навчання грамоти 1 клас. Урок 42. Тема : Звуки [д], [д'], позначення їх буквою Дд («де»).

Про матеріал

Читання 1 клас. Урок 42.

Тема : Звуки [д], [д'], позначення їх буквою Дд («де»).

Мета: ознайомити учнів зі звуками [д] [д'], буквою Дд («де»), що їх позначає; вчити читати склади, слова з новою буквою, чітко вимовляти звуки [д], [д']; розвивати фонематичний слух, зв'язне мовлення учнів; виховувати любов до природи.

Обладнання : ілюстрації.

Перегляд файлу

Читання 1 клас. Урок 42.

Тема : Звуки [д], [д'], позначення їх буквою Дд («де»).

Мета: ознайомити учнів зі звуками [д] [д'], буквою Дд («де»), що їх позначає; вчити читати склади, слова з новою буквою, чітко вимовляти звуки [д], [д']; розвивати фонематичний слух, зв'язне мовлення учнів; виховувати любов до природи.

Обладнання : ілюстрації.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Сприймання нового матеріалу.

1. Підготовка до ознайомлення учнів з новою буквою.

1) Гра «Послухайте скоромовки і впіймайте новий звук».

Добре дині уродили, господарю догодили. Одну диню, дві дині дав господар господині. «Диво дивне, а не дині» —дивувалась господиня.

О. Катрин

Дятел дітям збудував Дім в дуплі у дубі.

Звуковий аналіз слів диняу дім.

2) Спостереження за вимовою звуків [д], [д'].

— Вимовте кілька разів звуки [д], [д']. Як вони утворюються? (Зуби розтулені, кінчик язика добре притиснутий до верхніх зубів біля піднебіння — це звук [д].) (Губи розтягнуті, зуби розтулені, кінчик язика міцно притиснутий до нижніх зубів, середня частина язика піднімається до верхнього підне біння — [д'].)

3) Гра «Додай склад».

— До поданої частини слова додайте склад зі звуками [д] [д*], щоб вийшло певне слово: са(ди), холо{ди), ді(ди), оду(ди), жолу(ді), боро(да).

2. Ознайомлення з буквою «де»

Учитель демонструє велику і малу літери «де», називає їх. Учні запам'ятовують назву, місце букви в кишеньковій азбуці, аналізують графічну будову літери «де».

— На що схожа буква «де»?

Я вам, діти, розповім: наш дитсад — великий дім. Схожий він на букву «де» — брат щодень мене веде. Знає букви наш Дмитро — пише слово він: «Дніпро».

Фізкультхвилинка

3. Робота за Букварем (с. 68-69)

1) Звуко-буквений аналіз слів "дерево", "дятел", "дуб "з опорою на схеми, подані у підручнику.

2) Артикуляційно-слухові вправи.

— Вимовте вголос кілька разів по черзі звуки [д — т]. Як і за допомогою яких органів мовлення утворюються ці звуки? (Кінчик язика притискуємо до верхніх зубів.) Отже, ви переконалися, звуки [д — т] вимовляються подібно. А чи однаково вони звучать? Прислухайтесь і скажіть, який з них звучить дзвінко, а який — глухо?

Так само зіставляється пара м'яких звуків [д' — т'].

— У кінці слова звуки [д — д'] вимовляються дзвінко. {Жолудь, холод, велосипед)

Вправляння учнів у вимовлянні звуків [д — т], [д' — т'].

3) Складання слів зі складів. Раділи — летіли.

— Вимовте другий склад у цих словах. Данило, Тамара.

— Назвіть перший склад у цих словах.

4)Бесіда за сюжетним малюнком (с. 68).

— Чи впізнали ви казкового героя? Розкажіть про нього. (Слухання пісні із мультфільму «Чебурашка».)

5) Гра «Складіть слова з кубиків». Крокодил, велосипед.

6)Читання слів у стовпчиках.

7)Читання слів, поданих у табличках.

— Назвіть злиття з буквою «де» у кожному слові першої таблички.

8)Читання слів, поданих аналітико-синтетичним способом. Десна, Дніпро, Дністер.

— Якою спільною назвою можна об'єднати ці слова? (Ріки)

9)Робота над анаграмою. Дарувати — радувати.

1 0) Гра «Додай одне слово».

11)Розучування скоромовки «По саду іду-іду...».

12)Читання слів у стовпчиках.

III.Робота над дитячою книжкою.

В. Сухомлинський «Як Ніна гусака злякалась»

1. Читання оповідання вчителем.

 Послухайте уважно оповідання і підготуйтеся назвати ім'я головної героїні.

2. Бесіда за змістом.

— Куди йшла Ніна?

— Кого вона зустріла на стежці?

— Що зробила дівчинка?

— Куди вона втекла?

— Що порадила дівчинці мама?

— Чи вдалося Ніні перебороти свій страх? Як? Розкажіть.

— Якою ви собі уявляєте Ніну? «Намалюйте» її.

IV.Підсумок уроку.

  1. Бесіда.

— Яку нову букву вивчили на сьогоднішньому уроці?

— Які звуки вона позначає на письмі?

— Як вимовляються звуки [д] — [д'] в кінці слів?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Квочка Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 березня 2018
Переглядів
2209
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку