Навчаюся розрізняти іменники :назви істот і неістот.

Про матеріал
Розробка уроку з використанням інтерактивних вправ за підручником Миколи Вашуленка і Світлани Дубовик на розвиток фантазії.
Перегляд файлу

Урок 2.Навчаюся  розрізняти іменники – назви істот і неістот. Розбір слів за будовою.

Обладнання :Чарівна шляпа, набір предметних картинок, цеглинки LEGO.

Формування предметної компетентності :  поглибити знання про частину мови – іменник. Навчитися розрізняти іменники - назви істот і неістот. Розвивати вміння класифікувати предмети, ставити запитання. Розвивати навички спілкування державною мовою,мовлення, пам ять,збагачувати словниковий запас,вдосконалювати грамотність письма.

Формування ключових компетентностей :

Уміння вчитися :розвивати вміння організовувати свою роботу,оцінювати свою роботу і роботу однокласників  адекватно.

Соціальної : розвивати вміння продуктивно працювати в команді,виявляючи ініціативність, докладаючи власних зусиль для досягнення спільного результату розвивати міжособистісну комунікацію,дотримання правил,розвивати емпатію.

Загальнокультурної : дотримуватися правил поведінки на уроці,виховувати любов до рідної мови , вчити цінувати традиції свого народу.

Тип уроку: Урок  засвоєння нового матеріалу.

                                                  Карта-схема уроку:

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА.

1. СТВОРЕННЯ ПОЗИТИВНОГО НАСТРОЮ.

Ми морозу не злякались,

У квартирі не сховались.

Бігли в школу залюбки,

Портфелик ,усмішка і ми.

Гра «Капелюх-сюрприз».

Сьогодні у нас в гостях наш чарівний капелюх. Ви витягаєте предмет, називаєте його і даруєте другові.

Капелюх чарівника своїми руками: як зробити своїми руками ...

32 Сонечко і хмарки ideas | сонечко, сонце, малюнкиМалюнки для срисовки в скетчбук їжа (24 фото)КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ з малювання для дітей середнього дошкільного віку « Рукавички»Цуценята: картинки, стокові Цуценята фотографії, зображення | Скачати з  Depositphotos

-         Що з цього можна дійсно подарувати, а що ні? Цуценятко живе і без дозволу батьків його дарувати не можна.

ІІ.ОСНОВНА  ЧАСТИНА.

  1. Перевірка домашнього завдання.

Хто хоче прочитати свій твір?(Аплодуємо, обговорюємо).

Чий твір сподобався найбільше , чому ?

  1. Каліграфічна хвилинка.

Мова - то серце народу.  Як ви розумієте це прислів я?

  1. Повторення вивченого матеріалу. АНАГРАМИ.

ВАКТІК              квітка

ЕРДОВЕ            дерево

ШАМКИ           мишка

ФЕТЛЕНО         телефон

ІДТИ                   діти

ТІРЕВ                 вітер

Молодці!Що це за слова ? Яка це частина мови ? Що ми про неї знаємо ?Запишемо ці слова у зошит.

4.Повідомлення теми і мети уроку.

А на які дві групи ми можемо розділити ці слова ? Молодці!Прочитайте слова,які відповідають на питання  хто ?, а  потім слова, які відповідають на питання ЩО?Як ми їх можемо розрізнити ? Давайте згадаємо : істота може що ?( росте, розвивається , рухається,

харчується, дихає, вмирає, народжується).

  1. Вивчення нового матеріалу.

Робота з підручником. Вправа 5. Пошукова і творча робота.

Виписати іменники по групам : назви істот і назви неістот(. Робота в парах. Перевір роботу сусіда. )

Творче завдання. Як ти розумієш зміст прислів’їв. Можливо, хтось знає прислів’я і може його сказати і пояснити його зміст.

ВИСНОВОК. Іменник и назви ІСТОТ –ХТО ?

                        Іменники назви НЕІСТОТ – ЩО?

ФІЗКУЛЬТхвилинка.

Раз-дівчатка всі присіли,

Два - хлоп’ ята полетіли.

Сіли,встали , пострибаєм
і руками помахаєм.

Три – чотири – відпочили

І за парти тихо сіли.

  1. Закріплення вивченого матеріалу. Гра «Що зайве?»

Візьміть  чотири цеглинки і покладіть в рядочок. Я буду називати 4 слова і ви вибираєте зайве.

Сусід,дядько , будинок,син.

Троянда,комаха,стіл,ложка.

Ніч, місяць,каструля,курча.

  1. Розбір слів за будовою. Вправа 6.

- Що відмінне між цими словами ?Учитель – учителька…

Я- дослідник . Чому ці іменники є назвами істот ? Як вони утворилися ?

Вправа 7. Допиши  іменники - назви професій людини. На яке питання відповідають ці слова.

  1. ГРА «Алфавіт професій». Грають три команди ( по рядам).

https://fs01.vseosvita.ua/01005366-6c4c/011.png8.Розгадати ребус.

    ІІІ.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.  РЕФЛЕКСІЯ.

Кубування.

- Що я знаю про іменник?

- Що дізнався нового?

- Назви істот відповідають на питання .

- Назви неістот відповідають на питання …

- Іменники, назви професій утворилися за допомогою..

- Назви професій пишуться з …. букви.

9. Домашнє завдання.

Вправа 9. Стор. 105.

1.Випиши з орфографічного словника по  п ять іменників, які відповідають на питання  хто ? що ? Що означають ці іменники.

2.Склади і запиши речення з іменниками  назвами істот і неістот. Якими вони виступають членами речення?

3. Напиши твір - мініатюру, використовуючи іменники назви істот і неістот. (Для Іванової М., Власенко С.,Токмак С.,Клименко В. обов’язково).

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Головко Інна
Додано
22 січня
Переглядів
155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку