Не дратуйте підлітка :
соціальний педагог про те, як знизити підліткову агресивність
Сьогодні, я хочу з Вами поговорити про підлітків, а саме про їхню агресію.
Часто батьки, педагоги і просто пересічні громадяни зустрічають агресивних підлітків, які неслухають, грюкають дверима, кричать, не реагують на зауваження, влаштовують «бойкот» і дорослі не завжди знають, як на такі вчинки правильно реагувати.
В психології агресія – це фізична або словесна поведінка, ціль якої нашкодити комусь.
Найгостріше постає проблема агресивної поведінки у підлітковому віці, саме тоді, коли здійснюється перехід до нового щабля розвитку особистості.
Потім ці проблеми постають не тільки для працівників сфери освіти, але й для суспільства в цілому. Ріст дитячої злочинності, правопорушень, вживання алкоголю та паління і т.д.
Тому, у спілкуванні з агресивними дітьми потрібно виявляти чималу стриманість, терпіння, пам'ятаючи, що вони ж потім самі страждають від власної упертості, гнівливості, дратівливості.
Потрібно проявити любов і турботу до дітей, адже неконструктивна критика, надмірний тиск і контроль, постійні стреси породжують озлоблене ставлення до навколишнього світу. Підліток прагне швидше подорослішати, але емоційно залишається дитиною. Тому, батькам та педагогам у цей період, особливо важливо обережно відноситися до дитини: ставитися до неї, як до дорослої, але й не забувати виявляти почуття. Таким підліткам необхідно дати зрозуміти, що дорослі (батьки, викладачі, соціальний педагог, психолог) – їхні союзники у вирішенні внутрішніх проблем.
Потрібно тактовно і послідовно навчати дитину самоконтролю, внутрішньої зібраності і стриманості. Перевести активність агресивної дитини в конструктивне русло (заняття спортом, відвідуванням гуртка чи займанням улюбленою корисною справою: в’язання, плетіння з стрічок, бісеру і т.д).
Поступово ускладнюйте завдання, що вимагають рішучості, сміливості. Це дасть змогу відвернути дитину від дріб'язкового «з'ясування відносин» і переключити на організацію спільної діяльності, успіх якої залежить від уміння співпрацювати з іншими.
Підліток спостерігає, як поводяться важливі йому люди, й згодом визначає їх поведінку як знану, а тому – правильну та прийнятну. Тому контролюйте себе під час спілкування.
Валентина Позняковська