Найкраща земля – рідна сторона

Про матеріал

Цей матеріал рекомендовано до уроків позакласного читання авторів , яких немає в підручнику. Урок розроблено за творами письмениці О. Кротюк.


Перегляд файлу

Конельська загальноосвітня

школаІ-ІІІ ступенів

Жашківської районної ради

Черкаської області

 

Найкраща земля – рідна сторона

Урок літературного

читання

2 клас.

Творчість Оксани Кротюк

(за оновленим колом читання)

Підготувала :

вчитель початкових класів

Костівська Тетяна Миколаївна

 

 

Мета: формування ключових компетентностей:

  • уміння вчитися: формувати вміння самоорганізовуватися в навчально-виховному процесі, проявляти зацікавленість у навчанні;
  • ІКТ – компетентностей: вчити працювати з різними джерелами інформації, уміти сприймати мистецькі твори;
  • громадянської компетентності: учити усвідомлювати свою належність до українського народу, дбайливо ставитись до оточуючих;
  • загальнокультурної компетентності: дотримуватись норм моральної поведінки;
  • соціальної компетентності: виявляти доброту, співчуття, милосердя;
  • здоров’язберігаючої компетентності: формувати вміння піклуватися про своє здоров’я.

Навчальна: узагальнити знання учнів за прочитаним розділом, удосконалювати навички виразного, свідомого читання, ознайомити з творчістю української поетеси Оксани Кротюк.

Розвивальна: розвивати творчі здібності учнів, уміння висловлювати оцінні судження.

Виховна: виховувати любов до рідного слова, любов до своєї Вітчизни.

Матеріал до уроку: казка О.Кротюк «Найкраща земля», ноутбук, ілюстрації та малюнки , роздатковий матеріал до ігор «Пеньочки», «Гусениця» ,іграшковий мікрофон.

Тип уроку : комбінований

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Щоб урок пройшов не марно

Треба сісти рівно, гарно.

І довкола озирнутись,

І сусіду посміхнутись.

 А щоб знання здобути,

Треба уважним бути.

  • З яким настроєм треба розпочинати будь-яку роботу? Якими учні повинні бути (уважними, слухняними, працювати під девізом:

Хто гарно читає, той багато зробити встигає).

ІІ. Мовленнєва розминка

  1. Пригадайте діти вмить як пшениченька шумить –ш-ш-
  2. ш-ш.

Як вгайку струмок дзвенить – дзінь–дзінь- дзінь.

А джміль в садочку як бринить –дж-дж-дж.

Як шумлять у птаха крила-шух-шух-шух.

В морі синьому вітрила – с-с-с-с.

 

  1. Робота над скоромовкою

        Сидів горобець на сосні.

Заснув - і упав уві сні.

Якби не упав уві сні,

Сидів би він ще на сосні.

(Прочитати повільно, швидко, радісно, сумно.)

  1. Гра «Мікрофон»

(Які скоромовки ми ще знаємо?)

  1. Читання пірамід слів. Вправа для розширення кута зору.

                       Казка                                        зима

               Ка                        зати                     взим              ку

    Каз                                       кар           зиму                         вати

Каз                                       ковий         зимо                                вий

 

  1. Словниково-логічні вправи

Слова спокійно жили в книжці,

В яку вдалось пролізти мишці.

Вона початки відкусила,

У себе в нірці схоронила.

…робець                                  ….стівка

….ничка                                   …ва

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

  • Який розділ закінчили читати? (Поетична майстерня)
  • Які вірші сподобались?
  • Що використовують поети при складанні віршів? (Рими).

Гра «Добери риму»

Лі-лі-лі-відлетіли (журавлі).

Ло-ло-ло- дні зимові (прийшли).

Ни-ни-ни – будем ждати (ми весни).

ІV. Фізкультхвилинка

V. Повідомлення теми уроку

1. Знайомство з поетесою (компютер).

Оксана Петрівна Кротюк – українська дитяча письменниця, народилась в 1967 р. в місті Луцьку, Волинської області. Проживає  та працює в Києві . Пише для дітей вірші, казки, які друкуються в дитячих журналах «Пізнайко»,  «Малятко», «Мамине сонечко», «Зернятко». І сьогодні ми  познайомимось і прочитаємо її віршовану казку «Найкраща земля».

2. Метод передбачення

Про кого ми будемо читати дізнаєтесь, розгадавши загадку.

Він низенький бідолага.

Вірний помічник трудяга.

 З пензликом у нього хвостик.

Ходить по горах упертюх .(Ослик)

VІ. Читання вірша О.Кротюк “Найкраща земля»

  • Послухайте уважно про що мріяв ослик?

1.Словникова робота

Переліски – ділянка молодого лісу.

Левада- ділянка землі з деревами, сінокосом.

Чужинці – чужі.

Томив – втомився.

Прорекла – сказала.

Бідкався – жалівся.

2. Читання вірша учнями

  • дощиком;
  • буксиром;
  • ланцюжком;
  • рибками;
  • вибірково.

3.Бесіда за малюнками (компютер).

4. Фізкультхвилинка

 

VІІ.Робота над віршем

  • На що схожий вірш? (На казку). Чому?
  • Про що мріяв ослик?  (Побачити де найкраща земля).
  • Що вирішив ослик? (Навчитися літати).
  • До кого за порадою він звернувся? (До птахів: сойки,синиці, сороки, горлиці, вивільги,

чижів, дятлів, стрижів, ворони)

  • Чому ослик не навчився літати? (Літають ті в кого є крила).
  • Яку мудру пораду дала сова?

Вибіркове читання

  1. Прочитайте рядки де ослик жалівся мамі й татові.
  2. У кого вчився ослик?
  3. Де вчився літати ослик?
  4. Що пояснила ослику сова?
  5. Де головна думка вірша?
  6. Як ви це розумієте «Найкраща у світі рідна земля»?

VІІІ.Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота в групах. Гра «Гусениця».

Кожномумиласвоясторона .

Рідназемлямовколисказолота.

  1. Бесіда
  • Як називається край де ми живемо?
  • Україна -  це наша Батьківщина.
  • А що таке Батьківщина?(Відповідь дітей, вірші про Україну)

X. Підсумок уроку. Рефлексія

- Що сподобалось на уроці?

Ось дзвоник вже лунає.

Він усіх нас сповіщає,

Що урок кінчати час,

Бо перерва кличе нас.

XІ. Розвиток творчих здібностей. Складання віршика

В класі в нас сьогодні свято

Бо гостей у нас …(багато).

Ми уже усе читаєм

І гостям ми…( побажаєм),

Щастя, злагоди і миру

Вам у кожную…(родину).

НАЙКРАЩА ЗЕМЛЯ

Бідкався ослик 
Мамі і тату:
– Як же то прикро – 
Не вмітилітати!
Мріюпобачити 
Я з височіні
Гори блакитні,
Переліскисині,
Луки барвисті,
І річку, і поле, 
Рідну леваду 
І все, щодовкола.
Кажуть, на світі
Країн є багато.
Кажуть, життя в них –
Справжнісіньке свято.
Та як в чужинські 
Країпомандруєш, 
Зараз же рідне,
Своєпоцінуєш.
Серцемтоді 
Типобачишздаля, 
Де в білімсвіті 
Найкраща земля. 
Я ж зрозуміти 
Не можуніяк:
Справдіце так,
А чи йзовсім не так.
Щобтаємницю 
Тих сліврозгадати, 
Хай би там що,
Я навчусялітати. –
І заповзявся, 
І заходився!
Спершу у сойки 
Віндовгоучився.
Потімсиниця 
Поради давала,
Й спритна сорока
Літатинавчала.

http://abetka.ukrlife.org/nz3.jpg


Досвідом щедро
Ділилисьчижі,
Горлиці, вивільги, 
Дятли, стрижі.
Навіть ворона,
Взявшись у боки, 
Гордо й поважно
Давала уроки.
Дивлячись в небо
Зранку до ночі,
Ослик томив собі 
Голову й очі.
Вже і на луках 
Учивсялітати, 
В полі, на вигоні
І коло хати.
В балцістарався, 
В зеленім яру.
Ледь не влетів
У борсучу нору.
І хоч наука була 
Чимала,
Ослику втіхи
Вона не дала.
Аж нагодилася
Злісу сова.
І прорекла вона 
Мудрі слова:

http://abetka.ukrlife.org/nz2.jpg

– Копита не крила,
І ослик не птах.
Ніхтоще не бачив 
Осла в небесах.
Упертістьпохвальну 
Тивиявив. Втім
Цяістиназдавна 
Відомаусім:
Хочзблизька дивись,
Хочдивисяздаля,
Найкраща у світі – 
Рідна земля.

http://abetka.ukrlife.org/nz1.jpg

 

 

 

Література

  1. Весела абетка. О. Кротюк « Найкраща земля »
  2. Л. Вознюк «Загадки, лічилки,скоромовки» вид. «Підручники і посібники» 2009 р.
  3. В. Науменко « Літературне читання»: Підручник для 2 класу. – К.: Генеза, 2012 р.
  4. І. Дівакова «Інтерактивні технології навчання у початкових класах» -

Т: Мандрівець, 2008 р.

 

 

 

 

docx
Додано
28 березня 2018
Переглядів
963
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку