Найбільше та найменше значення функції

Про матеріал
Презентація уроку алгебри з теми "Найбільше та найменше значення функції". Розв'язано ряд типових та інших вправ.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Матеріали уроку «Найбільше та найменше значення функції на відрізку», 10 клас, профільний рівень» (А. Мерзляк, Д. Номіровський, В. Полонський, М. Якір), п. 41 Н. В. Франчук, Новоград-Волинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 Житомирської області2020

Номер слайду 2

Найбільше та найменше значення функції на відрізку15.05.2020

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Знайти найбільше та найменше значення функції на вказаному відрізку№ 41.1. 1) f(x) =3x2 – x3, [-1; 3]; f’ (x) =6x – 3x2;6x – 3x2 =0;3x(2 –x) =0;x=0 або x=2f(-1) =3∙(-1)2 –(-1)3=4;f(0) =3∙02 -03=0;f(2) =3∙22 -23=4;f(3) =3∙32 -33=0;max f(x)= f(-1) = f(2) =4; [-1; 3]min f(x)= f(0) = f(3) =0.[-1; 3]4) f(x) =x2 +8𝑥−1, [-3; 0];f’ (x) =2𝑥𝑥−1−(𝑥2+8)𝑥−12 =𝑥2−2𝑥−8𝑥−12;𝑥2−2𝑥−8𝑥−12=0 ⟹𝑥2−2𝑥−8=0,𝑥−12≠0, ⟹𝑥=−2,𝑥=4;𝑥≠1,f(-2) =(−2)2 +8−2−1 = -4;f(-3) =(−3)2 +8−3−1 = - 174=− 4,25;f(0) =02 +80−1= -8;max f(x)= f(-2) = -4; [-3; 0]min f(x)= f(0) = - 8.[-3; 0] 

Номер слайду 5

№ 41.3. 1) f(x) =100−𝑥2, [-6; 8];f’ (x) =12100−𝑥2 ∙ (100 – x2)’ = −2𝑥2100−𝑥2 = -𝑥100−𝑥2;-𝑥100−𝑥2=0; ⟹ 𝑥=0;𝑥≠ ±10,f(0) =100−0=10;f(-6) =100−36=8;f(8) = 100−64=6;max f(x)= f(0) =10; [-6; 8]min f(x)= f(8) = 6.[-6; 8] 

Номер слайду 6

№ 41.5. 1) f(x) =sin x – cos x, [0; π];f’ (x) = cos x + sin x ;cos x + sin x =0/ cos x ≠0,tg x = - 1, x =-𝜋4 +πn, n ∈ Z,x= 3𝜋4f(3𝜋4) = sin 3𝜋4 – cos3𝜋4 = 22+22 =2;f(0) =sin 0 – cos 0= -1;f(π) =sin π – cos π= 1;max f(x)= f(3𝜋4) =2; [0; π]min f(x)= f(0) = -1. [0; π] 

Номер слайду 7

№41.7. Подайте число 8 у вигляді суми двох таких невід’ємних чисел, щоб добуток одного із цих чисел і куба другого числа був найбільшим. Розв'язання. Нехай x (x≥ 0) – одне з таких чисел, тоді (8 – х) – інше число (x≤ 8) .f(x) = (8 – x) x3 ,f’(x) = (8x3 – x4)’ = 24x2 – 4x3,24x2 – 4x3 = 0,4x2(6 – x) = 0,x1 = 0 або x2 = 6,f(0) =8 ∙ 0= 0, f(8) =0, f(6) =2 ∙ 216= 532 ⇒ max f(x)= f(6) =532, [0; 8]Одне число – 6, тоді інше – 2. В.: 8 = 6 + 2  

Номер слайду 8

№41.11. Розбийте число 180 на три таких невід’ємних доданки, щоб два з них відносились як 1 : 2, а добуток усіх трьох доданків був найбільшим. Розв'язання. Нехай x (x≥ 0) – одне з таких чисел, тоді 2x – друге число, третє число – (180 – 3x) (x≤ 60) . Тобто, x ∈ [0; 60].f(x) = x ∙ 2x (180– 3x) = 360x2 – 6x3 ,f’(x) = (360x2 – 6x3)’ = 720x – 18x2,720x – 18x2 = 0,18x(40 – x) = 0,x1 = 0 або x2 = 40, f(0) =0, f(40) =192000,f(60) =0 ⇒ max f(x)= f(40) = 192000, [0; 60]Одне число – 40, друге – 80, третє - 60. В.: 180 = 40 + 80 + 60.

Номер слайду 9

№41.13.•• У трикутник ABC вписано прямокутник так, що дві його вершини лежать на стороні AC, а дві інші — на сторонах AB і BC. Знайдіть найбільше значення площі такого прямокутника,якщо AC = 12 см, BD = 10 см, де BD — висота трикутника ABC. Розв'язання. S пр= ab, ⊿ FBG ~ ⊿ ABC⇒ 10−𝑎10=𝑏12 ⇒b=1,2(10-a) =12 -1,2a,S пр= 12a -1,2a2,S ‘пр= 12 – 2,4a,12 – 2,4a =0,a = 5, ⇒ b =6, S пр = 30 В.: 30 см2 

Номер слайду 10

Самостійно опрацюйте, будь ласка, № 41.2(1,2), 41.6(1), 41.8, 41.14 ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!ДО ПОБАЧЕННЯ!

pptx
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
12 лютого 2021
Переглядів
6863
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку