22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Навчання – це твоя головна праця для твого блага і блага Батьківщини

Про матеріал
Розвиток інтересу до навчання та пізнання самого себе; Вміння керувати своїм життям; Формування навичок ефективного спілкування, групової взаємодії, комунікативності; Сприяння всебічному розвитку особистості; Виховування свідомого ставлення до навчання, розуміння його необхідності у житті, почуття обов'язку перед батьками, вчителями, державою.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Виховний  захід для учнів 5-6 класів:

«Навчання – це твоя головна праця для твого блага і блага Батьківщини»

 

 

 

 

 

 

 

                                                                               Підготувала    учителька

                                                                               учителька української мови та

                                                                               літератури

                                                                               школи І-ІІІ ступенів № 300

                                                                               м. Києва

                                                                               Репецька Тамара Адамівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Навчання – це твоя головна праця для твого блага і блага Батьківщини.

Мета: - розвивати інтерес до навчання та пізнання самого себе;

- вчити дітей керувати своїм життям;

- формувати навички ефективного спілкування, групової взаємодії, комунікативності;

- сприяти всебічному розвитку особистості;

- виховувати свідоме ставлення до навчання, розуміння його необхідності у житті, почуття обов'язку перед батьками, вчителями, державою.

 

Обладнання: плакати з висловами про знання, таблички для анкетування. 

 

                                                                         «Праця людини - окраса і слава,
                                                                           Праця людини - безсмертя її!»

                                                                                               Василь Симоненко.

                                   Хід роботи

І. Вступне слово вчителя

- Дорогі діти! З того часу, відколи ви себе пам'ятаєте, вам доводиться спостерігати, як працюють ваші родичі. Вони  щоденно ходять на роботу, клопочуться по господарству, забезпечують сімю , піклуються про своїх дітей.

- А давайте спробуємо уявити, що було б, якби ваші батьки не працювали?

(Міркування учнів) 
Отже, праця - основа людського життя.

Людина старіє, помирає, а її труд залишається дітям, онукам, правнукам…

Усе, що ми маємо, -  створено працею людини.

"Хто не працює, той не їсть", -  каже народне прислів'я, і  саме цим підкреслюється, що кожен зобов'язаний працювати.

І чим плідніше людина працює, тим досконалішою стає її робота.

Але ці вміння, досвід не приходять самі по собі, їх потрібно набувати, старанно навчаючись.

- Діти, скажіть, будь ласка, а що є працею для школяра? (Навчання)

ІІ. Оголошення теми і мети заняття.

- І на сьогоднішньому занятті ми з вами спробуємо з’ясувати, що таке навчання.  Будемо розвивати інтерес до навчання та вчитися пізнавати самого себе, вчитися  керувати своїм життям, формуватимемо навички ефективного спілкування, групової взаємодії, виховуватимемо  свідоме ставлення до навчання, розуміння його необхідності у житті, почуття обов'язку перед батьками, вчителями, державою.

ІІІ. Основна частина

- Давайте спочатку з’ясуємо, що таке навчання як праця для школяра.

- Можливо, це обов’язок, який, якщо і не хочеш, а треба виконувати?

- Чи  це потреба, без якої складно буде в подальшому житті?

 А може, це просто порожня витрата часу на непотрібні  речі?

Учень чи учениця
Великий український поет І. Я. Франко писав: 
«Хто в першій чвертині життя 
Знання не здобув, 
А в другій чвертині життя 
Добра не здобув, 
А в третій чвертині життя 
Хто чесним не був, 
Той скаже в четвертій: 
"Бодай я на світі й не був". 

Вчитель:

- Давайте поміркуємо над цими словами.

- Скільки в середньому живе людина? (75 років)

- Що таке «чвертина»? (Четверта частина)

- Отже, 75 років поділимо на чотири.

- Скільки припадає на кожну чверть? (18 - 19).

- Вам зараз кому десять, а кому одинадцять років. Це уже за половину першої чверті життя. І саме пора, за словами Франка, знання набувати.

- Скажіть, будь ласка, коли ви почали їх здобувати? (Відповідь учнів) 
- Ні, не з першого класу, а  раніше, з перших кроків свого життя. Слухаючи мамину колискову пісню чи бабусину казку, ви вже вчилися.

- У перший клас  прийшли, маючи великий запас слів, уміючи складати з них речення, спілкуватися, висловлювати думки. Це велика і непроста наука, засвоївши яку, тим самим довели свої здібності до навчання. Але в дитинстві ви в основному запам'ятовували, ваше навчання ще не мало усвідомленого характеру, ще не замислювалися над тим, для чого  потрібно щось знати чи вміти. 

- У кожної дитини є свої інтереси, уподобання, які постійно удосконалюємо, вивчаючи щось для себе в тій чи іншій сфері. І не треба  боятися пізнавати щось нове, не треба боятися помилятися. Не помиляється  лише той, хто нічого не робить. Бо на помилках ми навчаємося.  Вміння вчитися на помилках – ключ до успіху. З помилок, зроблених на початку життя, можна  отримати велику користь.  Невдачі нам дають безцінну інформацію про те, що ми можемо робити, а що - ні.

1. Інформаційне повідомлення: «Здібності і їх роль в житті людини»

Учитель:

- Для того, щоб вибрати професію, яка буде вам до душі, необхідно з’ясувати свої здібності.  Що це таке? (Сукупність психофізіологічних властивостей, необхідних для виконання того чи іншого виду діяльності)

- Здібності бувають фізичні і розумові.

- Як ви вважаєте, які здібності займають провідне місце? (Розумові)

- Звичайно ж, розумові. І від того, як ви будете розвивати свої розумові здібності в школі, залежить, чи зможете ви  втілити свої мрії і бажання в життя.

 

2. Анкетування

- Зараз проведемо невелике опитування, щоб краще зрозуміти уподобання та здібності кожної дитини. У вас на партах лежать аркуші паперу.

Треба дати стислі та правдиві відповіді на поставлені запитання. Листки з відповідями можна, якщо не бажаєте, не підписувати.
1. З яким настроєм ти починаєш навчальний рік? 
2. Чи любиш ти вчитися? 
3. Які навчальні предмети ти найбільше любиш? 
4. Чи хочеш ти якнайбільше знати про свій рід, народ, країну? 
5. Чи подобається тобі твій клас? 
6. Кого у класі найбільше поважають? 
7. Чи хотів би ти бути лідером класу? Що тобі заважає ним стати? 
8. Що тобі більше подобається: дисципліна в класі чи відсутність її? 

9. На твою думку, що в тебе виходить найкраще?

(Учитель збирає анкети дітей, щоб проаналізувати їх)

3. Вправа «Вчитися допомагає - …, вчитися заважає - …»

Робота в групах

Для цієї вправи вчитель об’єднує дітей у чотири групи за допомогою «кольорової» методики.

Учням роздаються прямокутники з картону різних кольорів.

(скільки груп –стільки кольорів).

А потім діти об’єднуються за однаковими кольорами.

- Давайте подумаємо і зобразимо на листках, що ж нам допомагає, а що заважає вчитися.

(Дві групи працюють над темою «Що допомагає вчитися», а дві інші – «Що заважає вчитися»)

(Представники з кожної групи презентують свої доробки)

- Отже навчання – це важка, постійна праця. Працелюбність і терпіння разом йдуть по життю. Та не лише ці дві якості потрібні, щоб добре навчатися. Воля – ще одна з головних умов досягнення поставленої мети.

Ваш вибір – зробити уроки чи  виправдати свою ледачість.

Вибір має бути направлений на подолання перешкод.

Це завжди перемога «я повинен» над «я хочу».

Людина може керувати своєю поведінкою, життям.

Навчаючись, людина розвивається. І за свій шкільний вік не тільки здобуває певну кількість знань, а й досягає того рівня розвитку, коли вона вже здатна аналізувати, зіставляти, узагальнювати, давати оцінку тому, що її оточує, що вона чує або читає. 
Ви вже давно зрозуміли, що навчання— це праця, і праця нелегка, вона потребує багато часу, наполегливості та сили волі.

4.  Народна мудрість про важливість навчання.

- Додому я давала завдання, щоб ви підготували прислів’я, приказки, афоризми, які спонукають до навчання і засуджують лінь. 

(Відповіді учнів)
«Без науки - як без очей»
«Вік живи, вік учись» 
«Вчена людина - видюща і на все тямуща» 
«Вчитися ніколи не пізно» 
«Де більше науки, там менше муки»
«Здобудеш освіту - побачиш більше світу»
«Знання злодій не вкраде, в огні не згорить і в воді не втоне» 
«Книга вчить, як на світі жить» 
«Людина вчиться, коли живе» 
«Знання в щасті прикрашає, а в нещасті утішає» 
«Наука в ліс не веде, а з лісу виводить»
«Дай синові розум, а не багатство»
«Хто знання має, той і мур ламає» 
«Чого Івась не навчився, того й Іван не буде знати» 
«Великий дурень чи малий - однаково дурень»
«Високий,  як тополя, а дурний, як квасоля» 
«Вчений іде, а неук слідом спотикається» 
«Дурень розумний, поки мовчить» 
«За дурною головою ноги бідні»
«Дурному завжди в голові горобці свищуть»
«Краще з мудрим загубити, ніж з дурним знайти» 
«Під носом косовиця, а на розум ще й не орано» 
«Осла взнаєш по вухах, а дурня  за  словами»
«Розумний хвалить інших, дурень себе» 
«Як нема в голові, то й на базарі не купиш»
«Як скаже , то ні пришити, ні прилатати»
"Учення - світло, а невчення - пітьма"

Те, що ви маєте можливість навчатися, розвиватися, удосконалюватись - велике благо. Вчитися - це не лише ваша особиста справа, а й обов'язок перед батьками, перед усім народом, перед Україною. Цінуйте й використовуйте його повною мірою. Долайте в собі лінощі, нерішучість, невпевненість, гартуйте волю, працюйте наполегливо, - і ви досягнете результатів, які подарують вам радість. Бо нашій Україні потрібні розумні й хазяйновиті господарі, високоосвічені й віддані рідній державі спеціалісти. Яким буде сьогоднішнє молоде покоління, такою буде й майбутня доля України! І вся надія на вас, дорогі школярі!

ІV. Підсумок уроку.

Вправа  «Я б хотів побажати школі…»

(Учні по колу говорять свої побажання)

 

doc
Додано
22 лютого
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку