Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків.

Про матеріал
Мета: сформувати знання учнів про найближче оточення людини, вплив родини і друзів, пояснити принципи формування міжособистісних стосунків та способи їх використання для гарних взаємин з близькими людьми; розвивати навички формування міжособистісних стосунків, критичного мислення, вміння аналізувати отриману інформацію; виховувати культуру спілкування, соціальну свідомість, толерантне ставлення до поглядів інших людей, дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Перегляд файлу

7 клас

 

Урок 28.

Тема: Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків.

Мета: сформувати знання учнів про найближче оточення людини, вплив родини і друзів, пояснити принципи формування міжособистісних стосунків та способи їх використання для гарних взаємин з близькими людьми;

розвивати навички формування міжособистісних стосунків, критичного мислення, вміння аналізувати отриману інформацію;

виховувати культуру спілкування, соціальну свідомість, толерантне ставлення до поглядів інших людей, дбайливе ставлення до свого здоров’я.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, зошит, мультимедійне обладнання, презентація.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

З якою метою функціонують клініки, дружні для молоді?

Чи завжди вплив ЗМІ позитивний?

Як уникнути негативного впливу ЗМІ?

*Рейтинг засобів масової інформації // топ-5 найкорисніших відео

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Яку роль відіграє родини в житті людини?

 

  1. Запишіть в зошиті імена десятьох людей із найближчого оточення. Оцініть ці стосунки за шкалою:

5 – чудові; 4 – теплі; 3 – рівні; 2 – прохолодні; 1 – погані; 0 – дуже погані.

Проаналізуйте свої записи. З якими людьми стосунки найкращі? У більшості найкращі стосунки будуть з батьками, а на другому місці друзі.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Сьогодні на уроці ми поговоримо про найближче оточення дитини, розглянемо вплив родини і друзів, а також дізнаємося принципи формування міжособистісних стосунків. Запис теми в зошит.

 

Ми вже говорили на попередніх уроках про те, що людина – соціальна істота і спілкування є невід’ємною частиною її життя. Спілкуючись, люди утворюють різні групи для спільної роботи або спілкування. Перша група, в якій проходить наше життя і починають формуватися навички спілкування – це сім’я. потім – група в садочку, клас у школі, група з якою ви разом відвідуєте тренування або заняття з малювання чи інші гуртки тощо.

Протягом нашого спілкування з різними людьми ми зустрічаємо людей, з якими маємо спільні інтереси. Так формується дружня компанія, спілкування в якій також є невід’ємною складовою життя кожної людини.

 

Чи однаково ви поводитеся в різних групах (наприклад, в родині і з друзями)?

 

У кожній групі люди можуть поводитися по-різному та мати різний статус – різні права та обов’язки. Наприклад, хтось з вас може не бути першим у навчанні серед однокласників, але бути найкращим гравцем у баскетбол або найкращим художником у групі на заняттях художнього гуртка.

 

Від чого може залежати поведінка людини в групі?

 

Перебуваючи в групі, необхідно пам1ятати та враховувати інтереси інших людей та загальні інтереси групи. Так само як ми можемо поводитися по-різному, так й інші люди матимуть різну поведінку, тому потрібно бути готовими до цього. Не можна розраховувати на те, що всі люди, з якими ми спілкуємося або займаємося певним видом спільної діяльності будуть любити нас так, як родичі та батьки.

 

Як родина впливає на людину?

 

Саме в родині ми вперше одержуємо життєвий досвід, вчимося поводитися в різних ситуаціях, виражати свої емоції та почуття. Родина дає відчуття безпеки, навчає способам поведінки в різних життєвих ситуаціях, дає підтримку і турботу, а також є джерелом необхідного життєвого досвіду. Наприклад, з дитинства, спостерігаючи за поведінкою дорослих, у підсвідомості людини формується уявлення про спілкування та відносини з іншими членами родини. Цей перший приклад може в подальшому вплинути на стосунки в родині, яку створить сама дитина, коли стане дорослою. Поряд з близькими людьми у нас виникає почуття любові, дружби, обов’язку, відповідальності та справедливості.

 

Хто більше впливає на підлітка: батьки чи ровесники?

 

Вплив батьків на підлітка значно більший, ніж вплив ровесників. Хоча тут ви можете зі мною не погодитись, адже в підлітковому віці однолітки і спілкування з ними вас починає цікавити більше. Ви прагнете набути впевненості в міжособистісному спілкуванні, навчитися відстоювати свою думку, розв’язувати конфлікти, проявляти свої лідерські якості. Проте, не треба забувати про те, що серед друзів можуть зустрітися й ті, хто вам у цьому допоможе, і ті, хто вам може завадити.

 

Ситуаційне завдання: Якщо ви хочете попросити у свого сусіда по парті олівець, то яку з трьох запропонованих фраз ви оберете і чому: «Дай мені швидко олівець!», «Дай, будь ласка, свій олівець», «Не міг би ти дати мені свій олівець, якщо він тобі зараз не потрібен?».

 

 Міжособистісні стосунки формуються завдяки спілкуванню, яке ґрунтується на відповідних принципах. Перш за все, це принцип доброзичливості, відкритості, готовності до діалогу.

Перше враження про людину формується завдяки її зовнішньому вигляду. Тому завжди звертають увагу на зачіску, одяг, ходу, вираз обличчя.

При спілкуванні важливо бути хорошим слухачем і показати співрозмовникові, що ви його розумієте. Перш ніж переконувати людину в чомусь, треба зрозуміти її позицію.

 

Як ви звернетесь до людини, якщо забули як її звуть?

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в групах: скласти правила спілкування в родині

 

2. Вправа «Чим може допомогти друг?»

- Що ви робите, коли у вас поганий настрій?

- Що краще: переживати одному або поділитися труднощами з кимось?

- Чого б ви очікували від друга, коли у вас поганий настрій?

- Які вміння повинен мати хороший друг?

Чи потрібно людині самій вміти бути хорошим другом?

 

  1. Обговорення історії «Два товариші»

Жили-були два добрі товариші. Якось вони посперечалися і один з них дав ляпаса іншому. Останній, відчуваючи біль, але нічого не кажучи, написав на піску: «Сьогодні мій найкращий друг дав мені ляпаса».

Потім вони знайшли озеро, в якому вирішили скупатися. Той, який отримав ляпас, ледь не потонув, і друг його врятував. Коли він отямився, він написав на камені: «Сьогодні мій найкращий друг врятував мені життя».

Той, хто дав ляпаса і який врятував життя своєму другові, запитав:

– Коли я тебе образив, ти написав на піску, а тепер ти пишеш на камені. Чому?

Друг відповів:

– Коли хто-небудь нас ображає, ми повинні написати це на піску, щоб вітри могли це стерти. Але коли хто-небудь робить щось гарне та добре, ми повинні викарбувати це на камені, щоб жоден вітер не зміг стерти це з нашої пам’яті.

 

Який висновок ми можемо зробити для себе та взяти за основу у побудові відносин з іншими людьми?

 

VІ. Підсумок уроку

Аналіз уроку та підсумування вивченого матеріалу: Що потрібно пам’ятати при спілкуванні з рідними та друзями?

 

VІI. Домашнє завдання: опрацювати ст. 155-158, пит. 1, 3 ст. 158.

docx
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
29 березня 2021
Переглядів
5545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку