Тесленко Алла Іванівна
Вчитель початкових класів Острівської гімназії Куцурубської ОТГ
Урок літературного читання, 2 клас
Типова освітня програма, розроблена під керівництвом О. Савченко 1-2 клас, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 року №743
Тема. Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини. А. Костецький «Батьківщина», Л. Полтава «Наша Батьківщина». Порівняння віршів.
Мета: ознайомити учнів із поетичними творами А. Костецького та Л. Полтави; удосконалювати навички свідомого виразного читання творів; формувати вміння аналізувати, порівнювати вірші; вчити учнів робити висновки, визначати головну думку прочитаних творів;
розвивати зв’язне мовлення учнів, комунікативні здібності, образне мислення, творчу уяву; збагачувати лексичний запас учнів; формувати уміння контролювати й оцінювати результати своєї роботи; формувати навички взаємодії під час роботи в парі, групі, уміння дотримуватися норм мовленнєвої культури;
виховувати любов до Батьківщини, почуття гордості за приналежність до українського народу.
Формування предметних компетентностей:
Обладнання: презентація, аркуші із завданнями, канцелярське приладдя, карта України, ілюстрації до віршів.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку. Психологічне налаштування.
Вправа «Станемо у коло»
Завдання. Усі діти стають у коло і розтирають свої долоньки.
У нас хороший настрій.
Ми всі готові до уроку.
Бажаємо собі і друзям успіху.
Вправа «Очікування»
Завдання. Записати свої очікування від уроку та прикріпити стікери-листочки на дерево очікувань.
ІІ. Підготовка до сприйняття нового матеріалу. Повідомлення теми та мети уроку.
Робота над чистомовкою.
Завдання. Прочитати чистомовку різними способами, чітко і правильно промовляючи склади:
На–на-на– Україна в нас одна,
Ай-ай-ай – наше щастя і наш край,
На–на-на – люба й мила всім вона.
Мо-мо-мо - ми для неї живемо!
Колективне розгадування ребуса.
Робота над прислів’ям.
Завдання. Прочитати прислів’я. Пояснити його значення.
Вправа «Передбачення». Технологія «Мікрофон»
Завдання. Передбачити тему нашого уроку.
(відповіді дітей)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Технологія «Щоденні 5. Слухання»
Завдання. Прослухати вірш А. Костецького «Батьківщина»
https://youtu.be/BeQfcMoBEos?si=PffXPC2omdH7YSEI
Технологія «Щоденні 5. Робота із словом»
Завдання 1. Прочитати слова разом із вчителем способом «відлуння».
Осінній, домівка, найщиріші, бджола, веснянім, дотримане, сонячне, чесне.
Завдання 2. Робота в парах. Дібрати слова, близькі за значенням до слова домівка.
Читання вірша учнями способом «Сонечко».
Завдання. Учні читають виразно і повільно, акцентуючи закінчення кожного слова.
Вправа «Добери ознаку». Робота в парах.
Завдання. Дібрати слова- ознаки з вірша до зазначених назв.
Слово - …
Мова - …
Луг - …
Друзі - …
https://youtu.be/J_m9nebQ7ik?si=TTrAROdTFNAHdcsb
Читання вірша вчителем.
Словникова робота
Завдання. Знайти незрозумілі слова.
Виразне читання вірша учнями ланцюжкове.
IV. Закріплення вивченого матеріалу
Робота в групах. Технологія «Кола Вена»
Завдання. Порівняти прочитані вірші. Знайти спільне та відмінне та записати у відповідних сегментах кола.
(презентація роботи груп)
Вправа «Асоціативний кущ». Робота в групах
Завдання. Записати слова-асоціації до слова Україна.
Поетична хвилинка.
Завдання. Виразне читання віршів учнями.
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
Вправа «П’ять пальців»
Завдання. Учні обводять свою долоньку, над кожним пальцем фіксують такі вислови й доповнюють їх.
Вправа «Квітка побажань для України»
Ми всі хочемо бачити нашу рідну землю, нашу Батьківщину Україну, мирною, сильною, багатою і квітучою державою. І зробити її такою можемо ми з вами. Прикріпіть до карти України свої квіти з побажаннями рідній землі. Нехай наша Батьківщина Україна живе під мирним небом.
(пісня "Мир над Україною")
Список використаних джерел