по пісочку… «Я з тобой дружити хочу!»
«Ти, цигарко, - річ погана: жовті, ламкі зуби стануть.
Ти, цигарко, геть іди, бо з тобой чекай біди!»
Хлопчик з друзями гуляє, теж цигарку проганяє:
«Ні, не буду я палити, бо не хочу я хворіти.
Сильно кашляти не хочу. Не пускатиму я в очі
Дим своїм всім друзям милим, щоб вони теж не хворіли.
Ти, цигарко, геть іди, бо з тобой чекай біди!»
Із цигаркою дружити щось ніхто не хоче, діти.
Я й до вас колись прийду… Друзів серед вас знайду?
(автор: практичний психолог ДНЗ «Веселка» Шиян О.О.)
назва розробки
навчально-виховний захід для дітей старшого дошкільного віку
«Я ніколи не буду палити!»
рік створення
2018
автор
Олена Шиян, практичний психолог
Дошкільний навчальний заклад «Веселка» Костянтинівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області
адреса електронної пошти: o.o.1979@ukr.net м.т. +38-097-41-09-555
мета розробки
Збагачувати знання дітей про власний організм, формувати потребу дбати про своє здоров’я та здоров’я людей, що довкола. Розширювати знання дітей про шкідливі звички (зокрема, куріння). Пояснити дітям, чому куріння цигарок шкідливе для здоров’я. Дати поняття старшим дошкільнятам про те, що джерелом зміцнення здоров’я та запобігання хворобам є здоровий спосіб життя. Сприяти створенню позитивної мотивації у дітей старшого дошкільного віку на здоровий спосіб життя. Формувати критичне мислення та негативне відношення до куріння. Виховувати дбайливе відношення до свого власного здоров’я.
анотація (короткий опис) розробки
Розробка містить матеріали щодо інформування вихованців дошкільного закладу освіти / учнів початкової ланки ЗЗСО стосовно шкоди тютюнопаління. Вищезгадані матеріали допоможуть організувати проведення просвітницької роботи із зазначеною категорією дітей в ігровій та невимушеній формі. Розробку адресовано педагогам закладів дошкільної та загальної середньої освіти, практичним психологам закладів освіти.
використана література та інші інформаційні ресурси
Навчально-виховний захід для дітей старшого дошкільного віку
«Я НІКОЛИ НЕ БУДУ ПАЛИТИ!»
Нормативне забезпечення
Розділ «Старший дошкільний вік»
Підрозділ «Фізичний розвиток»
«Вікові можливості». Старшого дошкільника цікавлять чинники здоров’я. Він починає обирати еталони для наслідування. Завдяки цьому формування основ здорового способу життя стає актуальним. Дитина прагне переконатися в достовірності отриманої від дорослого інформації, що стосується її фізичного «Я». Він здатен зрозуміти зв'язок між станом власного здоров’я та способом життя.
«Завдання розвитку». Збагачувати знання дітей про власний організм, формувати потребу дбати про своє здоров’я та здоров’я людей, що довкола.
«Організація життєдіяльності». Підрозділ «Здоров’я і хвороба». Розширювати знання дітей про шкідливі звички; розповідати про те, що джерелом зміцнення здоров’я та запобігання хворобам є здоровий спосіб життя.
Завдання для дітей сьомого року життя. Пояснити дітям, чому вживання алкогольних напоїв та куріння цигарок шкідливі для здоров’я.
Мета заходу:
Збагачувати знання дітей про власний організм, формувати потребу дбати про своє здоров’я та здоров’я людей, що довкола. Розширювати знання дітей про шкідливі звички (зокрема, куріння). Пояснити дітям, чому куріння цигарок шкідливе для здоров’я. Дати поняття старшим дошкільнятам про те, що джерелом зміцнення здоров’я та запобігання хворобам є здоровий спосіб життя. Сприяти створенню позитивної мотивації у дітей старшого дошкільного віку на здоровий спосіб життя. Формувати критичне мислення та негативне відношення до куріння. Виховувати дбайливе відношення до свого власного здоров’я.
Хід заходу
Практичний психолог з підгрупою дітей старшого дошкільного віку (6 хлопчиків та 6 дівчаток) заходить до музичної зали. Психолог пропонує дітям познайомитися з гостями, назвавши свої імена, та представляє гостей. Дорослий пропонує дітям привітатися з гостями, які присутні в залі, та стати між дорослими, утворивши коло та розподілившись на пари. Практичний психолог закликає малят та дорослих тепер привітатися один із одним, промовляючи віршовані рядки привітання:
Я - твій друг і ти – мій друг: друзі всі навколо!
В мене – ніс, і в тебе – ніс: в нас носи чудові.
В мене – щічки, в тебе – щічки: рівні та гладенькі.
Я – твій друг і ти – мій друг: друзі ми рідненькі!
Теоретична частина, повідомлення старшим дошкільнятам теми та мети заняття
Діти, сьогодні ми з вами зібратися, щоб поговорити про серйозні речі. Деякі з них можуть бути неприємними та навіть шкідливими. З такими небезпечними речами потрібно вміти поводитися. Цього з вами і будемо вчитися. Прошу вас зайняти свої місця на стільчиках. А ось про що ми поговоримо – дізнаємося з мультфільму (демонстрація мультфільму «Ну, постривай»). То, як ви думаєте, про яку неприємну, небезпечну, шкідливу річ ми з вами сьогодні поговоримо? Так, сьогодні ми поговоримо про цигарки та паління.
Розглядання макета цигарки: ось вона – ця річ - цигарка, у мене в руках. Всі ви бачите, що вона дуже велика, таких цигарок насправді не буває. Але це не проста цигарка. Вона – учбова навчальна; ця цигарка потрібна для нашого навчання. Вона навчить нас тому, що палити цигарки не слід. Подивіться, яка цигарка зовні красива: у неї немов біленьке платтячко, а зверху немов золота корона. Так, зовні цигарка справді гарна, але вона дуже шкідлива - чим же?
Де ж ховається отрута в такій гарненькій цигарці? Так, отрута ховається в цигарці в середині. Якщо розкрити цигарку, розгорнути її, то можна побачити всю її шкоду. В середині нашої великої цигарки все так, як і у справжньої цигарки. То давайте ж розгорнемо її та побачимо, що ж там в середині (практичний психолог розгортає бутафорську цигарку і розглядає її вміст разом з дітьми):
Порівняння двох іграшок: лев з цигаркою та великий африканський лев: «Бачите, левеня, яке палило цигарку, не виросло, його хутро незрозумілого кольору. Якби це левеня не палило, то воно виглядало б ось так (демонстрація великого африканського лева). Цей лев не палить – він великий, сильний, здоровий, його хутро м’яке, приємного кольору – погладьте його. Великий африканський лев повідомив мені ще один секрет його сили та здоров'я – він щодня робить зарядку. Ми з вами теж любимо фізкультуру, щодня робимо зарядку – зараз це й покажемо нашим гостям. А левеня та лев нехай подивляться наші вправи, послухають, про що ми говоримо, й погостюють у нас» (іграшки посадити на стільці, діти розміщають на килимі в основній стійці)
Фізкультурна пауза – зарядка «Солнышко лучистое любит скакать…»
«Вам запропонували цигарку – що робити?» Прошу вас, любі діти, знов зайняти свої місця на стільчиках. На жаль, в житті інколи трапляються такі ситуації, коли хтось запропонує вам викурити цигарку. Потрібно навчитися відмовлятися від цигарок. Краще це робити так: відмовитися, пояснити – чому, запропонувати іншу справу (відпрацювання схеми: відмова – аргумент – зустрічна пропозиція) Навіщо пропонувати щось замість цигарки? Бо той, хто запропонував вам цигарку, може сміятися над вами, примушувати вас закурити цигарку.
Розігрування сценки: дві тваринки, дві площинні цигарки, іграшкові маленькі машинки
Що ж можна запропонувати іншому замість цигарки? Презентація «Альтернатива палінню»: що можна запропонувати іншому замість паління, гра на увагу: швидко реагувати на зміст малюнків: намальована цигарка – покласти руки на коліна, намальована інша діяльність дітей – плеснути один раз в долоні, (варіант гри: рухатися під музику, під час паузи ведучий демонструє малюнок, на якій діти повинні відреагувати: цигарка – присісти, руки на колінах, інша діяльність дітей – плескати в долоні), дорослий: «Давайте потренуємося відмовлятися від цигарки, якщо її запропонують. Наприклад, я пропоную вам (показати макет цигарки): давайте, любі діти, зараз запалимо всі цигарки. А ви пропонуйте мені щось інше, замість цигарки: не буду палити – це шкідливо, давай краще…» (при відповіді орієнтуватися на малюнок).
Закріплення, уточнення набутих відомостей Складання паззлів: панно з чотирьох скріплених між собою чотирьох файлів А-5, яке закріплене на дошці.Дорослий ставить дітям запитання, надає дві варіанти відповіді у вигляді усміхненого («так») та похмурого («ні») обличчя на аркуші паперу А-5. Діти обирають правильний варіант відповіді («так» чи «ні»), дорослий перевертає аркуш паперу на зворотній бік, на аркуші з правильним варіантом відповіді зображено частину забороняючого знака з цигаркою.
Запитання до дітей:
Коли паззл – забороняючий знак з цигаркою зібрано, узагальнити - «Отже, палити дуже шкідливо, ми ніколи не будемо палити. Пропоную вам всім повторити: я ніколи не буду палити!»
Заключна частина Цигарка – не потрібна, не корисна, від неї сама тільки шкода! Я ж вам пропоную корисну та веселу справу – запрошуйте наших гостей до таночку! (гимн Барбариков)
Прощання Практичний психолог дякує малятам за виконану роботу і пропонує їм стати в коло: «Отже, давайте ми з вами ще раз проговоримо – чи палити добре? (Ні!) Ви самі будете палити? (Ні!) А чи розповісте ви про шкоду цигарок всім? (Так!) А наостанок треба дружно нам всім повторити – я ніколи не буду палити!» (діти повторюють слова за практичним психологом). Пропонує подякувати одне одному за цікаво проведений час – «дякую!». На згадку про нашу зустріч я приготувала для вас ось такі значки-бейджики, які кріпляться до одягу: на них намальовано закреслену цигарку та написано «Я - проти паління!» Спочатку я пропоную дітям прикріпити ці значки всім нашим гостям. Тепер ми прикріпимо такі самі значки і вам, малята! (сюрприз для малят – цукерка зі зворотної сторони бейждика; залучити присутніх дорослих до роздавання бейджиків, включити приємну музику)
Кількість бейджиків – 20-24 штуки
Додаток 1
Використання Інтернет-ресурсів:
м/ф «Ну погоди!»
м/ф «Валентин та паління»
м/ф «Иван-царевич и табакерка»
м/ф «Дым коромыслом»
м/ф «Минздрав предупреждает» СССР
Додаток 2
Інсценування казки про цигарку
(ширма , картонні площинні фігурки героїв на паличці)
Увага! Ми розпочинаємо виставу «Казка про цигарку»!
Цигарка |
Я – цигарка, я гарненька, сукня на мені біленька. Я – отрута сильна дуже, та забудь про це, мій друже! Я по світу скрізь блукаю, друзів я собі шукаю. Півник гарний у дворі… Друзі ми з тобою? |
Півник |
(виходить до Цигарки) Ні! Я свій голос бережу і з цигаркой не дружу! Ти, цигарко, геть іди, бо з тобой чекай біди! (сідає на місце) |
Цигарка |
Йде собака по пісочку… Я з тобой дружити хочу! |
Собака |
(виходить до Цигарки) Ти, цигарко, - річ погана: жовті, ламкі зуби стануть. Ти, цигарко, геть іди, бо з тобой чекай біди! (сідає на місце) |
Цигарка |
Хлопчик з друзями гуляє, теж цигарку проганяє. |
Хлопчик |
(виходить до Цигарки) Ні, не буду я палити, бо не хочу я хворіти. Сильно кашляти не хочу. Не пускатиму я в очі Дим своїм всім друзям милим, щоб вони теж не хворіли. (показує рукою на друзів-глядачів) Ти, цигарко, геть іди, бо з тобой чекай біди! (сідає на місце) |
Цигарка |
Із цигаркою дружити щось ніхто не хоче, діти. Я й до вас колись прийду… Друзів серед вас знайду? |
Діти |
Ні, ти не знайдеш серед нас собі друзів! |
Практичний психолог обговорює казку про цигарку з дітьми-глядачами:
Додаток 3
Робота з таблицею «Шкода паління»
Тож давайте ще раз пригадаємо, чим ще шкідлива цигарка та її паління. Підійдіть, будь ласка, до нашої дошки, щоб зручніше було розглядати плакат (практичний психолог показує указкою на малюнки, а діти озвучують їх).
Додаток 4
Гра «Корисне – шкідливе, матеріал: подноси, корзини,чіпси, «тук», жвачки,паперові цигарки
муляжі овочів та фруктів, сік, сирочок (макети). Правила гри: вибрати тільки корисне, паління шкідливо впливає на:
Корисне - залишити в садочку, шкідливе - викинути в смітник.
Гра «Що ми знаємо про цигарку?» («Хто далі відбіжіть від цигарки?»)
Грати в командах. Дати час гравцям команди подумати на відповіддю на запитання. Час обмежити або звучанням музики або словами:
1, 2, 3, 4, 5 – ми закінчити рахувать.
1, 2, 3 – початок гри!
На кожне слово гравець робить один крок від цигарки, яка лежить на стільчику.
То яка ж цигарка? (можна надати приклад виконання завдання)
вредна приставуча прилиплива небезпечна негарна непотрібна неприємна |
гидка отруйна надоїдлива некорисна злоблива підступлива
|
Гра «Що краще за цигарку?»
Грати в командах. Дати час гравцям команди подумати на відповіддю на запитання. Час обмежити або звучанням музики або словами:
1, 2, 3, 4, 5 – ми закінчити рахувать.
1, 2, 3 – початок гри!
На кожне слово гравець робить один крок від цигарки, яка лежить на стільчику.
Що виглядає краще за цигарку?
(іграшки, квіти, сонечко, книжка, хмарки, зірочки, травичка)
Що має запах кращий, ніж дим цигарки?
(хліб, борщик, каша, булочка, квітка, мамині парфуми)
До чого торкатися приємніше, ніж до цигарки?
(хутро тваринок, тканина, руки іншої людини, пісок, водичка, травичка)
Що на смак краще, ніж цигарка?
(морозиво, цукерка, печиво, тістечко, солодкий сирок, варення, сік)
Що приємніше почути вушками, ніж слово «цигарка»?
(пісенька, шум моря, голоси пташок, просто музика, голоси мами та тата, шелест листя)
Що цікавіше, ніж цигарка? Чим ще можна займатися?
(грати на вулиці, грати з друзями, малювати, співати, дивитися телевізор, кататися на велосипеді, допомагати батькам)