Урок 2.Навчаюся розрізняти іменники – назви істот і неістот. Розбір слів за будовою.
Обладнання :Чарівна шляпа, набір предметних картинок, цеглинки LEGO.
Формування предметної компетентності : поглибити знання про частину мови – іменник. Навчитися розрізняти іменники - назви істот і неістот. Розвивати вміння класифікувати предмети, ставити запитання. Розвивати навички спілкування державною мовою,мовлення, пам ять,збагачувати словниковий запас,вдосконалювати грамотність письма.
Формування ключових компетентностей :
Уміння вчитися :розвивати вміння організовувати свою роботу,оцінювати свою роботу і роботу однокласників адекватно.
Соціальної : розвивати вміння продуктивно працювати в команді,виявляючи ініціативність, докладаючи власних зусиль для досягнення спільного результату розвивати міжособистісну комунікацію,дотримання правил,розвивати емпатію.
Загальнокультурної : дотримуватися правил поведінки на уроці,виховувати любов до рідної мови , вчити цінувати традиції свого народу.
Тип уроку: Урок засвоєння нового матеріалу.
Карта-схема уроку:
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА.
1. СТВОРЕННЯ ПОЗИТИВНОГО НАСТРОЮ.
Ми морозу не злякались,
У квартирі не сховались.
Бігли в школу залюбки,
Портфелик ,усмішка і ми.
Гра «Капелюх-сюрприз».
Сьогодні у нас в гостях наш чарівний капелюх. Ви витягаєте предмет, називаєте його і даруєте другові.
- Що з цього можна дійсно подарувати, а що ні? Цуценятко живе і без дозволу батьків його дарувати не можна.
ІІ.ОСНОВНА ЧАСТИНА.
Хто хоче прочитати свій твір?(Аплодуємо, обговорюємо).
Чий твір сподобався найбільше , чому ?
Мова - то серце народу. Як ви розумієте це прислів я?
ВАКТІК квітка
ЕРДОВЕ дерево
ШАМКИ мишка
ФЕТЛЕНО телефон
ІДТИ діти
ТІРЕВ вітер
Молодці!Що це за слова ? Яка це частина мови ? Що ми про неї знаємо ?Запишемо ці слова у зошит.
4.Повідомлення теми і мети уроку.
А на які дві групи ми можемо розділити ці слова ? Молодці!Прочитайте слова,які відповідають на питання хто ?, а потім слова, які відповідають на питання ЩО?Як ми їх можемо розрізнити ? Давайте згадаємо : істота може що ?( росте, розвивається , рухається,
харчується, дихає, вмирає, народжується).
Робота з підручником. Вправа 5. Пошукова і творча робота.
Виписати іменники по групам : назви істот і назви неістот(. Робота в парах. Перевір роботу сусіда. )
Творче завдання. Як ти розумієш зміст прислів’їв. Можливо, хтось знає прислів’я і може його сказати і пояснити його зміст.
ВИСНОВОК. Іменник и назви ІСТОТ –ХТО ?
Іменники назви НЕІСТОТ – ЩО?
ФІЗКУЛЬТхвилинка.
Раз-дівчатка всі присіли,
Два - хлоп’ ята полетіли.
Сіли,встали , пострибаєм
і руками помахаєм.
Три – чотири – відпочили
І за парти тихо сіли.
Візьміть чотири цеглинки і покладіть в рядочок. Я буду називати 4 слова і ви вибираєте зайве.
Сусід,дядько , будинок,син.
Троянда,комаха,стіл,ложка.
Ніч, місяць,каструля,курча.
- Що відмінне між цими словами ?Учитель – учителька…
Я- дослідник . Чому ці іменники є назвами істот ? Як вони утворилися ?
Вправа 7. Допиши іменники - назви професій людини. На яке питання відповідають ці слова.
8.Розгадати ребус.
ІІІ.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ.
Кубування.
- Що я знаю про іменник?
- Що дізнався нового?
- Назви істот відповідають на питання .
- Назви неістот відповідають на питання …
- Іменники, назви професій утворилися за допомогою..
- Назви професій пишуться з …. букви.
9. Домашнє завдання.
Вправа 9. Стор. 105.
1.Випиши з орфографічного словника по п ять іменників, які відповідають на питання хто ? що ? Що означають ці іменники.
2.Склади і запиши речення з іменниками назвами істот і неістот. Якими вони виступають членами речення?
3. Напиши твір - мініатюру, використовуючи іменники назви істот і неістот. (Для Іванової М., Власенко С.,Токмак С.,Клименко В. обов’язково).