Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків (практично)

Про матеріал

Конспект уроку з теми "Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків (практично)" для 5 класу НУШ.

Урок складено відповідно до підручника «Українська мова: підруч. для 5-го кл. закл. заг. серед. освіти / Олександра Глазова. – Київ: Видавничий дім «Освіта», 2022. – 240с.

Перегляд файлу

Тема. Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків (практично)

Мета: повторити й поглибити знання учнів про приголосні звуки; удосконалювати вміння визначати вид чергування; дати поняття про особливості чергування приголосних; розвивати творче мислення, увагу; виховувати бажання вдосконалювати вимову та правопис

Тип уроку: комбінований.

Етап уроку

Хід  уроку

Примітки

Тема уроку

Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків.

Вивчаючи цю тему, ви дізнаєтеся про те, які приголосні звуки чергуються

 

Запишіть сьогоднішню дату

Двадцять третє січня

Класна робота

 

 

  • Скільки приголосних звуків в українській мові?

 

Теоретичний матеріал

с.138

 

 Змініть форму поданих слів, щоб у коренях чергувалися приголосні (або доберіть спільнокореневі)

Молоко, горох, щука, крига, сніг, сміх, лелека, відвага, потіха, допомога

Вправа 283

 

Перепишіть, уствляючи на місці пропусків слова з довідки, поставлені у давальному відмінку однини

Вправа 286

Практичне завдання

Знайти слова, в яких чергуються приголосні звуки. Пояснити вивчені орфограми і пунктограми.

  1. Ой у лузі червона калина похилилася.

     2. Ой ходила дівчина бережком, підганяла селезня батіжком.

     3. Молодий козаче, чого зажурився?

     4. Ой не шуми, луже, зелений байраче, не плач, не журися, молодий козаче.

 

 

 

  • Поміркуйте, чому іменники першого рядка належать до ІІ відміни, хоч і мають суфікс -ят-, а другого – до ІV
  1. Поросятко, орлятко – ІІ відміна.
  2. Порося, орля – ІV відміна.

Вправа 363

Теоретичний матеріал

Чергування д//дж (ходити – ходжу), зд//ждж (проїзд – проїжджаю)

с. 141

 

Перепишіть прислів’я, утворюючи від поданих у дужках дієслів правильні форми

(Відповіді: випереджає, народжує, виїжджає, огороджує)

Вправа 290

Рефлексія

Закінчіть речення.

   На уроці я працюва(в/ла)… активно – пасивно.

   Своєю роботою на уроці я… задоволен(ий/а) – незадоволен(ий/а).

   Урок для мене видався… коротким – довгим.

   За урок я… не втомився / не втомилася – втомився / втомилася.

   Мій настрій став… кращим – гіршим.

   Матеріал уроку для мене був… зрозумілим – не зрозумілим.

 

Домашнє завдання

  1. Повторити вивчене про чергування приголосних.
  2. Виконати впр. 288 або 293 (письмово; на вибір).

 

Урок складено відповідно до підручника «Українська мова: підруч. для 5-го кл. закл. заг. серед. освіти / Олександра Глазова. – Київ: Видавничий дім «Освіта», 2022. – 240с.

 

 

docx
Додано
22 січня
Переглядів
333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку