Не дратуйте підлітка : соціальний педагог про те, як знизити підліткову агресивність

Про матеріал
Цей матеріал корисний як для педагогів, так і батьків. Підлітки - одна із болючих проблем, тому, варто значну увагу приділяти саме їм.
Перегляд файлу

Не дратуйте підлітка :

 соціальний педагог про те, як знизити підліткову агресивність

 

Сьогодні, я хочу з Вами поговорити про підлітків, а саме про їхню агресію.

Часто батьки, педагоги і просто пересічні громадяни зустрічають агресивних підлітків, які неслухають, грюкають дверима, кричать, не реагують на зауваження, влаштовують  «бойкот» і дорослі не завжди знають, як на такі вчинки правильно реагувати.

В психології агресія – це фізична або словесна поведінка, ціль якої нашкодити комусь.

Найгостріше постає проблема агресивної поведінки у підлітковому віці, саме тоді, коли здійснюється перехід до нового щабля розвитку особистості.

Потім ці проблеми постають не тільки для працівників сфери освіти, але й для суспільства в цілому. Ріст дитячої злочинності, правопорушень, вживання алкоголю та паління і т.д.

Тому, у спілкуванні з агресивними дітьми потрібно виявляти чималу стриманість, терпіння, пам'ятаючи, що вони ж потім самі страждають від власної упертості, гнівливості, дратівливості.

Потрібно проявити любов і турботу до дітей, адже неконструктивна критика, надмірний тиск і контроль, постійні стреси породжують озлоблене ставлення до навколишнього світу. Підліток прагне швидше подорослішати, але емоційно залишається дитиною. Тому, батькам та педагогам у цей період, особливо важливо обережно відноситися до дитини: ставитися до неї, як до дорослої, але й не забувати виявляти почуття. Таким підліткам необхідно дати зрозуміти, що дорослі (батьки, викладачі, соціальний педагог, психолог) – їхні союзники у вирішенні внутрішніх проблем.

Потрібно  тактовно і послідовно навчати дитину самоконтролю, внутрішньої зібраності і стриманості. Перевести активність агресивної дитини в конструктивне русло (заняття спортом, відвідуванням гуртка чи займанням улюбленою корисною справою: в’язання, плетіння з стрічок, бісеру  і т.д).

 Поступово ускладнюйте завдання, що вимагають рішучості, сміливості. Це дасть змогу відвернути дитину від дріб'язкового «з'ясування відносин» і переключити на організацію спільної діяльності, успіх якої залежить від уміння співпрацювати з іншими.

Підліток спостерігає, як поводяться важливі йому люди, й згодом визначає їх поведінку як знану, а тому – правильну та прийнятну. Тому контролюйте себе під час спілкування.

 

Валентина Позняковська

docx
Додано
28 квітня 2021
Переглядів
295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку